موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا
عنوان گروه یا کانال:

موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا


توضیحات: موسسه مطالعاتی «حامیان فردا» حمایت خردمندانه از «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» ارتباط با ما: ۰۲۱-۷۷۹۴۱۰۷۷
شناسه: hamianefarda@
تعداد اعضا: 3157
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) 
بر همه نیک اندیشان جهان
و بر حامیان توسعه و عدالت آموزشی
مبارک باد🍀
ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)
بر همه نیک اندیشان جهان
و بر حامیان توسعه و عدالت آموزشی
مبارک باد🍀
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️فراخوان همفکری و همکاری برای اجرایی ساختن «سند مطالبات راهبردی فقرزدایی مدرسه‌محور»: 


@hamianefardachannel
☀️✏️فراخوان همفکری و همکاری برای اجرایی ساختن «سند مطالبات راهبردی فقرزدایی مدرسه‌محور»:


@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ ویرایش ۹ (ویرایش نهایی) «سند مطالبات راهبردی» استخراج‌شده از دومین کنفرانس «توسعه و عدالت آموزشی»، با شعار «همدلی و هم‌زبانی مردم و سیاست‌گذاران برای توسعه عدالت و کیفیت آموزشی کودکان»، در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) منتشر شد ☀️✏️


✔️ لینک متن کامل «سند غیردولتی فقرزدایی مدرسه‌محور» در خبرآنلاین:
http://khabaronline.ir/detail/493799

✔️ لینک خبر در فرارو:
http://fararu.com/fa/news/257305

✔️ خبرگزاری مهر:
http://www.mehrnews.com/news/3012745

✔️ ایسنا:
http://isna.ir/fa/news/94100904852

✔️ ایلنا:
http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/334075-

✔️ خبرگزاری نسیم:
http://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2000598

✔️ اقتصادآنلاین:
http://www.eghtesadonline.com/fa/content/109471

✔️ اقتصادنیوز:
http://www.eghtesadnews.com/Live/Stories/DEN-134109

✔️ خبرگزاری پانا:
http://pana.ir/Pages/News-443309

✔️ روزنامه ایران:
http://iran-newspaper.com/newspaper/page/6112/4/108103/0

✔️ روزنامه تعادل:
http://www.taadolnewspaper.ir/archive/5/1394/10/10#page=15|item=35607

✔️ حامیان فردا (سایت رسمی دبیرخانه دایمی کنفرانس «توسعه و عدالت آموزشی»):
http://www.hamianefarda.com/node/481



☀️✏️ فراخوان مشارکت فکری و اجرایی:
آیا مایل به مشارکت فکری یا اجرایی ذیل یکی از بندهای «سند غیردولتی فقرزدایی مدرسه‌محور» هستید؟
دبیرخانه دایمی کنفرانس «توسعه و عدالت آموزشی»، دست شما را به گرمی می‌فشارد:
@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ فیلم: تاکید محمدباقر نوبخت در آذر 94 بر توجه ویژه به "توسعه عدالت آموزشی کودکان" در برنامه ششم و بودجه 95 ☀️✏️


✔️ نوبخت در دومین کنفرانس "توسعه و عدالت آموزشی": 36 سال پس از پیروزی انقلابی که مهم‌ترین شعار کلیدی آن عدالت‌خواهی بود، اگر فقط یک مدرسه محروم در کشور وجود داشته باشد، باعث شرمساری من و همه مقامات کشور است


✔️ ✔️ پیگیری قول‌های سیاست‌گذاران
برای توسعه عدالت آموزشی کودکان:
@hamianefardachannel


✔️✔️ ✔️ مشاهده فیلم ⬇️⬇️⬇️
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️متن کامل ویژه‌نامه شرق با موضوع «فقر و نابرابری آموزشی» 


پرونده ویژه دومین کنفرانس ملی «توسعه و عدالت آموزشی»⬇️⬇️

@hamianefardachannel
☀️✏️متن کامل ویژه‌نامه شرق با موضوع «فقر و نابرابری آموزشی»


پرونده ویژه دومین کنفرانس ملی «توسعه و عدالت آموزشی»⬇️⬇️

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

💢 سالهاست که قطار در ایستگاه «کامی-شیراتاکی» ژاپن، تنها برای سوار شدن یک دختر دبیرستانی می‌ایستد.
💢 سالهاست که قطار در ایستگاه «کامی-شیراتاکی» ژاپن، تنها برای سوار شدن یک دختر دبیرستانی می‌ایستد.
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

🔹یک دختر دبیرستانی در راه رفتن به مدرسه در این ایستگاه که قطار در روز تنها دوبار در آنجا توقف می‌کند، منتظر می‌ماند. یکبار برای سوار کردن دخترک و یکبار هم بعد از مدرسه، برای رساندنش.
🔹این تصمیمی است که مدیران شبکه ریلی ژاپن بیش از سه سال پیش گرفته‌اند؛ در آن زمان، تعداد مسافران ایستگاه کم شده بود و شبکه ریلی ژاپن تصمیم داشت که ایستگاه را ببندد تا اینکه آن‌ها متوجه شدند که هنوز یک بچه مدرسه‌ای از این ایستگاه استفاده می‌کند. آن‌ها تصمیم گرفتند که ایستگاه را تا زمان فارغ‌التحصیلی او باز نگه دارند.
🔹آن‌ها حتی زمان رفت و آمد قطار را در این ایستگاه با برنامه دختر هماهنگ کردند. این دختر قرار است در ماه مارس فارغ‌التحصیل شود و این زمانی است که سرانجام ایستگاه بسته خواهد شد.
منبع: CCTV News


@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

ماجرای دانش‌آموزانی را که برای یادگرفتن تاریخ به سراغ یک خانه سالمندان رفتند و سربازان بازنشسته را سرگرم کردند، در پست بعدی بخوانید👇👇
ماجرای دانش‌آموزانی را که برای یادگرفتن تاریخ به سراغ یک خانه سالمندان رفتند و سربازان بازنشسته را سرگرم کردند، در پست بعدی بخوانید👇👇
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✔️ یادگیری تاریخ از راه سرگرم کردن کهنه‌سربازان

▪️دانش‌آموزان کلاس پنجم تصمیم گرفتند برای عده‌ای از بازنشستگان ارتش که در یک خانه سالمندان دولتی نگهداری می‌شدند برنامه‌هایی فرهنگی و سرگرم‌کننده برگزار کنند. این پروژه برای کلاس تاریخ اجرا شد. دانش‌آموزان حین تحقیق برای شناسایی نیازهای اجتماع پیرامون‌شان از یک خانه سالمندان بازدید کردند و متوجه شدند افرادی که هر یک در دوران جوانی خدمات اجتماعی ارزشمندی ارائه داده بودند، دوران پیری را در سکوت و تنهایی و افسردگی سپری می‌کنند.

▪️دانش‌آموزان برای خدمت‌رسانی به گروه بازنشستگان ارتش برنامه‌هایی سرگرم‌کننده تدارک دیدند که حین اجرای آن‌ها می‌توانستند با خاطرات و تجربه‌های این کهنه‌سربازان آشنا شوند و تاریخ شفاهی معاصر را ثبت و ضبط کنند

▪️برنامه‌ریزی برای این پروژه خدمت‌رسانی از کلاس تاریخ فراتر رفت و کلاس ادبیات را هم شامل شد. یکی از اقدامات بچه‌ها نوشتن نامه به بازنشستگان ارتش بود؛ هرکدام از آن‌ها باید درباره خودش می‌نوشت و نامه را به نام یکی از کهنه‌سربازان به خانه سالمندان می‌فرستاد تا به این ترتیب باب نامه‌نگاری و ارتباط گشوده شود.

