recommender.ir
عنوان گروه یا کانال:

recommender.ir


توضیحات: در مورد فناوری‌های یادگیری ماشین، داده‌های بزرگ و کاربرد‌های رکامندر‌ها در انواع کسب‌و‌کار گفتگو می‌کنیم. هدفمان بهبود کسب و کارهای آنلاین توسط ارتقا تجربه کاربر در سایت‌ها و اپلیکیشن هاست.
شناسه: @
تعداد اعضا: 678
روح الدین ۳۷۵۱۳

گروه رو آپگرید کردیم. لینک دعوت عوض شده :‌
https://telegram.me/joinchat/Ajxnuz32kGv_l4yA1Vpy2Q
روح الدین ۳۷۵۱۳

حالا متونید پیام‌های گروه رو از روز ازل (‌که دو روز پیش هست) مطالعه کنید.
بیژن ۶۴۷۳۸

من مشغول تایپ بودم، گروه که آپگرید شد متنم پرید :D
روح الدین ۳۷۵۱۳

من مشغول تایپ بودم، گروه که آپگرید شد متنم پرید :D
ببخشید امیر جان!
روح الدین ۳۷۵۱۳

ببخشید امیر جان!
بچه های جدید هیستوری نداشتن. مجبور شدیم آپگرید کنیم
بیژن ۶۴۷۳۸

ببخشید امیر جان!
این چه حرفیه مشکلی نیست اتفاق فانی بود 😂
روح الدین ۳۷۵۱۳

این چه حرفیه مشکلی نیست اتفاق فانی بود 😂
😂😆
آرسام ۱۰۲۶۴۴

من هنوزم هیستوری رو نمی تونم ببینم
بیژن ۶۴۷۳۸

منم هیستوری که میبینم مثل قبل هستش
روح الدین ۳۷۵۱۳

من هنوزم هیستوری رو نمی تونم ببینم
فکر میکنم به کلاینت شما هم بستگی داره. باید به روز باشه ( شاید )
روح الدین ۳۷۵۱۳

دوستانی که تازه به ما ملحق شدن. برای اینکه در جریان قرار بگیرید لطفا این فایل رو که داره آپلود میشه مطالعه کنید. سپاسگزارم که با ما هستین.
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

سلام به همه مهندسین گرامی ، مخصوصاً مهندس بزرگ آقای صدیقی عزیز 🌺🌺
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

محمد نادی هستم

فارغ التحصيل رشته علوم تصمیم و مهندسی دانش از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شاغل در اداره کل فناوری اطلاعات صدا و سيما

مطالعاتی که داشتم در وبلاگم برای دوستان نوشته ام

Vua.nadiran.com

از طرف دوستان دانشگاه پلی تکنیک لینک گروه رو برام فرستادند ، امیدوارم در این گروه تخصصی با هم افزایی زیاد بتونیم ایده های هوشمند رو به اشتراک بگذاریم و به کار ببندیم
🌺🌺
روح الدین ۳۷۵۱۳

محمد نادی هستم

فارغ التحصيل رشته علوم تصمیم و مهندسی دانش از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شاغل در اداره کل فناوری اطلاعات صدا و سيما

مطالعاتی که داشتم در وبلاگم برای دوستان نوشته ام

Vua.nadiran.com

از طرف دوستان دانشگاه پلی تکنیک لینک گروه رو برام فرستادند ، امیدوارم در این گروه تخصصی با هم افزایی زیاد بتونیم ایده های هوشمند رو به اشتراک بگذاریم و به کار ببندیم
🌺🌺
سلام محمد جان، خيلى خوش اومدى. محمد رو از ٢٢ سال پيش ميشناسم! چقدر خوبه اينجايى. بسيار تواناست. در حين تحصيل كار ميكرديم. استاد راه انداختن كسب و كار نوپا هست. خيلى خوشحالم اينجا هستى محمد! بازم پيدات كردم :) موضوع به كسب و كار شما سنخيت داره. فايل پى دى اف رو مطالعه كن. چند خط بالا تر آپلود شده...
روح الدین ۳۷۵۱۳

محمد نادی هستم

فارغ التحصيل رشته علوم تصمیم و مهندسی دانش از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شاغل در اداره کل فناوری اطلاعات صدا و سيما

مطالعاتی که داشتم در وبلاگم برای دوستان نوشته ام

Vua.nadiran.com

از طرف دوستان دانشگاه پلی تکنیک لینک گروه رو برام فرستادند ، امیدوارم در این گروه تخصصی با هم افزایی زیاد بتونیم ایده های هوشمند رو به اشتراک بگذاریم و به کار ببندیم
🌺🌺
خيلى ميتونى كمك كنى اينجا.
روح الدین ۳۷۵۱۳

محمد نادی هستم

فارغ التحصيل رشته علوم تصمیم و مهندسی دانش از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شاغل در اداره کل فناوری اطلاعات صدا و سيما

مطالعاتی که داشتم در وبلاگم برای دوستان نوشته ام

Vua.nadiran.com

از طرف دوستان دانشگاه پلی تکنیک لینک گروه رو برام فرستادند ، امیدوارم در این گروه تخصصی با هم افزایی زیاد بتونیم ایده های هوشمند رو به اشتراک بگذاریم و به کار ببندیم
🌺🌺
وبلاگت رو ديدم. عاليه! 🙏
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

خیلی ممنون ، شما لطف دارید ، pdf رو مطالعه کردم
حتما به زودی درباره این ایده های که حاصل خوشفکری هست رو با هم افزایی همه دوستان به بحث و تبادل نظر می پردازیم 🌺🌺
روح الدین ۳۷۵۱۳

