20 نکته راجب پژو 206 که نمی دانستید شاید خیلی ها از امکاناتی که خودرو پژو 206 داره و یا میتونه داشته باشه خبر ندارن !پژو 206 محصول سال 1997 كشور فرانسه است. اين خودرو كه هم در زمان خود و هم در حال حاضر جزء خودروهاي پيشرفته و روز دنيا به شمار مي‌آمد، مجهز به سامانه الكترونيكي مالتي‌پلكس است كه در حقيقت، دسته‌سيم سنتي خودرو هاي قديمي را حذف مي‌كند. در اين سامانه، كليه دستوراتي كه راننده صادر مي‌كند، به يك واحد مركزي الكترونيكي (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم براي عملگر مربوطه صادر مي‌شود. در حال حاضر از شبكه مالتي‌پلكس روي خودروهايي نظير سمند و سورن نيز به جاي دسته‌سيم معمولي استفاده مي‌شود. اين سيستم در اواخر دهه 1980 توسط شركت آلماني بوش ابداع شد. هوشمند شدن فرامين برقي و الكترونيكي در خودرو با استفاده از ارسال يك‌سري كد در شبكه، باعث مي‌شود كه خودروساز بتواند علاوه بر تسهيل فرايند عيب‌يابي و كمك به بخش خدمات پس از فروش، عملكردها و حالات و يا همان فيچرهاي مختلف را براي رفاه، ايمني و امنيت راننده و سرنشينان طراحي كرده و مهيا سازد. در پژو 206 كه از ابتدا تاكنون به صورت مالتي‌پلكس توليد مي‌شود، ريزه‌كاري‌هاي فني و الكترونيكي پيش‌بيني شده است كه فعال و غيرفعال شدن آن از طريق برقراري ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست. BSI يك واحد الكترونيكي است كه ارتباط ميان كليه واحدهاي الكترونيكي يا اصطلاحا ECUهاي موجود در بخش‌هاي مختلف خودرو از قبيل موتور، گيربكس اتوماتيك، ترمز ضدقفل، تهويه مطبوع خودكار و امثالهم را برقرار و مديريت مي‌كند. تغيير در تنظيمات BSI كه توسط دستگاه عيب‌ياب يا همان دياگ صورت مي‌گيرد، در تمام نمايندگي‌هاي ايرا‌ن‌خودرو و نيز تعميرگاه‌هاي مجهز به اين دستگاه قابل انجام است. در اين مقاله به بررسي مهم‌ترين امكاناتي مي‌پردازيم كه شايد بسياري از شما باز دید کنندگان عزيز یا همه يا برخي از آن‌ها در خودروهاي خانواده 206 شامل هاچ‌بك و پژو 206 صندوق‌دار آشنا نبوده و يا به آن دقت نكرده باشيد..... دوستان عزیز قطعه ای را که در بالا مشاهده می کنید سنسور اکسیژن ۲۰۶ میباشد دوستان وظیفه این قطعه فهمیدن میزان اکسیژن نسوخته بعد از انفجار داخل سیلندر و تنظیم پاشش سوخت از طریق همین اطلاعات میباشد در صورت خرابی این سنسور مصرف خودرو بالا می‌رود که حتی ممکن است باعث ایجاد دود سیاه شود.سوکت این سنسور دارای چهار پین میباشد که دو تا از آنها سیگنال مورد نظر مربوط به اکسیژن نسوخته را به ای سی یو مخابره می کند و دو تا از پین ها برق و بدنه مستقیم از خودرو میگیرند که در همان لحظه که سوییچ باز میشود این مدار وصل میشود کار این مدار گرم کردن مقاومت (هیتر یا المنت) داخل سنسور میباشد چون این سنسور تا به اندازه کافی گرم نشود اطلاعات درست مخابره نخواهد کرد و همانطور که میدانید با اینکه این سنسور مستقیما به آتشهای خروجی از سیلندرها برخورد دارد کمی طول میکشد تا گرم شود. @klinikfanitakhasosi5227 @Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

