تعمیرگاه تخصصی خودرو
عنوان گروه یا کانال:

تعمیرگاه تخصصی خودرو


توضیحات: ارائه دهنده کلیه خدمات خودرو موتور.گیربکس.زیربندی باطری سازی با 15 سال سابقه کار انواع خودروهای ایرانی وخارجی پژو.پراید.سمند.پارس 405.206.زانتیا .تیبا.و... تنظیم ارتفاع انواع خودرو meyssam.0790 اینستا کرمان.خیابان خواجو بین کوچه22.24 علیدادی @Meysam5227
شناسه: klinikfanitakhasosi5227@
تعداد اعضا: 1717
تعمیرگاه تخصصی خودرو

آهنگ جدید مهدی جهانی - شدی دیوونه

@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
آهنگ جدید مهدی جهانی - شدی دیوونه

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

.:
⭕️ اطلاعیه فوری۲
🔶 #تعطیلی_مدارس_استان_کرمان



♦️ بنا به مصوبه ستاد بحران استان باتوجه به پس لرزه های #زلزله و جهت آرامش خانواده های محترم و دانش آموزان عزیز دوشنبه و سه شنبه ۱۳ و ۱۴ آذر ماه کلیه مدارس شهرستان های #راور، #کرمان شامل نواحی #یک و #دو، #شهداد، #گلباف، #چترود، #ماهان، #راین مدارس آن ها در تمام دوره های تحصیلی در دو نوبت صبح و عصر #تعطیل می باشد.
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

صبح یعنی یک سلام ناب ناب  
صبح یعنی دست دادن با آفتاب
صبح یعنی عطــر خوب رازقـی 
صبح یعنی حس خوب عاشقی

🍁صبح قشنگ پاییزیتون بخیر
@klinikfanitakhasosi5227
صبح یعنی یک سلام ناب ناب
صبح یعنی دست دادن با آفتاب
صبح یعنی عطــر خوب رازقـی
صبح یعنی حس خوب عاشقی

🍁صبح قشنگ پاییزیتون بخیر
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض سرپلوس پراید 

علت خرابی پاره شدن گردگیر
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
تعویض سرپلوس پراید

علت خرابی پاره شدن گردگیر
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض سوپاپ پژو

علت خرابی پاره شدن تسمه تایم


لطفا قبل از بروز مشکلات تسمه تایم خود را تعویض کنید .هر60000کیلومتر
@klinikfanitakhasosi5227
تعویض سوپاپ پژو

علت خرابی پاره شدن تسمه تایم


لطفا قبل از بروز مشکلات تسمه تایم خود را تعویض کنید .هر60000کیلومتر
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

پیستون گرفتن موتور پراید در اثر نداشتن آب

لطفا جهت بروز مشکل اب ماشین چک شود
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
پیستون گرفتن موتور پراید در اثر نداشتن آب

لطفا جهت بروز مشکل اب ماشین چک شود
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض واشر سرسیلندر پراید 

خرابی در اثر کارکرد زیاد
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
تعویض واشر سرسیلندر پراید

خرابی در اثر کارکرد زیاد
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض دیکس و صفحه کلاچ پژو 405

علت خرابی آزاد کردن فنر صفحه 
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
تعویض دیکس و صفحه کلاچ پژو 405

علت خرابی آزاد کردن فنر صفحه
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

کیت کلاچ پژو..با ضمانت تعویض

مارک..Rad
پری دمپر
قیمت..180.000تومان
@klinikfanitakhasosi5227
کیت کلاچ پژو..با ضمانت تعویض

مارک..Rad
پری دمپر
قیمت..180.000تومان
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

کیت کلاچ 206..شامل دیسک .صفحه .بلبرینگ
مارک ..هانشمیت
قیمت..230.000تومان
ساخت المان
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
کیت کلاچ 206..شامل دیسک .صفحه .بلبرینگ
مارک ..هانشمیت
قیمت..230.000تومان
ساخت المان
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

⏲ 1396/09/13 ساعت 14:04
@Meysam5227
وضعیت بازار: ✅ باز

اونس جهانی: ۱۲۷۳.۵ دلار
مظنه: ۵۶۶,۳۰۰ تومان
گرم: ۱۳۰,۸۰۰

🔘 قیمت سکه ها
سکه قدیم: ۱,۳۵۶,۰۰۰ تومان
سکه امامی: ۱,۴۰۶,۰۰۰ تومان
نيم: ۷۰۰,۰۰۰ تومان
ربع: ۴۰۰,۰۰۰ تومان
گرمی: ۲۶۳,۰۰۰ تومان

🔘 ارز ها
دلار 🇺🇸: ۴,۱۸۵ تومان
يورو 🇪🇺: ۵,۱۰۰ تومان
درهم 🇦🇪: ۱,۱۵۳ تومان

نقره: ۱۶.۴ دلار
نفت: ۵۷.۹۲ دلار
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