خیلی ممنون ، شما لطف دارید ، pdf رو مطالعه کردم
حتما به زودی درباره این ایده های که حاصل خوشفکری هست رو با هم افزایی همه دوستان به بحث و تبادل نظر می پردازیم 🌺🌺
حتما مهندس جان. صدا سيما مدياى ديجيتال هم روى نت داره نه؟ شبيه فيليمو و موويلند...?
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

از سال 89 تا 93 معاونت مجازی صدا و سیما بود که یک بخش ها ipmedia داشت که رسالتش پخش محتوای صدا و سیما روی وب و تلویزیون های دیجیتال بود
روح الدین ۳۷۵۱۳

از سال 89 تا 93 معاونت مجازی صدا و سیما بود که یک بخش ها ipmedia داشت که رسالتش پخش محتوای صدا و سیما روی وب و تلویزیون های دیجیتال بود
لطفا خدمت مارو بهشون معرفى كن. ميتونن ارزيابى كنن و اگر راضى بودن استفاده كنن. :)
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

ولی بعد از ادغام معاونت ها ،الان زیر نظر اداره کل رسانه های تعاملی فعالیت می کنند
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

لطفا خدمت مارو بهشون معرفى كن. ميتونن ارزيابى كنن و اگر راضى بودن استفاده كنن. :)
بله حتما ، با افتخار 🌺
روح الدین ۳۷۵۱۳

بله حتما ، با افتخار 🌺
افتخار از ماست. لطف مى كنى
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

از ابتدای سال 94 برنامه بر این شد که سازمان مستقیم درگیر ارتباط با مشتری نباشه و با برگزاری مناقصه و واگذاری اجازه پخش محتوا روی وب به حدود 4 یا 5 شرکت بزرگ این کار رو انجام بدهد
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

بنابراین مشتری خدمات شما این شرکت ها هستند
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

ایرانسل و سامسونگ و سه شرکت دیگه که برنده مناقصات شدند و از سال گذشته آماده ارائه محتوای سازمان تحت وب هستند
روح الدین ۳۷۵۱۳

بنابراین مشتری خدمات شما این شرکت ها هستند
چه خوب كه كمى خصوصى شده. ما الان با بهترين هاى اين كسب و كار همكارى داريم. دوست داريم به همه دوستان كمك كنيم تا مردم روى سايتها لذت ببرن از هوش سايت...
روح الدین ۳۷۵۱۳

ایرانسل و سامسونگ و سه شرکت دیگه که برنده مناقصات شدند و از سال گذشته آماده ارائه محتوای سازمان تحت وب هستند
بسيار خوب. 😊
روح الدین ۳۷۵۱۳

ایرانسل و سامسونگ و سه شرکت دیگه که برنده مناقصات شدند و از سال گذشته آماده ارائه محتوای سازمان تحت وب هستند
ما استارتاپ هستيم، و زمان و منابع بسيار محدود داريم. ترجيح ميديم با مجموعه هاى چابك كار كنيم. اينكه كار دست بخش خصوصى باشه، تكليفمون رو زودتر روشن ميكنه... تقريبا سمت دولتى ها نميريم به خاطر بروكراسى و طولانى بودن مذاكرات...
امیرپاشا ۷۷۲۰۳

بله ، کاملا درسته
دریا ۹۷۵۹۹

سلام. احمد جودکی هستم کارشناسی IT از صنعتی شریف و ارشد علوم کامپیوتر از تهران.
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام. احمد جودکی هستم کارشناسی IT از صنعتی شریف و ارشد علوم کامپیوتر از تهران.
سلام احمد جان. ممنونم که تشریف آوردین. کلی از شما استفاده می‌کنیم اینجا.
روح الدین ۳۷۵۱۳

احمد و بچه‌هایی که تازه تشریف آوردین. لطفا این فایل رو بخونید. سپاسگزارم.
روح الدین ۳۷۵۱۳

از دوستان روز‌های گذشته پیام خصوصی دادن و خواستن رکامندر ها (‌توصیه‌گر - پیشنهاددهنده‌ها) رو معرفی کنیم. اینجا معرفی میکنم که اگر دیگر عزیزی هم علاقمند هست مطالعه کنه:
۱. پیشنهاد میکنم اول این کلیپ یک دقیقه ای رو ببنید ( خیلی ابتدایی هست) http://recommender.ir/download/recommender.ir.mp4
۲. بعد لطفا این اسلاید رو ببینید: http://recommender.ir/download/intro.pdf
۳. حالا میتونید به وبلاگ ما سری بزنید:
پیشنهاد میکنم از اینجا شروع کنید: http://recommender.ir/blog/2016/01/18/advantages
و این رو هم ببینید:‌ http://recommender.ir/blog/2016/01/17/scenarios

و بعد میتونید بقیه مطالب وبلاگ رو بخونید:‌ http://recommender.ir/blog
روح الدین ۳۷۵۱۳

بچه ها تصویر بالا رو الان توی توئیتر فیلیمو دیدم. علی بابایی هم اشاره کرده بود به این داستان. رسانه‌های دیجیتال هر روز بیشتر توی زندگیمون میان. تلوزیون‌های جدید (اسمارت تی وی) شاید ‌API داشته باشن تا بتونیم کارهای جدیدی باهاشون انجام بدیم. حتی اگر نداشته باشن اضافه میکنن قطعا. به این فکر کنید که تلوزیونتون شما رو بشناسه و براتون برنامه هایی که دوست دارید فهرست کنه... در ساعت‌هایی که با خانواده هستید، بدون سوال و جواب خودش رو با نظر خانواده هماهنگ کنه... این یکی از ایده‌های روزهای گذشته بود. البته بخشی از اون رو علی کریمی در ایده پلیر مطرح کرد. بخش دیگه ای در مورد این بود که اسمارت تی وی ها میتونن در پخش هوشمندی بیشتری نشون بدن...
مهیا ۴۵۴۹۱

