TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad 
عنوان گروه یا کانال:

TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad


توضیحات: این کانال به راهنمایی، بیان تجربیات و منابع آزمون های تافل و آیلتس می پردازد . این کانال در کنار گروه اصلی قرار داشته و مکمل آن است. لینک گروه اصلی: https://telegram.me/joinchat/BafkYT64haqZjrhr0Q9CLw
شناسه: [email protected]
تعداد اعضا: 1400
پریدخت ۹۴۸۸۹

من may 20 تو سازمان سنجش (NOET) آزمون تافل دادم. در مورد مشخصات مرکز مواردی که تو ذهنم مونده رو اشاره میکنم.

فضای مرکز و مراحل شروع آزمون آروم و به دور از هر نوع تنش و استرس هست. موقع ورود، در سالن انتظار یه لیست از اسامی افراد موجوده که طبق اون مشخص میشه افراد قراره در کدوم lab امتحان بدن، بر همین اساس افراد توی صف قرار میگیرن و مدارکشون چک میشه. (تنها جای استفاده از اسم lab هم فقط همین جا بود، چون عملا مرکز یکپارچه هست و بدون مرزی بین lab های مختلف)

در مورد مدارک تنها نکته ی مهم به نظرم اینه که حداقل یکی از کارتهای شناسایی، باید عکس دو سال اخیر شما رو داشته باشه (گواهینامه یا پاسپورت یا کارت ملی فرقی نداره یکیش جدید باشه عکسش)

تعدادی کمد در جلوی درب ورود به مرکز وجود داره که هر کس بخواد میتونه استفاده کنه و وسایل همراهش و البته خوراکی اگه همراه داره اونجا قرار بده. تنها موارد مجاز برای ورود، خودکار یا مداده ولی همراه داشتن خوراکی به هر شکلی حتی آب معدنی موقع ورود ممنوعه. البته خودکار تو مرکزم هست.

بعد از چک اولیه مدارک، مراحل عکس گرفتن و بازبینی مدارک صورت میگیره که خیلی زمانبر نبود.
مرکز به صورت کابین های مجزا از هم هست و فضای قابل قبولی هم بین کابین ها فاصله وجود داره.
سرویس بهداشتی در محل برگزاری آزمون و انتهای سمت چپ مرکز هست. (البته دو تاست موقع break یه صف کوچولو هم بود.)

در فاصله بین دو بخش آزمون افراد هم میتونستن از کیک و آبمیوه موجود در مرکز که برای پذیرایی قرار داده شده بود و هم از خوراکی های خودشون تو کمدهاشون استفاده کنن. البته یکی از مراقبین حواسش بود که کسی غیر از خوردنی نخواد از جزوه یا تلفن همراه تو کمد هم استفاده کنه .

در مورد بخش speaking با وجود فاصله ای بین کابین ها، صدای دوستان مجاوری که جواب ها رو داد میزدن شنیده میشد و این مسئله تمرکز رو یکم بهم میزد.

در مورد writing، صفحه کلید سیستمی که من باهاش کار میکردم، از نمونه های قدیمی بود و خب این برای من که با لپ تاب کار کرده بودم چندان خوش آیند نبود و یکم روی سرعت نوشتنم تاثیر گذاشت و در نهایت زمانی که معمولا برای بازبینی دو انشا اختصاص میدادم رو از دست دادم. توصیه میکنم چنانچه به این نوع keyboard دسترسی دارید حتما با اون هم تمرین کنید که آشنا باشید.
#NOET#Center
آسیه ۱۱۹۸۳

