سواد رسانه ای 
عنوان گروه یا کانال:

سواد رسانه ای


توضیحات: #سواد_رسانه_ای: مجموعه ای از آگاهی ها و مهارت ها برای مواجهه ی هوشمندانه و ایمن با رسانه ها مدیر کانال: @kia_hossein ارسال محتوا و پرسش و پاسخ: @poshtiban_ID پاورپوینت یادگیری و تدریس سواد رسانه ای @powerpoint_ID
شناسه: savaderasanei@
تعداد اعضا: 9533
سواد رسانه ای

این کتاب، همانگونه که از نام آن مشخص است، الفبای ارتباطات را به صورت فشرده و با زبانی ساده و روان ارائه می دهد که به همه ی بزرگواران توصیه می شود آن را به طور کامل و با دقت مطالعه نمایند
سواد رسانه ای

گاهی اوقات بازنمایی واقعیت توسط رسانه ها، فراواقعیتی را به وجود می آورد که با واقعیت تفاوت های مهمی دارد!!!

#حسین_کیاء
#بازنمایی
@savaderesanei
گاهی اوقات بازنمایی واقعیت توسط رسانه ها، فراواقعیتی را به وجود می آورد که با واقعیت تفاوت های مهمی دارد!!!

#حسین_کیاء
#بازنمایی
@savaderesanei
سواد رسانه ای

📎 "بازنمایی" یکی از مفاهیم بنیادی در مطالعات رسانه‌ای است. کلمه ای که معانی احتمالی متفاوتی را به همراه دارد. بازنمایی راه و روشی است که از آن طریق، رسانه‌ها حوادث و واقعیت ها را نشان می‌دهند.

🚩در حال کلی، بازنمایی مشتمل بر چهار عنصر است :
1. زاویه خاص دوربین
2. برجسته سازی
3. بهره گیری از واقعیت
4. استفاده از فرصت های خاص.

نحوه استفاده رسانه ها از این چهار عنصر، نقش مهمی در شباهت و یا تفاوت بازنمایی رسانه ها با واقعیت دارد

#حسین_کیاء
#بازنمایی
#فراواقعیت
@savaderasanei
سواد رسانه ای

یکی دیگر از منابع پیشنهادی جهت ارتقا سواد رسانه ای شما بزرگواران، مجموعه ی ده جلدی سواد رسانه ای موسسه هدایت میزان می باشد که توضیح مختصری درباره آن ها خدمت شما ارائه شده است. این کتاب ها به صورت مختصر و مفید و با زبانی ساده و گویا، مطالب خوبی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.
🚩تهیه و مطالعه ی عمیق جلد یک این مجموعه را امری مهم و ضروری می دانم
📎لینک خرید کتاب http://yon.ir/KnU7

#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

نقش واژه ها و کلمات در انتقال مفاهیم از فردی به فرد دیگر، تنها  7 درصد است و 38 درصد مربوط به لحن صدا و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است.
#حسین_کیاء
#زبان_بدن
@savaderasanei
نقش واژه ها و کلمات در انتقال مفاهیم از فردی به فرد دیگر، تنها 7 درصد است و 38 درصد مربوط به لحن صدا و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است.
#حسین_کیاء
#زبان_بدن
@savaderasanei
سواد رسانه ای

📎زبان بدن یا Body Language یکی از اجزای ارتباطات غیر کلامی است که در برقراری ارتباطات روزمره ما جایگاه بسیار پررنگی دارد. نحوه قرارگیری ما، حرکات بدن و دست به هنگام صحبت کردن، همه و همه در شکل دادن و تأثیرگذاری ارتباطات ما – علی‌الخصوص ارتباطات کلامی – نقش موثری دارند.
🚩زبان بدن شامل دو قسمت است . یکی زبان حرکات بدن و دیگری زبان آرایش و ظاهر بدن :
برداشتن عینک:
رداشتن آهسته عينک جهت تميز کردن آن در شرايطی که نيازی به اين عمل نيست، در چنين حالتی شخص می خواهد با طفره رفتن از پاسخ يک سؤال يا ايجاد تاخير در پاسخ مطالبی را در ذهن خود بررسی کرده وموقعيت خود را مرور نمايد.
چشمان بسته:
هرگاه چشمان یك فرد برای لحظه ای طولانی تـر از چـشم بر هم زدن متعارف بسته و ابروها نیز برخاسته شود پیـام چنـیـن اسـت: “بـه حرف زدن خود خاتمه بده.”
و...
ادامه مطلب از لینک http://yon.ir/Nz6t
#حسین_کیاء
#زبان_بدن
@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚩سواد رسانه ای (Media Literacy)
سواد رسانه ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می توان انواع رسانه ها و انواع تولیدات آن ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
📎مهارت های سواد رسانه ای به نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و همه افراد جامعه کمک می کند تا بتوانند یک مخاطب فعال، خلاق، گزینشگر و هوشمند باشند نه صرفا یک مصرف کننده ساده و خام برای پیام های رسانه ای.

#حسین_کیاء
#سواد_رسانه_ای
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#حسین_کیاء                                                                                 #سواد_رسانه_ای                                                               @savaderasanei
#حسین_کیاء #سواد_رسانه_ای @savaderasanei
سواد رسانه ای

تاثیر فضای مجازی برا روابط خانواده ها
#فضای_مجازی
#حسین_کیاء
@saaderasanei
سواد رسانه ای

📢دانشگاه جامع امام حسین(ع) با همکاری بنیاد علمی-فرهنگی #حیات 
📡دوره آموزشی #سواد_رسانه‌ای ویژه دانشجویان و طلاب پسر
🗓زمان: 30مهر،7و14 آبان ساعت 13 الی 17
🚩مکان: تهران / تقاطع حافظ-طالقانی
📢دانشگاه جامع امام حسین(ع) با همکاری بنیاد علمی-فرهنگی #حیات
📡دوره آموزشی #سواد_رسانه‌ای ویژه دانشجویان و طلاب پسر
🗓زمان: 30مهر،7و14 آبان ساعت 13 الی 17
🚩مکان: تهران / تقاطع حافظ-طالقانی
سواد رسانه ای

🚩 #یادگیری_اجتماعی، فرآیندی است که طی آن، رفتارها -خوب و بد، بهنجار و نابهنجار- آموخته می‌شوند. پس از دوران کودکی، از طریق ارتباط اجتماعی با والدین، رسوم، آداب فرهنگی و رفتارهای قابل قبول، جامعه‌پذیر می‌شویم. همچنین انواع هیجانات چون ترس‌ها و حب و بغض‌ها را نسبت به افراد و ارزش‌ها و نهادها و امور اجتماعی و شخصی در جامعه می‌آموزیم. این فرآیند، عبارت است از یادگیری اجتماعی.
ادامه در لینک http://yon.ir/o80m

