سواد رسانه ای 
عنوان گروه یا کانال:

سواد رسانه ای


توضیحات: #سواد_رسانه_ای: مجموعه ای از آگاهی ها و مهارت ها برای مواجهه ی هوشمندانه و ایمن با رسانه ها مدیر کانال: @kia_hossein ارسال محتوا و پرسش و پاسخ: @poshtiban_ID پاورپوینت یادگیری و تدریس سواد رسانه ای @powerpoint_ID
شناسه: [email protected]
تعداد اعضا: 9533
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 #تبلیغات_تعاملی ، گونه ای از تبلیغات است که تبلیغ کننده فقط مشاهده تبلیغ خود توسط مخاطبان را نمی خواهد. بلکه مخاطب را درگیر تبلیغ می کند. این سبک از تبلیغات به قدری خلاقانه طراحی می شود که مخاطب ضمن درگیر شدن با تبلیغ، رغبت پیدا می کند تا کاری انجام دهد.
در تبلیغات غیرتعاملی بیننده تنها مجبور به دیدن تبلیغ است و هیچ مشارکتی در مورد تبلیغ نمی تواند داشته باشد.
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩سلاح خود را زمین بگذارید، و در حال رانندگی از موبایل استفاده نکنید!
کانون اندیشه خلاق
👇🔰
@savaderasanei
🚩سلاح خود را زمین بگذارید، و در حال رانندگی از موبایل استفاده نکنید!
کانون اندیشه خلاق
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩 #بازنمایی نبرد حلب در رسانه های غربی
#فراواقعیت
👇🔰
@savaderasanei
🚩 #بازنمایی نبرد حلب در رسانه های غربی
#فراواقعیت
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩اولین تبلیغ بیل گیتس بعد از اختراع سی دی😬
آژانس ایده های خلاقانه
👇🔰
@savaderasanei
🚩اولین تبلیغ بیل گیتس بعد از اختراع سی دی😬
آژانس ایده های خلاقانه
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📢 کانال #سواد_رسانه_ای

📱 گوشی ها را به رخت خواب نبرید!
نور موبایل، با مختل کردن ترشح ملاتونین، چرخه خواب را به هم میزند

🔰به ما بپیوندید👇🌹

https://telegram.me/joinchat/BK9KLkAhfcQ_eU4r1IFOFg
📢 کانال #سواد_رسانه_ای

📱 گوشی ها را به رخت خواب نبرید!
نور موبایل، با مختل کردن ترشح ملاتونین، چرخه خواب را به هم میزند

🔰به ما بپیوندید👇🌹

https://telegram.me/joinchat/BK9KLkAhfcQ_eU4r1IFOFg
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩🎮صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است
گيمفا
👇🔰
@savaderasanei
🚩🎮صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است
گيمفا
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تغییرات نسخه T3.13.1-M9.6 موبوگرام :

- اضافه شدن میانبر شناور

(دسترسی سریع به امکانات و تنظیمات و گفتگوها از طریق دکمه میانبر شناور فراهم شده است. تنظیمات بیشتر را در تنظیمات موبو - تنظیمات میانبر شناور مشاهده کنید.)

- امکان انجام عملیات چندتایی بر روی گفتگوها

- تفکیک صداها (ویس ها) در صفحه رسانه های اشتراکی

- تفکیک صداها (ویس ها) در مدیریت فایل

امکانات میانبر شناور موبوگرام :

- امکان فعال کردن میانبر شناور در خارج از موبوگرام
- دسترسی آسان به تنظیمات و صفحات پرکاربرد
- دسترسی به گفتگوهای اخیر
- دسترسی به گفتگوهای اعلان
- فعال و غیرفعال کرد حالت روح
- دسترسی سریع به صفحات مدیریت دانلود و فایل و ...
‏«موبوگرام» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.hanista.mobogram&ref=share

👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تغییرات نسخه T3.13.1-M9.6 موبوگرام :

- اضافه شدن میانبر شناور

(دسترسی سریع به امکانات و تنظیمات و گفتگوها از طریق دکمه میانبر شناور فراهم شده است. تنظیمات بیشتر را در تنظیمات موبو - تنظیمات میانبر شناور مشاهده کنید.)

- امکان انجام عملیات چندتایی بر روی گفتگوها

- تفکیک صداها (ویس ها) در صفحه رسانه های اشتراکی

- تفکیک صداها (ویس ها) در مدیریت فایل

امکانات میانبر شناور موبوگرام :

- امکان فعال کردن میانبر شناور در خارج از موبوگرام
- دسترسی آسان به تنظیمات و صفحات پرکاربرد
- دسترسی به گفتگوهای اخیر
- دسترسی به گفتگوهای اعلان
- فعال و غیرفعال کرد حالت روح
- دسترسی سریع به صفحات مدیریت دانلود و فایل و ...
‏«موبوگرام» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.hanista.mobogram&ref=share

👇🔰
@savaderasanei
سواد رسانه ای
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تغییرات نسخه T3.13.1-M9.6 موبوگرام :

- اضافه شدن میانبر شناور

(دسترسی سریع به امکانات و تنظیمات و گفتگوها از طریق دکمه میانبر شناور فراهم شده است. تنظیمات بیشتر را در تنظیمات موبو - تنظیمات میانبر شناور مشاهده کنید.)