سلام امیر،
با یکی از دوستان در مورد حمله به سیستم‌های ریکامندر و نحوهٔ جلوگیری از اینگونه حملات صحبت می‌کردیم. خیلی برام جالب بود که تو این زمینه کلی مقاله نوشته شده و کلاً یه فیلدی هست برای خودش.
تو این زمینه ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری در اختیارمون بذاری. مثلاً اینکه تو تاریخچهٔ سیستم های ریکامندر آیا تو دنیای واقعی چنین اتفاقی افتاده؟ چقدر تونستن که فروش اقلام رو به نفع خودشون جابه جا کنن؟ و ...
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام امیر،
با یکی از دوستان در مورد حمله به سیستم‌های ریکامندر و نحوهٔ جلوگیری از اینگونه حملات صحبت می‌کردیم. خیلی برام جالب بود که تو این زمینه کلی مقاله نوشته شده و کلاً یه فیلدی هست برای خودش.
تو این زمینه ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری در اختیارمون بذاری. مثلاً اینکه تو تاریخچهٔ سیستم های ریکامندر آیا تو دنیای واقعی چنین اتفاقی افتاده؟ چقدر تونستن که فروش اقلام رو به نفع خودشون جابه جا کنن؟ و ...
سلام میلاد جان. فاندر فایل‌کورن به من گفته بود که علاقمند هست استفاده کنه برای شناسایی کاربر‌هایی که فایل‌های غیرمجاز آپلود می‌کنن. مثلا خدمت ما میتونه آدم‌هایی که رفتار مشابه دارند، یا آیتم‌هایی که مشابه هستند خوشه بندی کنه. اگر کسی فایل‌های مشکل دار آپلود می‌کنه احتمالا اونایی که نزدیک به اون هستن هم به این درد دچار هستند. همچنین تمامی فایل‌هایی که نزدیک به اون فایل هست (با یک حاشیه مناسب) احتمالا مشکل دار هستند. این رو همین الان روی بعضی از سایت‌های مشتریا استفاده ‌میکنند. مثلا اگر کلیپی گزارش بشه که محتوای سخیف و چرند داره... ادمین‌ها میتونن به سادگی فهرستی از کلیپ‌های مشابه رو تولید کنن و کنترل کنن... در مورد کاربر هم همینطور. البته این ساده ترین استفاده از این راه‌حلهاست...
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام امیر،
با یکی از دوستان در مورد حمله به سیستم‌های ریکامندر و نحوهٔ جلوگیری از اینگونه حملات صحبت می‌کردیم. خیلی برام جالب بود که تو این زمینه کلی مقاله نوشته شده و کلاً یه فیلدی هست برای خودش.
تو این زمینه ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری در اختیارمون بذاری. مثلاً اینکه تو تاریخچهٔ سیستم های ریکامندر آیا تو دنیای واقعی چنین اتفاقی افتاده؟ چقدر تونستن که فروش اقلام رو به نفع خودشون جابه جا کنن؟ و ...
سرویس ما کاربرهارو از علی پروین تا مرحوم ناصر حجازی مرتب می‌کنه. همچنین شموشکی ها هم کلاستر خودشون رو خواهند داشت. همه آدم‌ها (با کلید های غیر قابل شناسایی)‌ مرتب میشن. از طرف دیگه آيتم‌ها رو هم مرتب میکنه بر اساس میزان شباهت. منظور از مرتب کردن خوشه بندی هست که نتیجه اش در لیست‌های ‌JSON در اختیار سایت قرار می‌گیره تا کاربر رو راهنمایی کنه...
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام امیر،
با یکی از دوستان در مورد حمله به سیستم‌های ریکامندر و نحوهٔ جلوگیری از اینگونه حملات صحبت می‌کردیم. خیلی برام جالب بود که تو این زمینه کلی مقاله نوشته شده و کلاً یه فیلدی هست برای خودش.
تو این زمینه ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری در اختیارمون بذاری. مثلاً اینکه تو تاریخچهٔ سیستم های ریکامندر آیا تو دنیای واقعی چنین اتفاقی افتاده؟ چقدر تونستن که فروش اقلام رو به نفع خودشون جابه جا کنن؟ و ...
جنسیت و سن کاربر رو هم محاسبه می‌کنه. مثلا اگر کامپیوتری به صورت اشتراکی توسط اعضای یک خانواده استفاده می‌شه... پس از مدتی که هر یک بشینین پای سیستم، متوجه میشه و سایت میتونه بر اساس سن و جنسیت کاربر محتوا بهش ارائه کنه...
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام امیر،
با یکی از دوستان در مورد حمله به سیستم‌های ریکامندر و نحوهٔ جلوگیری از اینگونه حملات صحبت می‌کردیم. خیلی برام جالب بود که تو این زمینه کلی مقاله نوشته شده و کلاً یه فیلدی هست برای خودش.
تو این زمینه ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری در اختیارمون بذاری. مثلاً اینکه تو تاریخچهٔ سیستم های ریکامندر آیا تو دنیای واقعی چنین اتفاقی افتاده؟ چقدر تونستن که فروش اقلام رو به نفع خودشون جابه جا کنن؟ و ...
مثلا کلیپ‌های خشن رو به بچه‌ها نشون نده...
دومان ۳۷۹۶۸