#یادگیری_اجتماعی
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚩#مارپیچ_سکوت؛ اين نظريه، سكوت گروهي را توضيح مي دهد كه احساس مي كنند نظر و عقيده آنها از نظر تعداد در اقليت قرار دارد، هرچند ممكن است در واقعيت درست نباشد.
📎 سه تصور يا سه ادعاي اصلي نظريه اين است كه مردم در رفتارها، آمد و شدها و ارتباطات روزمره خود نوعي درك عمومي راجع به افكار عمومي غالب و نظر اكثريت و اقليت دارند. ديگر اينكه مردم نمي خواهند در گروه اقليت باشند و از انزوا و فشار گروهي مي ترسند و سوم اينكه از ترس انزوا و زير فشار قرار گرفتن و به خاطر اينكه مورد طعن و تمسخر و يا طرد و بي اعتنايي قرار نگيرند سكوت مي كنند.
📎 ادامه در لینک http://yon.ir/cR2z

#مارپیچ_سکوت
#حسین_کیاء

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚩 #فشار_گروهی؛ بسیاری از مردم وقتی در گروه های مختلف قرار می گیرند، تحت فشار افکار و رفتار اعضای گروه، رفتاری انجام می دهند که در خارج از شرایط فشار گروهی ممکن است عکس العملی متفاوت داشته باشند.
📎می توان گفت که فشار گروه، فشاری روان شناختی است که خواسته یا ناخواسته از طریق گروه بر یک فرد وارد می شود تا هنجارها، نگرش ها و رفتارهای گروه را پذیرفته و بدان پایبند گردد.
📎برای مثال نوجوانی که با دوستانش سیگار می کشد ، ممکن است از خانواده ای باشد که سیگار کشیدن در آن ضد ارزش است. بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که فرد به عملی دست بزند که ناشی از جو گروه باشد.
📎مهارت های ارتباطی، مهارت حل مسأله، قدرت تصمیم گیری و قاطعیت ، ابزارهایی هستند که به ما کمک می کنند ضمن عضوی از گروه دوستان بودن، ماهیت منحصر به فرد بودن را - که یکی از پیامدهای خودآگاهی است- حفظ کنیم.
📎تحقیقات متعدد حاكی از آن است كه از جمله علل مهم ابتلا به اعتیاد، بی بند و باری جنسی و در نهایت ایدز در نوجوانان و جوانان، تن دادن به فشار حاصل از گروه هم سن و سال است.

#فشار_گروهی
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

‍ ✅از کرم های حلزون تا شامپوهای ضدریزش مو: آنتن صدا و سیما را بخر ، جیب مردم را خالی کن!


✍عصر ایران - صدا و سیما، آنتن می فروشد. این یکی از تلخ ترین واقعیت های رسانه ای است که قرار بود "ملی" باشد و دانشگاه عمومی.
شما می توانید با پرداخت پول، آنتن رسانه ملی را بخرید و در ساعات پربیننده مردم را فریب دهید. مثلاً می توانید به دروغ بگویید که با روغن حلزون، کرِمی ساخته اید که برای پوست تان معجزه می کند و برای توضیح دروغ تان، فیلمی با حضور حلزون بسازید و چگونگی اثرات طبی اش بر روش پوست را شرح دهید.
حال ممکن است بعد از کسب چند میلیارد تومان سود حرام، وزارت بهداشت اطلاعیه دهد که ایهاالناس! کدام حلزون و کدام کرم حلزون؟ همه این ها دروغ است.

حتی می توانید نگاهی به اطراف بیندازید و ببینید خیلی ها مشکل ریزش مو دارند. باز هم می توانید به صدا و سیما پول بدهید و آنتن اش را بخرید و با تولید برنامه ای شبه علمی، به بینندگان تلویزیون القا کنید که شامپویی ساخته اید که 4 ماهه موهای ریخته تان را در می آورد و سرتان پر پشت می شود.
میلیاردها تومان که فروختید، باز هم صدای وزارت بهداشت در می آید که مردم فریبی تا کی؟

اشکالی ندارد! ناراحت نشوید. می توانید فکر دیگری بکنید و کلاه دیگری ببافید و آب ها که از آسیاب افتاد، باز هم سبیل صدا و سیما را چرب کند و رویش نقاره بزنید و خلق الله را سرکیسه کنید.
اصلاً چه جایی بهتر از صدا و سیما برای فريبكاري در سطح ملی؟ چرا که مردم فکر می کنند اگر چیزی در رادیو و تلویزیون تبلیغ شود، لابد همه مراحل تأیید آن در مراجع مربوطه طی شده و محصول نهایی که تبلیغ می شود، مشکلی ندارد.
اما حالا باید گفت که این گونه نیست. اگر تا دیروز، برخی شیادان در شبکه های ماهواره ای محصولاتی مانند مواد بهداشتی و دارویی و ... تبلیغ می کردند و سلامت مردم را به خطر می انداختند، امروز می توانند با صدا و سیما برای فریب افکار عمومی به توافق برسند. نه این که در قراردادشان بنویسند که ما می خواهیم مشترکاً سر مردم کلاه بگذاریم و سرکیسه شان کنیم بلکه کافی است صدا و سیما پولش را بگیرد و چشمش را بر روی نکات ریز تبلیغ ببندد تا بتوانند با اغراق های ماهرانه به مردم بگویند که با کرم ما پوست تان سه سوته صاف می شود، با شامپوی موهایتان در می آید،با سی دی ما زبان انگلیسی را به سرعت یاد می گیرید، با قرص مان لاغر می شوید، با نرم افزار ما قدرت یادگیری تان زیاد می شود و ... .

جالب اینجاست که این قبیل تبلیغات، نه در قالب تیزرهای تبلیغی که همانند برنامه های خود صدا و سیما و گاه با حضور مجریان آن - به ویژه در رادیو - روی آنتن می روند تا اثرگذاری اش به ویژه روی کسانی که با شگردهای تبلیغاتی آشنا نیستند، بیشتر شود.

واقعاً شرم آور است که کار صدا و سیما به جای رسیده که در قالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی اش، پول می گیرد و تبلیغاتی را روی آنتن می فرستد که نتیجه اش سرکیسه شدن افراد زیادی به نفع یکی یا چند شخص است؛ آن هم نه تبلیغات واقعی که دروغین!

اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که درباره چند شامپوی تبلیغ شده در صدا و سیماست، هر چند با تأخیر بود ولی از آن جهت که اشاره مستقیم به نام و نشان این محصولات و فریب افکار عمومی در تبلیغات صدا و سیما داشت و خالی از هر گونه محافظه کاری بود، بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود که هم صدا و سیما در این رویه که علیه منافع مردم است، تجدید نظر کند، هم با کسانی که به وسیله این تبلیغات دروغین، مردم را فریب دادند برخورد شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران و نهایتاً سازمان امور مالیاتی نیز به استناد تبلیغات یکی از این شرکت ها که در تلویزیون مدعی فروش ده ها یا صدها هزار بسته ای از محصولش بود، مالیات قانونی مربوطه را اخذ به حساب خزانه واریز نماید.

نمی شود که بیایند و روی آنتن صدا و سیما جیب مردم را در سطح وسیع خالی کنند و بعد هم بی آن که کسی معترض شان شود، بروند و به ریش مردم و نهادهای نظارتی بخندند و برای کلاهبرداری بعدی نقشه بکشند!

ای کاش به جای تبلیغ درمان های قلابی برای "ریزش مو"، فکری هم به حال "ریزش اعتماد" کنند... اگر تعقل کنند!
▫️
کانال تبلیغات، بازاریابی و برندینگ:
telegram.me/joinchat/BKZppTvKzKFicVWksJ7F8g

🌐 alijah.ir

🌐 sandesign.ir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

تفاوت نسل اول و نسل هشتم بازی 😊
@bedandid

@savaderasanei
تفاوت نسل اول و نسل هشتم بازی 😊
@bedandid

@savaderasanei
سواد رسانه ای

اینترنت در یک دقیقه
#اینفوگرافیک 
#نهضت_سواد_رسانه_ای 
@medialitiran 
Www.medialit.ir

@savaderasanei
اینترنت در یک دقیقه
#اینفوگرافیک
#نهضت_سواد_رسانه_ای
@medialitiran
Www.medialit.ir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

#کاریکاتور 
#بازنمایی 
#سواد_رسانه_ای 
#نهضت_سواد_رسانه_ای 
@medialitiran 
Www.medialit.ir

@savaderasanei
#کاریکاتور
#بازنمایی
#سواد_رسانه_ای
#نهضت_سواد_رسانه_ای
@medialitiran
Www.medialit.ir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

‏گوگل ۱۸ سالشه، توییتر ۱۰، فیسبوک ۱۲، تلگرام ۲ سالشه، زندگیمون افتاده دستِ یه مشت بچه...😒
کانال خمیازه @khamyazeh

@savaderasanei
سواد رسانه ای

👉🏻 @Ahaadis 💎

باید سواد رسانه ای خود در عصر حاضر را افزایش دهیم تا شکاف آگاهی میان ما و فرزندانمان به وجود نیاید

@savaderasanei
👉🏻 @Ahaadis 💎

باید سواد رسانه ای خود در عصر حاضر را افزایش دهیم تا شکاف آگاهی میان ما و فرزندانمان به وجود نیاید

@savaderasanei
سواد رسانه ای

امروزه در جهان پر زرق و برق، ایده های نو و خلاقیت در تبلیغات، عنصری مهم جهت جذب مخاطب است
#تبلیغ_خلاقانه
#حسین_کیاء

@creative_ideas

@savaderasanei
امروزه در جهان پر زرق و برق، ایده های نو و خلاقیت در تبلیغات، عنصری مهم جهت جذب مخاطب است
#تبلیغ_خلاقانه
#حسین_کیاء

@creative_ideas

@savaderasanei
سواد رسانه ای

📕کتاب "تفکر و سواد رسانه ای" از امسال به شکل اختیاری در پایه دهم مدارس تدریس می شود که pdf آن ارائه شده است.👆
📎علی رغم انتقادات وارده به کتاب مذکور که بنده مهمترین آن را معلم_محور بودن آن می دانم ( به دلیل عدم وجود معلمان تعلیم دیده و توانمند جهت تدریس کتاب)، مرور آن خالی از لطف نیست. چرا که بسیاری از دانش آموزانی که از این پس با آنها مواجه ایم، محتوای این کتاب را آموخته اند.

#تفکر_و_سواد_رسانه_ای
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

یک مار شجاع در حال نجات ماهی از غرق شدن است.

این روزها رسانه ها اخبار را اینگونه روایت می کنند!👆
#بازنمایی
#فراواقعیت

@massir_resane

@savaderasanei
یک مار شجاع در حال نجات ماهی از غرق شدن است.

این روزها رسانه ها اخبار را اینگونه روایت می کنند!👆
#بازنمایی
#فراواقعیت

@massir_resane

@savaderasanei
سواد رسانه ای

شما مسئولید ❗️
هر پیامی را  copy  و  paste  نکنید ....

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
شما مسئولید ❗️
هر پیامی را copy و paste نکنید ....

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🔴 بخشی از سواد رسانه ای یعنی این سه را نادیده بگیر  👇

1⃣ شنیدم ...
2⃣ گفتند ...
3⃣ می گویند ...

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
🔴 بخشی از سواد رسانه ای یعنی این سه را نادیده بگیر 👇

1⃣ شنیدم ...
2⃣ گفتند ...
3⃣ می گویند ...

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚫وسایل ارتباطی را مانع ارتباط نکنیم ....

✅ به ساطع بپیوندید 👇 
🆔 @sateeir

@savaderasanei
🚫وسایل ارتباطی را مانع ارتباط نکنیم ....

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

📶 نتایج نظرسنجی صدا و سیما درباره تلفن همراه و شبکه های اجتماعی

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
📶 نتایج نظرسنجی صدا و سیما درباره تلفن همراه و شبکه های اجتماعی

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🔰الگوي اجتماعي دانش آموزان شرق تهران چه كسي است؟

فاطمه سلطانيان دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه علم و فرهنگ پايان نامه خود را با موضوع الگوهاي اجتماعي دانش آموزان شرق تهران به راهنمايي دكتر حبيب هنري و دكتر رضا شجيع به پايان رسانده كه اين مطالعه داراي نتايج جالب و در خور توجهي است. بر اساس يافته هاي پژوهش:

الگوي دانش آموزان دختر:
1️⃣ احسان عليخاني (٣٠ درصد)
2️⃣ مصطفي زماني (٢٠ درصد)
3️⃣ پوريا پورسرخ (١٦ درصد)
4️⃣ شهاب حسيني (١٥ درصد)
5️⃣ آرمين ٢اي اف ام (١٠ درصد)
6️⃣ جاستين بيبر (٩ درصد)

الگوي دانش آموزان پسر:
1️⃣ رامبد جوان (٤٩ درصد)
2️⃣ استالونه (٣٤ درصد)
3️⃣ مهراوه شريفي نيا (١٧ درصد)

الگوي ورزشي دانش آموزان دختر:
1️⃣ محمد موسوي (٢٨ درصد)
2️⃣ سعيد معروفي (٢٣ درصد)
3️⃣ رونالدو (١٤ درصد)
4️⃣ مسي (١٣ درصد)
5️⃣ سوشا مكاني (٧ درصد)

الگوي ورزشي دانش آموزان پسر:
1️⃣ رونالدو (٢٨ درصد)
2️⃣ مسي (١٩ درصد)
3️⃣ معروف (١٦ درصد)
4️⃣ تختي (١٢ درصد)
5️⃣ موسوي (٩ درصد)
6️⃣ سوارز (٧ درصد)

پي نوشت: بر اساس تحقيقي مشابه جاستين بيبر، در شمال تهران رتبه اول را كسب نموده است.