- امکان انجام عملیات چندتایی بر روی گفتگوها

- تفکیک صداها (ویس ها) در صفحه رسانه های اشتراکی

- تفکیک صداها (ویس ها) در مدیریت فایل

امکانات میانبر شناور موبوگرام :

- امکان فعال کردن میانبر شناور در خارج از موبوگرام
- دسترسی آسان به تنظیمات و صفحات پرکاربرد
- دسترسی به گفتگوهای اخیر
- دسترسی به گفتگوهای اعلان
- فعال و غیرفعال کرد حالت روح
- دسترسی سریع به صفحات مدیریت دانلود و فایل و ...
‏«موبوگرام» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.hanista.mobogram&ref=share

👇🔰
@savaderasanei
سواد رسانه ای
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تغییرات نسخه T3.13.1-M9.6 موبوگرام :

- اضافه شدن میانبر شناور

(دسترسی سریع به امکانات و تنظیمات و گفتگوها از طریق دکمه میانبر شناور فراهم شده است. تنظیمات بیشتر را در تنظیمات موبو - تنظیمات میانبر شناور مشاهده کنید.)

- امکان انجام عملیات چندتایی بر روی گفتگوها

- تفکیک صداها (ویس ها) در صفحه رسانه های اشتراکی

- تفکیک صداها (ویس ها) در مدیریت فایل

امکانات میانبر شناور موبوگرام :

- امکان فعال کردن میانبر شناور در خارج از موبوگرام
- دسترسی آسان به تنظیمات و صفحات پرکاربرد
- دسترسی به گفتگوهای اخیر
- دسترسی به گفتگوهای اعلان
- فعال و غیرفعال کرد حالت روح
- دسترسی سریع به صفحات مدیریت دانلود و فایل و ...
‏«موبوگرام» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.hanista.mobogram&ref=share

👇🔰
@savaderasanei
سواد رسانه ای
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 مراحل کسب #سواد_رسانه_ای مطلوب:

1. 🍔 اصلاح رژیم مصرف رسانه ای
_ قرار دادن رسانه های مختلف در سبد محتوای مصرفی; هر رسانه کارکرد خاص دارد (کتاب، روزنامه، تلویزیون، سینما، فضای مجازی و...)
_ عدم افراط و تفریط در استفاده از رسانه ای خاص
_مصرف محتوای سالم

2. 🛡 داشتن نگاه انتقادی به رسانه ها (کلیه رسانه ها ساختگی هستند _ رسانه ها همه ی واقعیت را نمی گویند _ غایت رسانه ها اقناع و تاثیرگذاری بر مخاطب است _ رسانه ها از روی دلسوزی برای ما تولید محتوا نمی کنند _ توجه به سه گانه رسانه، قدرت، اقتصاد _ و...)

3. 🤓 یادگیری تکنیک ها، روش ها و ابزارهای اقناع و تاثیرگذاری بر مخاطب
برانگیختن عواطف و احساسات، ترس، تکرار، جاذبه های جنسی، شوخی و طنز، شدت و اغراق، نرم افزارهای تدوین و ادیت و...

4. 🔬 تجزیه و تحلیل پیام و جریان های رسانه ای

5. 🎬 تولید محتوای رسانه ای سالم، جذاب و هدفمند
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 مراحل کسب #سواد_رسانه_ای مطلوب:

1. 🍔 اصلاح رژیم مصرف رسانه ای
_ قرار دادن رسانه های مختلف در سبد محتوای مصرفی; هر رسانه کارکرد خاص دارد (کتاب، روزنامه، تلویزیون، سینما، فضای مجازی و...)
_ عدم افراط و تفریط در استفاده از رسانه ای خاص
_مصرف محتوای سالم

2. 🛡 داشتن نگاه انتقادی به رسانه ها (کلیه رسانه ها ساختگی هستند _ رسانه ها همه ی واقعیت را نمی گویند _ غایت رسانه ها اقناع و تاثیرگذاری بر مخاطب است _ رسانه ها از روی دلسوزی برای ما تولید محتوا نمی کنند _ توجه به سه گانه رسانه، قدرت، اقتصاد _ و...)

3. 🤓 یادگیری تکنیک ها، روش ها و ابزارهای اقناع و تاثیرگذاری بر مخاطب
برانگیختن عواطف و احساسات، ترس، تکرار، جاذبه های جنسی، شوخی و طنز، شدت و اغراق، نرم افزارهای تدوین و ادیت و...

4. 🔬 تجزیه و تحلیل پیام و جریان های رسانه ای

5. 🎬 تولید محتوای رسانه ای سالم، جذاب و هدفمند
👇🔰
@savaderasanei
📒 سوالات لازم برای تجزیه و تحلیل پیام:

1. این پیام از سوی چه کسی است؟ چه کسی آن را تولید کرده یا برای آن پول پرداخت کرده است؟ سازنده، چه هدفی از تولید این پیام داشته است؟

2. «مخاطب و جامعه هدف» چه کسانی هستند؟ سن، قومیت، طبقه، تخصص، علایق و ویژگی های دیگر آن ها چیست؟

3. «متن پیام» چیست؟ (آنچه ما می بینیم و یا می شنویم: کلمات نوشته شده یا بیان شده، عکس ها، نقاشی ها، لوگوها، طراحی ها، موسیقی، صدا ها و...)