سلام . آرش فراهانی هستم کارشناسی رو علوم کامپیوتر بهشتی خوندم . در زمینه شبکه های عصبی ، پردازش تصویر و یادگیری عمیق CNN و KNN ها کارهایی رو انجام دادم . الان هم به عنوان App Developer مشغول هستم .
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام امیر،
با یکی از دوستان در مورد حمله به سیستم‌های ریکامندر و نحوهٔ جلوگیری از اینگونه حملات صحبت می‌کردیم. خیلی برام جالب بود که تو این زمینه کلی مقاله نوشته شده و کلاً یه فیلدی هست برای خودش.
تو این زمینه ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری در اختیارمون بذاری. مثلاً اینکه تو تاریخچهٔ سیستم های ریکامندر آیا تو دنیای واقعی چنین اتفاقی افتاده؟ چقدر تونستن که فروش اقلام رو به نفع خودشون جابه جا کنن؟ و ...
http://recommender.ir/blog/2016/01/16/estimateprofile-method/
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام . آرش فراهانی هستم کارشناسی رو علوم کامپیوتر بهشتی خوندم . در زمینه شبکه های عصبی ، پردازش تصویر و یادگیری عمیق CNN و KNN ها کارهایی رو انجام دادم . الان هم به عنوان App Developer مشغول هستم .
سلام آرش جان. خوش اومدین. روی مطالب داغی کار کردی. عالیه. خوشحالیم با ما هستی.
دومان ۳۷۹۶۸

چند وقت پیش یک حرکت جالب از یوتیوب دیدم . معمولا ویدیو های یوتیوب اولشون تبلیغ دارن . یک تایمی از روز بود و من یک ویدیو فان میخواستم ببینم خیلی جدی نبود . نکته جالب این بود که در "اون ساعت " و "اون مطالب مطلب برای من" اجازه Skip کردن تبلیغ رو نمی داد
دومان ۳۷۹۶۸

یعنی میدونست الان تایمی هست برای من که عجله ای برای دیدن ویدیو ندارم بنابراین به اجبار ویدیو تبلیغ رو هم خواهم دید
دومان ۳۷۹۶۸

سلام آرش جان. خوش اومدین. روی مطالب داغی کار کردی. عالیه. خوشحالیم با ما هستی.
من هم همینطور امیدوارم که از تجربیات شما و دوستان بتونم استفاده کنم و البته من هم کمکی کرده باشم .
روح الدین ۳۷۵۱۳

یعنی میدونست الان تایمی هست برای من که عجله ای برای دیدن ویدیو ندارم بنابراین به اجبار ویدیو تبلیغ رو هم خواهم دید
عالیه. جالب بود. حتی میزان همبستگی تبلیغ ابتدای کلیپ با خود کلیپ هم میتونه جالب باشه. یعنی تبلیغی که مثلا آپارات به ابتدای کلیپ میچسبونه نزدیک باشه با موضوع کلیپ! عالی بود. مرسی :)
روح الدین ۳۷۵۱۳

عالیه. جالب بود. حتی میزان همبستگی تبلیغ ابتدای کلیپ با خود کلیپ هم میتونه جالب باشه. یعنی تبلیغی که مثلا آپارات به ابتدای کلیپ میچسبونه نزدیک باشه با موضوع کلیپ! عالی بود. مرسی :)
این رو اضافه میکنه به فهرست. مرسی
دومان ۳۷۹۶۸

عالیه. جالب بود. حتی میزان همبستگی تبلیغ ابتدای کلیپ با خود کلیپ هم میتونه جالب باشه. یعنی تبلیغی که مثلا آپارات به ابتدای کلیپ میچسبونه نزدیک باشه با موضوع کلیپ! عالی بود. مرسی :)
دقیقا . البته Feed های یوتیوب فقط از یوتیوب نیست . گوگل واقعا یک غوله و Feed ها رو از سرچ و گوگل پلاس و هنگ اوت و همه این ها برای یک کاربر دریافت می کنه .
روح الدین ۳۷۵۱۳

من هم همینطور امیدوارم که از تجربیات شما و دوستان بتونم استفاده کنم و البته من هم کمکی کرده باشم .
ما الان بنر‌های کنار محتوا رو میتونیم با هماهنمگی بالاتری با خود محتوا نمایش بدیم. ولی اصلا به این فکر نکرده بودم که اون کلیپ کوتاه هم میتونه اینطور نمایش داده بشه. مرسی
روح الدین ۳۷۵۱۳

http://recommender.ir/blog/wp-content/uploads/2016/01/innerpages.jpg
روح الدین ۳۷۵۱۳

دقیقا . البته Feed های یوتیوب فقط از یوتیوب نیست . گوگل واقعا یک غوله و Feed ها رو از سرچ و گوگل پلاس و هنگ اوت و همه این ها برای یک کاربر دریافت می کنه .
دات کام‌های بزرگ ایرانی هم محتوای عظمیمی رو گرد آوری کردند. به واسطه سد فیلتر و تحریم‌ها و مسائل فرهنگی، دات‌کام های بزرگ ایرانی مثل آپارات، ریپوزیتوری بسیار غنی از محتوای UGC گرد آوری کردند...
مهیا ۴۵۴۹۱