✅ به ساطع بپیوندید 👇
🆔 @sateeir

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚩دروغی به نام شبکه های اجتماعی!!!
امروزه فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی، بیش از پیش ما را از خانواده و اجتماع دور کرده است.
#حسین_کیاء

@savaderasanei
🚩دروغی به نام شبکه های اجتماعی!!!
امروزه فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی، بیش از پیش ما را از خانواده و اجتماع دور کرده است.
#حسین_کیاء

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🔴چالش‌های پساتلویزیون در ایران🔴

"برخی تصور می‌کنند اگر تلویزیون برنامه‌هایش را جذاب کند می‌تواند به مخاطبان سابق بازگردد؛ در صورتی ‌که اصلا چنین چیزی نیست. بحث ریزش مخاطبان مخصوص ایران نیست و در همه دنیا این اتفاق افتاده؛ چون شبکه‌های تلویزیونی زیاد شده و در کنارش شبکه‌های اجتماعی هم آمده است. وقت مخاطب محدود است و بنابراین بین رسانه‌های مختلف تقسیم می‌شود. این فقط یک مثال از نشانه‌های تغییراتی است که هم‌گرایی برای تلویزیون به وجود آورده..."

ادامه‌ی مصاحبه‌ی اکبرزاده جهرمی(عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) را در اینجا بخوانید👇
http://yon.ir/6JX6

اطلاع از آخرین روندهای #صنعت_رسانه_و_محتوا
@medcoindus

@savaderasanei
سواد رسانه ای

📡عادت‌های درست استفاده از فضای مجازی را به کودکان بیاموزیم

حتما شما هم بارها این ضرب‌المثل را شنیده‌اید: «رطب خورده منع رطب کی کند؟» بله درست است با شنیدن این ضرب‌المثل این مفهوم به ذهن می‌رسد که اگر کسی، دیگران را از کاری که خودش انجام می‌دهد، منع کند، نمی‌توان انتظار داشت، آنها به حرف او عمل کنند. این نکته را بهتر است والدین در تربیت فرزندانشان مدنظر داشته‌باشند. باید بدانیم کودکان به سرعت و به دقت رفتارهای والدین را در ذهن ثبت می‌کنند و در موارد مشابه تجربه‌های دیداریشان را بکار می‌گیرند. یکی از مواردی که والدین باید به کودکان خود آموزش دهند، نحوه حضور و استفاده از فضای مجازی است. پس بهتر است شما به عنوان والدین در رفتار خود نسبت به استفاده از گوشی همراه و حضور در فضای مجازی به دقت عمل کنید و به فرزندانتان هم آموزش‌های لازم را بدهید تا از سنین پایین این رفتارهای درست به صورت عادت در آنها نهادینه شود.

در ادامه به بیان بعضی از این نکات می‌پردازیم:

🔸ساعت مشخصی را صرف فضای مجازی کنید
برخی از ما عادت کرده‌ایم در هر جایی و در هر موقعیتی به اینترنت وصل باشیم. این عادت باعث می‌شود که همیشه و بصورت ناخودآگاه در فضای مجازی سیر‌کنیم. این کار ما را از زندگی در دنیای واقعی باز می‌دارد. هر کس باید نیاز خود را تعیین کند و براساس آن، زمان مشخصی را صرف فضای مجازی کند. با توجه به جذابیت‌های زیاد فضای مجازی برای کودکان، امکان انجام این عمل از سوی آنها بسیار محتمل‌تر است و باعث می‌شود ساعت‌های بیشتری را در شبانه‌روز آنلاین باشند و در فضاهای مجازی بدون هدف خاصی پرسه بزنند. بهتر است به فرزند خود بیاموزیم برای حضور در فضای مجازی زمان مشخص و هدف مشخصی داشته‌باشد.

🔸هر صفحه و یا مطلبی را در صفحه مجازی باز نکنید و نخوانید
لازم نیست به همه پیام‌ها و مطالبی که به اشتراک گذاشته می‌شود، توجه‌کنید. اگر بخواهید همه پیام‌ها را بخوانید، زمان بسیار زیادی از شما گرفته می‌شود. این نکته مهم را باید حتما به فرزندان خود بیاموزیم چون علاوه بر اینکه ممکن است طعمه افراد سودجو شوند، باعث می‌شود در صورت تداوم این عمل، بی‌هدف و از روی تکرار در فضای مجازی حضور داشته‌باشند و نتوانند از قابلیت‌های مثبت فضای مجازی استفاده کنند. باید این نکته را به آنها گوشزد کنیم که با مطالعه تمام مطالب یک سایت، که عموم آنها تاثیر مثبتی بر داده‌های ما نمی‌گذارند، فقط وقت خود را هدر می‌دهیم.

🔸به خانواده برگردیم
چه بسیار بی‌توجهی‌هایی که نسبت به خانواده صورت گرفته‌است و فقط برای این بوده که سرمان در گوشی‌هایمان است. باید ساعات مشخصی از روز را صرف خانواده کنیم. گوشی تلفن همراه را کنار بگذاریم و با اعضای خانواده صحبت کنیم. امروزه زمان زیادی از وقتمان را صرف گفتگو با افراد مجازی می‌کنیم که اغلب باعث غفلت از ارتباط مؤثر با افراد حقیقی زندگیمان می‌شود. باید در خانه توافقی بر سر این موضوع با همه اعضای خانواده وجود داشته باشد. به طوری که همه افراد در طول شبانه روز زمانی را به حضور در کنار هم اختصاص دهند و در این مدت در فضای مجازی حضور نداشته باشند.