4. «زیرمتن پیام» چیست؟ (آنچه فکر می کنید معنای پنهان یا بیان نشده است)

5. چه نوعی از سبک زندگی ارائه شده است؟

6. چه ارزش هایی بیان شده است؟

7. از چه تکنیک ها و ابزارهای اقناعی برای تاثیرگذاری برمخاطب استفاده شده است؟

8. این پیام به چه گروه هایی قدرت می دهد؟ از چه گروه هایی قدرت را سلب می کند؟ چگونه در خدمت علایق سازندگان رسانه در می آید؟

9. چه بخشی از داستان گفته نشده است؟ چگونه و کجا می توانید اطلاعات بیشتری درباره داستان های گفته نشده به دست آورید؟
مجموعه ده جلدی سواد رسانه ای
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ جذاب برای #تداعی قدرت سفید کنندگی خمیردندان، بعد از یک هفته مصرف😬
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ جذاب برای #تداعی قدرت سفید کنندگی خمیردندان، بعد از یک هفته مصرف😬
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩طراحی خلاقانه سقف smoke room با استفاده از تکنیک اقناعی #ترس، برای #تداعی حس در گور بودن!
👇🔰
@savaderasanei
🚩طراحی خلاقانه سقف smoke room با استفاده از تکنیک اقناعی #ترس، برای #تداعی حس در گور بودن!
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 #نظریه_ها
#نظریه_شکاف_آگاهی

🚩به موازاتِ افزایش انتشار اطلاعات در جامعه توسط رسانه های جمعی، آن بخش هایی از جامعه که دارای پایگاه اقتصادی اجتماعی بالاتر هستند، در مقایسه با بخش هایی که دارای پایگاه اقتصادی اجتماعی پایین تر هستند، تمایل بیشتری به دریافت اطلاعات در کوتاه ترین زمان دارند. لذا، شکاف آگاهی بین این دو بخش، به جای کاهش، افزایش می یابد.
(سه شاخص پایگاه اقتصادی اجتماعی یا طبقه اجتماعی افراد: سطح تحصیلات، درآمد و شغل)
📎دو فرض اساسی در این نظریه وجود دارد: نخست این که افرادِ با سطح تحصیلات بالا در مقایسه با افراد دارای تحصیلات پایین، در گذر زمان با سرعت بیشتری آگاهی و اطلاعات درباره موضوعات عمومی رسانه ها دریافت می کنند. دوم این که، بین سطح تحصیلات و آگاهی همبستگی وجود دارد که این همبستگی درباره موضوعات عمومی بیشتر است.
📎همچنین یک متغیر مهم در کاهش شکاف آگاهی در جامعه این است که تا چه اندازه موضوعی موجب ایجاد انگیزه و علاقه در مردم می شود.
#مهدی_زاده
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبليغ خلاقانه چسب نواري با استفاده از تکنیک #شدت_و_اغراق با چاشنی #طنز
#اقناع_مخاطب
👇🔰
   @savaderasanei
🚩تبليغ خلاقانه چسب نواري با استفاده از تکنیک #شدت_و_اغراق با چاشنی #طنز
#اقناع_مخاطب
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تحلیلی خوب از مخاطبین کانال:
کلیات این انیمیشن در باره چند موضوع اساسی است از جمله: تعادل در چرخه طبیعت، نیاز انسان به رسیدن به رستگاری و ارامش، زندگی گروهی و اجتماعی، جنگ، طمع و خودخواهی و زیاده خواهی و میل ادمی به جاودانگی است.
این انیمیشن نیاز اجتماعی بودن انسان برای بقا و زندگی اجتماعی انسانها را به نمایش کشیده است. هدف اصلی این انیمیشن نشان دادن این است که ادمی در راه رسیدن به سعادت ناگزیر به تن دادن به زندگی اجتماعی و دوری کردن از طمع و کشش های خود خواهانه و ذات حیوانی درونی خود است.
در یک قسمت از انیمیشن کارگردان با مهارت تمام از Body language استفاده کرد برای به تصویر کشیدن حس یکی از شخصیت ها. هنگامی که دست به سینه ایستاد(دست به سینه ایستادن نشانگر مایل نبودن به ارتباط با محیط اطراف می باشد.) نشانگر قطع ارتباط این شخصیت با ادم های اطراف بود. از این نقطه بود که دعوای بین شخصیت ها شروع شد. این نشان می دهد همه ی بدبختی ها و جنگ های دنیا از قطع ارتباط بین انسانها و کاهش ارتباط بین انسانها نشات می گیرد.
در این تصویر از چند نماد برای انتقال مفهوم استفاده شده. در اینجا قلاب ماهیگیری نماد وسیله هایی است که انسان در راه رسیدن به سعادت و ارامش و بقا از ان استفاده می کند و اشاره ای کوتاه به ذات شکارچی بودن انسان دارد.
در این انیمیشن جعبه ی موسیقی نماد ارامش و سعادتی است که انسانها در طول تاریخ در پی ان بودند و در راه رسیدن به ان جنگ و خون ریزی شده است. این نماد بسیار ماهرانه انتخاب شده است چون در این دنیا چیزی جذاب تر، مرموز تر و ارامش بخش تر از موسیقی برای روح ادمی وجود ندارد. چون میتوان موسیقی را ابزاری مادی و یا چیزی غیر فیزیکی که فرا تر از شهود و درک انسان است تعریف کرد. همچنین بسته بودن جعبه ای مرموز که داخل ان معلوم نیست چه چیزی وجود دارد، حس کنجکاوی و میل به جستجو را در انسان بر می انگیزد. با این نکات گفته شده موسیقی که از جعبه ای سر بسته بیرون می اید نماد بسیار مناسبی برای جستجوی ادمی در راستای پیدا کردن سعادت می باشد.
در اخر پیام اصلی این انیمیشن به انسانها این است که برای رسیدن به سعادت انسانها مجبور هستند از خلقیات حیوانی خود دست کشیده تا بتوانند بدون جنگ و خون ریزی به رستگاری برسند. و این که تعادل این دنیا به هماهنگی و کیفیت روابط اجتماعی بین انسانها بستگی دارد.
Nariman kh
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ خلاقانه با استفاده از تکنیک #شدت_و_اغراق در نشان دادن قدرت چاقو در بریدن
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ خلاقانه با استفاده از تکنیک #شدت_و_اغراق در نشان دادن قدرت چاقو در بریدن
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩« سیگار می کشد! »
تبلیغ خلاقانه که با استفاده از تکنیک اقناعی #ترس تلاش میکند تا عواقب مصرف سیگار را #تداعی کند
👇🔰 
@savaderasanei
🚩« سیگار می کشد! »
تبلیغ خلاقانه که با استفاده از تکنیک اقناعی #ترس تلاش میکند تا عواقب مصرف سیگار را #تداعی کند
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 برای مطالعه مطالب پیشین کانال درباره تکنیک های اقناع مخاطب، هشتک های زیر را لمس کنید و با استفاده از نشانگرهای پایین صفحه که در سمت چپ قرار دارند، مطالب مرتبط را مرور کنید. پس از هر تکنیک، عکس ها و کلیپ های مرتبط نیز قرار داده شده است:
#اقناع_مخاطب
#تکنیک_حسن_تعبیر
#تکنیک_ادعاهای_آشکار_و_پنهان
#تکنیک_مردم_ساده
#تکنیک_افراد_زیبا
#تکنیک_نمادها
#تداعی_معنی
#تکنیک_استقرا
#ایجاد_حس_عذاب_وجدان
#تکنیک_کانال_انحرافی
#تملق
#ترس
#استفاده_از_ستاره_ها
#شوخی_و_طنز
#تازگی
#شدت_و_اغراق
#همراهی_با_جماعت
#گواهی_دادن