من برای تافل مدت زیادی رو صرف کردم که البته چون ممتد نبود و گاها وقفه های چندماهه داشتم اینقد طولانی شد.
برای اینکه سطح اولیه ام رو بگم،نتایج آزمون تعیین سطحم رو که سال 94 تو یکی از آموزشگاه ها دادم رو میگم:
(R:9، L:5، S:18، W:16 (48
مشخصه که اوضاع من خیلی داغون بوده ، یه دوره کلاس شرکت کردم به نسبت کلاس خوبی بود و کمک کرد هم دید بهتری نسبت به آزمون و سوالا پیدا کنم و هم از اون سطح پایه بیام بالاتر. بعد کلاس من تقریبا مدت یک ماه روی TPO 20 اول کار کردم در کل با توجه به مشغله کاریم، روزانه 3 یا 4 ساعت بیشتر نمیرسیدم وقت بزارم که صرف بخش Reading و Listening می شد. برای مهارت های دیگه خیلی کم زمان گذاشتم: شاید در حد نوشتن چند انشای independent که برای کلاس تافل نوشته بودم یه سری تمرین speaking برای سوال یک و دو. بقیه رو نرسیدم کار کنم و نتیجه هم نمیشد که رضایت بخش باشه: (R:26, L:15, S:19, W:21 (81
یه مدت به دلایلی مجبور شدم آزمون رو رها کنم، اما مجددا 7 ماه بعد از اواسط تیرماه سال 95 مجددا شروع کردم. به صورت خاص روی listening. با کتاب Longman شروع کردم و سعی کردم بخش های مربوط به listening رو از روی همین کتاب جلو برم. در مورد فردی با شرایط من listening نیاز به زمان طولانی داشت و مهارتیه که نمیشد تو کوتاه مدت به بهبود اون امیدوار بود. مشکل من این بود که مثلا فیلم که نگاه میکردم کلیت مطلب رو میگرفتم و جزئیات روحدس میزدم، اما در مورد تافل، به نظرم کلیات چندان به کار نمیاد و باید روی جزئیات تمرکز کرد. من هر track مربوط به listening رو یک بار گوش میدادم، همزمان تا حد ممکن نت هم برمیداشتم ( بدون نت برداری تمرکزم رو از دست میدادم)، بعد سوالا رو جواب میدادم. بعد از بررسی جوابها مجددا همون فایل رو گوش میدادم و سعی میکردم جمله به جمله transcribe کنم، این کار زمان زیادی میبرد و به شدت خسته کننده است ولی خوب کمک زیادی به من کرد.
بعد تموم شدن لانگمن، مجددا TPOها رو از شماره ی 20 تا 34 رو شروع کردم.
Speaking رو طبق صحبت های دوستان، با الگوهای note full آغاز کردم. ویدیوها رو دیدم و سعی میکردم سوالات رو جواب بدم. تقریبا یک ماه برای اسپیکینگ وقت گذاشتم و تنها منبعم هم TPO ها بود. گاهی هم با بعضی از دوستان نمونه سوالات رو تمرین میکردیم.
در مورد writing من یه سری نمونه انشا از کلاس تافل داشتم، یه سری هم از دوستان گرفته بودم، با توجه به همون ها سعی کردم template خودم رو درست کنم و سعی میکردم همون رو مرتب استفاده کنم که ملکه ذهنم بشه. در مورد رایتینگ به نظرم مهمترین اصل اینه که انشا یکدست باشه چه از لحاظ ساختارهای گرامری که استفاده میشه و چه از لحاظ لغات سنگین و سخت. ( بعیده یه متن سینوسی بتونه نمره ی خوبی بگیره بنابراین استفاده از ساختارهای سنگین در صورتیکه بقیه متن با اون هم سطح نیست ضررش بیشتر از منفعتشه ). من از نمونه انشاهای یکی از دوستانم که 29 شده بودن خیلی استفاده کردم و ایشون خیلی ساده مینوشتن، این انشاها کمکم که بتونم با سطح سواد خودم بنویسم، نه اینکه بخوام ساختاری یا کلمه ی سنگینی رو توی متنم جا بدم.
لغت رو ابتدا از 504 و با نرم افزار Anki شروع کردم. بعد 450 و 400 رو هم اضافه کردم. اوایل مهر یه آزمون آزمایشی دادم که نتیجه اش به این شکل بود: (R:22, L:23, S:21, W:22 (88
از دوستان شنیده بودم که معمولا دو مهارت آخر رو تو آزمون آزمایشی یکم سلیقه ای نمره میدن امیدوار بودم در یک ماه باقی مانده تا آزمونم بتونم به سطح قابل قبول و بالاتری در امتحان اصلی برسم.
در مورد listening تقریبا اوضاعم قابل قبول بود، موقع بررسی دیگه نیازی به پیاده سازی جمله به جمله نداشتم میتونستم چندین جمله رو همزمان بشنوم و بعد pause کردن، به راحتی اونا رو شفاهی تکرار کنم و همین کار رو هم میکردم. هم زمان کمتری صرف میشد و هم کمک میکرد که بتونم ساختارهای موجود در مکالمه ها و سخنرانی ها رو هم یاد بگیرم که بتونم بعدا ازشون برای writing یا speaking هم استفاده کنم. ولی همچنان برای حفظ تمرکزم نیاز به نت برداری داشتم.
امتحانم رو اوایل آبان ماه دادم اما بازم نتیجه چندان رضایت بخش نبود و حتی بدتر از آزمون آزمایشی شد.
(R:21, L:23, S:18, W:25 (87
فکر میکنم در امتحان های TOEFL که اخیرا برگزار میشه علاوه بر توجه زیاد به متن ها یا مکالمه ها، باید در مورد گزینه ها حسابی دقت کرد، به نظرم تله سوالها زیادتر شده بود، بخصوص در مورد listening.
نمره ی speaking واقعا برام غیرقابل باور بود فکر میکردم که خیلی خیلی بهتر از آزمون قبلی صحبت کردم اما نظر مصحح با تصور من کاملا متفاوت بوده گویا
آسیه ۱۱۹۸۳

. بین صحبت کردنم pause داشتم و حتی یادمه در مورد سوال 4 یه جا کلا رشته کلام از دستم در رفت و نزدیک 5 ثانیه ساکت بودم که مطمئنا این موارد روی نمره ی من تاثیر گذار بوده.
Writing رو ساده نوشتم بخصوص در مورد بخش اول که ازش نمره ی کامل گرفته بودم (جالب بود برام که کلا یک یا دو انشا برای این قسمت ننوشته بودم) و حدود 320 کلمه. اما در مورد انشا دوم حدودا 480 کلمه با دو مثال شخصی نوشته بودم اما طبق نکات ذکر شده توسط ETS خوب دلایلم رو develop نکرده بودم و بعضی قسمتها گویا برای مصحح مبهم بوده.
مجددا بعد یه وقفه سه ماهه، برای بار سوم آزمون ثبت نام کردم و این بار تمرکز اصلی رو برای speaking گذاشتم،( که مهمترین بخش آزمون در فرایند پذیرشه ) به مدت یک ماه روزی چند ساعت فقط روی سوالای TPO کار میکردم. اوایل گاهی یه سوال رو بیش از ده بار جواب میدادم و record میکردم و اشکال هاش رو در می آوردم. همزمان از کتاب collocation in use هم یه سری درس ها رو میخوندم که بتونم ازشون موقع صحبت کردن استفاده کنم. تعداد کلمات رو در هر بار جوابدهی افزایش میدادم وسعی میکردم بهتر دلایلم رو develop کنم، در عین حال برای خودم یه template هم برای هر سوال آماده کردم. مثلا در مورد سوال 3 موقع خلاصه کردن دلایل متن، از ساختار not only، but also استفاده میکردم. هم در زمان کوتاهتری متن خلاصه میشد و هم یه ساختار گرامری مناسب برای اون قسمت بود به نظرم. (مشکل زمان بندی سوالا ها رو حل کردم و غلط خاصی هم به لحاظ گرامری نداشتم این رو دوستانی که زحمت تصحیح جواب ها رو به عهده داشتند گفته بودند)
دوباره TPO ها رو از 35 به بعد تا 49 شروع کردم. اوایل تست های دو مهارت اول رو با هم میزدم و بررسی شون میکردم، نمره ی 25 میانگین نمراتم در این دو بخش بود.
در مورد reading، برای اینکه بتونم عملکردم رو در شرایط آزمون بالاتر ببرم، خودم رو مجبور کردم که سوالها رو کمتر از 20 دقیقه جواب بدم.
در مورد listening تقریبا دیگه نیازی به نت برداری نداشتم و سعی میکردم موقع شنیدن از متن مکالمه و سخنرانی ها تو ذهنم تصویرسازی کنم. موقع بررسی سوالا سرعت رو تا 1.5 برابر افزایش میدادم و روزهای آخر سعی میکردم لهجه های متفاوت رو هم گوش بدم.
writing رو با توجه به نتیجه ی آزمون قبلی تا حدی با خیال راحتتر جلو میبردم و نهایتا یک یا دو مورد انشا برای بخش اول نوشتم و تصحیح کردم .مغرورارنه فقط انشا دوم رو کار میکردم تقریبا حدود 20 تا انشا با موضوعات TPOنوشتم بخصوص روزهای آخر و نزدیک به آزمون فقط برای اینکه سرعت نوشتنم رو بالا ببرم، تعداد کلمات رو افزایش بدم و ساختارهای متفاوتی رو هم استفاده کنم. لغت فقط فایل 1212 رو مرور کردم. تقریبا روزانه یک ساعت برای brainstorming وقت میگذاشتم با فایلهایی که داشتم و حداقل یک ساعت هم با یکی از دوستان به صورت آنلاین صحبت میکردیم در مورد موضوعات مختلف.
20 May در مرکز سازمان سنجش امتحان دادم، نتیجه از دفعات قبل بهتر بود:
(R:28, L:25, S:22, W:25 (100