شاید من درست نفهمیدم.
فرض کنید کاربری بخواد محصولات خودش رو که در فروشگاه مثلاً آمازون داره به فروش می‌رسه رو به شکل وسیعی به بقیه ریکامند کنه. خب قاعدتاً به شکل طبیعی نمی‌تونه این کار رو بکنه. بلکه باید رفتار ریکامندر رو حدس بزنه. و بفهمه اگه اینجوری رفتار کنه، ریکامندر گول می‌خوره و محصولات این کاربر، میاد توی صدر جدول. آیا این معنی حمله به ریکامندر هست یا که چی؟
روح الدین ۳۷۵۱۳

شاید من درست نفهمیدم.
فرض کنید کاربری بخواد محصولات خودش رو که در فروشگاه مثلاً آمازون داره به فروش می‌رسه رو به شکل وسیعی به بقیه ریکامند کنه. خب قاعدتاً به شکل طبیعی نمی‌تونه این کار رو بکنه. بلکه باید رفتار ریکامندر رو حدس بزنه. و بفهمه اگه اینجوری رفتار کنه، ریکامندر گول می‌خوره و محصولات این کاربر، میاد توی صدر جدول. آیا این معنی حمله به ریکامندر هست یا که چی؟
به راحتی نمی تونه این کارو بکنه. حتی خود کارفرما هم نمی تونه گول بزنه رکامندر رو... از طرفی برخی کارفرما های ما انتظار داشتن که رکامندر بتونه محصولاتی که اونا دوست دارن بیشتر نمایش بده (شتابدهی که به فروش یا عرضه یک محصول) برای همین ما این رو به صورت یک فیرچ خیلی خوب پیاده سازی کردیم...
http://recommender.ir/blog/2016/01/16/accelrate-method/
روح الدین ۳۷۵۱۳

دقیقا . البته Feed های یوتیوب فقط از یوتیوب نیست . گوگل واقعا یک غوله و Feed ها رو از سرچ و گوگل پلاس و هنگ اوت و همه این ها برای یک کاربر دریافت می کنه .
بخش بزرگی از ریپوزیتوری غول‌های ایرانی رو حتی گوگل و یوتوب ندارن...
روح الدین ۳۷۵۱۳

دقیقا . البته Feed های یوتیوب فقط از یوتیوب نیست . گوگل واقعا یک غوله و Feed ها رو از سرچ و گوگل پلاس و هنگ اوت و همه این ها برای یک کاربر دریافت می کنه .
کانالهای اختصاصی، انواع محتوای فاخر که فقط توی کانالهای اونا ارائه میشه و دیگران ندارن...
دومان ۳۷۹۶۸

بخش بزرگی از ریپوزیتوری غول‌های ایرانی رو حتی گوگل و یوتوب ندارن...
خب به واسطه تحریم ها و فیلترینگ هست چون کاربرای ایرانی رو ندارن مسلما درسته ؟ یا علم بیشتری دارن ؟
روح الدین ۳۷۵۱۳

خب به واسطه تحریم ها و فیلترینگ هست چون کاربرای ایرانی رو ندارن مسلما درسته ؟ یا علم بیشتری دارن ؟
شرایط در نهایت وضعیتی رو ایجاد کرده که دات‌کام‌های بزرگ ایرانی از کاربر ایرانی شناخت بهتری پیدا کردند. حتی اگر در حال حاضر فناوری خیلی خوبی نداشته باشند. این یک مزیت هست که جامعه ما ویژگی‌هایی داره که کسب‌وکارهای ایرانی میتونن توش بهتر عمل کنن. ولی آیا این مزیت پایدار خواهد بود؟ سایت‌های خوب خارجی به فناوری ‌داده‌های بزرگ و یادگیری ماشین کاملا مجهز هستند. بزرگترین شرکت‌های فناوری داده‌های بزرگ و رکامندر‌ها و یادگیری ماشین، دات‌کام‌های آمریکایی هستند. برای مثال یوتوب، آمازون، گوگل، لینکدین... هدف ما هم در این گروه اینه که بتونیم کسب‌و‌کارهای ایرانی رو تا حد توان تقویت کنیم. برای این کار باید ابتدا خودمون و راه‌حلهامون بهتر و قابل رقابت بشیم... برای همین اینجا جمع شدیم تا از ایده‌ها و تجربیات هم استفاده کنیم.
روح الدین ۳۷۵۱۳

خب به واسطه تحریم ها و فیلترینگ هست چون کاربرای ایرانی رو ندارن مسلما درسته ؟ یا علم بیشتری دارن ؟
ما با اینکه استارتاپ کوچکی هستیم تونستیم توی سه سال گذشته به برخی از بزرگترین‌های ایران خدمات یادگیری ماشین بدیم. این که خارجی ها نبودن تا وقتی نباشن یک مزیت بوده شاید. ولی وقتی بیان مثل یک سونامی خواهد بود برای ایرانی ها. حتی اگر بخواهیم به صورت کارمند براشون کار کنیم باید خیلی با سواد تر از چیزی که هستیم باشیم... :)
روح الدین ۳۷۵۱۳

خب به واسطه تحریم ها و فیلترینگ هست چون کاربرای ایرانی رو ندارن مسلما درسته ؟ یا علم بیشتری دارن ؟
پس فیتلرینگ خوب بای بد شرایطی رو درست کرده که ممکنه تغییر کنه به زودی ( به احتمال زیاد ) و کسب و کارهای فناوری و کمپانی‌های بزرگ باید آماده باشن...
روح الدین ۳۷۵۱۳

