⁣🔘چه طور هدف هوشمند بازاریابی انتخاب کنیم؟ #مفاهیم #هدف_بازاریابی ☑هر سازمانی متناسب با وضعیت موجود کسب‌وکار، اندازه و مرحله رشدی که در آن قرار دارد، می‌تواند هدف‌های متفاوتی را انتخاب کند شما می توانید به کمک هر یک از این 7 روش، هدف هوشمند بازاریابی تان را انتخاب کنید. 1⃣جذب مشتری جدید جذب مشتری یا ⁣lead generation مهم‌ترین و معمول‌ترین هدفی است که سازمان‌ها در بازاریابی دیجیتال انتخاب می‌کنند. ⭕مثال: جذب ۱۰۰۰۰ بازدیدکننده از صفحه فرود وب‌سایت تا پایان خردادماه ۹۶ 2⃣افزایش آگاهی از برند ممکن است هدف سازمان شما، در مرحله‌ای از کسب‌وکار، صرفاً این باشد که افراد بیشتری شمارا بشناسند و اسم شما به گوششان خورده باشد. بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی که سازمان‌ها انجام می‌دهند، باهدف تقویت تصویر برندشان در ذهن مخاطبان بالقوه انجام می‌شود. ⭕مثال: دو برابر شدن نرخ آگاهی از برند در جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور تا انتهای سال ۹۶ 3⃣افزایش نرخ تبدیل (نسبت مشتریان به بازدیدکنندگان از صفحه فرود) ممکن است سازمان به این نتیجه برسد که باید استراتژی‌ها و فعالیت‌هایی را در پیش بگیرد تا تعداد بیشتری از مشتریان جدیدی که جذب می‌کند، تبدیل به مشتری شوند. ⭕مثال: افزایش نرخ تبدیل به میزان ۵۰% تا انتهای سال ۹۶ 4⃣افزایش رضایت مشتریان در برهه‌هایی از چرخه عمر سازمان، مهم‌ترین هدف در سازمان افزایش رضایت مشتریان فعلی‌اش هست. ⭕مثال: شاخص رضایتمندی مشتریان در شش‌ماهه دوم سال ۹۶ نسبت به شش‌ماهه نخست ۲۰% افزایش پیدا کند. 5⃣افزایش وفاداری مشتریان مهم‌ترین دارایی برندها مشتریان وفاداری هستند که حاضرند، مبلغ و مروج آن برند باشند. افزایش وفاداری مشتریان یکی از اهداف مهم سازمان‌های متوسط و بزرگ است ⭕مثال: امتیاز خالص ترویج (Net Promoting Score) مشتریان سازمان تا انتهای تابستان ۹۶ به بالاتر از ۷ افزایش پیدا کند. 6⃣تغییر موقعیت برند گاهی از اوقات، یک برند به دلایل استراتژیک تصمیم می‌گیرد تا وارد بازار جدیدی بشود و دسته جدیدی از مشتریان را هدف قرار دهد. در چنین شرایطی هدف هوشمند بازاریابی در راستای تغییر موقعیت برند تعیین می‌شود. ⭕مثال: ۱۰۰ مشتری جدید انگلیسی‌زبان تا پایان مردادماه جذب شود. ❗برای مطالعه مقاله کامل به آدرس زیر مراجعه کنید: 📎⁣https://goo.gl/aVNGBa 🆔 @dmtbox 💯

 ⁣🔘چه طور هدف هوشمند بازاریابی انتخاب کنیم؟
#مفاهیم
#هدف_بازاریابی


☑هر سازمانی متناسب با وضعیت موجود کسب‌وکار، اندازه و مرحله رشدی که در آن قرار دارد، می‌تواند هدف‌های متفاوتی را انتخاب کند شما می توانید به کمک هر یک از این 7 روش، هدف هوشمند بازاریابی تان را انتخاب کنید.

1⃣جذب مشتری جدید
جذب مشتری یا ⁣lead generation مهم‌ترین و معمول‌ترین هدفی است که سازمان‌ها در بازاریابی دیجیتال انتخاب می‌کنند.

⭕مثال:

جذب ۱۰۰۰۰ بازدیدکننده از صفحه فرود وب‌سایت تا پایان خردادماه ۹۶

2⃣افزایش آگاهی از برند


ممکن است هدف سازمان شما، در مرحله‌ای از کسب‌وکار، صرفاً این باشد که افراد بیشتری شمارا بشناسند و اسم شما به گوششان خورده باشد. بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی که سازمان‌ها انجام می‌دهند، باهدف تقویت تصویر برندشان در ذهن مخاطبان بالقوه انجام می‌شود.

⭕مثال:

دو برابر شدن نرخ آگاهی از برند در جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور تا انتهای سال ۹۶

3⃣افزایش نرخ تبدیل (نسبت مشتریان به بازدیدکنندگان از صفحه فرود)
ممکن است سازمان به این نتیجه برسد که باید استراتژی‌ها و فعالیت‌هایی را در پیش بگیرد تا تعداد بیشتری از مشتریان جدیدی که جذب می‌کند، تبدیل به مشتری شوند.

⭕مثال:

افزایش نرخ تبدیل به میزان ۵۰% تا انتهای سال ۹۶

4⃣افزایش رضایت مشتریان
در برهه‌هایی از چرخه عمر سازمان، مهم‌ترین هدف در سازمان افزایش رضایت مشتریان فعلی‌اش هست.

⭕مثال:

شاخص رضایتمندی مشتریان در شش‌ماهه دوم سال ۹۶ نسبت به شش‌ماهه نخست ۲۰% افزایش پیدا کند.

5⃣افزایش وفاداری مشتریان
مهم‌ترین دارایی برندها مشتریان وفاداری هستند که حاضرند، مبلغ و مروج آن برند باشند. افزایش وفاداری مشتریان یکی از اهداف مهم سازمان‌های متوسط و بزرگ است

⭕مثال:

امتیاز خالص ترویج (Net Promoting Score) مشتریان سازمان تا انتهای تابستان ۹۶ به بالاتر از ۷ افزایش پیدا کند.

6⃣تغییر موقعیت برند
گاهی از اوقات، یک برند به دلایل استراتژیک تصمیم می‌گیرد تا وارد بازار جدیدی بشود و دسته جدیدی از مشتریان را هدف قرار دهد. در چنین شرایطی هدف هوشمند بازاریابی در راستای تغییر موقعیت برند تعیین می‌شود.

⭕مثال:

۱۰۰ مشتری جدید انگلیسی‌زبان تا پایان مردادماه جذب شود.

❗برای مطالعه مقاله کامل به آدرس زیر مراجعه کنید:

📎⁣https://goo.gl/aVNGBa



🆔 @dmtbox 💯