آزمون من reading long format بود. با وجودیکه دو تا از متن ها مربوط به رشته ی خودم بود حسابی پیچونده بودن متن رو و گاهی درکشون سخت میشد. مضافا اینکه متن تقریبا بهم ریخته بود، جملات یک جا تموم نمیشد یکی جلوتر یکی عقب تر و کاملا نامرتب. (دقیقا مثل حالتی که در TPO های آخر بخصوص 45 به بعد هست.) بخصوص متن اول که تقریبا 23 دقیقه براش زمان گذاشتم تا بتونم جمعش کنم. اما افزایش سرعت متن خوانی و تست زنی کمکم کرد و تونستم سه متن باقیمونده رو بهتر جواب بدم و حتی دو دقیقه وقت اضافه آوردم که به بررسی مجدد چندتا از سوالا اختصاص دادم.

اما در مورد speaking به هیچ وجه به نسبت زمانی که گذاشته بودم و انتظاری که خودم و مصحح ها داشتیم راضی نیستم. انتظار حداقل 25 برای این بخش هم داشتم که خب نشد. اخیرا سبک سوالات ا و 2 تا حدی عوض شده و به نظرم بهتره حتما دوستانی که قصد دارند در آزمون شرکت کنند سوال های آزمونهای اخیر رو مرور کنند. مثلا در مورد سوال اول این آزمون اگر درست یادم مونده باشه خواسته بود یه رفتار نامناسب اجتماعی رو توصیف کنیم و نیازی به ارائه reason یا example نبود.
در مورد writing به دلیل کمبود وقتی که ناشی از keyboard قدیمی بود، اصلا به تصحیح انشا نرسیدم برای بخش اول تقریبا 360 کلمه و بخش دوم هم 570 کلمه نوشتم.(شامل سه body که تو دوتاش نظرم رو تایید کرده بودم و یه دونه رو هم به تایید سمت مخالف اختصاص دادم) از یه ضرب المثل و یه مثال آماری هم برای قویتر کردن دوپاراگراف تاییدیه استفاده کردم. انشا دوم رو تقریبا نمره ی کامل گرفتم ولی در مورد اولی یه سری مشکل اعم از گرامری، کاربرد غلط کلمه در متن و ... برام اشاره شده.
نکته ی آخر اینکه همونجور که دوستان دیگه هم گفتن TOEFL آزمون کنترل زمان و استرسه، من تونستم
آسیه ۱۱۹۸۳

اولی رو خوب کنترل کنم اما متاسفانه در مورد دومی هنوز به اون شکلی که میخواستم موفق نبودم و فکر میکنم همین باعث شد که نتونم نمره ی دلخواهم رو در speaking بگیرم. یه زمانی نمره 100 تافل برای من در حد آرزو بود، اما الان دیگه خیلی برام دلچسب نیست چون انتظار نمره ی بهتری رو از خودم داشتم. در نهایت از طولانی شدن این پست عذرخواهی میکنم.
#تجربه, #TOEFL, #آزمون, #20می
آسیه ۱۱۹۸۳

#WRITING 👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻(ind+integ)
آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

#تجربه_آزمون_۳_june
تجربه یکی از دوستان عزیز
آسیه ۱۱۹۸۳

سلام منم امروز امتحان داشتم تو مرکز خاتم که سنتر خوبی بود از همه لحاظ... ریدینگش به نظرم خوب بود و از tpo ۴۸ و ۴۹ هم آسونتر بود و اینکه آزمون من لیسنینگش لانگ بود که به نظرم سری اولش از دو تای دیگه سختتر بود و امیدوارم سری اول همون قسمتی باشه که تصحیح نمیشه... اسپیکینگش خوب بود و باز هم به نظرم از tpo های آخر آسونتر بود و رایتینگشم معمولی بود و قسمت اولش استاد رد میکرد دلایلو... کلا به نظر من فقط لیسنینگش یخورده سخت بود اونم در حد tpo 49 و نه سختتر از اون.... دوستانی که در آینده نزدیک امتحان دارن اصلا استرس نداشته باشن و tpo های آخرو خوب تمرین کنن که همین کفایت میکنه...
آسیه ۱۱۹۸۳

سلام منم امروز امتحان داشتم تو مرکز خاتم که سنتر خوبی بود از همه لحاظ... ریدینگش به نظرم خوب بود و از tpo ۴۸ و ۴۹ هم آسونتر بود و اینکه آزمون من لیسنینگش لانگ بود که به نظرم سری اولش از دو تای دیگه سختتر بود و امیدوارم سری اول همون قسمتی باشه که تصحیح نمیشه... اسپیکینگش خوب بود و باز هم به نظرم از tpo های آخر آسونتر بود و رایتینگشم معمولی بود و قسمت اولش استاد رد میکرد دلایلو... کلا به نظر من فقط لیسنینگش یخورده سخت بود اونم در حد tpo 49 و نه سختتر از اون.... دوستانی که در آینده نزدیک امتحان دارن اصلا استرس نداشته باشن و tpo های آخرو خوب تمرین کنن که همین کفایت میکنه...
#تجربه_آزمون_۳_june
آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