📎مطالعه بیشتر، در جلد یک مجموعه ده جلدی سواد رسانه ای موسسه هدایت میزان
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ خلاقانه در سبد فروشگاه با استفاده از تکنیک #تداعی
"کمک به کودکان گرسنه, کار سختی نیست"
پیج خلاقیت
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ خلاقانه در سبد فروشگاه با استفاده از تکنیک #تداعی
"کمک به کودکان گرسنه, کار سختی نیست"
پیج خلاقیت
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

#بازی_های_رایانه_ای
قسمت اول:
🚩انواع بازی ها چیست و با ما چه می کند?
👇🔰
@savaderasanei
#بازی_های_رایانه_ای
قسمت اول:
🚩انواع بازی ها چیست و با ما چه می کند?
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📽 جادوی دوربین

#نگاه_انتقادی
#زاویه_دوربین
#خطای_دید
👇🔰
@savaderasanei
📽 جادوی دوربین

#نگاه_انتقادی
#زاویه_دوربین
#خطای_دید
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ خلاقانه با استفاده از تکنیک #ترس برای نشان دادن خطر عبور از خیابان، همراه با هندزفری 
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ خلاقانه با استفاده از تکنیک #ترس برای نشان دادن خطر عبور از خیابان، همراه با هندزفری
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 برای مطالعه برخی از مطالب پیشین کانال، هشتک های زیر را لمس کنید و با استفاده از نشانگرهای پایین صفحه که در سمت چپ قرار دارند، مطالب مرتبط را مرور کنید.