▪️دستور زبان و انواع روش‌های بیوگرافی‌نویسی از حیطه کلاس تاریخ خارج و به کلاس ادبیات مربوط بود. علاوه بر این، در جریان برگزاری بازارچه خیریه‌ و نمایش فیلم و تدارک یک نمایش کوتاه برای سالمندان پای درس‌های ریاضی و هنر هم به ماجرا باز شد و طرح بیش از پیش وسعت یافت

▪️دانش‌آموزان حین برنامه‌ریزی و اجرا روی فرآیند کار خودشان نظارت داشتند و دائم در آن بازنگری می‌کردند. در جریان جلسات هفتگی درباره تجربه‌هایشان حرف می‌زدند، معلم موضوعاتی را تعیین می‌کرد تا بچه‌ها تجربه‌شان درباره آن را مکتوب کنند و به کلاس بیاورند، نوشتن خاطرات روزانه، تهیه خبرنامه درباره پیشرفت کار و اتفاق‌های تازه و تدارک برای جلسه معرفی فرآیند کار به مدیر و دیگر معلمان مدرسه بخش‌های دیگری از کار بچه‌ها بود که به آن‌ها امکان می‌داد در هر مرحله از کار نگاه دقیق‌تری به عملکردشان داشته باشند.

▪️در جریان این پروژه بچه‌ها بدون تکیه بر سخنرانی معلم یا حفظ کردن اطلاعات کتاب درسی توانستند تاریخ معاصر، روش‌های محاسبه سود و زیان، دستور زبان و نوشتن را فرا بگیرند، نمایشنامه بنویسند و با تاریخ هنر نمایش آشنا شوند. افزون بر این، با مشارکت در یک عمل جمعی مهارت‌های ارتباطی‌شان تقویت شد، با تقسیم کار و مسئولیت‌پذیری اجتماعی آشنا شدند، دیدی جامع‌تر نسبت به معضلات و نیازهای محیط زندگی‌شان پیدا کردند، برای رفع یکی از آن نیاز یک خدمت اجتماعی معنادار عرضه کردند که دست‌آوردهای آن برای جامعه هدف نیز ارزشمند و مؤثر و راهگشا بود و از این طریق شناخت بهتری نسبت به توانایی‌ها و ضعف‌ها و قوت‌های خودشان پیدا کردند.

▪️دوره یادگیری از راه خدمت مدرسه افروز به طراحی فعالیت‌هایی از این دست بر اساس کتاب و محتوای درس‌هایی که شرکت‌کنندگان تدریس می‌کنند، اختصاص دارد.

از اینجا ثبت نام کنید: http://afroozschool.org/node/361


✏️کانال مدرسه افروز:
@afroozschool


✏️کانال توسعه و عدالت آموزشی:
@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از وضعیت «بودجه سالانه» آموزش وپرورش در سال‌های اخیر☀️✏️



✔️ فایل PDF مشروح گزارش⬇️⬇️⬇️

@hamianefardachannel
☀️✏️گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از وضعیت «بودجه سالانه» آموزش وپرورش در سال‌های اخیر☀️✏️



✔️ فایل PDF مشروح گزارش⬇️⬇️⬇️

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از جایگاه آموزش‌وپرورش در «برنامه‌های توسعه ۵ساله» کشور☀️✏️



✔️ فایل PDF مشروح گزارش⬇️⬇️⬇️

@hamianefardachannel
☀️✏️گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از جایگاه آموزش‌وپرورش در «برنامه‌های توسعه ۵ساله» کشور☀️✏️



✔️ فایل PDF مشروح گزارش⬇️⬇️⬇️

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت را به صاحب الزمان (عج) و تمام حامیان توسعه و عدالت آموزشی تبریک عرض می نماییم. 
@hamianefardachannel
میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت را به صاحب الزمان (عج) و تمام حامیان توسعه و عدالت آموزشی تبریک عرض می نماییم.
@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ فایل صوتی: 
سخنرانی سهیل محمودی
در دومین کنفرانس «توسعه و عدالت آموزشی» 
⬇️⬇️

@hamianefardachannel
☀️✏️ فایل صوتی:
سخنرانی سهیل محمودی
در دومین کنفرانس «توسعه و عدالت آموزشی»
⬇️⬇️

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) را به عموم حامیان توسعه و عدالت آموزشی تسلیت عرض می نماییم. 

@hamianefardachannel
وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) را به عموم حامیان توسعه و عدالت آموزشی تسلیت عرض می نماییم.

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

نشست امروز 16سازمان مردم نهاد با مشاوران معاونت متوسطه آموزش وپرورش:


چگونه سند مطالبات کنفرانس"توسعه و عدالت آموزشی" را محقق کنیم؟
👇👇👇
نشست امروز 16سازمان مردم نهاد با مشاوران معاونت متوسطه آموزش وپرورش:


چگونه سند مطالبات کنفرانس"توسعه و عدالت آموزشی" را محقق کنیم؟
👇👇👇
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ مهم ترین نکات طرح شده از سوی سازمان های مردم نهاد در این نشست:


✔️ در برنامه های کلان فقرزدایی کشور، به ویژه در استان های محروم و نیز مناطق حاشیه نشین کلانشهرها، لازم است وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم ترین وزارتخانه های نقش آفرین باشد
(مطابق بند 1 سند مطالبات دومین کنفرانس "توسعه و عدالت آموزشی)


✔️ کلیدی ترین مطالبه سازمان های مردم نهاد از آموزش و پرورش، این است که این وزارتخانه، سازمان های مردم نهاد را به عنوان "پیشنهاددهنده"، "نقدکننده" و "مجری بخشی از" سیاست های کلان توسعه و عدالت آموزشی، به رسمیت بشناسد
(مطابق بند 2 سند مطالبات کنفرانس)


✔️ در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند، فعال سازی واحد تخصصی ارتباط با سازمان های مردم نهاد در ساختار وزارت آموزش و پرورش، می تواند زمینه مناسبی برای کمک سازمان های مردم نهاد به آموزش و پرورش ایجاد کند


✔️ حق مسلم تحصیل برای کودکان افغان و کودکان ایرانی فاقد شناسنامه، مساله ای مورد تاکید قانون اساسی و مطالبه رهبری است.
بر این اساس و با توجه به بند 5 سند مطالبات دومین کنفرانس "توسعه و عدالت آموزشی"، ضرورت دارد که وزارت آموزش و پرورش سریعا دریافت هر مبلغی از دانش آموزان مهاجر را ممنوع اعلام کند و به کودکان فاقد شناسنامه هم اجازه ثبت نام در مدارس را بدهد (با مشروط کردن صدور مدرک تحصیلی، به اخذ شناسنامه)


✔️ به رسمیت شناختن خلاقیت های سمن ها و موسسات پژوهشی برای کیفیت بخشی به "آموزش" و "پرورش"، مساله ای بسیار ضروری است.
در واقع در کنار فقر شدید آموزشی کودکان خانوارهای محروم، نوعی فقر ملایم تر آموزشی در میان بخش عمده کودکان کشور وجود دارد که ناشی از "کیفیت پایین محتوای آموزشی" است
(بندهای 7 و 8 سند مطالبات دومین کنفرانس "توسعه و عدالت آموزشی)




☀️✏️ در پایان این نشست مقرر شد که برای "استمرار" و "اثربخشی" در هم اندیشی سازمان های مردم نهاد و سیاست گذاران وزارت آموزش و پرورش، 4 گروه تخصصی تر تشکیل شده و "پیشنهادهای اجرایی" این 4 کارگروه در نشست ماه آینده مطرح شوند




کانال توسعه و عدالت آموزشی:
@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

دبیرخانه دایمی "توسعه و عدالت آموزشی" 
در جمع حامیان جشنواره ملی "حامیان مدارس شبانه روزی"

@hamianefardachannel
دبیرخانه دایمی "توسعه و عدالت آموزشی"
در جمع حامیان جشنواره ملی "حامیان مدارس شبانه روزی"

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️در سال 95، بین حامیان 
"توسعه و عدالت آموزشی کودکان"
پل بزنیم:

@hamianefardachannel
☀️✏️در سال 95، بین حامیان
"توسعه و عدالت آموزشی کودکان"
پل بزنیم:

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ آخرین درس معلم فداکار سیستان و بلوچستانی 
《نثار جان برای نجات دانش آموزان》
راهش پر رهرو و نامش جاویدان 

@hamianefardachannel
☀️✏️ آخرین درس معلم فداکار سیستان و بلوچستانی
《نثار جان برای نجات دانش آموزان》
راهش پر رهرو و نامش جاویدان

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️به بهانه توئیت رئیس جمهور 

به امید آنکه روزی فداکاری هر روزه و نثار 《عمر》  معلمان در راه نجات فرزندان ما از آوار ناآگاهی
همچون فداکاری یکباره و نثار 《جان》ارج نهاده شود