آسیه ۱۱۹۸۳

اینان ۱۱۱۱۸۷

دوستان سلام. نمره من اومد و گفتم قبل از ترک گروه لازمه که اول یه تشکر کنم از دوستانی که این مدت کمک‌کردن به من، مخصوصا ادمین‌های محترم گروه، و همچنین برای جبران این کمک‌ها من هم تجربیاتم رو در اختیار نفرات بعدی قرار بدم شاید کمک کننده باشه و این سنت خوب تداوم داشته باشه. فقط قبل از شروع لازمه بگم که اینها تجربیات شخصی منه و گاهی اشتباهاتی داشتم و چندان تعصبی روی توصیه هایی که مطرح میکنم ندارم. بهترین کار اینه که دیدگاه های مختلف رو بخونید و اون چه برای شما مناسب تره رو انتخاب کنین (حتما حتما هر توصیه ای رو با شرایط خودتون سازگار کنید). نمره های من به ترتیب زیره
Total 108
R 28
L 30
S 23
W 27

اول از سنتر بگم. خودتون رو درگیر سنتر نکنین. منم دو ماه پیش خیلی استرس داشتم روی سنتر. یکی از دوستان حرف جالبی زد. سنتری رو انتخاب کن که نزدیکته. منم عمل کردم و واقعا کمکم کرد. سنتر من GEMS بود که خوشبختانه راضی بودم علی رغم تاخیر یک ساعته که به خود ETS برمی گشت و نه سنتر. امادگی شما مهمه، اونجا اینقدر متمرکز هستین که به اطرافتون توجه زیادی نمیکنین. من همیشه نگران صداها موقع تسک اسپیکینگ بودم اما از یه طرف تمرکز خودم و از طرفی دیگه هم رعایت کردن بچه ها هیچ مشکلی در این زمینه نداشتم.

برای تافل کلاسی نرفتم. تجربه اولم هم بود. کتاب ها و منابع زیادی هم نگرفتم. پایه زبانم متوسط بود، اما قبل از تافل یک سری ضعفهامو برطرف کردم. مثلا دو ساله شروع کردم سریال دیدن و منی که لیسینینگم خیلی ضعیف بود رو متحول کرد. یا مثلا کتاب گرامر این یوز رو خوندم (هرچند توصیه نمیکنم بخونین و اگه برگردم منم نمیخونم، کتابهای بهتر و خلاصه تری پیدا میشن)، یا 1100 رو خوندم (چون هدفم جی ار ای هم هست اما این هم توصیه نمیکنم بخونین برای تافل و من اشتباه کردم خوندم). مدتها هم مشغول خوندن کتاب و مقالات انگلیسی بودم و خیلی مقالات سایتایی مثل سایکولوژی تودی و ساینتیفیک امریکن رو میخوندم قبل تافل (نه به هدف انگلیسی، بخاطر مطالب جالبشون). در کل بخوام بگم قبل از استارت تافل ریدینگ و لیسنینگم قوی بود. اسپیکینگ طبق معمول بسیار ضعیف، و رایتینگ متوسط. سه ماه وقت گذاشتم برای تافل. منابعم هم تی پی او بود و نوتفول. کتابهای بارونز رو خریدم اما خوشبختانه بارونز تافل رو نخوندم چون خیلی نچسب بود یک مقدارش رو که نگاه کردم. بارونز رایتینگ هم که خوندم عملا کمک خاصی به من نکرد (مخصوصا تسک یک رایتینگ که توصیه میکنم طبق متد بارونز پیش نرید). بهترین چیز همون تی پی اوها و نوتفول هستن. بقیه کتابها رو اصلا ندیدم و نمیتونم قضاوت کنم که خوب هستن یا نه.
در ادامه توضیحاتی برای هر کدوم از اسکیل ها بصورت تک تک میدم.
اینان ۱۱۱۱۸۷

ریدینگ: من پایه ریدینگم همونطور که گفتم خوب بود و به همین ترتیب پایه لغتم. چند سال کلاس های کانون زبان ایران رو می رفتم که تنها فایده ای که داشت قوی شدن پایه لغت من بود چون هر ترم عملا باید یک دیکشنری کوچیک رو حفظ میکردیم. برای همین خیلی سریع لغات رو می خوندم، مثلا کتاب اسنشیال ورد و 400 رو توی دو سه روز خوندم و پنجاه تایی لغات مهمشو بیرون کشیدم و وارد نرم افزار انکی کردم. همچنین فایل 1212 و فایل لغات تی پی او رو خوندم. یه دک هم درست کرده بودم که حدود نهصدتایی لغت واردش کردم و لغتهایی از هرجا میدیدم (توی مجلات، مقالات، سریالها و تی پی اوها) واردش میکردم و اینقد زیاد بود اخرش نرسیدم همشو بخونم. اما شما همون 1212 و لغات تی پی او کارتون رو راه میندازه و اشتباه من رو تکرار نکنین که اینقد لغت بنویسین که وقت دوره کردنشونو نداشته باشین.
برای ریدینگ من فقط از نوتفول استفاده کردم و به شدت راضی بودم. اول یه توضیح بدم که منظورم از نوتفول صرفا ویدئوها نیست. نوتفول یک سری فایل ورد هم داره که اصل کار اون ها هستن و ویدئوها صرفا توضیحات بخش هایی از اون فایل های ورد هستن. فایل step 2 نوتفول یه ریدینگ داره و شصت هفتادتایی سوال که از هر نوع سوال ریدینگ پنج شیش تا سوال طرح شده، مثلا 7 8 تا سوال اینفر یا پارافریز. اینجا بود که فهمیدم مثلا توی سوالات پلاگ این (قرار دادن یه جمله توی ریدینگ) مشکل دارم و استراتژی های خوبی داشت نوتفول. براساس همین نوتفول تی پی او ها رو زدم . به این صورت که مستقیم میرفتم سر سوالات. میانگین نمرات تی پی اوهام چیزی جدود 28 بود و حدودا 4 5 دقیقه وقت زیاد میاوردم. یه اشتباه که داشتم و خواهش میکنم شما مراقب باشین این بود که حتی تا روز اخر من کامپلت تست نزدم. بعبارتی یه ریدینگ میزدم و استراحت میکردم و بعد ریدینگ بعدی، یا مثلا یه ست لیسنینگ و استراحت. شما روزهای اخر تافل رو شبیه سازی کنید و کل ازمون رو بزنید و فقط بعد از لیسنینگ 10 دقیقه استراحت کنید. این اشتباه من باعث شد برداشت اشتباهی داشته باشم از تواناییهام. فکر میکردم توی تافل هم وقت زیاد میارم اما خستگی تمرکزمو توی ریدینگ چهارم (که لانگ بود) کم کرد و برای اولین بار من وقت کم اوردم و چهار تا سوال اخر رو توی یک دقیقه زدم و فکر کنم همین کارم رو خراب کرد. چون سه تا ریدینگ قبلی رو مطمئن زده بودم.
اینان ۱۱۱۱۸۷