#سواد_رسانه_ای
#نگاه_انتقادی
#خطای_دید
#نظریه
#بازنمایی
#انگاره
#مهدی_زاده نظریه های ارتباطات
#تبلیغات_تعاملی
#رسانه_نما
#انیمیشن
#پست_ویژه
#ایده_شکافی_تبلیغات
#ارتباط_غیر_کلامی
#هویت_فرهنگی
#بازاریابی_چریکی
#تبلیغات_میدانی
#ارزش_های_خبری
#کلیشه_سازی
#فرآیند_ادراکی
#عناصر_ارتباط
#زبان_بدن
#خلاقیت
#بازی_های_رایانه_ای
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 #انگاره، پارادایم، نگاه، چیست ؟  

انگاره(پارادیم) مجموعه  ای از گزاره هاست که نحوه ی ادراک از جهان را تبیین می کنند و آن شامل یک جهانبینی است، یعنی نحوه ی تجزیه ی پیچیدگی جهان واقعی.
🚩انگاره تعریفی است که در ذهن همچون تصویری گنگ یا روشن از یک پدیده یا مفهوم ایجاد شود. جهان امروز تحت تأثیر رسانه به جهان انگاره ها بدل گشته است. مردم جهان متأثر از رسانه ها تصاویری متفاوت از دنیای پیرامون خود دارند بدون آنکه به شکلی طبیعی تمام آنچه را که در رسانه ها می بینند و می شنوند تجربه کرده باشند. حجم عظیم اطلاعات رسانه ای از یک طرف و محدودیت زمان و امکان تجربه مستقیم جهان و در نتیجه لزوم استفاده از رسانه ها از طرف دیگر، مسیری هموار جهت انگاره سازی رسانه ای ایجاد کرده است. دکتر حمید مولانا معتقد است تصاویر انگاره ها با یکدیگر مرتبطند و تغییر در یک انگاره به تغییر در انگاره های دیگر می انجامد. حال با قبول این فرض و این که رسانه ها در هر لحظه مشغول انگاره سازی هستند و لذا موجب ایجاد یا تغییر انگاره ها می شوند، می توان گفت فرآیندی از انگاره سازی با هدایت رسانه ها همواره در حال شکل گیری و انجام است؛ نتیجه این که جهان امروز جهان انگاره هاست.
📎نمایشی که فرد در اجتماع بازی می کند پشت صحنه ای دارد؛ پشت صحنه ای مملو از انگاره ها، تصاویر و ادراکات مبهم و غیرمبهم ذهنی که هر یک به نوبه خود نقشی موثر در سیستم ادراکی و در نهایت در ساختار رفتاری ایفا می کند. درست در همین پشت صحنه است که انگاره سازی رسانه ای نقش خود را ایفا می کند؛ رسانه ها با ساخت و تغییر انگاره ها می توانند به رفتار (نمایش اجتماعی) فرد شکل داده و آن را هدایت کنند.
پارسیم
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩 #اعتیاد_رسانه_ای، همچون دست بندی موجب اسیر شدن فرد می شود!
#رژیم_مصرف_رسانه_ای
👇🔰
@savaderasanei
🚩 #اعتیاد_رسانه_ای، همچون دست بندی موجب اسیر شدن فرد می شود!
#رژیم_مصرف_رسانه_ای
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ فوق العاده کفش! با استفاده از تکنیک #شدت_و_اغراق و #شوخی_و_طنز 😬😄
ارسالی از مخاطبین کانال
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ فوق العاده کفش! با استفاده از تکنیک #شدت_و_اغراق و #شوخی_و_طنز 😬😄
ارسالی از مخاطبین کانال
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

#بازی_های_رایانه_ای
قسمت دوم:
🚩انواع مخاطب در بازی های رایانه ای?
👇🔰
@savaderasanei
#بازی_های_رایانه_ای
قسمت دوم:
🚩انواع مخاطب در بازی های رایانه ای?
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ فوق العاده برای تشویق به کمک های خیریه با استفاده از تکنیک #تداعی
ارسالی از مخاطبین کانال
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ فوق العاده برای تشویق به کمک های خیریه با استفاده از تکنیک #تداعی
ارسالی از مخاطبین کانال
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩بزرگترین درخت کریسمس ماشینی در سیبری😳
رانندگان روس با خودروهای خود بزرگترین درخت کریسمس را در سیبری ساختند
اندیشه خلاق
#کریسمس
👇🔰
@savaderasanei
🚩بزرگترین درخت کریسمس ماشینی در سیبری😳
رانندگان روس با خودروهای خود بزرگترین درخت کریسمس را در سیبری ساختند
اندیشه خلاق
#کریسمس
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 #سواد_رسانه_ای برای این است که مخاطب رسانه ها، فعال، خلاق، جستجوگر، زیرک، گزینشگر و هوشمند باشد نه صرفا یک مصرف کننده ساده و خام برای پیام های رسانه ای که به سادگی تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرد و نمی تواند از اندیشه های خود دفاع کند!
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📕 #سواد_رسانه_ای؛ کانالی شامل مجموعه ای از مهارت ها و آگاهی ها برای مواجهه ی هوشمندانه و ایمن با رسانه ها
🚩همراه با عکس و کلیپ خلاقانه و جذاب 
👇
https://telegram.me/joinchat/BK9KLkAhfcQ_eU4r1IFOFg
📕 #سواد_رسانه_ای؛ کانالی شامل مجموعه ای از مهارت ها و آگاهی ها برای مواجهه ی هوشمندانه و ایمن با رسانه ها
🚩همراه با عکس و کلیپ خلاقانه و جذاب
👇
https://telegram.me/joinchat/BK9KLkAhfcQ_eU4r1IFOFg
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩 تلگرام چقدر ایرانی ها را به خود مشغول کرده?! 
👇🔰
@savaderasanei
🚩 تلگرام چقدر ایرانی ها را به خود مشغول کرده?!
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩فضای مجازی و سواد رسانه ای 
باشگاه توانا_خبرگزاری فارس
👇🔰
@savaderasanei
🚩فضای مجازی و سواد رسانه ای
باشگاه توانا_خبرگزاری فارس
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩 #تبلیغات_محیطی پلیس کره جنوبی برای #تداعی نقش مامورین در آسایش مردم و حفظ امنیت، همراه با چاشنی #طنز
اندیشه خلاق
👇🔰
@savaderasanei
🚩 #تبلیغات_محیطی پلیس کره جنوبی برای #تداعی نقش مامورین در آسایش مردم و حفظ امنیت، همراه با چاشنی #طنز
اندیشه خلاق
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚨فوری!

🎬شروع ثبت نام اولین دوره جامع تربیت مربی #سواد_رسانه_ای
📚64 جلسه، از 28 بهمن 95 الی 29 اردیبهشت 96
🔰 #دانشگاه_جامع_امام_حسین (ع) 
🏡تهران، تقاطع حافظ_طالقانی، #مجتمع_حیات
👇
@savaderasanei
🚨فوری!

🎬شروع ثبت نام اولین دوره جامع تربیت مربی #سواد_رسانه_ای
📚64 جلسه، از 28 بهمن 95 الی 29 اردیبهشت 96
🔰 #دانشگاه_جامع_امام_حسین (ع)
🏡تهران، تقاطع حافظ_طالقانی، #مجتمع_حیات
👇
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

👆👆پیام اوباما به جوانان آمریکایی:‌

فقط به خرید ویدئو گیم‌های جدید اکتفا نکنید، آن را بسازید. فقط به دانلود اپلیکیشن‌های جدید بسنده نکنید، برای طراحی آن کمک کنید. با گوشی خود فقط به بازی نپردازید، به تقویت برنامه‌های آن فکر کنید.آمریکا باید همچنان پیشرو علم و دانش باقی بماند. ما به شما نیاز داریم تا به سرآمدان و استادان تکنولوژی تبدیل شوید.
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی تلویزیونی از جوانان این کشور خواست به جای تمرکز بر بازی‌های آنلاین و موبایل و وب‌گردی، سطح سواد خود در علوم کامپیوتر و اینترنت را افزایش دهند.
🚨در حالی که آمریکا منبع اصلی ساخت و گسترش بازی‌های رایانه‌ای و ابزارهای اینترنتی تفننی به سراسر جهان است،‌ اوباما از جوانان و نوجوانان آمریکایی خواست وقت خود را صرف یادگیری فناوری‌های سایبر کنند، نه سرگرم شدن به بازی‌ها و وسایل دیجیتال.
او در این پیام خطاب به جوانان آمریکایی می‌گوید:
📍«یادگیری علوم کامپیوتر، فقط برای سرنوشت زندگی شما مهم نیست، بلکه این برای آینده کشور ما از اهمیت دوچندانی برخوردار است.»
اوباما می‌گوید: «آمریکا باید همچنان پیشرو علم و دانش باقی بماند. ما به شما نیاز داریم تا به سرآمدان و استادان تکنولوژی تبدیل شوید.»
اوباما درباره بازی‌های کامپیوتری که اینک به لطف شرکت‌های آمریکایی تقریبا در سراسر دنیا والدین را نگران سرنوشت نوجوانان خود کرده، می‌گوید: «فقط به خرید ویدئو گیم‌های جدید اکتفا نکنید، آن را بسازید. فقط به دانلود اپلیکیشن‌های جدید بسنده نکنید، برای طراحی آن کمک کنید. با گوشی خود فقط به بازی نپردازید، به تقویت برنامه‌های آن فکر کنید.»
اوباما می‌گوید: «هیچ کس دانشمند و متخصص کامپیوتر به دنیا نیامده، بلکه با کمی کار سخت و مطالعه به آن رسیده است و تقریبا هر کسی می‌تواند به چنین جایگاهی برسد. اجازه ندهید هیچ کس به شما بگوید:‌ تو نمی‌توانی. هر جا که شما زندگی می‌کنید در شهر و روستا، کامپیوتر به بخش مهمی از زندگی اکنون و آینده شما تبدیل شده است و اگر سخت کار و مطالعه کنید، آینده را شما شکل می‌دهید. اکنون نوبت شما است.»
مجاهد مجازی
#سواد_رسانه_ای
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ جالب شرکت BMW که با جا به جا کردن دست و پای قورباغه، با استفاده از تکنیک #تداعی می گوید:
" به خاطر این هست که خودروی دیفرانسیل جلو نمیسازیم: نمی شود سریع حرکت کرد "
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ جالب شرکت BMW که با جا به جا کردن دست و پای قورباغه، با استفاده از تکنیک #تداعی می گوید:
" به خاطر این هست که خودروی دیفرانسیل جلو نمیسازیم: نمی شود سریع حرکت کرد "
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩درآمد حاصل از کل اپلیکیشن ها در جهان در سال 2016، 44.8 میلیارد دلار بوده که 82% از این درآمد توسط بازی کسب شده است!
 ا DIREC
👇🔰
@savaderasanei
🚩درآمد حاصل از کل اپلیکیشن ها در جهان در سال 2016، 44.8 میلیارد دلار بوده که 82% از این درآمد توسط بازی کسب شده است!
ا DIREC
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