🔸به فکر جایگزین باشیم
شاید این بهترین راه باشد! همه اطلاعات ما در فضای مجازی وارد شده است. اما این تصور که برای برطرف‌کردن نیازهایمان حتما باید به اینترنت وصل شویم، غلط است. رسانه‌های متعددی در اطراف ما است و هر کدام از آنها کارکرد خاص خود را دارد. باید با شناخت از کارکرد هرکدام از این رسانه‌ها، به آنها مراجعه کنیم. مثلا بیایید از همین امروز تصمیم بگیریم بخشی از زمانی را که صرف پرسه‌زنی در فضای مجازی می‌کنیم، کتاب بخوانیم! تشویق فرزندانمان به مطالعه و همراهی ما با او در این کار می‌تواند به کودک بیاموزد که استفاده از هر رسانه‌ای می‌تواند لذت‌بخش باشد.

🔸در‌بانی کنیم
دربان مراقب است هر کسی از دروازه شهر عبور نکند. در واقع، کار در‌بان گزینشگری است. نقش اصلی ما در فضای مجازی نیز همین است. اصلا ویژگی فضای مجازی این است که انسان در آن گزینشگر و انتخابگر است. برخی از ما در برابر فضای مجازی کاملاً منفعل هستیم. رژیم مصرف، این مسئله را می‌طلبد که فرد دست به انتخاب بزند و چیزهایی را انتخاب کند و طبعاً برخی چیزهای دیگر را واپس زند. می‌توانیم با همراهی فرزندان در فضای مجازی و کمک به او در انتخاب مطالب مفید و پس‌زدن بعضی از مطالب، نقش گزینشگر بودن در فضای مجازی را به او بیاموزیم.

♦️افزایش سواد رسانه ای مسئولیت اجتماعی ما است.

به نهضت سواد رسانه ای ایران بپیوندید👇
@MLiteracy

@savaderasanei
سواد رسانه ای

راهی ساده برای از بین بردن کش های تلگرام👆

♦️افزایش سواد رسانه ای مسئولیت اجتماعی ما است

به نهضت سواد رسانه ای ایران بپیوندید👇
@MLiteracy

@savaderasanei
راهی ساده برای از بین بردن کش های تلگرام👆

♦️افزایش سواد رسانه ای مسئولیت اجتماعی ما است

به نهضت سواد رسانه ای ایران بپیوندید👇
@MLiteracy

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚫 دختري كه پدرش:

🔅براي او وقت ندارد ،
🔅دوستي و صميميتي با او برقرار نمي كند ،
🔅سهل گير و يا سخت گير افراطي است ،
🔅مهر و محبت كلامي خود را به دخترش منتقل نمي كند ،

💯در جستجوي مهر مردانه خواهد بود .

@javan_roziran

@savaderasanei
سواد رسانه ای

📡 چگونه در فضای مجازی رژیم بگیریم؟

الف) ساعت مشخصی را صرف فضای مجازی کنید: برخی از ما عادت کرده‌ایم در هر جایی به اینترنت وصل باشیم. هم اینترنت گوشی‌مان فعال است هم محل کارمان اینترنت دارد و هم در خانه، آنلاین هستیم. ضروری نیست که 24ساعته برخط باشیم. هر کس باید نیاز خود را تعیین کند و براساس آن، زمان مشخصی را صرف فضای مجازی کند.

ب) به فضاهای مورد نیاز وارد شوید: عادت کرده‌ایم در همه شبکه های اجتماعی عضو شویم و صفحات مختلف و متنوعی را دنبال کنیم! برای مثال در چند کانال خبری عضو هستیم؛ این در حالی است که بسیاری از آنها خبرهای یکسانی را منتشر می‌کنند. کانال‌هایی را انتخاب کنید که به آنها احتیاج دارید. نیاز خبری، نیاز همه انسان‌ها است؛ اما اگر این نیاز با عضویت در یک کانال برطرف می‌شود، عضو‌یت در کانال دوم اسراف در انرژی و زمان شما است.

ج) همه چیز را نخوانید: لازم نیست به همه پیام‌ها و مطالبی که به اشتراک گذاشته می‌شود، توجه کنید. اگر بخواهید همه پیام‌ها را بخوانید، زمان بسیار زیادی از شما گرفته می‌شود. اگر وارد یک سایت یا خبرگزاری می‌شوید، به حوزه‌ای که در آن نیاز خبری دارید، وارد شوید. با مطالعه تمام مطالب سایت، که عموم آنها تاثیر مثبتی بر داده های شما نمی گذارند، وقت خود را هدر ندهید.

د) به خانواده برگردیم: چه بسیار بی‌توجهی‌هایی که به خانواده صورت گرفته است فقط برای اینکه سرمان در گوشی‌هایمان بوده است. باید ساعات مشخصی از روز را صرف خانواده کنیم. گوشی تلفن همراه را کنار بگذارید و با خانواده صحبت کنید. امروزه زمان زیادی از وقتمان را صرف گفتگو با افراد مجازی می‌کنیم و افراد حقیقی زندگی خود را فراموش می‌کنیم.

ه) دروازه‌بانی کنیم: دروازه‌بان مراقب است هر کسی از دروازه شهر عبور نکند. درواقع، کار دروازه‌بان گزینشگری است. نقش اصلی ما در فضای مجازی نیز همین است. اصلا ویژگی فضای مجازی اینست که انسان در آن گزینشگر و انتخابگر است. برخی از ما در برابر فضای مجازی کاملا منفعل هستیم. رژیم مصرف این مسئله را می‌طلبد که فرد دست به انتخاب بزند و چیزهایی را انتخاب کند و طبعا برخی چیزهای دیگر را واپس زند.

و) به فکر جایگزین باشیم: شاید این بهترین راه باشد! همه چیز ما در فضای مجازی وارد شده است. اما این تصور که برای برطرف‌کردن نیازهایمان حتما باید به اینترنت وصل شویم، غلط است. رسانه‌های متعددی در اطراف ما است و هر کدام از آنها کارکرد خاص خود را دارد. باید با شناخت از کارکرد هرکدام از این رسانه‌ها، به آنها مراجعه کنیم. مثلا بیایید از همین امروز تصمیم بگیریم نصف یک‌دهم زمانی را که صرف پرسه‌زنی در فضای مجازی می‌کنیم، کتاب بخوانیم!