خب به واسطه تحریم ها و فیلترینگ هست چون کاربرای ایرانی رو ندارن مسلما درسته ؟ یا علم بیشتری دارن ؟
متاسفانه به دلیل دوری صنعت و بازار از دانشگاه، تحقیقات واقعی که دردی رو از بازار برطرف کنه کمتر انجام شده. دانشگاه‌ها وقت بچه‌های خوب رو به حل کردن مسائلی گرفتن که ممکنه اصلا توی قوطی هیچ عطاری پیدا نشه. صنعت و بازار باید صورت مسئله بده نه استاد دانشگاه... برای همین اوضاع خوب نیست.
روح الدین ۳۷۵۱۳

خب به واسطه تحریم ها و فیلترینگ هست چون کاربرای ایرانی رو ندارن مسلما درسته ؟ یا علم بیشتری دارن ؟
در جوامع صنعتی صورت مسئله از بازار یا صنعت به دانشگاه ارجاع میشه و دانشگاه با بودجه بازار به حل اون مسئله اقدام میکنه. برای همین دائم فناوری تزریق میشه توی بازار. ولی اینجا این دو قطب باهم قهر هستن تقریبا. اگر به یک صاحب موفق کسب و کار بگی دانشگاهی هستی، در حالی که بهت خیلی احترام میذاره بهت کار نمیده. چون معتقده تو اصلا دردهاش رو نمی فهمی... اینا خوب نیست.
دومان ۳۷۹۶۸

ما با اینکه استارتاپ کوچکی هستیم تونستیم توی سه سال گذشته به برخی از بزرگترین‌های ایران خدمات یادگیری ماشین بدیم. این که خارجی ها نبودن تا وقتی نباشن یک مزیت بوده شاید. ولی وقتی بیان مثل یک سونامی خواهد بود برای ایرانی ها. حتی اگر بخواهیم به صورت کارمند براشون کار کنیم باید خیلی با سواد تر از چیزی که هستیم باشیم... :)
موافقم کاملا
دومان ۳۷۹۶۸

در جوامع صنعتی صورت مسئله از بازار یا صنعت به دانشگاه ارجاع میشه و دانشگاه با بودجه بازار به حل اون مسئله اقدام میکنه. برای همین دائم فناوری تزریق میشه توی بازار. ولی اینجا این دو قطب باهم قهر هستن تقریبا. اگر به یک صاحب موفق کسب و کار بگی دانشگاهی هستی، در حالی که بهت خیلی احترام میذاره بهت کار نمیده. چون معتقده تو اصلا دردهاش رو نمی فهمی... اینا خوب نیست.
بسیار درست
روح الدین ۳۷۵۱۳

بسیار درست
در حالی که بچه‌های خوبی داریم توی دانشگاه ها... و صنایعی داریم که تشنه فناوری هستن...
دومان ۳۷۹۶۸

متاسفانه به دلیل دوری صنعت و بازار از دانشگاه، تحقیقات واقعی که دردی رو از بازار برطرف کنه کمتر انجام شده. دانشگاه‌ها وقت بچه‌های خوب رو به حل کردن مسائلی گرفتن که ممکنه اصلا توی قوطی هیچ عطاری پیدا نشه. صنعت و بازار باید صورت مسئله بده نه استاد دانشگاه... برای همین اوضاع خوب نیست.
یک نکته دیگه ای هم هست اونم به نظرم اینه که خود صنعت هم با دانشگاه قهره . الان مثلا دولت آمریکا یک بازیگر کوچکی برای تعامل صنعتش با دانشگاه رو بازی میکنه . بازیگران اصلی گوگل و فرد و بویینگ و ... هستند . یعنی اون ها در دانشگاه سرمایه گذاری می کنند . کلاس های آموزشی رایگان ، بودجه های هنگفت تحقیقاتی و همه این ها مواردیه که آدم وقتی وارد دانشگاه هاشون میشه میبینه . چقدر لابلاتوار هایی که میبینیم گوگل تاسیس کرده ، دانشگاه هایی که درست کردن و همه این ها
روح الدین ۳۷۵۱۳

یک نکته دیگه ای هم هست اونم به نظرم اینه که خود صنعت هم با دانشگاه قهره . الان مثلا دولت آمریکا یک بازیگر کوچکی برای تعامل صنعتش با دانشگاه رو بازی میکنه . بازیگران اصلی گوگل و فرد و بویینگ و ... هستند . یعنی اون ها در دانشگاه سرمایه گذاری می کنند . کلاس های آموزشی رایگان ، بودجه های هنگفت تحقیقاتی و همه این ها مواردیه که آدم وقتی وارد دانشگاه هاشون میشه میبینه . چقدر لابلاتوار هایی که میبینیم گوگل تاسیس کرده ، دانشگاه هایی که درست کردن و همه این ها
اونجا از صنایع نظامی تا زندان‌ها خصوصی هستند! خیلی با ما فرق دارن. ..
دومان ۳۷۹۶۸

ولی طی این چند سالی که من داشگاه بودم حتی یک بنر هم ندیدم که نوشته باشه مثلا آپارات داره دوره رایگان دیتا ماینینگ برگزار میکنه
دومان ۳۷۹۶۸

شرکت های خصوصی ما هم وقتی وارد کسب و کار می شن فقط دنبال نیرو هستن و فکر نمی کنن که نیرو از آسمون نمیاد اگه نیروی خوب میخوای باید سرمایه گذاری طولانی مدت داشته باشی
روح الدین ۳۷۵۱۳