لیسنینگ: من تا حدود دو سال پیش لیسنینگ خیلی ضعیفی داشتم. حتی یه جمله معمولی رو متوجه نمیشدم. اون موقع بود که شروع کردم سریال دیدن. مثلا سریال بیگ بنگ تئوری رو حدود ده بار هر قسمتش رو حداقل دیدم و الان مدتهاس هر روی می بینمش و البته هدفم تقویت لیسنینگ نبوده و نیست. همچنین موضوعات جالب کنفرانس های TED و یا کورسهای سایت کورسرا هم کمک کردن به تقویت لیسنینگم. اما خب این موارد بیشتر برای برنامه های بلندمدت هست. برای کوتاه مدت، بارونز، نوتفول (که توی لیسنینگ چندان کمک کننده نبود) و خود تی پی اوها رو زدم (که خب بهترین منبع هستن برای لیسنینگ).
مشکل چندانی از اول با لیسنینگ نداشتم مگر مشکل نوت برداری. وقتی میخاستم بنویسم حواسم پرت میشد و ادامه لکچر رو از دست می دادم. برای همین تمرین کردم روی نوت برداری. چند تا ویدئو مگوش در این زمینه کمک کننده بود و همچنین یک سری علایم اختصاری و نشان ها برای نوت برداری برای خودم درست کردم. حدود یک هفته تمرین dictation نوتفول رو انجام دادم که به نظرم خوب بود.
منابعی که کار کردم چندتا ازمون های بارونز بود که لیسنینگش سطحش کمی سخت تر از تی پی او بود. و حدود بیست تایی از تی پی اوها. میانگین نمراتم هم حدود 28 بود توی لیسنینگ. در ضمن پادکست های radiolab رو هم خیلی دوست داشتم و به نظرم کمک کردن به تقویت لیسنینگم. و خوبی این پادکست ها اینجاست که احساس نمی کنی فقط داری زبان می خونی و اینقد جذابن که دوست داری کامل گوش کنی و دست برنداری ازشون (برخلاف خیلی از منابع تافل که دلت میخاد زودتر تموم شه). همچنین یک دو هفته اخرم لیسنینگ با سرعت 1.5 هم گوش کردم. همون لیسنینگ های تی پی او رو ریختم روی گوشی و با برنامه pot player روزی یک دوتاش رو گوش کردم.
خلاصه بگم، برای لیسنینگ همون تی پی اوها رو خوب کار کنید کافی هست. اگر دو سه ماه وقت دارین برنامه تقویت از طریق سریال خیلی وقت گیر خواهد بود. تکنیک سرعت بالا و dictation هم مفید بود برای من.
اینان ۱۱۱۱۸۷

اسپسکینگ: نمی دونم در مورد اسپیکینگ اصلا نظری بدم یا نه با توجه به نمره پایینم توی این بخش؟ اما خب یک سری موارد رو فک کنم خوب باشه بگم. برای اسپیکینگ من فقط و فقط نوتفول رو کار کردم. نمره پایینم هم بیشتر به توانایی کلامی پایین خودم بر می گشت. در ضمن بهتره یک کم تغییراتی به تمپلت های نوتفول بدین. کلیتش خوبه، اما چون زیاد استفاده میشه شاید مصحح دید خوبی نداشته باشه. براساس همون تمپلت های نوتفول یک سری تغییرات کمک کننده خواهد بود. همچنین من یک سری اشتباهات رو انجام دادم و این ها رو میگم شاید کمکی کرد شما تکرارشون نکنید.
اسپیکینگ ضعیف من همیشه حس بدی به من میداد و این باعث شد که دیرتر از همه این مهارت رو شروع کنم برای خوندن. همچنین همین حس بد باعث شد کمترین زمان ممکن رو بهش اختصاص بدم. در عوض جبران این نقص و سعی در بهبود اون، من چیزی حدود یک دهم وقت خوندن تافلم رو هم به اسپیکینگ اختصاص ندادم حتی. حدود ده پونزده تایی هم تی پی او بیشتر کار نکردم و همین باعث یه استرس زیاد روزای اخر و حتی سرجلسه شد. البته به توصیه دوستان یک کانال تلگرام زدم و صدام رو ضبط میکردم و همین نمره هم شاید صدقه سر همین تمرین بوده. به هیچ وجه اسپیکینگ رو بیخیال نشید و اگر توی اون ضعیف هستین اشتباه من رو تکرار نکنید و وقت بیشتری بهش اختصاص بدین. کانال رو هم حتما بزنید و صداهای خودتون رو گوش کنید و ببینین چه اشتباهاتی دارین. مثلا من متوجه شدم بدون اینکه حواسم باشه he و she رو جابجا گاهی بکار میبرم چون دقت نمیکردم گوینده زن هست یا مرد. گوش کردن اسپیکینگم باعث شد که اول دقتم رو روی جزییات بیشتر کنم و دوم روی برگه نوت برداری اون گوشه همون اول بنویسم که طرفی که صحیت می کنه زن هست یا مرد تا بعدا قاطی نکنم.
اینان ۱۱۱۱۸۷