@hamianefardachannel
☀️✏️به بهانه توئیت رئیس جمهور

به امید آنکه روزی فداکاری هر روزه و نثار 《عمر》 معلمان در راه نجات فرزندان ما از آوار ناآگاهی
همچون فداکاری یکباره و نثار 《جان》ارج نهاده شود

@hamianefardachannel
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️دانش آموزان مدرسه ابتدایی 《شاه رضا 》در بندپی شرقی بابل با سوار شدن بر بیل مکانیکی از رودخانه عبور و در کلاس درس شرکت می کنند
منبع: ایرنا
@hamianefarda
☀️✏️دانش آموزان مدرسه ابتدایی 《شاه رضا 》در بندپی شرقی بابل با سوار شدن بر بیل مکانیکی از رودخانه عبور و در کلاس درس شرکت می کنند
منبع: ایرنا
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️«معلم فداکار» چقدر حقوق می‌گرفت؟


دهه شصتی بود؛ آن هم 67
در روستای «چاه نلی» به دنیا آمد؛ 300 متری قتلگاهش. با آن شرایط و امکانات، درس خواند تا برای خودش کسی شود. درسش را خواند و به روستا برگشت. حالا دیگر برای خودش کسی شده بود؛ حمیدرضا گنگو زهی، معلم مقطع ابتدایی روستای نوکجو.

همکار حمیدرضا می‌گوید «دیر رسیدیم». این نقطه هر چقدر که آدم فکرش را بکند، دور است. خیلی دور. اهالی اینجا از همه چیز و همه کس دورند. آنها در نقطه «صفر» زندگی می‌کنند؛ «صفر مرزی». این روستاها تابع بخش «روتک» هستند و «روتک» تابع شهرستان «خاش»؛ صدها کیلومتر دورتر از اولین جایی که کمترین امکانات را دارد.

عبدالغفور شهنوازی، انگار که صد بار آن حادثه را برای کسی تعریف کرده باشد، با جملاتی دقیق و پشت سر هم تعریف می‌کند: «15 فروردین بود. چهاردهم شب، باران شدیدی آمد. صبح هم طوفان بود و گردباد. زنگ تفریح با حمیدرضا در حیاط مدرسه مراقب بچه‌ها بودیم. دیوار خشت و گلی و مدرسه، نم کشیده بود و داشت می‌ریخت. حمیدرضا متوجه شد. بچه‌ها کنار دیوار داشتند بازی می‌کردند. داد زدیم. صدا به صدا نمی‌رسید. دویدیم به سمتشان. همین که با حمیدرضا بچه‌ها را کشیدیم کنار، دیوار ریخت. حمیدرضا ماند زیر آوار و سرش ضربه خورد. من نجات پیدا کردم و فقط پای چپم شکست».

از آنجا، با پای شکسته، حمیدرضا را سوار ماشین خودش کرده و تا می‌توانسته پای سالم را روی گاز فشار داده تا بلکه برسند: «بچه‌های سپاه و نیروی انتظامی، راه را برایمان باز کردند. با سرعت می‌آمدیم. دو ساعت طول کشید تا به آمبولانس رسیدیم. اما خیلی دیر شده بود. حمیدرضا به بیمارستان نرسید».

شاید اگر می‌شد همان زمان حادثه تماس گرفت، حمیدرضا زنده می‌ماند اما «اینجا صفر مرزی است. موبایل آنتن نمی‌دهد. منطقه ما محروم است. یک آمبولانس هم نداریم».

باقی ماجرا را برادر همسر حمیدرضا تعریف می‌کند؛ عطاءالله: «ساعت 11 بود که همکارش تماس گرفت و خبر داد که این اتفاق افتاده است».

حالا همسر 25 ساله حمیدرضا مانده و 2 یادگار؛ «یسنا» و «عسل». دایی بچه‌ها می‌گوید: «یسنا 2 ساله است و عسل 4 ساله. یسنا مشکل قلبی دارد. خدابیامرز دار و ندارش را خرج این بچه می‌کرد.»

✔️ «معلم فداکار» امروز و «معلم خرید خدمتی» دیروز، به گفته برادر همسرش «حدود شهریور بود که ضمن خدمت استخدام شد. در این 7 ماه هم مزه حقوقش را نچشید. ماهی 450 هزار تومان بود که نداده بودند. با یک بچه مریض، سخت بود برایش. تنها شانسی که داشت این بود که بیمه شده بود».

✔️ پیام‌ها و خبرها و توییت‌ها و تقدیرها همچنان سرازیر است. 20:30 هم خبر حادثه را با تصویر حمیدرضا گنگو زهی و موسیقی پس‌زمینه خیلی غمناک پخش کرد. اما آنچه از جلوی چشم آدم تکان نمی‌خورد، واقعیت‌های تلخ دیگری است. اینکه دیوارهای خشت و گلی مدرسه‌هایی در نقاط صفر مرزی هنوز در کمین زنگ‌های تفریحند. اینکه آمبولانس‌ها و امکانات اولیه‌ای باید باشد که نیست. اینکه کلی اپراتور تلفن همراه داریم با جوایز رنگارنگ و پیامک‌های گاه و بیگاه الکی که سهم مردم این نواحی از این همه درآمد و جایزه، یک آنتن ضعیف و ناقابل برای مواقع ضروری نیست. اینکه یک معلم جوان که امروز در اوج سن عشق و حالش زیر خروارها خاک خوابید و سه نفر را برای همیشه منتظر گذاشت تا دو پدر و مادر، داغدار نشوند، قرار بود فقط ماهی 450 هزار تومان حقوق بگیرد! و دو واقعیت چشم‌به‌راه کوچک نیز باقی است: «یسنا» و «عسل».

دو روز پیش، دانش‌آموزان مدرسه روستای نوکجو با معلمشان خداحافظی کردند و هرگز فراموش نمی‌کنند مشق آن روز را که «گردباد شد، دیوار ریخت، آن مرد زیر آوار ماند، آن مرد تمام شد».

منبع: ایسنا - حسام‌الدین قاموس مقدم

@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️در مدارس اشتباه کردن وحشتناک ترین کار ممکن است، اگر کودکان ما یادبگیرند که از اشتباه کردن بترسند دیگر نمیتوانند خلاق بمانند، و اگر خلاق نباشند، چگونه برای آینده ای که نمیدانیم به چه شکل است آماده شوند؟
آموزش و پرورش در تمام کشورها نیاز به بازنگری اساسی در اصول خود دارد. سیستم فعلی آموزش پرورش از بچه ها استاد دانشگاه تولید میکند، ولی آیا آنها نقطه ی اوج دستاوردهای بشر هستند؟
@hamianefarda

http://www.aparat.com/v/U6alV
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

🔴 آنها سال دیگر به مدرسه خواهند رفت یا به کام مرگ؟ 

بحران سوریه و عراق  3  میلیون از کودکانی را که نتوانسته بکشد از تحصیل  محروم کرده است.

@hamianefarda
🔴 آنها سال دیگر به مدرسه خواهند رفت یا به کام مرگ؟

بحران سوریه و عراق 3 میلیون از کودکانی را که نتوانسته بکشد از تحصیل محروم کرده است.

@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

«شاید ما بتوانیم بدون نیاز به معطل ماندن برای اصلاح سیاست‌های دولت‌ها، جهان را تغییر دهیم.»
 کتاب مدرسه سنت جود، جما سیسیا
@hamianefarda
«شاید ما بتوانیم بدون نیاز به معطل ماندن برای اصلاح سیاست‌های دولت‌ها، جهان را تغییر دهیم.»
کتاب مدرسه سنت جود، جما سیسیا
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ 700 دلیل برای زندگی در آفریقا


کتاب مدرسه سنت جود، داستان مدرسه ای در آفریقاست که توسط «جما سیسیا»، بانوی استرالیایی، در سال 2002 در یکی از مناطق فقیرنشین شرقی تانزانیا راه‌اندازی شد و در نخستین سال فقط سه کودک در آن ثبت‌نام کردند. اما تلاش‌های جماسیسیا و همکارانش برای تشویق والدین به تحصیل کودکان و نیز برنامه‌هایی مانند ارائه غذای گرم به دانش‌آموزان مدرسه، در کنار تلاش گسترده برای جذب حمایت‌های مالی، باعث شد که این مدرسه بتواند بیش از دو هزار کودک تانزانیایی را تحت پوشش قرار دهد.