ولی طی این چند سالی که من داشگاه بودم حتی یک بنر هم ندیدم که نوشته باشه مثلا آپارات داره دوره رایگان دیتا ماینینگ برگزار میکنه
آپارات ۲۵ تا مهندس داره که ۱۵ درصد وب ایران روی دوششون سنگینی میکنه... اونا چابک (Agile) هستند. وقت این داستان‌ها رو ندارند واقعا. راهی که ما رفتیم کاملا بر عکس انتظار شما بوده. ما سرویسی رو ساختیم و سعی کردیم بدون مشتری روز به روز بهتر بشه... چند سال طول کشید تا سراغمون بیان...
روح الدین ۳۷۵۱۳

ولی طی این چند سالی که من داشگاه بودم حتی یک بنر هم ندیدم که نوشته باشه مثلا آپارات داره دوره رایگان دیتا ماینینگ برگزار میکنه
لطفا این پست رو بخون. http://blog.hexican.com/2015/09/creating-tomorrow/
روح الدین ۳۷۵۱۳

شرکت های خصوصی ما هم وقتی وارد کسب و کار می شن فقط دنبال نیرو هستن و فکر نمی کنن که نیرو از آسمون نمیاد اگه نیروی خوب میخوای باید سرمایه گذاری طولانی مدت داشته باشی
کاملا درسته. ولی اگر شرکت‌های بزرگ یا خصوصی دنبال نیروی خوب نیستند، دلیلی نداره ما خوب نباشیم...
دومان ۳۷۹۶۸

آپارات ۲۵ تا مهندس داره که ۱۵ درصد وب ایران روی دوششون سنگینی میکنه... اونا چابک (Agile) هستند. وقت این داستان‌ها رو ندارند واقعا. راهی که ما رفتیم کاملا بر عکس انتظار شما بوده. ما سرویسی رو ساختیم و سعی کردیم بدون مشتری روز به روز بهتر بشه... چند سال طول کشید تا سراغمون بیان...
خب دیگه این بده واقعا . شرکت های بزرگ باید بخشی از سود سالیانه رو صرف کار های تحقیقاتی کنن . صرف شرکت هایی مثل شما که زودتر رشد کنید .
روح الدین ۳۷۵۱۳

خب دیگه این بده واقعا . شرکت های بزرگ باید بخشی از سود سالیانه رو صرف کار های تحقیقاتی کنن . صرف شرکت هایی مثل شما که زودتر رشد کنید .
قطعا می‌کنن. استارتاپ‌ها توی ایران واقعا فشار روشون هست. شما اونا رو با دانشگاه و شرکت‌های دولتی مقایسه نکن. میجنگن برای اینکه باقی بمونن.
روح الدین ۳۷۵۱۳

قطعا می‌کنن. استارتاپ‌ها توی ایران واقعا فشار روشون هست. شما اونا رو با دانشگاه و شرکت‌های دولتی مقایسه نکن. میجنگن برای اینکه باقی بمونن.
و برای همین پیشرفت میکنن. چون همیشه در حال نبرد هستن با مشکلات و ایشو ها و رقبا...
روح الدین ۳۷۵۱۳

خب دیگه این بده واقعا . شرکت های بزرگ باید بخشی از سود سالیانه رو صرف کار های تحقیقاتی کنن . صرف شرکت هایی مثل شما که زودتر رشد کنید .
به اسم آپارات اشاره کردیم. من کارمندشون نیستم. یک همکاری کوچکی داریم. اونا به معنای واقعی چابک هستند. و نمی تونن وقتشون رو صرف سازمان‌هایی که اینرسی دارن کنن. دوست دارن با کسی همکاری کنن که پا به پاشون سریع و محکم حرکت کنه. متاسفانه همچین صنایعی بسیار بسیار کم هستند توی ایران. وقتی از یک شرکت دولتی باشیم یا یک سازمان بزرگ احتمالا سخت میشه برامون با تیم‌های چابک استارتاپی کار کنیم...
روح الدین ۳۷۵۱۳

لطفا اینو گوش بده:
http://shenoto.com/podcast/2342-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D9%85%D9%81%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%DB%8C%D9%82%DB%8C.html
روح الدین ۳۷۵۱۳

سخته کار کردن با دات کام‌های خوب ایرانی ولی ارزشش رو داره پا به پای اونا بتونیم بریم و تمام تلاشمون رو برای جلب رضایتشون بکنیم. چون اونا واسطه ما هستن با مردم. اونا میلیونها کاربر دارن...
دومان ۳۷۹۶۸

قطعا می‌کنن. استارتاپ‌ها توی ایران واقعا فشار روشون هست. شما اونا رو با دانشگاه و شرکت‌های دولتی مقایسه نکن. میجنگن برای اینکه باقی بمونن.
حالا استارت آپ به کنار الان هم چند سال هست حالا شتاب دهنده ها اومدن و باز هم شرکت های بزرگ یک چیزی میبینن و سرمایه گذاری میکنن . ولی صنعت ما از دانشگاه بسیار بسیار دوره و همه تقصیر گردن دولت نیست . بودجه ای برای داشگاه در نظر نمیگیرن در نتیجه در آینده به جای اینکه 150 200 تا نیروی کارآمد داشته باشن 15 20 تا دارن .. .
روح الدین ۳۷۵۱۳

حالا استارت آپ به کنار الان هم چند سال هست حالا شتاب دهنده ها اومدن و باز هم شرکت های بزرگ یک چیزی میبینن و سرمایه گذاری میکنن . ولی صنعت ما از دانشگاه بسیار بسیار دوره و همه تقصیر گردن دولت نیست . بودجه ای برای داشگاه در نظر نمیگیرن در نتیجه در آینده به جای اینکه 150 200 تا نیروی کارآمد داشته باشن 15 20 تا دارن .. .
تقصیر دانشگاه هست. اصلا تقصیر دولت نیست. ۱۰۰ درصد مقصر اهالی دانشگاه هستند.
روح الدین ۳۷۵۱۳