♦️ افزایش سواد رسانه ای مسئولیت اجتماعی ما است

به نهضت سواد رسانه ای ایران بپیوندید👇
@MLiteracy

@savaderasanei
سواد رسانه ای

📩
📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار تأسف از ناآشنایی برخی مبلغان دینی با ابزارهای جدید و همچنین عدم درک درست #فضای_مجازی در برخی مسئولان، افزودند:
🚩فضای مجازی، به‌صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده ازفرصت‌های آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد و در همین خصوص، شورای عالی فضای مجازی با هدف تمرکز در فکر، تصمیم و اقدام تشکیل شد.۹۵/۰۶/۱۶


telegram.me/MLiteracy

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🔹برنامه سینمایی هفت، امشب 7 آبان، ساعت 22:30 با موضوع «سینمای آخرالزمان» روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

✅ رجانیوز ↙️
@Rajanews_com

@savaderasanei
🔹برنامه سینمایی هفت، امشب 7 آبان، ساعت 22:30 با موضوع «سینمای آخرالزمان» روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

✅ رجانیوز ↙️
@Rajanews_com

@savaderasanei
سواد رسانه ای

#واقعیت_مجازی
عینک های واقعیت مجازی که چندیست وارد بازار شده است، مخاطب را کاملا غرق در عالم مجازی می کند و تجربه ای جدید و لذت بخش از زندگی در عالم تخیلات را برای کاربران فراهم ساخته است.
#واقعیت_مجازی
#حسین_کیاء

@savaderasanei
سواد رسانه ای

#زاویه_دید
#خطای_دید
یکی از تکنیک های رایج، بازی با زاویه ی دوربین است که به راحتی می تواند موجب خطای دید در مخاطب شود
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#رژیم_رسانه_ای یکی از اصول حتمی در استفاده ی مطلوب از رسانه هاست.
@savaderasanei
#رژیم_رسانه_ای یکی از اصول حتمی در استفاده ی مطلوب از رسانه هاست.
@savaderasanei
سواد رسانه ای

در  رژیم مصرف محتوای رسانه ای، باید  هم مشروط و  هم محدود  عمل کرد.
مشروط به سالم بودن محتوا  و  محدود به میزان مورد نیاز
@savaderasanei
در رژیم مصرف محتوای رسانه ای، باید هم مشروط و هم محدود عمل کرد.
مشروط به سالم بودن محتوا و محدود به میزان مورد نیاز
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#زاویه_دید
تصاویر پایین را به ترتیب نگاه کنید تا تاثیر خیره کننده زاویه دید را مشاهده کنید👇
درست و با دقت نگاه کنیم!!!
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

سواد رسانه ای

سواد رسانه ای

سواد رسانه ای

#تبلیغات_خلاقانه
امروزه با توجه به حجم بالای محتواهای رسانه ای که با آنها مواجه هستیم، تولید کنندگان پیام های تبلیغاتی برای جلب توجه و اقناع مخاطبین خود، روی به پیام های خلاقانه آورده اند که علاوه بر خلاقیت، سعی می کنند تا با تکنیک های مختلف اقناع، مخاطبین را برای پذیرش فکر یا کالای مورد نظر ترغیب کنند.
#اقناع_مخاطب
#تبلیغات_خلاقانه
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

تبلیغ حشره کش؛ به دلیل نبود حشره برای خوردن، قورباغه برای تهیه غذا دنبال کار می گردد😂
#تبلیغات_خلاقانه
#اقناع_مخاطب
@savaderasanei
تبلیغ حشره کش؛ به دلیل نبود حشره برای خوردن، قورباغه برای تهیه غذا دنبال کار می گردد😂
#تبلیغات_خلاقانه
#اقناع_مخاطب
@savaderasanei
سواد رسانه ای

تبلیغ حشره کش؛ به دلیل نبود حشره برای خوردن، قورباغه برای تهیه غذا دنبال کار می گردد😂
#تبلیغات_خلاقانه
#اقناع_مخاطب
@savaderasanei
تبلیغ حشره کش؛ به دلیل نبود حشره برای خوردن، قورباغه برای تهیه غذا دنبال کار می گردد😂
#تبلیغات_خلاقانه
#اقناع_مخاطب
@savaderasanei
سواد رسانه ای

تبلیغ سری جدید تلویزیون های فیلیپس که بسیار نازک هستند. تلویزیون از لای میله ها به فاضلاب افتاد😬
#تبلیغ_خلاقانه
#اقناع_مخاطب
@savaderasanei
تبلیغ سری جدید تلویزیون های فیلیپس که بسیار نازک هستند. تلویزیون از لای میله ها به فاضلاب افتاد😬
#تبلیغ_خلاقانه
#اقناع_مخاطب
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#اقناع_مخاطب
زبان اقناع چیست؟
هدف اغلب پیام های رسانه ای این است که مخاطب خود را قانع کنند که به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری را انجام دهند. بنابراین متقاعدسازی در ذات رسانه نهفته است و اگر در رسیدن به این هدف موفق نشود، عملا در انجام وظیفه ذاتی خود شکست خورده است.
مجموع این قانع کنندگان از تکنیک ها و روش های گوناگونی برای :
1. جلب توجه و نظر ما
2. پدید آوردن اعتبار و اعتماد برای خودشان
3. شبیه سازی آمال و آرزوهای خودشان در وجود ما
4. تحریک ما برای انجام یک عمل (خرید، رای دادن، سرمایه گذاری و...)
استفاده می کنند که این روش ها و تکنیک ها، «زبان اقناع» نامیده می شود.

@savaderasanei
سواد رسانه ای

با سلام خدمت مخاطبین گرامی
توصیه ی اکید این است که محتوای کانال را از اولین پست دنبال کنید و منابع معرفی شده را مطالعه نمایید.
با توجه به اهمیت بحث اقناع مخاطب و تکنیک های آن، در روزهای آینده بخشی از تکنیک های اقناع را به همراه عکس و فیلم های مربوطه خدمت شما بزرگواران ارائه می دهیم.
جهت مطالعات بیشتر، جلد اول مجموعه ی ده جلدی سواد رسانه ای موسسه هدایت میزان معرفی می شود.
📎لینک خرید اینترنتی کتاب http://yon.ir/KnU7
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

دعوتنامه فضای مجازی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی

♦️افزایش سواد رسانه ای مسئولیت اجتماعی ما است.
@MLiteracy

👇
@savaderasanei
دعوتنامه فضای مجازی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی

♦️افزایش سواد رسانه ای مسئولیت اجتماعی ما است.
@MLiteracy

👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

⭕️#عناصر_ارتباط

🔶عناصر شش گانه ارتباطات عبارتند از:
1- فرستنده (مولف)
2- پیام (محتوا)
3- مجرای ارتباطی (رسانه یا بستر انتقال پیام)
4- گیرنده (مخاطب)
5- رمزگان(برای مثال حروف الفبا نوعی رمزگان است که به صورت قراردادی از آن ها برای کدگذاری مفاهیم و معنا استفاده می کنیم)
6- بافت (فرهنگی که پیام در بستر آن در حال انتقال است. اینکه پیام در چه بافت فرهنگی منتشر می شود در معنا و مفهومی که از آن برداشت می شود به شدت موثر است)
#عناصر_ارتباط
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