ما نمی‌توانیم کارهای بزرگی را روی این کره خاکی انجام دهیم، اما می‌توانیم کارهای کوچک را با عشق‌های بزرگ انجام دهیم و کارهای کوچکی که با عشق بزرگ صورت می‌گیرد دیگر یک کار کوچک نیست، کاری بزرگ است و کارهای بزرگ نتایجی بزرگ در پی دارند.
پس اگر کار کوچکی با دقت و به طور مداوم و از روی محبت انجام شود دیگر کار کوچکی نیست.

با مطالعه این کتاب خواهیم دید که «جما سیسیا» دقیقا یکی از آن کسانی است که کاری به ظاهر کوچک را با عشق بزرگ انجام داد و نتایجی بزرگ را در پی خواهد داشت. کار کوچک وی، با سواد کردن کودکان آفریقایی با ساختن مدرسه‌ای در تانزانیا و جمع‌آوری کمک‌های مالی کوچک و بزرگ از اطراف جهان بود.

خانم سیسیا در کتابش نوشته : «اگر که از من بپرسند چرا یک دختر روستایی از نیوساوت ولز استرالیا باید اینجا در آفریقا زندگی کند، من تقریبا 700 دلیل برای شمردن دارم! ..... اصلا همه آنچه را که پیش از این گفتم فراموش کنید؛ فقط بیایید به این مساله فکر کنیم که واقعا شاید که ما بتوانیم بدون نیاز به معطل ماندن برای اصلاح سیاست‌های دولت‌ها، جهان را تغییر دهیم.»
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️دولت ایران سالانه 465 دلار برای هر دانش‌آموز مقطع ابتدایی هزینه میکند
در اسپانیا 11 برابر 
کره جنوبی 9 برابر
لهستان 5/5 برابر
کوبا 4 برابر 
و در برزیل حدود 2 برابر هزینه میشود
@hamianefarda
☀️✏️دولت ایران سالانه 465 دلار برای هر دانش‌آموز مقطع ابتدایی هزینه میکند
در اسپانیا 11 برابر
کره جنوبی 9 برابر
لهستان 5/5 برابر
کوبا 4 برابر
و در برزیل حدود 2 برابر هزینه میشود
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ آیا کیفیت مدارس امروز ما به منظور تربیت نسلی توانمند برای اداره اقتصاد ملی در عصر خشک شدن چاه های نفت کفایت میکند؟ 

کانال توسعه و عدالت آموزشی 
@hamianefarda
☀️✏️ آیا کیفیت مدارس امروز ما به منظور تربیت نسلی توانمند برای اداره اقتصاد ملی در عصر خشک شدن چاه های نفت کفایت میکند؟

کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️تدریس، درمان سرطان من است. متن کامل را در PDF زیر بخوانید 👇👇👇

کانال توسعه و عدالت آموزشی 

@hamianefarda
☀️✏️تدریس، درمان سرطان من است. متن کامل را در PDF زیر بخوانید 👇👇👇

کانال توسعه و عدالت آموزشی

@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️گذر از نهضت مدرسه سازی به کیفی سازی آموزش⭕️
👤علی نقی مشایخی/ بنیانگذار دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف

🔹منظور از عدالت آموزشی این نیست که کیفیت آموزش در مدارس خوب را کاهش دهیم تا به یک کیفیت یکنواخت بد برسیم بلکه هدف این است که کیفیت آموزشی در مدارس محروم ارتقا یابد.

🔹اثر اول ایجاد پتانسیلِ صعود افراد خانوارهای محروم به طبقات اجتماعی و اثر دوم، ایجاد شوق یادگیری در کودکان است.

🔹 با ارتقا کیفیت آموزش در مناطق محروم ، کیفیت نیروی کار نیز افزایش می ‏یابد، و در نتیجه بهره‌وری اقتصادی بالا میرود.

🔹جامعه در حال گذر از نهضت مدرسه سازی به معنی فیزیکی آن و پرداختن به کیفیت مدارس است. ما به خیرین مدرسه ساز نیازمندیم. آنها میتوانند دو مأموریت برای خود قائل شوند، یک ایجاد فضای فیزیکی برای مدارس و دوم بهبود کیفیت آموزش در مدارس ساخته شده، این کار از طریق ارتقای وضعیت معلمان، ارائه مطالب آموزشی و کمک آموزشی مناسب تر، پرداخت کمک‏ هزینه به کودکان محروم و مستعد، بهره مندی مناسب از تکنولوژی روز و ... صورت می‏گیرد.

🌀منبع: سخنرانی در اولین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی

✏️〰〰〰〰〰〰〰〰

بیایید بین حامیان توسعه و عدالت آموزشی پل بزنیم:

@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

رونمایی از صندوق 《توسعه عدالت آموزشی》 برای بهبود کیفیت آموزش در دومین کنفرانس با حضور دکتر واعظ مهدوی(رئیس کنفرانس)، دکتر حافظی(رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز) و دکتر فانی      
@hamianefarda
رونمایی از صندوق 《توسعه عدالت آموزشی》 برای بهبود کیفیت آموزش در دومین کنفرانس با حضور دکتر واعظ مهدوی(رئیس کنفرانس)، دکتر حافظی(رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز) و دکتر فانی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️جزئیات فعالیت صندوق «توسعه و عدالت آموزشی»⭕️

🗞هنوز دانش آموزانی هستند که در کپر درس میخوانند، این شرایط قطعا بد است ولی بدتر این است که دانش آموزی چندین سال در مدرسه ای با ساختمان استاندارد درس بخواند ولی آموزش با کیفیتی نداشته باشد.

🗞پس از موفقیت خیرین در امر مدرسه سازی و اهمیت یافتن بعد دیگری از فقر آموزشی، یعنی فقر کیفی آموزش در مدارس، صندوق توسعه عدالت آموزشی در راستای پرداختن و بهبود کیفیت آموزش تاسیس و در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی رونمایی شد. ورود خیرین به امر اداره امور مدرسه و کیفی سازی آموزش باعث میشود تا خیرین به طور گسترده‌تری به سوی بهبود کیفیت آموزش علاوه بر مدرسه سازی ترغیب شوند.

🗞اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: این صندوق به منظور مشارکت افراد خیّر در اداره امور مدرسه تأسیس می‌شود و منظور از اداره امور مدرسه هزینه‌های غیر پرسنلی مانند اردوها، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی،‌ تأمین برخی از ملزومات مدارس است که ۵ درصد از هزینه‌های آموزش و پرورش را تعیین می‌کند. ( ادامه مطلب در لینک زیر)

✏️〰〰〰〰〰〰〰

کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda

✏️〰〰〰〰〰〰〰


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950121000540
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️وزارتخانه ی حسابدار یا سیاست گذار؟ 

بودجه غیرپرسنلی آموزش پرورش که باید صرف بهبود کیفیت آموزش و پرورش مدارس دولتی شود از سال 84 با کاهش شدید مواجه بوده و به نزدیک یک درصد رسیده است. 
@hamianefarda
✏️وزارتخانه ی حسابدار یا سیاست گذار؟

بودجه غیرپرسنلی آموزش پرورش که باید صرف بهبود کیفیت آموزش و پرورش مدارس دولتی شود از سال 84 با کاهش شدید مواجه بوده و به نزدیک یک درصد رسیده است.
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

می رفت بستنی بخرد.
با رنگین کمانی از شادی
و ترانه ای کودکانه
روی لبانش....

شنل قرمزی غمگینی
که راه برگشت را
برای همیشه گم کرده است
وبستنی نیم‌خورده اش
جایی در سکوت
آرام آرام آب میشود ....

شاعر: یغما
می رفت بستنی بخرد.
با رنگین کمانی از شادی
و ترانه ای کودکانه
روی لبانش....

شنل قرمزی غمگینی
که راه برگشت را
برای همیشه گم کرده است
وبستنی نیم‌خورده اش
جایی در سکوت
آرام آرام آب میشود ....

شاعر: یغما
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

دبیرخانه دائمی توسعه و عدالت آموزشی همدردی خود را با جامعه مهاجران افغانستانی و خانواده محترم ستایش قریشی اعلام میکند و امیدوار است بتواند با تلاش برای برخورداری کلیه کودکان مهاجر از حق تحصیل رایگان گامی کوچک در جهت توسعه و عدالت آموزشی کودکان مهاجر بردارد.

