اینجا #آلمان در #فروشگاه های لوازم بهداشتی #dm، محل هایی برای تعویض پوشک کودک قرار داده شده و تمامی وسایل لازم به رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. » سوال اینجاست که... 👇 @tick_idea
اینجا #آلمان
در #فروشگاه های لوازم بهداشتی #dm، محل هایی برای تعویض پوشک کودک قرار داده شده و تمامی وسایل لازم به رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. 
» سوال اینجاست که... 👇
@tick_idea
اینجا #آلمان
در #فروشگاه های لوازم بهداشتی #dm، محل هایی برای تعویض پوشک کودک قرار داده شده و تمامی وسایل لازم به رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
» سوال اینجاست که... 👇
@tick_idea
اینجا #آلمان 🇩🇪
#فرهنگ_مصرف

🔹همانطور که در عکس بالا مشاهده کردید، تمامی وسایل مصرفی برای تعویض لباس کودک به #رایگان در اختیار مشتریان #فروشگاه قرار گرفته است.

🔹دیگر اینکه: به طور کلی در آلمان هر کالایی را که بخرید، تا دو هفته (و در بعضی فروشگاه ها تا یک ماه) می توانید پس بدهید و پول خود را دریافت کنید، لباس، لوازم منزل، لوازم الکتریکی و...، در صورتی که از #خرید خود پشیمان شده باشید، به راحتی می توانید با ارائه رسید کالا، آن را پس بدهید. معمولا حتی از شما سوال نمی کنند دلیل برگرداندن کالا چیست. گاهی هم در حد یک سوال از شما علت را می پرسند، و هر جوابی که بدهید از نظر آنها موردقبول است. فقط یادداشت می کنند برای شرکت تولید کننده یا مدیران فروشگاه، که آیا دلیل شخصی بوده یا مشکل کیفیت وجود داشته است.

🔹سوال این جاست: چرا مردم آلمان از این شرایط سوء استفاده نمی کنند؟ چرا به فکرشان نمی رسد لباسی را امروز بخرند و برای مهمانی استفاده کنند و یک یا دو هفته بعد پس بدهند؟!؟ چرا اجناسی که در عکس بالا به طور رایگان در اختیار مشتریان است، زود تمام نمی شود و خانواده ها را از خریدن آنها باز نمی دارد؟!!؟

» کمی به این موضوع فکر کنیم...
» به زودی از نظرات مردم آلمان در این باره برایتان خواهیم نوشت...

🔷🔶 روایت های شنیدنی از #زیرگنبدکبود، از همین نزدیکی ها و آن سوی مرزها. روایت هایی که الهام بخش ذهن است...
@tick_idea
اینجا #آلمان 🇩🇪
#فرهنگ_مصرف

🔹همانطور که در عکس بالا مشاهده کردید، تمامی وسایل مصرفی برای تعویض لباس کودک به #رایگان در اختیار مشتریان #فروشگاه قرار گرفته است.

🔹دیگر اینکه: به طور کلی در آلمان هر کالایی را که بخرید، تا دو هفته (و در بعضی فروشگاه ها تا یک ماه) می توانید پس بدهید و پول خود را دریافت کنید، لباس، لوازم منزل، لوازم الکتریکی و...، در صورتی که از #خرید خود پشیمان شده باشید، به راحتی می توانید با ارائه رسید کالا، آن را پس بدهید. معمولا حتی از شما سوال نمی کنند دلیل برگرداندن کالا چیست. گاهی هم در حد یک سوال از شما علت را می پرسند، و هر جوابی که بدهید از نظر آنها موردقبول است. فقط یادداشت می کنند برای شرکت تولید کننده یا مدیران فروشگاه، که آیا دلیل شخصی بوده یا مشکل کیفیت وجود داشته است.

🔹سوال این جاست: چرا مردم آلمان از این شرایط سوء استفاده نمی کنند؟ چرا به فکرشان نمی رسد لباسی را امروز بخرند و برای مهمانی استفاده کنند و یک یا دو هفته بعد پس بدهند؟!؟ چرا اجناسی که در عکس بالا به طور رایگان در اختیار مشتریان است، زود تمام نمی شود و خانواده ها را از خریدن آنها باز نمی دارد؟!!؟

» کمی به این موضوع فکر کنیم...
» به زودی از نظرات مردم آلمان در این باره برایتان خواهیم نوشت...

🔷🔶 روایت های شنیدنی از #زیرگنبدکبود، از همین نزدیکی ها و آن سوی مرزها. روایت هایی که الهام بخش ذهن است...
@tick_idea
اینجا #آلمان 🇩🇪
#فرهنگ_مصرف #نگرش #طرزتفکر #mindset
🔶 بروید و از یک مادر یا پدر آلمانی بپرسید که چرا از #پوشک ها و دستمال مرطوب #کودک که در قفسه های محل تعویض در #فروشگاه قرار داده شده و #رایگان است، به تعداد زیادتری بر نمی دارید تا بعدا هم استفاده کنید؟! (مربوط به پست بالا👆) به احتمال زیاد یکی از پاسخ هایی را که من گرفتم، می شنوید:
🔸در فکر فرو می رود، نگاهش را به سمت نامشخصی می برد و می گوید: "نمی دانم. خب مال من که نیست، اینها را گذاشته اند تا در همان جا استفاده کنیم دیگر! برای استفاده بعدی باید بخریم." انگار تا به حال به این موضوع فکر هم نکرده بوده!
🔸نگاه متعجبی می کند و می گوید: " اینها که برای بردن نیست! گذاشته اند که اگر کسی نیاز پیدا کرد و در خانه به مقدار کافی داشت و همراهش نبود، یکی بردارد. این #حق من نیست."
🔸می گوید: "بیشتر برداشتن و استفاده بعدی که بماند، من اگر پوشک و وسایل لازم همراهم باشد، حتی یکی هم بر نمی دارم!" و در جواب چرای من، بعد از کمی فکر کردن می گوید: "با این کار، من بار خودم را که می توانم بردارم، بر گردن دیگری گذاشته ام. این کاری است که من را تبدیل می کند به یک آدم بی ارزش! نمی خواهم به کسی تبدیل شوم که دوستش ندارم."
بله، به همین سادگی!!
🔻ادامه دارد...