رایتینگ: برای رایتینگ در کل بهترین توصیه ها رو توی گروه میتونین پیدا کنین. من خودم از راهنمایی های عادل یاوری عزیر خیلی استفاده کردم. خیلی خلاصه بگم. من اوایل شروع کردم بدون زمان رایتینگ نوشتن و سعی میکردم جملات خوب و شکیل رو بکار ببرم، مترادف های بهتر رو استفاده کنم و هر موضوعی رو که مینوشتم در کنارش نمونه های رایتینگای خوب رو میخوندم و جملات، کلمات و ساختارای خوبشو سعی میکردم جا بدم توی رایتینگم. یک ماه اخر شروع کردم زمان مند نوشتن رایتینگ. اوایل خیلی زمان صرف میشد و مثلا میشد یه رایتینگم چهل پنجاه دقیقه وقت ببره. اما کم کم رسوندمش به سی دقیقه و جالب اینجاس هیچوقت زودتر از سی دقیقه نرسیدم تموم کنم الا سر جلسه که چهار دقیقه وقت زیاد اوردم و برگشتم ادیت کردم. غلط املایی ها رو نوشتم و دو روز اخر یه دور خوندمشون که چه غلطایی داشتم. چندتا فایل داشتم. یه فایل اصطلاحات و مترادف های خوب که جاهای دیگه میخوندم رو میاوردم توی فایل و سعی میکردم استفاده کنم. یه فایل reason sheet داشتم که گاه گاهی رایتینگای نمره بالا رو میخوندم و دلایلشو خیلی خلاصه مینوشتم و حدود پنجاه تایی رو خوندم و دلایلو نوشتم که هم برای اسپیکینگ خوبه هم ریدینگ (این فایل رو در انتها در اختیارتون قرار میدم شاید کمک کننده باشه).
سر امتحان برای تسک اول حدود 350 تا لغت نوشتم. تمپلت ساده ای داشتم و ازش استفاده کردم. از ریدینگ یه خط نوشتم اما لکچر رو کامل توضیح دادم. با این تسک هیچوقت مشکلی نداشتم و خیلی اسون بود در کل. فقط کافیه لیسنینگ رو خوب نوت برداری کنین. به توصیه یکی از ادمینهای گروه بعد از تموم شدن لیسنینگ و قبل نوشتن یک دقیقه صرف نوشتن جاهایی میکردم که نرسیده بودم حین نوت برداری بنویسم و یه سر و سامونی به نوتم میدادم. برای این تسک کتاب بارونز رو خوندم که متد نوشتنش خیلی خیلی بد بود. اما نوتفول متد خیلی عالی ای رو گفت و وقتی اونو استفاده کردم هیچ مشکلی نداشتم. این تسک رو good شدم.
برای تسک دو خب یه کم سخت تر از تسک یک بود اما بعد تمرین خیلی پیشرفت کردم. توی امتحان 450 لغت نوشتم و good شدم. اوایل از تمپلت خیلی استفاده میکردم اما بعد براساس فیدبکهایی که دیدم تمپلتم رو خیلی محدود کردم (قضاوتی در مورد خوب بودن یا بد بودن تمپلت ندارم). حتی تا هفته اخر نتیجه ای نگرفته بودم که چه کنم و بارها تمپلت رو تغییر دادم و در انتها قید تمپلت های کپی برداری رو زدم و سعی کردم خیلی محدود از تمپلت استفاده کنم و بیشتر به ساختار متن و ریزن ها دقت کنم. بعبارتی سعی کردم ساختارها رو رعایت کنم. مثلا مقدمه رو با یه جمله کلی شروع می کردم، بعد اسپسیفیک تر کردن مقدمه، بعد دیدگاه مقابل رو توضیح میدادم و بعد میگفتم علی رغم اینها نظر من چیز دیگه ای هست. سه دلیل توی سه پاراگراف میاوردم و بعد هم نتیجه گیری. سعی کردم بجای داشتن جمله اماده برای شروع مقدمه و پایان نتیجه گیری، خودم یه جمله بسازم. در کل بهترین توصیه ای که می کنم اینه که راهنمایی های دوستان رو توی گروه بخونین و مشکلی نخواهین داشت. متن های عادل یاوری عزیز خیلی در این راه به من کمک کرد. در ضمن برای این تسک نوتفول رو خوشم نیومد چون با نوشتن مثالهای شخصی راحت نبودم و ترجیح میدادم از کلیات، نظریات و دیدگاه ها بگم بدون اینکه مثال شخصی بیارم.
اینان ۱۱۱۱۸۷

در ادامه یک سری فایلهایی که شاید مفید باشه رو در اختیار دوستان میگذارم. چند فایل اول خلاصه برداری من از جزوه های نوتفول هست و توصیه می کنم اگر قصد خوندن نوتفول رو دارین کل دوره رو بخونین و خیلی روی این جزوه اکتفا نکنید. این رو برای دوستانی میگذارم که وقت خوندن کل دوره رو ندارن.
توی جزوه های رایتینگ یک سری از نمونه های رایتینگ خودم هم هست که پیشاپیش بخاطر غلط ها و نقص هاش عذرخواهی کنم. توی همین جزوه ها یک سری تمپلت هم اوردم که لازمه توضیح بدم خودم از این تمپلت ها استفاده نکردم. همچنین یک فایل به اسم reason sheet هم فرستادم که حدود پنجاه تا از 185 موضوع رو که دلایل موافق و گاهی مخالف برای هر کدوم نوشتم. یک کم هم ریخته شده و متاسفانه وقت نداشتم تصحیحش کنم. اما امیدوارم اگه شما می خونین موضوعاتی رو بهش اضافه کنید تا برای دوستان بعدی یه منبع خوب مهیا بشه که هم به رایتینگ و هم اسپیکینگ کمک کنه. دلایل رو هم عمدتا از کتاب بارونز، و اون دوتا کتاب نمونه های رایتینگ استخراج کردم و تعداد اندکیش هم دلایلی هست که خودم اضافه کردم.
در اخر هم باز تشکر میکنم از تمام هم گروهی های عزیز به خاطر تموم کمک ها و راهنمایی هاشون و خسته نباشید میگم به ادمین ها بابت مدیدیت این گروه مفید. امیدوارم همگی موفق و پیروز باشید...
آسیه ۱۱۹۸۳