#بازی_های_رایانه_ای
قسمت سوم:
🚩ویژگی های اصلی آموزش در بازی های رایانه ای
👇🔰
@savaderasanei
#بازی_های_رایانه_ای
قسمت سوم:
🚩ویژگی های اصلی آموزش در بازی های رایانه ای
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩 38 درصد از جمعیت مردان کل کشور و 22 درصد از جمعیت زنان کل کشور مخاطب بازی‌های دیجیتالی هستند.
 ا DIREC
👇🔰
@savaderasanei
🚩 38 درصد از جمعیت مردان کل کشور و 22 درصد از جمعیت زنان کل کشور مخاطب بازی‌های دیجیتالی هستند.
ا DIREC
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ جالب نخ دندان با استفاده از تکنیک #شوخی_و_طنز
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ جالب نخ دندان با استفاده از تکنیک #شوخی_و_طنز
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩این کاریکاتور به عنوان خلاصه رویدادهای سال ۲۰۱۶  منتشر شده است😬
سی رنگ
👇🔰
@savaderasanei
🚩این کاریکاتور به عنوان خلاصه رویدادهای سال ۲۰۱۶ منتشر شده است😬
سی رنگ
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩رکورد ثبت‌نام "کارت اهدای عضو" شکسته شد

در طول ۳۶ ساعت پس از پخش برنامه خندوانه با موضوع اهدای عضو، بیش از ۴۰ هزار نفر برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کردند.
فارس
📎تلویزیون همچنان زنده است!
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

هشدار❗️
نور فلاش دوربين مى تواند باعث نابينايى نوزاد شود!

شبکیه چشم نوزاد تا 4 سالگی تکامل نمی یابد و سلول های آن تحت تاثیر نور فلاش به شدت آسیب پذیر هستند ! 

👇🔰
@savaderasanei
هشدار❗️
نور فلاش دوربين مى تواند باعث نابينايى نوزاد شود!

شبکیه چشم نوزاد تا 4 سالگی تکامل نمی یابد و سلول های آن تحت تاثیر نور فلاش به شدت آسیب پذیر هستند !

👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩پوستر خلاقانه ضد سیگار با استفاده از تکنیک اقناعی #ترس 
👇🔰
@savaderasanei
🚩پوستر خلاقانه ضد سیگار با استفاده از تکنیک اقناعی #ترس
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚨 نگاه کردن به موبایل موقع راه رفتن، عارضه خطرناک کوری محیطی را به وجود می آورد، زیرا مغز نمیتواند روی هر دو آنها تمرکز کند و حتی اگر ببینید ماشینی در حال نزدیک شدن است، خطر را تشخیص نمیدهید !
رازکام
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تابلوی خلاقانه
"تنها کسی که میتونه نجاتت بده خودت هستی"
👇🔰
@savaderasanei
🚩تابلوی خلاقانه
"تنها کسی که میتونه نجاتت بده خودت هستی"
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ خلاقانه در راستای کمک به فرهنگ صحیح جلوگیری از اسراف با استفاده از تکنیک #تحریک_عواطف_و_احساسات

"من غذای بهتری نسبت به ۶۰٪ کودکان جهان می خورم "
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ خلاقانه در راستای کمک به فرهنگ صحیح جلوگیری از اسراف با استفاده از تکنیک #تحریک_عواطف_و_احساسات

"من غذای بهتری نسبت به ۶۰٪ کودکان جهان می خورم "
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 برای مطالعه برخی از مطالب پیشین کانال، هشتک های زیر را لمس کنید و با استفاده از نشانگرهای پایین صفحه که در سمت چپ قرار دارند، مطالب مرتبط را مرور کنید.

#سواد_رسانه_ای
#نگاه_انتقادی
#خطای_دید
#نظریه
#بازنمایی
#انگاره
#مهدی_زاده نظریه های ارتباطات
#تبلیغات_تعاملی
#رسانه_نما
#انیمیشن
#پست_ویژه
#ایده_شکافی_تبلیغات
#ارتباط_غیر_کلامی
#هویت_فرهنگی
#بازاریابی_چریکی
#تبلیغات_میدانی
#ارزش_های_خبری
#کلیشه_سازی
#فرآیند_ادراکی
#عناصر_ارتباط
#زبان_بدن
#خلاقیت
#بازی_های_رایانه_ای
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 مراحل کسب #سواد_رسانه_ای مطلوب:

1. 🍔 اصلاح رژیم مصرف رسانه ای
_ قرار دادن رسانه های مختلف در سبد محتوای مصرفی; هر رسانه کارکرد خاص دارد (کتاب، روزنامه، تلویزیون، سینما، فضای مجازی و...)
_ عدم افراط و تفریط در استفاده از رسانه ای خاص
_مصرف محتوای سالم

2. 🛡 داشتن نگاه انتقادی به رسانه ها (کلیه رسانه ها ساختگی هستند _ رسانه ها همه ی واقعیت را نمی گویند _ غایت رسانه ها اقناع و تاثیرگذاری بر مخاطب است _ رسانه ها از روی دلسوزی برای ما تولید محتوا نمی کنند _ توجه به سه گانه رسانه، قدرت، اقتصاد _ و...)