باشد که همه ما بتوانیم با کاهش فقر و ناآگاهی از بروز چنین رخدادهای هولناکی جلوگیری کنیم.

✏️〰〰〰〰
بیایید بین حامیان توسعه و عدالت آموزشی کودکان پل بزنیم
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

دبیرخانه دائمی توسعه و عدالت آموزشی همدردی خود را با جامعه مهاجران افغانستانی و خانواده محترم ستایش قریشی اعلام میکند و امیدوار است بتواند با تلاش برای برخورداری کلیه کودکان مهاجر از حق تحصیل رایگان گامی کوچک در جهت توسعه و عدالت آموزشی کودکان مهاجر بردارد.

باشد که همه ما بتوانیم با کاهش فقر و ناآگاهی از بروز چنین رخدادهای هولناکی جلوگیری کنیم.

✏️〰〰〰〰
بیایید بین حامیان توسعه و عدالت آموزشی کودکان پل بزنیم
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️توسعه یعنی عدالت در آموزش انسان محور ⭕️
محسن رنانی/ هیئت علمی اقتصاد دانشگاه اصفهان

در یک کلام عدالت آموزشی یعنی:

✔️ حرکت از نظام آموزشی «حافظه محور» به نظام آموزشی «رابطه محور».

✔️ عبور از نظام آموزشی «دانش محور» به نظام آموزشی «انسان محور».

✔️ دستیابی به «عدالت عمودی» پس از «عدالت افقی».

✔️ تحول از نظام آموزشی «مدرسه محور» به نظام آموزشی «جامعه محور».

✔️ اهتمام به «توانمندسازی» نه «دانشمندسازی».

✔️ اهتمام به «آموزش اندیشیدن»‌ نه «آموزش اندیشه‌ ها».

و بدانیم که:

✔️ «توسعه» از توسعه «ذهن» آغاز می شود نه از توسعه «دانش» یا توسعه «فناوری».

✔️ توسعه از «خانه» شروع می شود نه از «خیابان و کارخانه»

✔️ توسعه از سرمایه گذاری بر روی «انسان‌ ها» آغاز می شود نه سرمایه گذاری بر روی «نیاز های انسان ها»

منبع: پرونده ویژه دومین کنفرانس ملی توسعه و عدالت آموزشی/ویژه نامه اقتصادی روزنامه شرق

✏️〰〰〰〰〰〰〰
@hamianefarda
بیایید بین حامیان توسعه و عدالت آموزشی کودکان پل بزنیم
✏️〰〰〰〰〰〰〰
متن کامل مقاله در سایت حامیان فردا👇🏻

http://www.hamianefarda.com/node/463

http://goo.gl/12p2vl
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️دبیرخانه توسعه و عدالت آموزشی، تولد حضرت علی (ع) و روز پدر را به همه همراهان خود تبریک میگوید.
@hamianefarda
☀️✏️دبیرخانه توسعه و عدالت آموزشی، تولد حضرت علی (ع) و روز پدر را به همه همراهان خود تبریک میگوید.
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️متن کامل ویژه‌نامه شرق با موضوع «فقر و نابرابری آموزشی» 

پرونده ویژه دومین کنفرانس ملی «توسعه و عدالت آموزشی»👇👇👇
✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
☀️✏️متن کامل ویژه‌نامه شرق با موضوع «فقر و نابرابری آموزشی»

پرونده ویژه دومین کنفرانس ملی «توسعه و عدالت آموزشی»👇👇👇
✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

ما شبیه هم نیستیم 
اما همه برای بودن نیاز داریم به 
مدرسه ای برای رفتن 
معلمی برای آموختن
سوادی برای خواندن
دفتر و قلمی برای نوشتن 

✏️〰〰〰〰
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
ما شبیه هم نیستیم
اما همه برای بودن نیاز داریم به
مدرسه ای برای رفتن
معلمی برای آموختن
سوادی برای خواندن
دفتر و قلمی برای نوشتن

✏️〰〰〰〰
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️میخواهیم با همراهی شما، بین حامیان توسعه و عدالت آموزشی کودکان، پل بزنیم .
اگر کودکان را دوست دارید، اگر بهبود کیفیت آموزش دغدغه شماست، اگر جزو حامیان فردای کودکان ایران هستید،
کانال توسعه و عدالت آموزشی را به دوستان خود معرفی کنید.


✏️〰〰〰〰
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️فقر آموزشی کودکان به زبان قرن 21:

از هند و پاکستان عقب تر
 و از مصر بهتر ... 

کانال توسعه و عدالت آموزشی:
Telegram.me/hamianefarda
✏️فقر آموزشی کودکان به زبان قرن 21:

از هند و پاکستان عقب تر
و از مصر بهتر ...

کانال توسعه و عدالت آموزشی:
Telegram.me/hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️مشکل ترامپ در کوتاه مدت حل میشود.
 مشکل بزرگتر و  زمانبر تر سیستم آموزشی است که رای دهندگان به ترامپ و امثالش را در دنیا میسازد!

✏️〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
✏️مشکل ترامپ در کوتاه مدت حل میشود.
مشکل بزرگتر و زمانبر تر سیستم آموزشی است که رای دهندگان به ترامپ و امثالش را در دنیا میسازد!

✏️〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️در کدام کشورها معلمان درآمد بیشتری دارند؟ 
✏️〰〰〰〰
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
✏️در کدام کشورها معلمان درآمد بیشتری دارند؟
✏️〰〰〰〰
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️ میلیون ها کودک وجود دارند که ما میتوانیم آینده ی آنها را نجات دهیم ولی این کار را نمیکنیم...
⭕️ وقتی هنوز کسی تلفن همراه نداشت، وقتی فلج اطفال هنوز قربانی میگرفت ما به همان روشی درس میدادیم که امروز درس میدهیم...
⁉️چرا این مشکل را حل نکردیم؟!
⁉️ چرا به یک برنامه ی درسی چسبیدیم که میدانیم در دنیای امروز کار نمیکند؟ و کودکان ما را طوری بار میآورد که حتی قادر به اداره خودشان نیستند؟!

✏️〰〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw

http://www.aparat.com/v/l1z7M
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⛔️ فقط نیمی از جمعیت کشور به اول دبیرستان رسیده اند!!!
⛔️ایران فقط تهران نیست سیستان و بلوچستان، هرمزگان،بوشهر، ارومیه و کرمانشاه هم جزو ایران هستند. 

✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
⛔️ فقط نیمی از جمعیت کشور به اول دبیرستان رسیده اند!!!
⛔️ایران فقط تهران نیست سیستان و بلوچستان، هرمزگان،بوشهر، ارومیه و کرمانشاه هم جزو ایران هستند.

✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️350 روز بعد از فرمان رهبری برای حق تحصیل "همه کودکان مهاجر"، دولت آیین نامه مربوطه را ابلاغ کرد/ این آیین نامه کافی ست؟ @hamianefarda
⭕️350 روز بعد از فرمان رهبری برای حق تحصیل "همه کودکان مهاجر"، دولت آیین نامه مربوطه را ابلاغ کرد/ این آیین نامه کافی ست؟ @hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

یادبود «معلم بزرگ ایل»✏️

مرحوم بهمن‌بیگی، بنیان‌گذار سبک نوین آموزش عشایر و مولف کتاب‌های ارزشمندی چون «بخارای من، ایل من»، ۱۱ اردیبهشت۸۹ درگذشت


کانال توسعه و عدالت آموزشی: Telegram.me/hamianefarda
یادبود «معلم بزرگ ایل»✏️

مرحوم بهمن‌بیگی، بنیان‌گذار سبک نوین آموزش عشایر و مولف کتاب‌های ارزشمندی چون «بخارای من، ایل من»، ۱۱ اردیبهشت۸۹ درگذشت


کانال توسعه و عدالت آموزشی: Telegram.me/hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️«من معلّم هستم»
هرشب از آينه ها می‌پرسم:
به کدامين شيوه ؟
وسعت ِ يادِ خدا را
بکشانم به کلاس؟
بچه ها را ببرم تا لب ِ درياچه یِ عشق؟
غرق ِ دریایِ تفکّر بکنم؟
با تبسّم يا اخم؟