🔷 وظیفه سواد رسانه ای، تبدیل مخاطب منفعل به فعال است. «#سوالات_پنجگانه_سواد_رسانه_ای» که از عناصر اصلی ارتباطات گرفته شده است، ابزاری برای تبدیل شدن از مخاطبی منفعل به فعال است. وقتی با پیامی (فیلم، عکس، متن، صوت و...) در رسانه ها مواجه شدیم باید به دنبال پاسخ سوالات زیر باشیم:
1- چه کسی این پیام را تولید کرده است؟ چرا این پیام استفاده شده است؟ (فرستنده و هدف)
2- چه سبک زندگی، ارزشها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟ (محتوا یا پیام)
3- از چه قالب و فنونی برای جلب توجه مخاطب استفاده شده است؟ (رسانه و رمزگان)
4- چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت دریافت می کنند؟ (گیرنده)
5- این پیام در چه بستر و فرهنگی تولید شده است؟ (فرهنگ)

@ayenehschool

@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚩اضافه بار اطلاعاتی
امروزه با حجم وسیعی از اطلاعات گوناگون در رسانه ها مواجه هستیم که بدون دسته بندی خاصی و درهم به مخاطبان منتقل می شود. به ویژه از طریق شبکه های اجتماعی که سرشار است از محتواهای غیر ضروری و سطحی که هیچ کمکی در تحلیل و درک درست مسائل به مخاطب نمی دهد.
تحلیل درست و جامع مستلزم مطالعه ی دقیق و عمیق، صرف زمان و دوری از سوگیری های احتمالی است.
اما کسانی که غرق در استفاده از شبکه های اجتماعی هستند و رژیم رسانه ای درستی در انتخاب منابع مطالعاتی خود ندارند، به تدریج قدرت تفکر عمیق و انتقادی را از دست می دهند و تبدیل به مخاطبانی می شوند که به راحتی و با شواهد و استدلال های سطحی چیزی را می پذیرند و فرآیند copy -paste هرگونه محتوایی را به طور مداوم در فضای مجازی تکرار می کنند.
##اضافه_بار_اطلاعاتی
#حسین_کیاء
@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚩حواسمان باشد که امروزه بیشتر ترجیح می دهیم  ببینیم تا اینکه بخوانیم یا گوش دهیم.
به سبک زندگی رسانه ای خود نگاه کن!
@savaderasanei
🚩حواسمان باشد که امروزه بیشتر ترجیح می دهیم ببینیم تا اینکه بخوانیم یا گوش دهیم.
به سبک زندگی رسانه ای خود نگاه کن!
@savaderasanei
سواد رسانه ای

📒 #تکنیک_های_اقناع
#گواهی_دادن
پیام های رسانه ای اغلب کسانی را نشان می دهند که درباره یک محصول، ایده، عقیده، قانون و یا هر چیز دیگری نظر می دهند و آن را تایید و گاهی هم رد می کنند. افرادی که در این تکنیک مورد استفاده قرار می گیرند گاهی چهره ها هستند و گاهی هم نخبگان و یا مردم عادی.
📎بطور مثال وقتی یک برنامه خبری تلویزیون سراغ مردم عادی می رود تا نظرشان را راجع به یک برنامه تلویزیونی بپرسد، در بسیاری از مواقع می خواهد نظر خودش را از زبان آن ها به شما منتقل کند تا مورد پذیرش بیشتری قرار بگیرد.
@savaderasanei
سواد رسانه ای

تیم تهیه خبر با زیرکی خاصی، با چیدن سناریو مناسب در طول گزارش و بیان نظرات موافق و مخالف، مخالفین را در اقلیت نشان دادو طوری وانمود کرد که اکثر جامعه پزشکی و پرستاری موافق این برنامه هستند و جنبه طنز بودن آن را درک کرده اند.
البته نباید مصاحبه با خود بازیگران برای جلب نظر افکار عمومی را نادیده گرفت!
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#اضطراب_اطلاعاتی
حس سرخوردگی حاصل از احساس گناه به واسطه با خبر نبودن یا دیر با خبر شدن از اخبار شبکه های اجتماعی، نوعی اضطراب اطلاعاتی است. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی اذعان می دارند زمانی که در شبکه حضور ندارند، نیز به اتفاقات شبکه و آنچه در آن در حال به وقوع پیوستن است فکر می کنند و همواره در اضطراب ناشی از با خبر نبودن از وقایع قرار دارند!! 👇
@savaderasanei

👇👇👇
سواد رسانه ای

#اضطراب_اطلاعاتی
@savadersanei
#اضطراب_اطلاعاتی
@savadersanei
سواد رسانه ای

#فرآیند_ادراکی
همانگونه که در شکل مشخص است، شرط لازم برای درک محتواهای رسانه ای، در مرحله اول، توجه مخاطب به پیام است. بنابراین خلاقیت در پیام عنصری مهم جهت جذب مخاطب و تاثیرگذاریست.
@savaderasanei
#فرآیند_ادراکی
همانگونه که در شکل مشخص است، شرط لازم برای درک محتواهای رسانه ای، در مرحله اول، توجه مخاطب به پیام است. بنابراین خلاقیت در پیام عنصری مهم جهت جذب مخاطب و تاثیرگذاریست.
@savaderasanei
سواد رسانه ای

نسل جدید رسانه‌‌های تبلیغاتی

تبلیغات از طریق بنرهای آویخته شده به پهپادهای در حال پرواز
منبع، آخرین خبر 
@sknmil

@savaderasanei
نسل جدید رسانه‌‌های تبلیغاتی

تبلیغات از طریق بنرهای آویخته شده به پهپادهای در حال پرواز
منبع، آخرین خبر
@sknmil

@savaderasanei
سواد رسانه ای

📒 #تکنیک_های_اقناع
#همراهی_با_جماعت
🚩ما در فرهنگ خودمان ضرب المثلی داریم که می گوید خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو. در واقع این تکنیک به شما القا می کند که عده زیادی مشغول انجام کاری هستند، یا به چیز خاصی عقیده دارند و برای شما بهتر است که به آن ها بپیوندید.
📎مثلا در یک تبیلغ بازرگانی نشان می دهد که تعداد زیادی از افراد پول شان را در فلان بانک می گذارند، یعنی اینکه شما اگر چنین کاری نکنید متضرر می شوید.
یا تکنیک هایی که فیسبوک و تلگرام در جذب مخاطب خود استفاده می کنند. اینکه همه در اینجا هستند پس تو هم بیا که از بقیه عقب نمانی.
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

📒 #تکنیک_های_اقناع_مخاطب
#شدت_و_اغراق
برخی از ساختارهای زبانی باعث می شوند تا ما شدت چیزی را بیشتر احساس کنیم و همین مسئله باعث شود تا برای انجام کاری اقناع شویم. صفات عالی (ترین) یکی از این ساختارهاست.