3. 🤓 یادگیری تکنیک ها، روش ها و ابزارهای اقناع و تاثیرگذاری بر مخاطب
برانگیختن عواطف و احساسات، ترس، تکرار، جاذبه های جنسی، شوخی و طنز، شدت و اغراق، نرم افزارهای تدوین و ادیت و...

4. 🔬 تجزیه و تحلیل پیام و جریان های رسانه ای

5. 🎬 تولید محتوای رسانه ای سالم، جذاب و هدفمند
👇🔰
@savaderasanei
📒 سوالات لازم برای تجزیه و تحلیل پیام:

1. این پیام از سوی چه کسی است؟ چه کسی آن را تولید کرده یا برای آن پول پرداخت کرده است؟ سازنده، چه هدفی از تولید این پیام داشته است؟

2. «مخاطب و جامعه هدف» چه کسانی هستند؟ سن، قومیت، طبقه، تخصص، علایق و ویژگی های دیگر آن ها چیست؟

3. «متن پیام» چیست؟ (آنچه ما می بینیم و یا می شنویم: کلمات نوشته شده یا بیان شده، عکس ها، نقاشی ها، لوگوها، طراحی ها، موسیقی، صدا ها و...)

4. «زیرمتن پیام» چیست؟ (آنچه فکر می کنید معنای پنهان یا بیان نشده است)

5. چه نوعی از سبک زندگی ارائه شده است؟

6. چه ارزش هایی بیان شده است؟

7. از چه تکنیک ها و ابزارهای اقناعی برای تاثیرگذاری برمخاطب استفاده شده است؟

8. این پیام به چه گروه هایی قدرت می دهد؟ از چه گروه هایی قدرت را سلب می کند؟ چگونه در خدمت علایق سازندگان رسانه در می آید؟

9. چه بخشی از داستان گفته نشده است؟ چگونه و کجا می توانید اطلاعات بیشتری درباره داستان های گفته نشده به دست آورید؟
#تحلیل_پیام
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغی خلاقانه با استفاده از تکنیک های #تداعی و #تحریک_عواطف_و_احساسات

"بسیاری از مردم در خیابان غذا می خورند!"
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغی خلاقانه با استفاده از تکنیک های #تداعی و #تحریک_عواطف_و_احساسات

"بسیاری از مردم در خیابان غذا می خورند!"
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩بیلبورد خلاقانه پلیس هند درباره معضل ترافیک
در انتها آمده:اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکردید، ترافیکی وجود نداشت که بخواهید وقت ارزشمندتان را صرف خواندن این متن طولانی کنید
👇🔰
@savaderasanei
🚩بیلبورد خلاقانه پلیس هند درباره معضل ترافیک
در انتها آمده:اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکردید، ترافیکی وجود نداشت که بخواهید وقت ارزشمندتان را صرف خواندن این متن طولانی کنید
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩رسانه ها با ما چه کردند?!

باید با اصلاح سبک زندگی و اتخاذ رژیم مصرف رسانه ای درست، رسانه ها را مدیریت کنیم و ارباب آن ها باشیم، نه برده ای مطیع! 

👇🔰
@savaderasanei
🚩رسانه ها با ما چه کردند?!

باید با اصلاح سبک زندگی و اتخاذ رژیم مصرف رسانه ای درست، رسانه ها را مدیریت کنیم و ارباب آن ها باشیم، نه برده ای مطیع!

👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

🚩تبلیغ خلاقانه ای که به سادگی با استفاده از تکنیک  #نمادها توانست #اعتیاد_رسانه_ای را برای مخاطب #تداعی کند 
👇🔰
@savaderasanei
🚩تبلیغ خلاقانه ای که به سادگی با استفاده از تکنیک #نمادها توانست #اعتیاد_رسانه_ای را برای مخاطب #تداعی کند
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📒 #تکنیک_های_اقناع_مخاطب
#نمادها
نمادها، کلمات یا تصاویری هستند که مفاهیم بزرگتری را به ذهن ما می آورند. این مفاهیم معمولا محتوایی احساسی و قوی دارند؛ مثل خانه، خانواده، ملت، مذهب، جنسیت، سبک زندگی و چیزهایی از این قبیل. در واقع نمادها ابزاری هستند برای بازیابی مفاهیمی خاص که از قبل در قالب #انگاره_ها و #کلیشه_ها در ذهن افراد ذخیره شده اند.
👇🔰
@savaderasanei
نیلا ۷۸۵۹۶

📽 جادوی دوربین

#خطای_دید
#زاویه_دوربین
#نگاه_انتقادی
👇🔰
@savaderasanei
📽 جادوی دوربین

#خطای_دید
#زاویه_دوربین
#نگاه_انتقادی
👇🔰
@savaderasanei