«من معلّم هستم»
نيمکت ها نفس ِ گرم ِ قدم‌هایِ مرا می‌فهمند
بال هایِ قلم و تخته سياه
رمز ِ پرواز ِ مرا می‌دانند
سيب ها دست ِ مرا می‌خوانند

«من معلّم هستم»
درد ِ فهميدن و فهماندن و مفهوم شدن
همگی مال ِ من است



☀️✏️دبیرخانه «توسعه و عدالت آموزشی»، آغاز هفته معلم را به همه حامیان توسعه و عدالت آموزشی کودکان، به‌ویژه به «معلمان خلاق و تلاشگر»، تبریک می‌گوید



✏️〰〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
✏️〰〰〰〰

http://www.hamianefarda.com/sites/default/files/photo_2016-04-30_19-15-12.jpg
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️ویژه‌نامه مشترک دبیرخانه «توسعه و عدالت آموزشی» و «شرق»

✏️پرونده‌ها:
سرنوشت مالیات توسعه عدالت آموزشی
سند فقرزدایی مدرسه‌محور
نگاه سمن‌ها/شفافیت آماری/پیش‌دبستانی

✏️امروز شرق بخریم

@hamianefarda
☀️ویژه‌نامه مشترک دبیرخانه «توسعه و عدالت آموزشی» و «شرق»

✏️پرونده‌ها:
سرنوشت مالیات توسعه عدالت آموزشی
سند فقرزدایی مدرسه‌محور
نگاه سمن‌ها/شفافیت آماری/پیش‌دبستانی

✏️امروز شرق بخریم

@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️متن کامل ویژه‌نامه «فقرزدایی مدرسه‌محور»


ویژه‌نامه مشترک دبیرخانه «توسعه و عدالت آموزشی» و روزنامه «شرق» به بهانه هفته معلم👇👇


✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی: Telegram.me/hamianefarda
☀️متن کامل ویژه‌نامه «فقرزدایی مدرسه‌محور»


ویژه‌نامه مشترک دبیرخانه «توسعه و عدالت آموزشی» و روزنامه «شرق» به بهانه هفته معلم👇👇


✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی: Telegram.me/hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️"Seek the knowledge even in China"
Prophet Mohammad

☀️«دانش را بجویید حتی اگر در چین باشد.»
حضرت محمد (ص)

☀️مبعث رسول مهرپرور علم گستر بر طالبان عمل و دانش مبارک!
✏️〰〰〰
@hamianefarda
☀️"Seek the knowledge even in China"
Prophet Mohammad

☀️«دانش را بجویید حتی اگر در چین باشد.»
حضرت محمد (ص)

☀️مبعث رسول مهرپرور علم گستر بر طالبان عمل و دانش مبارک!
✏️〰〰〰
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️فقر آموزشی را بشناسیم
✔️روستا: حضور پسران از دختران در مدرسه بیشتر است جز سمنان،فارس،کرمان و یزد
✔️شهر: پسران و دختران به‌طور مساوی در مدرسه حضور دارند
✏️〰〰
@hamianefarda
 کانال توسعه و عدالت آموزشی
✏️فقر آموزشی را بشناسیم
✔️روستا: حضور پسران از دختران در مدرسه بیشتر است جز سمنان،فارس،کرمان و یزد
✔️شهر: پسران و دختران به‌طور مساوی در مدرسه حضور دارند
✏️〰〰
@hamianefarda
کانال توسعه و عدالت آموزشی
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

«شاید ما بتوانیم بدون نیاز به معطل ماندن برای اصلاح سیاست‌های دولت‌ها، جهان را تغییر دهیم.»
 کتاب مدرسه سنت جود، جما سیسیا
@hamianefarda
«شاید ما بتوانیم بدون نیاز به معطل ماندن برای اصلاح سیاست‌های دولت‌ها، جهان را تغییر دهیم.»
کتاب مدرسه سنت جود، جما سیسیا
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

مقام معظم رهبری (دیدار با معلمان 13 اردیبهشت ۹۵):

✔️لزوم نوسازی نظام آموزشی کشور:
«نظام آموزشی کنونی برگرفته از نظام آموزشی اروپاست و همچون اثری موزه‌ای، دست‌نخورده باقی مانده و کهنه شده است، در حالی‌که لازم است نوسازی شود البته استفاده از تجربیات خوب است اما صاحبان فکر و اندیشه باید در قالب طرح تحول آموزش و پرورش، نظام نوین آموزشی را طراحی و اجرا کنند.»

✔️مهارت افزایی و کارآمدی نسل جوان:
«طبق گزارش‌ها، ۱۲ هزار نوع شغل در جامعه وجود دارد، اما آیا باید همه دانش‌آموزان با استعدادهای گوناگون، مسیر واحد و یکسانی را در تحصیلات خود طی کنند؟باید استعدادهای دانش‌آموزان شناسایی و پرورش داده شوند تا استعدادهای پرورش‌یافته بتوانند منشأ ابتکار در مشاغل و حرفه‌های گوناگون شوند.»

✏️〰〰〰〰

✏️توسعه و عدالت آموزشی: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر نوسازی نظام آموزش پرورش و خواست ایشان مبنی بر تغییر روش‌ها و منش‌ها و طراحی شیوه‌های جدید فرصت بسیار مناسبی برای فعالین آموزش و پرورش است که تحولاتی در این زمینه انجام دهند. هم چنین تاکید ایشان بر لزوم مهارت ورزی دانش‌آموزان و شناسایی و پرورش استعدادهای مختلف، بهترین فرصت است که نظام آموزش و پرورش از داشتن تعریف واحد نخبگی بر مبنای نمرات به سمت ایجاد تعاریف مختلف برای نخبگی و پرورش استعدادهای گوناگون حرکت کند.

کانال توسعه و عدالت آموزشی:
@hamianefarda


✏️〰〰〰〰
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32956/C/13950213_2232956.jpg
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️فقر آموزشی را بشناسیم
✔️روستا: حضور پسران از دختران در مدرسه بیشتر است جز سمنان،فارس،کرمان و یزد
✔️شهر: پسران و دختران به‌طور مساوی در مدرسه حضور دارند
✏️〰〰
@hamianefarda
 کانال توسعه و عدالت آموزشی
✏️فقر آموزشی را بشناسیم
✔️روستا: حضور پسران از دختران در مدرسه بیشتر است جز سمنان،فارس،کرمان و یزد
✔️شهر: پسران و دختران به‌طور مساوی در مدرسه حضور دارند
✏️〰〰
@hamianefarda
کانال توسعه و عدالت آموزشی
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

▪️درگذشت پدر تعلیم و تربیت ایران را به فرهیختگان گرامی تسلیت عرض مینماییم.
▪️استمرار راهی که شکوهی پیمود و تحقق اهدافش، تلاش و مسئولیت همه ما را می‌طلبد.
✏️〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
▪️درگذشت پدر تعلیم و تربیت ایران را به فرهیختگان گرامی تسلیت عرض مینماییم.
▪️استمرار راهی که شکوهی پیمود و تحقق اهدافش، تلاش و مسئولیت همه ما را می‌طلبد.
✏️〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

صد سال بعد از امروز، برای کسی مهم نیست من چقدر زمان برای خودم صرف کردم. اما ممکن است دنیا جای بهتری شود اگر امروز تغییری در زندگی یک 《کودک》 بدهم. 
✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
صد سال بعد از امروز، برای کسی مهم نیست من چقدر زمان برای خودم صرف کردم. اما ممکن است دنیا جای بهتری شود اگر امروز تغییری در زندگی یک 《کودک》 بدهم.
✏️〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️نابرابری جنسیتی در دسترسی به آموزش⭕️

✔️بنا بر تعریف مجمع جهانی اقتصاد، شاخص دستیابی عادلانه به آموزش عمومی، دسترسی فعلی دختران و پسران به آموزش را در سطوح تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دانشگاه بررسی میکند.

✔️شکاف جنسیتی در آموزش از اساسی‌ترین موانع رشد و توسعه کشورها محسوب شده و دسترسی به آموزش ابزار قدرتمند در ایجاد تغییر در زندگی دختران و زنان و به تبع آن برخورداری از زندگی با کیفیت است.