📎مثال : «این نوشابه قند کمتری به نسبت نوشابه های دیگر دارد» همین مقایسه ساده می تواند یک فرد چاق را قانع کند که بیشتر از این نوشابه ها استفاده کند.

کلمات مبالغه آمیز هم به همین شکل می تواند شدت و حدت ایجاد کند. «اعجاب برانگیز»، «برای همیشه»، «باور نکردنی» و کلماتی از این قبیل می توانند با اغراق در موضوع روی ذهنیت مخاطب در پیام های رسانه ای تاثیر بگذارند.
🚩در واقع در این تکنیک، تولید کنندگان پیام با بزرگنمایی برخی از ویژگی های محصول، که در بیشتر موارد همراه با چاشنی طنز و شوخی هستند، سعی در اقناع مخاطب دارند.
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_اغراق
بزرگنمایی در تاثیر خمیر دندان در مقاوم سازی دندان ها😬
@savaderasanei
#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_اغراق
بزرگنمایی در تاثیر خمیر دندان در مقاوم سازی دندان ها😬
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_بزرگنمایی
بزرگنمایی در قدرت مکش جاروبرقی که حتی ماهواره را از آسمان به زمین می کشد😄
👇
@savaderasanei
#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_بزرگنمایی
بزرگنمایی در قدرت مکش جاروبرقی که حتی ماهواره را از آسمان به زمین می کشد😄
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_اغراق
بزرگنمایی در قدرت نرم کنندگی شامپوی موی سر😂
👇
@savaderasanei
#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_اغراق
بزرگنمایی در قدرت نرم کنندگی شامپوی موی سر😂
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_اغراق
بزرگنمایی در میزان تند بودن سس😀
👇
@savaderasanei
#تکنیک_های_اقناع
#شدت_و_اغراق
بزرگنمایی در میزان تند بودن سس😀
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#بازنمایی
#فراواقعیت
👇
@savaderasanei
ادامه👇👇👇
#بازنمایی
#فراواقعیت
👇
@savaderasanei
ادامه👇👇👇
سواد رسانه ای

#بازنمایی
#فراواقعیت
👇
@savaderasanei
#بازنمایی
#فراواقعیت
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

🚩رفتار ما در فضای مجازی، گاهی تاثیرات جبران ناپذیری دارد.
عاقلانه رفتار کنیم...
#حسین_کیاء
👇
@savaderasanei
🚩رفتار ما در فضای مجازی، گاهی تاثیرات جبران ناپذیری دارد.
عاقلانه رفتار کنیم...
#حسین_کیاء
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

📒 #تکنیک_های_اقناع_مخاطب
#ترس
در اینجا از چیزهای دوست نداشتنی و بعضا ترسناک (مثل بوی بد دهان، شکست و ناکامی، مالیات زیاد، تروریسم و...) برای جلب توجه مخاطب استفاده می شود.

🚩اینگونه پیام های رسانه ای معمولا از این طریق مدام سعی در طرح یک مشکل و یا بزرگنمایی یک مسئله می کنند تا پس از آن با ارائه راه حلی مطابق با هدف خود، به نتیجه مطلوب نظر خود برسند.
👇
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#اقناع_مخاطب
#تکنیک_ترس
🚩تبلیغ نخ دندان
هیچ چیز به اندازه غذای مانده در لای دندان ها جلب توجه نمی کند!!!
@savaderasanei
#اقناع_مخاطب
#تکنیک_ترس
🚩تبلیغ نخ دندان
هیچ چیز به اندازه غذای مانده در لای دندان ها جلب توجه نمی کند!!!
@savaderasanei
سواد رسانه ای

هیچ چیز به اندازه غذای مانده در لای دندان ها برای مخاطب شما جلب توجه نمی کند و راه حل آن نخ دندان ماست!
🚩هیچ چیز; حتی دست روی دوش مرد در تصویر اول که شش انگشت دارد😬
🚩هیچ چیز; حتی دستی که در تصویر دوم روی دوش مرد است اما صاحب آن مشخص نیست😜
🚩هیچ چیز; حتی گوش سمت راست مرد در تصویر سوم😁
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#اقناع_مخاطب
#تکنیک_ترس
🚩رعایت فاصله قانونی در هنگام رانندگی
@savadersanei
#اقناع_مخاطب
#تکنیک_ترس
🚩رعایت فاصله قانونی در هنگام رانندگی
@savadersanei
سواد رسانه ای

📒 #تکنیک_های_اقناع_مخاطب
#تداعی_معنی
این روش اقناع که دقیقا نقطه مقابل تکنیک ترس ایت، سعی می کند تا پیوندی بین یک ایده، نظر، محصول، خدمت و یا هر چیز دیگری با آرزوها، امیال، غرایز و احساسات مطلوب انسانی (مثل زیبایی، امنیت، حریم خصوصی، موفقیت، سلامتی، تفریح، شادی و..) در ذهن مخاطب هدف خود ایجاد کند.
🚩البته اینگونه تداعی معانی هیچ وقت واضح و صریح نیست بلکه پنهان و غیر مستقیم است.
📎مثال : تصویر یک کوهنورد را در نظر بگیرید که بر فراز قله های بلند ایستاده و به آسمانخراش های طبیعی زمین نگاه می کند. احساسی از غرور و موفقیت به شما دست می دهد. اندکی بعد ممکن است چشمان شما متوجه کفش های کوهنورد شود که مارک معروف نایک را برخود دارد. بطور ناخودآگاه بین کفش های نایک با موفقیت و دستیابی به قله های بلند در زندگی پیوندی ذهنی ایجاد می شود و همین موضوع می تواند به راحتی شما را در یک فروشگاه کفش قانع کند که کفش نایک بخرد نه مثلا آدیداس.
@savaderasanei
سواد رسانه ای

#تکنیک_های_اقناع
#تداعی_معنی
تبلیغ زیرکانه شرکت پوما!
@savaderasanei
#تکنیک_های_اقناع
#تداعی_معنی
تبلیغ زیرکانه شرکت پوما!
@savaderasanei
سواد رسانه ای

📒 #تکنیک_های_اقناع_مخاطب
#تازگی
ما چیزهای تازه و جدید را دوست داریم. چون به اعتقاد درونی بسیاری از ما چیزها، ایده ها، محصولات و موضوعات جدید بهتر از قدیمی ها است.
📎مثال : «تازه ترین اخبار»، «روسری های جدید رسید» و...
تولید مداوم گوشی ها و محصولات جدید با توجه به همین روحیه در انسان ها است که آن ها را به یک مصرف کننده دائمی تبدیل می کند که همیشه به دنبال محصولات جدید با امکانات بیشتر است.
👇
@savaderasanei