⁣⁣🔘داستان کسب و کار شما چیست؟ #بازاریابی روزی روزگاری در ژاپن یک شرکت پارچه‌بافی وجود داشت که به صورت خانوادگی اداره می‌شد. این شرکت چندین نسل بود که در این صنعت فعالیت می‌کرد. در واقع، پدربزرگ خانواده داستان‌هایی را از سال‌های آغازین شرکت می‌گفت که در رودخانه‌ای که نزدیک کارخانه آن‌ها بود پنبه‌ها را می‌شست و سپس در کنار رودخانه قرار می‌داد تا خشک شوند. ولی این بنگاه خانوادگی تقریباً داشت به یک پایان ناگهانی نزدیک می‌شد، زمانی که کالاهای ارزان‌تر چینی به طور گسترده‌ای وارد بازار ژاپن شدند. به جای تسلیم شدن، نسل فعلی به رهبری کازوهیسا ماسودا (Kazuhisa Masuda) تصمیم گرفتند که کسب‌وکار خود را از حالت عمده‌فروشی سنتی به فروش مستقیم به مصرف‌کننده از طریق وب تغییر دهند. همسر ماسودا در شرکت شروع به کار کرد. آن‌ها در سال 2002 یک فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی کردند. ولی فراتر از فقط یک فروشگاه مجازی، ماسودا گفتگویی را با مشتریان خود شروع کرد. در یک خبرنامه ایمیلی، او نه تنها درباره محصولات خود توضیح می‌داد، بلکه داستان‌های شرکت خود را نیز بازگو می‌کرد – داستان‌های مربوط به پدربزرگش که در رودخانه پنبه‌ها را می‌شست، داستان‌های مربوط به پیوستن خانواده‌اش به بنگاه تا آن را در برابر رقبای جهانی جدید محافظت کنند و داستان‌های مربوط به این که امروزه پارچه چگونه تولید می‌شود. بسیاری وارد فروشگاه آنلاین او می‌شوند نه فقط برای این که خرید کنند، بلکه می‌خواهند از داستان‌سرایی او نیز لذت ببرند. ماسودا می‌داند که توانسته است با مشتریانش پیوندی ایجاد کند که تنها از طریق رقابت بر سر قیمت نبوده است، بلکه به دلیل این نیز بوده است که از فناوری به عنوان یک بستر جدید استفاده کرده است تا داستان خود را بگوید. ☑️در دنیای مجازی، ممکن است ما به دنبال محصولی بگردیم، ولی به یاد داشته باشید برای داستان‌ها است که می‌مانیم. 🆔 @dmtbox 💯 منبع: https://goo.gl/yVraXC

⁣⁣🔘داستان کسب و کار شما چیست؟
#بازاریابی

روزی روزگاری در ژاپن یک شرکت پارچه‌بافی وجود داشت که به صورت خانوادگی اداره می‌شد. این شرکت چندین نسل بود که در این صنعت فعالیت می‌کرد. در واقع، پدربزرگ خانواده داستان‌هایی را از سال‌های آغازین شرکت می‌گفت که در رودخانه‌ای که نزدیک کارخانه آن‌ها بود پنبه‌ها را می‌شست و سپس در کنار رودخانه قرار می‌داد تا خشک شوند.

ولی این بنگاه خانوادگی تقریباً داشت به یک پایان ناگهانی نزدیک می‌شد، زمانی که کالاهای ارزان‌تر چینی به طور گسترده‌ای وارد بازار ژاپن شدند.

به جای تسلیم شدن، نسل فعلی به رهبری کازوهیسا ماسودا (Kazuhisa Masuda) تصمیم گرفتند که کسب‌وکار خود را از حالت عمده‌فروشی سنتی به فروش مستقیم به مصرف‌کننده از طریق وب تغییر دهند. همسر ماسودا در شرکت شروع به کار کرد. آن‌ها در سال 2002 یک فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی کردند.

ولی فراتر از فقط یک فروشگاه مجازی، ماسودا گفتگویی را با مشتریان خود شروع کرد. در یک خبرنامه ایمیلی، او نه تنها درباره محصولات خود توضیح می‌داد، بلکه داستان‌های شرکت خود را نیز بازگو می‌کرد – داستان‌های مربوط به پدربزرگش که در رودخانه پنبه‌ها را می‌شست، داستان‌های مربوط به پیوستن خانواده‌اش به بنگاه تا آن را در برابر رقبای جهانی جدید محافظت کنند و داستان‌های مربوط به این که امروزه پارچه چگونه تولید می‌شود.

بسیاری وارد فروشگاه آنلاین او می‌شوند نه فقط برای این که خرید کنند، بلکه می‌خواهند از داستان‌سرایی او نیز لذت ببرند. ماسودا می‌داند که توانسته است با مشتریانش پیوندی ایجاد کند که تنها از طریق رقابت بر سر قیمت نبوده است، بلکه به دلیل این نیز بوده است که از فناوری به عنوان یک بستر جدید استفاده کرده است تا داستان خود را بگوید.

☑️در دنیای مجازی، ممکن است ما به دنبال محصولی بگردیم، ولی به یاد داشته باشید برای داستان‌ها است که می‌مانیم.

🆔 @dmtbox 💯
منبع: https://goo.gl/yVraXC