✔️در مناطق مختلفی از کشور موانع اقتصادی، فرهنگی و آموزشی مثل ناتوانی مالی، مختلط بودن مدارس روستایی، ازدواج زودهنگام دختران، دور بودن مسیر مدرسه و نبود وسیله مناسب باعث عدم دسترسی دختران به آموزش می‌شود.

✔️دانش‌آموزان دختر امروز، مادران آینده هستند دستیابی مناسب به آموزش رسمی کشور ، ضامن تربیت مناسب‌تر از نسل آینده است.


✏️〰〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw

✏️〰〰〰〰
http://www.hamianefarda.com/sites/default/files/nabarabari.jpg
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✔️ماموریت کهنه نظام آموزشی
مدارس ما چقدر سواد واقعی یاد میدهند؟
✔️ویژه نامه مشترک دنیای اقتصاد و دبیرخانه دائمی «توسعه و عدالت آموزشی»
✏️〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
✔️ماموریت کهنه نظام آموزشی
مدارس ما چقدر سواد واقعی یاد میدهند؟
✔️ویژه نامه مشترک دنیای اقتصاد و دبیرخانه دائمی «توسعه و عدالت آموزشی»
✏️〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️ماموریت کهنه نظام آموزشی⭕️
مدارس ما چقدر سواد واقعی یاد میدهند؟

ویژه نامه مشترک روزنامه دنیای اقتصاد و دبیرخانه دائمی "توسعه و عدالت آموزشی"، امروز منتشر شد.
http://goo.gl/IfKh0f

✏️سرمقاله
۳ رکن فقرزدایی آموزشی موثر
میثم هاشم خانی
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/C413D4A5-D09A-42EE-A51B-70DEA255305E

✏️ میزگرد آشتی «اقتصاد» و «آموزش و پرورش» در دنیای اقتصاد
فقرزدایی آموزشی واقعی، چگونه؟
با حضور علی میرزاخانی، حسین عبده تبریزی، علینقی مشایخی، رضادرمان و میثم هاشم خانی
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/419D41AB-AE8A-45AA-A8C0-BD32BBD9BB37

✏️99 درصد بودجه آموزش و پرورش،صرف حقوق پرسنل می شود
علی الهیار ترکمان در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/064D6F28-01C5-480C-942A-2B902CA8D207

✏️کیفیت بخشی مدارس، مهم تر از مدرسه سازی
طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»:
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/3fc68777-3e0c-42bc-9516-886f67f4c612


✏️نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد:
سیاست‌گذاری آموزشی ما، قرنطینه‌ای است
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/EA000C12-3827-4E4A-93A0-4AF8E0D9A6EB

✏️غنا بخشیدن به آمار ، گام اول سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی
حبیب جباری
دبیر شورای برنامه‌ریزی توسعه روستایی و عشایری سازمان مدیریت
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/C37C2233-A482-4B73-AE1C-621F8DEC4D88

✏️آموزش 5 زبان خارجی در مدارس
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/B8B0AE5C-DF48-4AC6-9454-8BAD15D08982

✏️گلادیاتور ها در مدارس
سعید معیدفر
استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/9146CE26-361C-4388-8812-257C107590CC

✏️کار آموزش و پرورش، آموزش فقط برای کنکور است
زهرا کریمی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/5FC7D98A-6BCC-4CAC-9031-6EAE355621AE

✏️هر کودک بازمانده یک فرصت ازدست رفته است
حبیب‌الله مسعودی فرید
معاون‌امور‌اجتماعی سازمان بهزیستی
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/2F35CF75-52E7-4633-A28E-B9254E035A55

✏️مشکل آموزش و پرورش در نظام تدبیر است نه کمبود بودجه
حمیدرضا برادران شرکاء
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/15521317-74F6-4297-9C47-F294EDF7593D



✏️〰〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی

@hamianefarda
✏️〰〰〰〰
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️همایش«عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»

به بهانه سالگرد فرمان رهبری درباره حق آموزش کودکان پناهنده

۲شنبه ۲۷ اردیبهشت،ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸
دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف

شرکت در همایش:
yon.ir/xBp7
☀️همایش«عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»

به بهانه سالگرد فرمان رهبری درباره حق آموزش کودکان پناهنده

۲شنبه ۲۷ اردیبهشت،ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸
دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف

شرکت در همایش:
yon.ir/xBp7
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️فردا میزبان شما هستیم☀️

✏️همایش«عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»

به بهانه سالگرد فرمان رهبری درباره حق آموزش کودکان پناهنده

۲شنبه ۲۷ اردیبهشت،ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸
دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف
☀️فردا میزبان شما هستیم☀️

✏️همایش«عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»

به بهانه سالگرد فرمان رهبری درباره حق آموزش کودکان پناهنده

۲شنبه ۲۷ اردیبهشت،ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸
دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️همراهان عزیز توسعه و عدالت آموزشی⭕️

امروز در همایش «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
ساعت 1:30 تا 6 عصر در دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف (سالن مشایخی) میزبان شما هستیم.

*حضور برای عموم آزاد است.

آدرس دقیق: متروی دانشگاه صنعتی شریف، به سمت میدان تیموری دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، طبقه منفی یک، سالن مشایخی
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

اولین همایش از سلسله‌همایش های «توسعه و عدالت آموزشی» در سال ۹۵ 
با موضوع «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
۲۷ اردیبهشت ۹۵  
دانشگاه صنعتی شریف     @hamianefarda
اولین همایش از سلسله‌همایش های «توسعه و عدالت آموزشی» در سال ۹۵
با موضوع «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
۲۷ اردیبهشت ۹۵
دانشگاه صنعتی شریف @hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

اولین همایش از سلسله‌همایش های «توسعه و عدالت آموزشی» در سال ۹۵ 
با موضوع «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
۲۷ اردیبهشت ۹۵  
دانشگاه صنعتی شریف     @hamianefarda
اولین همایش از سلسله‌همایش های «توسعه و عدالت آموزشی» در سال ۹۵
با موضوع «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
۲۷ اردیبهشت ۹۵
دانشگاه صنعتی شریف @hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

☀️✏️ «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»، عنوان اولین همایش از سلسله همایش‌های تخصصی «توسعه و عدالت آموزشی» در سال ۹۵ بود

☀️✏️این همایش از طرف دبیرخانه دایمی «توسعه و عدالت آموزشی»، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۵ و هم‌زمان با سالگرد صدور فرمان مقام معظم رهبری درباره «حق آموزش همه کودکان مهاجر مقیم ایران»، در دانشگاه شریف برگزار شد

☀️✏️ میثاق‌نامه این همایش در ۷ بند، توسط سخنرانان و مدعوین همایش امضا شد که علاوه بر مطالباتی از کلیه نهادهای مرتبط، نام‌گذاری روزی تحت عنوان «روز ملی عدالت آموزشی کودکان» را خواستار شده بود.

✏️〰〰〰〰

کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda

✏️〰〰〰〰


☀️✏️گزارش رسانه‌ای این همایش:


✔️ خبرگزاری ایلنا (گزارش تصویری):
http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-14/371899-

✔️ ایلنا (گزارش ۱):
http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/371910-

✔️ ایلنا (گزارش ۲):
http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/371918-

✔️ ایلنا (گزارش ۳):
http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/371921-

✔️ ایلنا (گزارش ۴):
http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/371912-


✔️ خبرگزاری فارس (گزارش ۱):
http://af.farsnews.com/social/news/13950228000266

✔️ خبرگزاری فارس (گزارش ۲):
http://af.farsnews.com/culture/news/13950227001296

✔️ سایت رسمی دانشگاه شریف:
http://www.sharif.ir/sutnews/-/tagged_content/5aWy/id/3311113/

✔️ روزنامه تعادل:
http://www.taadolnewspaper.ir/archive/5/1395/2/28#page=12|item=43521

✔️ سایت «افغانستان ما»:
http://afghanistanema.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D9%86/4122-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D9%82%E2%80%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%AF.html

✔️ آفتاب:
https://www.aftabir.com/news/article/tag/tag/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86+%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1

✔️ شورا آنلاین:
http://www.shoraonline.ir/News/105583.html

✔️ مهاجر آنلاین:
http://mohajeronline.org/index.php/71-2015-01-19-06-14-11/1798-2016-05-17-07-10-35
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