20 نکته راجب پژو 206 که نمی دانستید

شاید خیلی ها از امکاناتی که خودرو پژو 206 داره و یا میتونه داشته باشه خبر ندارن !پژو 206 محصول سال 1997 كشور فرانسه است. اين خودرو كه هم در زمان خود و هم در حال حاضر جزء خودروهاي پيشرفته و روز دنيا به شمار مي‌آمد، مجهز به سامانه الكترونيكي مالتي‌پلكس است كه در حقيقت، دسته‌سيم سنتي خودرو هاي قديمي را حذف مي‌كند. در اين سامانه، كليه دستوراتي كه راننده صادر مي‌كند، به يك واحد مركزي الكترونيكي (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم براي عملگر مربوطه صادر مي‌شود. در حال حاضر از شبكه مالتي‌پلكس روي خودروهايي نظير سمند و سورن نيز به جاي دسته‌سيم معمولي استفاده مي‌شود. اين سيستم در اواخر دهه 1980 توسط شركت آلماني بوش ابداع شد.

هوشمند شدن فرامين برقي و الكترونيكي در خودرو با استفاده از ارسال يك‌سري كد در شبكه، باعث مي‌شود كه خودروساز بتواند علاوه بر تسهيل فرايند عيب‌يابي و كمك به بخش خدمات پس از فروش، عملكردها و حالات و يا همان فيچرهاي مختلف را براي رفاه، ايمني و امنيت راننده و سرنشينان طراحي كرده و مهيا سازد. در پژو 206 كه از ابتدا تاكنون به صورت مالتي‌پلكس توليد مي‌شود، ريزه‌كاري‌هاي فني و الكترونيكي پيش‌بيني شده است كه فعال و غيرفعال شدن آن از طريق برقراري ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست. BSI يك واحد الكترونيكي است كه ارتباط ميان كليه واحدهاي الكترونيكي يا اصطلاحا ECUهاي موجود در بخش‌هاي مختلف خودرو از قبيل موتور، گيربكس اتوماتيك، ترمز ضدقفل، تهويه مطبوع خودكار و امثالهم را برقرار و مديريت مي‌كند. تغيير در تنظيمات BSI كه توسط دستگاه عيب‌ياب يا همان دياگ صورت مي‌گيرد، در تمام نمايندگي‌هاي ايرا‌ن‌خودرو و نيز تعميرگاه‌هاي مجهز به اين دستگاه قابل انجام است. در اين مقاله به بررسي مهم‌ترين امكاناتي مي‌پردازيم كه شايد بسياري از شما باز دید کنندگان عزيز یا همه يا برخي از آن‌ها در خودروهاي خانواده 206 شامل هاچ‌بك و پژو 206 صندوق‌دار آشنا نبوده و يا به آن دقت نكرده باشيد.....
دوستان عزیز قطعه ای را که در بالا مشاهده می کنید سنسور اکسیژن ۲۰۶ میباشد دوستان وظیفه این قطعه فهمیدن میزان اکسیژن نسوخته بعد از انفجار داخل سیلندر و تنظیم پاشش سوخت از طریق همین اطلاعات میباشد
در صورت خرابی این سنسور مصرف خودرو بالا می‌رود که حتی ممکن است باعث ایجاد دود سیاه شود.سوکت این سنسور دارای چهار پین میباشد که دو تا از آنها سیگنال مورد نظر مربوط به اکسیژن نسوخته را به ای سی یو مخابره می کند و دو تا از پین ها برق و بدنه مستقیم از خودرو میگیرند که در همان لحظه که سوییچ باز میشود این مدار وصل میشود کار این مدار گرم کردن مقاومت (هیتر یا المنت) داخل سنسور میباشد چون این سنسور تا به اندازه کافی گرم نشود اطلاعات درست مخابره نخواهد کرد و همانطور که میدانید با اینکه این سنسور مستقیما به آتشهای خروجی از سیلندرها برخورد دارد کمی طول میکشد تا گرم شود.

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227