حالا استارت آپ به کنار الان هم چند سال هست حالا شتاب دهنده ها اومدن و باز هم شرکت های بزرگ یک چیزی میبینن و سرمایه گذاری میکنن . ولی صنعت ما از دانشگاه بسیار بسیار دوره و همه تقصیر گردن دولت نیست . بودجه ای برای داشگاه در نظر نمیگیرن در نتیجه در آینده به جای اینکه 150 200 تا نیروی کارآمد داشته باشن 15 20 تا دارن .. .
پارسال توی دانشگاه بهشتی به یک استاد بسیار معروف روز مهندس رو توی دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر تبریک گفتند ... و اون استاد ناراحت شده. گفته من مهندس نبودم و نیستم. من فول پروفسور هستم... درد اینه :)
روح الدین ۳۷۵۱۳

از این بحث عبور کنیم لطفا.
روح الدین ۳۷۵۱۳

از این بحث عبور کنیم لطفا.
دومان ۳۷۹۶۸

ببخشید از همه سر بقیه دوستان هم درد آوردیم . بریم سر اصل مطلب
روح الدین ۳۷۵۱۳

فایل بالا خلاصه گفتگو‌های گروه روی ایده این هفته است. دانلودی کنید و بخونید. دو ایده جدید به انتهای لیست اضافه شده...
دومان ۳۷۹۶۸

بلاگ ebay هست . مطالب جالبی توش مینویسن . از تکنولوژی هایی که استفاده میکنن و راه حل هایی که ارائه دادن
http://www.ebaytechblog.com/
روح الدین ۳۷۵۱۳

بلاگ ebay هست . مطالب جالبی توش مینویسن . از تکنولوژی هایی که استفاده میکنن و راه حل هایی که ارائه دادن
http://www.ebaytechblog.com/
👍👍👍 عالیه. مرسی
یاشا ۱۱۰۹۸۳

سلام. من یوسف مشایخی هستم. کارشناسی نرم افزار دانشگاه شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار امیرکبیر
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام. من یوسف مشایخی هستم. کارشناسی نرم افزار دانشگاه شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار امیرکبیر
سلام یوسف جان. خیلی خوش اومدی. کلی ازت یاد میگیریم اینجا. خوشحالیم با ما هستی.
یاشا ۱۱۰۹۸۳

سلام یوسف جان. خیلی خوش اومدی. کلی ازت یاد میگیریم اینجا. خوشحالیم با ما هستی.
خیلی ممنون. خوشحالم که از تجربیات و دانش شما و دوستان دیگر استفاده کنم
شاهد ۹۹۲۰۶

سلام، محمد هستم، یه مقدار روی الگوریتم های یادگیری ماشین و داده کاوی دوره ارشد کار کردم، امیدوارم بتونیم تو این گروه بحث های خوب داشته باشیم و بهم کمک بدیم، ممنون امیر جان برای دعوتت
روح الدین ۳۷۵۱۳

سلام، محمد هستم، یه مقدار روی الگوریتم های یادگیری ماشین و داده کاوی دوره ارشد کار کردم، امیدوارم بتونیم تو این گروه بحث های خوب داشته باشیم و بهم کمک بدیم، ممنون امیر جان برای دعوتت
سلام محمد جان. ممنون که هستی با ما. خلاصه گفتگو‌ها رو میتونی از پی دی افی که آپلود میکنیم برداری و بخونی.
روح الدین ۳۷۵۱۳

این صفحه رو ببینید. ۱۵ ابزار خوب برای یادگیری عمیق رو معرفی کرده. تقریبا با هر زبانی که کار می‌کنید میتونید ابزار راه‌دست خودتون رو پیدا کنید.
http://www.datasciencecentral.com/profiles/blogs/here-are-15-libraries-in-various-languages-to-help-implement-your
دومان ۳۷۹۶۸

این صفحه رو ببینید. ۱۵ ابزار خوب برای یادگیری عمیق رو معرفی کرده. تقریبا با هر زبانی که کار می‌کنید میتونید ابزار راه‌دست خودتون رو پیدا کنید.
http://www.datasciencecentral.com/profiles/blogs/here-are-15-libraries-in-various-languages-to-help-implement-your
ممنون . caffe خیلی فریم ورک خوبیه فکر کنم بهترین هم باشه . فقط GPU خوب میخواد این کارا ..
روح الدین ۳۷۵۱۳

ممنون . caffe خیلی فریم ورک خوبیه فکر کنم بهترین هم باشه . فقط GPU خوب میخواد این کارا ..
درسته. دیپ لرنینگ توان پردازشی زیادی میخواد. ولی خوشبختانه الان روی زیر‌ساخت‌های مقیاس پذیر هم اجرا میشن... لطفا این پست رو ببین:
http://highscalability.com/blog/2016/3/16/jeff-dean-on-large-scale-deep-learning-at-google.html
دومان ۳۷۹۶۸

درسته. دیپ لرنینگ توان پردازشی زیادی میخواد. ولی خوشبختانه الان روی زیر‌ساخت‌های مقیاس پذیر هم اجرا میشن... لطفا این پست رو ببین:
http://highscalability.com/blog/2016/3/16/jeff-dean-on-large-scale-deep-learning-at-google.html
ممنون پست خیلی خوبی بود . متاسفانه هنوز فرصت نکردم با tensorflow کار کنم . شما تجربه کار باهاش رو داشتین ؟ لذت بخش به نظر میرسه ..