اولین همایش از سلسله‌همایش‌های «توسعه و عدالت آموزشی» در سال ۹۵ 
با موضوع «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
۲۷ اردیبهشت ۹۵  
دانشگاه صنعتی شریف     @hamianefarda
اولین همایش از سلسله‌همایش‌های «توسعه و عدالت آموزشی» در سال ۹۵
با موضوع «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
۲۷ اردیبهشت ۹۵
دانشگاه صنعتی شریف @hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️گزارش مشروح
همایش «عدالت آموزشی و کودکان مهاجر»
در روزنامه شهروند:


http://shahrvand-newspaper.ir/news:nomobile/main/64309/
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✔️ماموریت کهنه نظام آموزشی
مدارس ما چقدر سواد واقعی یاد میدهند؟
✔️ویژه نامه مشترک دنیای اقتصاد و دبیرخانه دائمی «توسعه و عدالت آموزشی» 
 PDF کامل 👇👇👇 

✏️〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
✔️ماموریت کهنه نظام آموزشی
مدارس ما چقدر سواد واقعی یاد میدهند؟
✔️ویژه نامه مشترک دنیای اقتصاد و دبیرخانه دائمی «توسعه و عدالت آموزشی»
PDF کامل 👇👇👇

✏️〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️بچه های ژاپنی مسئولیت پذیری را عملی می آموزند، نه با خواندن کتاب! 
وظایف مربوط به نگهداری مدرسه فقط با بچه هاست!
❓برنامه ما برای توسعه مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان چیست؟
@hamianefarda
✏️بچه های ژاپنی مسئولیت پذیری را عملی می آموزند، نه با خواندن کتاب!
وظایف مربوط به نگهداری مدرسه فقط با بچه هاست!
❓برنامه ما برای توسعه مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان چیست؟
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️الگوی ملی برای آموزش مسئولیت پذیری اجتماعی به کوکان
وقتی که در بیستمین #سه‌_شنبه_بدون_خودرو، نونهالان یک مهدکودک، رانندگان خودروهای شخصی در  شهرکرد را شرمنده کردند! 
@hamianefarda
@darvishnameh
✏️الگوی ملی برای آموزش مسئولیت پذیری اجتماعی به کوکان
وقتی که در بیستمین #سه‌_شنبه_بدون_خودرو، نونهالان یک مهدکودک، رانندگان خودروهای شخصی در شهرکرد را شرمنده کردند!
@hamianefarda
@darvishnameh
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

روزی تو خواهی آمد از کوچه های باران ... 👇
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

🎥گزارش همایش"عدالت آموزشی و کودکان مهاجر"، امشب از شبکه خبر

اولین همایش تخصصی توسعه و عدالت آموزشی در سال ۹۵، در سالگرد فرمان رهبری برای تحصیل همه کودکان مهاجر،در دانشگاه شریف برگزار شد
@hamianefarda
🎥گزارش همایش"عدالت آموزشی و کودکان مهاجر"، امشب از شبکه خبر

اولین همایش تخصصی توسعه و عدالت آموزشی در سال ۹۵، در سالگرد فرمان رهبری برای تحصیل همه کودکان مهاجر،در دانشگاه شریف برگزار شد
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️مشکل ترامپ در کوتاه مدت حل میشود.
 مشکل بزرگتر و  زمانبر تر سیستم آموزشی است که رای دهندگان به ترامپ و امثالش را در دنیا میسازد!

✏️〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
✏️مشکل ترامپ در کوتاه مدت حل میشود.
مشکل بزرگتر و زمانبر تر سیستم آموزشی است که رای دهندگان به ترامپ و امثالش را در دنیا میسازد!

✏️〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/BcbyJDxOv7gTNI7ZGodyvw
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✏️در حاشیه اولین همایش تخصصی توسعه و عدالت آموزشی: 《عدالت آموزشی و کودکان مهاجر》

زهرا برهان زهی معاون ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

⭕️تا یک سال پیش، این استان 96 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل داشت.

⭕️١٣‌هزار نفر از این افراد، کودکان و نوجوانان بدون شناسنامه و مهاجر خارجی هستند. آنهایی هم که شناسنامه نداشتند، در میانشان، کودکان ایرانی که پدرخارجی داشتند، زیاد است.

⭕️شرایط دانش آموز سیستانی مانند شرایط کودکان مهاجر نامناسب است.

⭕️اجرای قانون پروژه عدالت آموزشی، در سال ٩٥-٩٤ دو سوم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را جذب کردیم.

⭕️برای نگه داشتن این دانش آموزان در مدارس نیاز مبرمی به کمک‌های مالی داریم.



http://shahrvand-newspaper.ir/News:Mobile/Main/64407

✏️〰〰
@hamianefarda
کانال توسعه و عدالت آموزشی
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️آیا با اجرای این قانون آمار بازماندگان از تحصیل کاهش پیدا می کند؟

سال آینده، یارانه خانواده‌ای که از رفتن کودک به مدرسه ممانعت کند، با همکاری وزارت تعاون قطع خواهد شد.
منبع: فارس
✏️〰〰
@hamianefarda
⭕️آیا با اجرای این قانون آمار بازماندگان از تحصیل کاهش پیدا می کند؟

سال آینده، یارانه خانواده‌ای که از رفتن کودک به مدرسه ممانعت کند، با همکاری وزارت تعاون قطع خواهد شد.
منبع: فارس
✏️〰〰
@hamianefarda
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

✔️«آموزش» مهم می‌شود

✏️حضور دکتر عارف و دکتر مطهری در «کمیسیون آموزش»، می‌تواند این کمیسیون معمولا حاشیه‌نشین را، به تاثیرگذارترین کمیسیون مجلس جدید تبدیل کند


کانال اقتصاد اجتماعی @Social_Economics
✔️«آموزش» مهم می‌شود

✏️حضور دکتر عارف و دکتر مطهری در «کمیسیون آموزش»، می‌تواند این کمیسیون معمولا حاشیه‌نشین را، به تاثیرگذارترین کمیسیون مجلس جدید تبدیل کند


کانال اقتصاد اجتماعی @Social_Economics
موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا

⭕️ یارانه به مدارس محروم؟ یا یارانه به مدارس غیرانتفاعی؟ کدام اولویت دارد؟


میثم هاشم‌خانی، پژوهشگر اقتصاد اجتماعی، در گفت‌وگو با «ایلنا»:

✏️ یارانه از بیت‌المال به مدارس غیرانتفاعی، نقض‌کننده عدالت آموزشی

در شرایطی که بسیاری از کلاس‌های درسی کشور حتی نیمکت مناسب ندارند و حتی ارایه شیر رایگان در مدارس مناطق محروم کشور را به بهانه کمبود بودجه قطع می‌کنیم، اختصاص ردیف بودجه از بیت‌المال برای حمایت از مدارس غیردولتی، به‌منزله دریغ کردن بودجه از مدارس محروم است و قطعا نقض‌کننده عدالت خواهد بود.


✏️ انحصار، عامل رشد شهریه مدارس غیرانتفاعی

اگر مشاهده می‌شود که در برخی مناطق کشور، مدارس غیردولتی با وجود خدمات پایین، شهریه بالا دریافت می‌کنند، ریشه این مشکل صرفا «انحصار» و «فقدان رقابت» است. در مقام مثال، همان‌طور که انحصار شدید در صنعت خودرو باعث کاهش کیفیت و افزایش قیمت خودرو شده، انحصار در مدارس غیردولتی هم به کاهش کیفیت و افزایش قیمت شهریه این مدارس منجر می‌شود.
راه‌حل این مشکل قانون‌گذاری‌های مختلف نیست، بلکه باید به سمت آسان‌سازی صدور مجوز مدارس غیردولتی جدید برویم. فرض کنیم؛ برخی مدارس غیردولتی در برخی نقاط کشور سود بادآورده کسب می‌کنند، اگر آموزش وپرورش در این مناطق به آسان‌سازی صدور مجوز برای این مدارس جدید بپردازد، صرف ترس مدیران مدارس غیردولتی فعلی از حضور رقبای جدید، باعث می‌شود که این مدارس یا شهریه خود را کاهش دهند و یا خدمات خود را بالاتر ببرند.


متن کامل مصاحبه در ایلنا:
http://goo.gl/UOIAb0


✏️〰〰〰〰
کانال توسعه و عدالت آموزشی
telegram.me/hamianefarda