گلبرگ طلا به جام جم بگذاری
شادی و امید جای غم بگذاری

صبح آمده تا تو آفتابم شوی و
بر فرش گل سرخ، قدم بگذاری
 ، صبح قشنگ سه‌شنبه‌تون بخیر🌺
@klinikfanitakhasosi5227
گلبرگ طلا به جام جم بگذاری
شادی و امید جای غم بگذاری

صبح آمده تا تو آفتابم شوی و
بر فرش گل سرخ، قدم بگذاری
، صبح قشنگ سه‌شنبه‌تون بخیر🌺
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

🗣 #صدای_شما
سلام
دلیل کم شدن تدریجی قدرت #ترمز چیست؟؟

توضيح :

✅همه چيز خوب کار می کند تا اينکه شما در پشت ترافيک قرار می گيريد و از ترمز زياد استفاده می کنيد .
👈در اين هنگام احساس می کنيد که قدرت ترمز بتدريج کم می شود.


🛑مشکلات احتمالی عبارتند از:👇

🔸لنت هايي که برای شما نصب شده اند دارای کيفيت خوبی نيستند و بايد تعويض شوند.

🔸ترمز های شما بدليل قفل کردن داغ شده اند.

🔸ترمزها بدليل اينکه چيزی سدّ راه رسيدن هوا به آنها شده است داغ کرده اند.

🔸روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن صحيحی برای ترمز استفاده نشده است.

🔸لنت های شما روغنی شده اند و بايد تعويض شوند.
🔸احتمال شل شدن پیچهای سیلندر ترمز و یا دیسک و توپی وجود دارد که بسیار خطرناک است و باید بازدید شود.

🔸 لنت را تازه عوض کردید و لنتها هنوز آببندی نشده باشند پس از داغ شدن لنتها و دیسک چرخ ترمز خوب عمل نمی کند.
❌هرگز از آب برای خنک کردن لنتها و چرخها استفاده نکنید،چرا که باعث تاب برداشتن دیسکهای چرخ خواهد شد.

@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

‌ ❌❌منبع کاتالیزور ⭕️⭕️

🔷🔶🔹مبدل کاتالیستی(کاتالیزور) وسیله ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می گیرد و طی یک سری واکنش  های شیمیایی با تبدیل گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو به گازهای بی  ضرر
‌ ❌❌منبع کاتالیزور ⭕️⭕️

🔷🔶🔹مبدل کاتالیستی(کاتالیزور) وسیله ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می گیرد و طی یک سری واکنش های شیمیایی با تبدیل گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو به گازهای بی ضرر
تعمیرگاه تخصصی خودرو

صبح یعنی یک سلام ناب ناب  
صبح یعنی دست دادن با آفتاب
صبح یعنی عطــر خوب رازقـی 
صبح یعنی حس خوب عاشقی

@klinikfanitakhasosi5227
صبح یعنی یک سلام ناب ناب
صبح یعنی دست دادن با آفتاب
صبح یعنی عطــر خوب رازقـی
صبح یعنی حس خوب عاشقی

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

روش تست #فیوز های خودرو چگونه است؟🤔

دوستان و همکاران خوبم در کانال مکانیکی. مطمئنأ این☝️ وسیلهٔ تست فیوز در هر خودرویی لازم است و درمورد دوستان تعمیرکار و باطریساز هم که نوعی ابزار کار محسوب میشود.

👈ابتدا یک متر سیسم افشان، یک عدد لامپ سقف پراید، گیره سوسماری و یک دستگاه فازمتر ساده چراغ‌دار ولتاژ AC را تهیه کرده و سپس طبق مراحل پیش می‌رویم تا یک دستگاه جهت تست فیوزها بسازیم. پیچ فازمتر را باز کرده و قطعات داخلی آن را که شامل فنر، مقاومت و لامپ می‌شوند، خارج کنید. لامپی که تهیه کرده‌اید را درون فاز‌متر قرار دهید و سیم افشان را به یک سمت فنری که از درون فازمتر خارج کردید، وصل کنید، سپس فنر را مجددا وارد ‌فازمتر کرده و روی لامپ قرار دهید. حال پیچ (درپوش) فازمتر را سوراخ کرده و بعد از عبور سیم افشان از سوراخ، آن را ببندید. در مرحله آخر نیز گیره سوسماری را به سر سیم وصل کنید. دستگاه تستر فیوز شما آماده است.
❇️اکنون می‌توانید با اتصال گیره به بدنه و سر فازمتر به فیوزها، فیوز معیوب را شناسایی کنید.
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض کمک پراید
علت خرابی .خراب شدن کاسنمد وروغن دادن کمک
تشخیص عیب..گیج بودن ماشین کوبیدن
@klinikfanitakhasosi5227
تعویض کمک پراید
علت خرابی .خراب شدن کاسنمد وروغن دادن کمک
تشخیص عیب..گیج بودن ماشین کوبیدن
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیر زیر بندی پراید
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
تعمیر زیر بندی پراید
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