سلام دوستان. فایلهای پی دی اف مربوط به پادکستهای English cafe میشه👆👆👆
برای دوستانی که لیسنینگ پایین میزنند و در حوزه های هنر، تاریخ، ادبیات و امثالهم اطلاعات کمی دارند
حتی اگر براتون ممکن نیست که پادکستها رو دانلود کنید خوندن همین پی دی افها میتونه خیلی بهتون کمک کنه #listening #TOEFL #iBT
#ART
آسیه ۱۱۹۸۳

فایل هایی برای تقویت لیسنینگ
#TOEFL #iBT #listening
آسیه ۱۱۹۸۳

#brain_Storm #brainstrom #writing #idea
TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

#نوتفول ریدینگ👆
TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

# تجربه_آزمون #سنتر #علوم_پزشکی_تبریز #25_ژوئن
دوستان من امروز سنتر تبریز امتحان دادم. اول این رو بگم که شروع آزمون از امروز فرق کرده. شما باید یه متنی رو به انگلیسی راجب تعهدات خودتون نسبت به تست جلوی دوربین بگین که این موضوع باعث شد امتحان ما 2 ساعن عقب بیافنه.چون هر نفر باید تک تک بره این متن رو بگه بعد بره تو. ولی برخورد کارکنان خوب بود.
ریدینگ ها کمی از TPO ها سخت تر بود. و البته طولانی تر. یکیش راجبه دمای بدن پرنده ها بود. اونیکی ها یادم نیس. من وقت کم نیاوردم ولی چند گزینه خیلی نزدیک هم بود که باعث شک میشد. حتما دقت کنید به کلمات کلیدی گزینه ها.
من لیسنینگ لانگ خوردم که به نسبت راحت بود ولی بازم گزینه ها خیلی سخت تر شدن. تو tpo ها من خیلی راحت تر جواب میدادم.
آسپیکینگ نسبت آسون بود برام. سوال 1 قرار بود یه متن واسه روزنامه بنویسم راجب یه شغل از بین 3 گزینه که من استاد دانشگاه رو انتخاب کردم. سوال 2 راجب این بود که بچه هایی که استعداد دارن باید متفاوت از بچه های دیگه فامیل بزرگ شن. سوال 3 پسره نامه نوشته بود که نذارین دانش اموزا تو کتابخونه بخوابن. پسره هم رد کرده بود که کتابخونه همیشه جا داره و واسه دانشگاهم بد نیس اگه کسی اونا رو ببینه. سوال 4 راه جدید تبلیغات بود و استادم مثال تبلیغات رو بلیط مترو رو داده بود. 5 دختره میخواس واسه استاد کادو بگیره. یا ببره کافی شاپ یا کتاب بخره. 6 راجبه سیستم گرمایی گیاهان برای زنده موندن تو سرما و جذب حشرات بود.
رایتینگ هم به نظر راحت بود. اولیش راجب یه موجود صدف مانند ماقبل تاریخ بود که 3 تا دلیل اورده بود که برخورد شهاب سنگ باعث انقراضش شده. 2 هم این بود که بهتره صاحب کارت غریبه باشه یا اینکه یکی از اعضای خانوادت. در کل خوب بود ولی او معطل شدن اولش باعث شد من ریدینگ رو تمرکز نداشته باشم.
TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

فایلی که در ادامه فرستاده میشه حاوی سوالات رایتینگ تسک 2 از تاریخ مرداد 95 تا امروز - مرداد 96ه.
با توجه به این که خیلی از سوالات اسپیکینگ و رایتینگ تافل مربوط به آزمون های گذشته تو آزمون های بعدی هم تکرار میشه، پیشنهاد میکنم که این نمونه سوالات رو هم بنویسین و یا حداقل در رابطه باهاشون Brainstorm داشته باشین.
ضمنا از اونجایی که در پاره ای از موارد، سوالات تافلی که در یک روز برگزار میشه متفاوته، امکان داره سوالات با سوالی که شما پیش از این باهاش تو آزمون روبرو شدین، متفاوت باشه
TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

#mac #longman
نسخه مک دیکشنری قدرتمند لانگمن
نسخه ای که در این جا قرار گرفته است بر روی آخرین نسخه از مک (Sierra) تست شده است.
فایل های زیر را دریافت کنید:
https://usi365-my.sharepoint.com/personal/eslahm_usi_ch/_layouts/15/guestaccess.aspx?docid=085954f3b2217482e93b39d75d47dab23&authkey=Ab_8dsv06Jjw0yERBkMdYe0

https://forward-backward.co.jp/ldoce5viewer/static/packages/LDOCE5%20Viewer.app.zip

طریقه نصب:
بعد از اجرا و کپی کردن فایل dmg در پوشه Application به این پوشه بروید بر روی فایل اجرایی برنامه راست کلیک کنید و
Show Package Content
را کلیک کنید. به مسیر زیر بروید:
../Contents/Resources/drive_c/Program Files/Longman/LDOCE5
در اینجا پوشه ldoce5.data را کپی کنید و آن را در یک مکان دلخواه بر روی هارد پیست کنید.
حال برنامه دوم ldoce 5 viewer را باز کنید. راحت تر است که بعد از خارج کردن آن از حالت زیپ این برنامه را در پوشه Application بریزید تا در لیست برنامه هایتان قرار بگیرد. با اجرای این برنامه پیامی دریافت می کنید. آدرس پوشه کپی شده را به برنامه بدهید. منتظر بمانید تا کار برنامه تمام شود.
حالا می توانید از نسخه کامل این دیکشنری بر روی مک استفاده نمایید.
TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

دانلود TPO 1-49 Zhan نسخه مک:
https://usi365-my.sharepoint.com/personal/eslahm_usi_ch/_layouts/15/guestaccess.aspx?docid=0c77da4fe756148eea923f2cea10b688b&authkey=AXZWlfnACRdiomOOYt233Mc