روایت از #روشنا

🔷🔶 روایت های شنیدنی از #زیرگنبدکبود، از همین نزدیکی ها و آن سوی مرزها. روایت هایی که الهام بخش ذهن است...
@tick_idea
اینجا #آلمان 🇩🇪
#فرهنگ_مصرف

🔹همانطور که در عکس بالا مشاهده کردید، تمامی وسایل مصرفی برای تعویض لباس کودک به #رایگان در اختیار مشتریان #فروشگاه قرار گرفته است.

🔹دیگر اینکه: به طور کلی در آلمان هر کالایی را که بخرید، تا دو هفته (و در بعضی فروشگاه ها تا یک ماه) می توانید پس بدهید و پول خود را دریافت کنید، لباس، لوازم منزل، لوازم الکتریکی و...، در صورتی که از #خرید خود پشیمان شده باشید، به راحتی می توانید با ارائه رسید کالا، آن را پس بدهید. معمولا حتی از شما سوال نمی کنند دلیل برگرداندن کالا چیست. گاهی هم در حد یک سوال از شما علت را می پرسند، و هر جوابی که بدهید از نظر آنها موردقبول است. فقط یادداشت می کنند برای شرکت تولید کننده یا مدیران فروشگاه، که آیا دلیل شخصی بوده یا مشکل کیفیت وجود داشته است.

🔹سوال این جاست: چرا مردم آلمان از این شرایط سوء استفاده نمی کنند؟ چرا به فکرشان نمی رسد لباسی را امروز بخرند و برای مهمانی استفاده کنند و یک یا دو هفته بعد پس بدهند؟!؟ چرا اجناسی که در عکس بالا به طور رایگان در اختیار مشتریان است، زود تمام نمی شود و خانواده ها را از خریدن آنها باز نمی دارد؟!!؟

» کمی به این موضوع فکر کنیم...
» به زودی از نظرات مردم آلمان در این باره برایتان خواهیم نوشت...

🔷🔶 روایت های شنیدنی از #زیرگنبدکبود، از همین نزدیکی ها و آن سوی مرزها. روایت هایی که الهام بخش ذهن است...
@tick_idea
اینجا #آلمان 🇩🇪
#فرهنگ #نگرش #طرزتفکر #mindset

🔷 در این پست👆 دو سوال مطرح کردیم: درباره امکان پس دادن اجناس به فروشگاه ها، و وجود اجناس رایگان در بعضی از آنها.
پاسخ سوال دوم را در یکی از پست های بعدی آن دادیم. (با جستجوی #نگرش می توانید آن پست #پربیننده را بخوانید.)

🔹 و اما سوال اول: آیا مردم آلمان به فکرشان نمی رسد که یک پالتو یا لباس شب را امروز بخرند و در مهمانی استفاده کنند و چند روز بعد پس بدهند؟!! چرا تمام #فروشنده ها چنین امکانی را به #مشتریان می دهند؟!

🔸 روایت از #روشنا :
یک #فلاسک خریدم. برچسب روی آن نشان می داد که تا ۱۲ ساعت آب جوش را داغ نگه می دارد. بیشتر از یک ماه از آن استفاده کردم. اما واقعا به نظر نمی رسید آب بعد از پنج شش ساعت، داغ باشد. از خریدم ناراحت بودم. اما چون خیلی استفاده شده بود، فکر نکردم به پس دادنش. یک بار در راه #دانشگاه گذرم به همان #فروشگاه افتاد، به یکی از کارکنان فروشگاه مشکل فلاسک را گفتم. پرسید "همراهتان هست؟" فلاسک را که هنوز کمی آب در آن بود و اطراف جدار داخلی آن کمی جرم سفید هم دیده می شد، به دستش دادم. نگاهی کرد و گفت "اگر فاکتور همراهتان است، می توانید پس بدهید". فاکتور داخل کیف پولم بود. گفتم کمی صبر کنید من یک فلاسک دیگر انتخاب می کنم. گفت: "لازم نیست. پولتان را می گیرید و اگر خواستید با پولتان یکی دیگر می خرید"...
با این حساب من می توانستم هر ماه یک فلاسک بخرم و پس بدهم، نه؟!!؟
آیا در آلمان مردم اینطور فکر نمی کنند؟!

🔻در پست های بعدی برایتان در این باره خواهیم نوشت...

🔷🔶 روایت های شنیدنی و الهام بخش از #زیرگنبدکبود ...
@tick_idea