#tpo #mac
TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

#تجربه
دوستان منم تجربياتم رو بگم كه ايشالا مفيد باشه:
اول اينكه من كلا سطح زبانم advanced بود و يك ماه هر روز به طور ميانگين ٢-٣ ساعت وقت گذاشتم براش چون شاغل هستم و اصلا وقت بيشتري نميتونستم بذارم و كلاس و معلم هم نداشتم ولي خب اينكارم اشتباه بود. هرچقدر هم زبانتون خوب باشه تافل جداست مثل كنكور ميمونه و بايد تكنيك ياد بگيرين بيشتر
Reading:
براي ريدينگ من اول كتاب دلتا رو يكم خوندم ولي به نظرم اگر خيلي وقت داريد و زبانتون خيلي ضعيفه اونو بخونين چون واقعا سادست سطحش نسبت به TPO، و اونو ميزنيد همش درست درمياد خوشحال ميشيد و اعتمادبه نفس كاذب ميده
به نظرم بهترين كار براي ريدينگ تمرين كردن با كتابايي هست كه دوستان باتجربه اينجا گفتن و بعد ويديوهاي نوتفول، حدود ٣ ٤ هفته قبل آزمون هم فقط TPO بزنيد با شرايط آزمون و لغاتش رو ياد بگيريد.
يه فايلي هم دارم من كه لغات تخصصي مربوط به هر بخش رو (مثلا نجوم يا انسان شناسي) جدا آورده منتها معني هاشون چيني هست كه من خودم هم فايل اصلي رو ميفرستم تو گروه هم برگه هاي خودم كه بعضياشونو معنيشونو نوشتم.
Listening:
براي ليسنينگ من نه Ted Talk ديدم نه راديو گوش دادم نه هيچي ولي سريال فرندز رو ٧ ٨ بار ديدم (از روي علاقه البته) و همينطور How I met your mother و به همه هم توصيه ميكنم. و بعد از اون هم TPO رو زدم. كه به نظرم بهترين كار اينه كه TPO رو گوش بديد سوالارو جواب بديد ولي نبينيد جوابارو و دوباره گوش بديد و بار دوم جواب بديدو چك كنيد.
Speaking:
من از خودم بيشتر توقع داشتم ولي به خاطر مشكلاتي كه پيش اومد واسه ميكروفون و استرسش ٢٦ شدم و نمرمم از سوال اول كم شده.
برا اسپيكينگ يه سري template هست به نظر من عاليه از ويديو يوتيوب toefl resources يه آقايي به اسم مايك
و اينكه حتما بايد زبانتون قوي باشه جدا از تمرين كردن موضوعات تافل هاي قبلي
واسه لهجه هم كتاب American accent training رو پيشنهاد ميكنم عاليه
Writing:
من براي رايتينگ هر گرامر پيچيده اي كه تو طول دوران تحصيلم چندسال پيش ياد گرفته بودم خلاصه كردم و سعي كردم تو رايتينگام به زور از حداقل ٣ ٤ تاشون استفاده كنم كه خلاصه هامو هم ميفرستم براتون
فقط كار اشتباهي كه من كردم تمرين نكردن با وقت بود كه سر همين وقت كم آوردم به شدت و تعداد لغاتم به ٣٦٠ رسيد فقط كه خيلي كم بود و ٢٦ شدم رايتينگ
سعي كنين يه template خاصي هم آماده كنين براي خودتون كه سرامتحان مثلا نشينيد فكر كنيد كه با چه كلمه هايي شروع كنيد
ويديوي toefl resources هم عاليه
حتما هم بديد يه شخص صلاحيت دار صحيح كنه چنتاشونو
اميدوارم مفيد باشه ☺️
TOEFL Preparation Channel - ApplyAbroad

#تجربه
سلام دوستان، من12آگوست امتحان دادم الان نمره ام اومد
Total 101
R25
L27
S23
W26
چون میخوام از گروه برم گفتم بگم اگر احیانا سوالی هست من در خدمتم
سطح زبانم متوسط رو به بالا بود. پارسال یه بار امتحان داده بودم توی مهرماه. 92 شده بودم راضی نبودم تصمیم گرفتم یه بار دیگه هم امتحان بدم. دفعه ی قبل 2ماه خوندم ولی هی از یه منبع به یه منبع دیگه میپریدم خیلی مفید نبود. این سری 1ماه خوندم روزی 3-4ساعت فقط هم تی پی او.
ریدینگ
من کلا سطح ریدینگم خیلی افتضاح بود بار اول که امتحان تعیین سطح دادم ریدینگم 9شد. دفعه ی اول هم که امتحان دادم ریدینگم 20شده بود که خوب خوب نبود. واسه ریدینگ اول لغات هاردورکرز و 400 رو باید خوند به نظرم بعدش تکنیک های نوتفول رو ببینین بعدش هم شروع کنید تی پی او زدن به نظرم هر منبع دیگه ای وقت تلف کردنه
لیستنینگ
لیستنینگ من از همون اول هم فقط تی پی او کار کردم کلا به نظرم مهمترین اصل روش نوت برداریه که بتونین تمرکز کنین و هیچ جایی رو از دست ندین بعدش هم به این فکر کنین که جواب سوالات عینش توی لکچر یا کانورستیشن هست که به نظرم اعتماد به نفس میده به آدم
برای اسپیکینگ من خوب کلاس میرفتم انصافاً خوب بود (فقط همین یه موردش خوب بود) تمپلیت میداد و یه مقدار تمرین میکردیم. به نظرم کسی که کلاس نمیره اول نوتفول رو ببینه تمپلیت برداره و شروع کنه تمرین کردن. من خودم هم همین کار رو کردم
رایتینگ
واسه رایتینگ به نظر چیزی که راحته و میشه آسون بهش رسید development هستش. یه فایلی هست که فکر کنم تمام موضوعات تی پی او رو ایده داده توش که خیلی مفیده خوندنش من سر امتحان 490 تا کلمه نوشتم چندتا ساختار گرامری پیچیده هم استفاده کردم مثل subjunctive, to+infinitive, third conditional و اینکه به نظر خودم خوب develop کردم
در آخر هم بگم که خیلی مهمه که صبور باشین و اگر اوایل کند پیش میرفتین ناراحت نشین وادامه بدین چون تافل کلا امتحان مهارتیه و به نسبتی که وقت بذارین نمره ی بهتری میارین.