امروز و فردا افزایش ابر و وزش بادهای نسبتا شدید و گرد و خاک در اکثر مناطق خصوصا شمال و شرق استان پیش بینی میشود که تا روز شنبه ادامه خواهد داشت. طی این مدت کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی ، بواسطه خیزش احتمالی گرد و خاک در برخی مناطق شمال و شرق دوراز انتظار نیست.
ضمن اینکه از جمعه شب روند کاهشی دما درسطح استان شروع شده و تا اواخرهفته آینده ادامه خواهد داشت. لذا توصیه میشودجهت کاهش خسارت سرمازدگی، کشاورزان ، باغداران و گلخانه داران تمهیدات لازم را بیندیشند.
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

فیلر چیست وچگونه فیلرگیری می کنند؟

فیلر گیری یکی از  مهمترین و ضروری ترین عملی است که تعمیر کار باید این عمل (فیلرزدن )را انجام دهد هر جسمی بر اثر حرارت  منبسط شده و بر طول و قطر و  حجمش  افزوده می شود قطعاتی که در موتور بکار  رفته اند  در  مقابل حرارت انبساط  پیدا می کنند  که در هنگام طراحی  موتور با  محاسبه  این  مقدار انبساط را  بخوبی جبران می کنند یکی از سیستمهای که انبساط در انها محسوس بوده و برای کار موتور تاثیر بسزایی دارد.
سیستم حرکت سوپاپها می باشد که کارخانه سازنده با توجه به جنس و حجم و ضریب انبساط قطعات مقداری فاصله بین انها در نظر گرفته است تا در هنگام انبساط این فاصله پر شود و کار باز  و بسته شدن سوپاپها مختل نگردد در صورت عدم وجود  این  لقی  قطعات  در برابر گرما منبسط  شده  و چون  میدان  حرکتی در جهت  طولی ندارند به هم  فشار اورده  باعث  سائیدگی  تاب  برداشتن  و  خرابی قطعات می گردند مقدار این لقی توسط  کارخانجات  سازنده اندازه گیری و اعلام شده و انرا با فیلر اندازه و تنظیم میکنند



نکات لازم برای فیلر گیری موتور

۱- شناخت سوپاپها برای فیلر گیری 

 ۲- مقدار لقی و فاصله مجازی که باید برای سوپاپها با فیلر میزان

کنیم بدست اورده باشیم     
۳- این مقدار لقی بسته به دستور کارخانه باید در حالت سرد یا گرم برای

فیلر گیری موتور ماشین ضروری است    
 ۴- شناخت احتراق سیلندر های مورد نظر برای فیلر گیری از
راههای مختلف     
 @klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تا بحال شاید اسم بوستر را بسیار شنیده اید قوطی سیاه رنگی که در پشت موتور خودرو و معمولا در سمت راننده قرار دارد بخصوص اگه داخل موتور خودرو پیکان را به یاد بیارید.بوستر ترمز خودرو بساری به ما کمک می کنه تا یه رانندگی راحت و با خستگی کمتری داشته باشیم.در زیر شما با نحوه کار بوستر و قسمت های بوستر ترمز خودرو و تشخیص سالم بودن و یا خرابی بوستر ترمز و انواع بوستر ترمز خودرو آشنا خواهید شد.
در گذشته، وقتی بیشتر خودرو ها ترمز طبلی داشتند نیازی به بوستر ترمز نبود ،ترمز های طبلی به طور طبیعی بخشی از نیروی مورد نیاز خود را فراهم می کنند، اما از آنجایی که امروزه بیشتر خودرو ها ترمز دیسکی دارند(حداقل در چرخ های جلو) بوستر ترمز اهمیت بیشتری دارد.بدون این وسیله رانندگانی با پاهای خسته خواهیم داشت!
بوستر ترمز از خلا تولید شده توسط موتور استفاده می کند تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای شما را چند برابر کند.در این مقاله به درون این قوطی سیاه نگاهی خواهیم انداخت.
بوستر خلا قوطی فلزی است که شامل یک سوپاپ هوشمندانه ویک دیافراگم است.میله ای که از مرکز قوطی می گذرد از یک سو به پیستون سیلندر اصلی و از سوی دیگر به پدال ترمز متصل است.


تشخیص سالم بودن و یا خرابی بوستر ترمز🔧🔧🔧🔧🔧

مرحله اول:
۱- پدال ترمز را در حالتی که موتور خاموش است چند بار فشار دهید تا اطمینان یابید که دیگر مقدار حرکت پدال تغییر نمی‌کند.
۲- در حالیکه پدال را نگه داشته‌اید، موتور را استارت بزنید.
۳- در حالتی که استارت می‌زنید پدال باید کمی پایین برود.

مرحله دوم:
۱- موتور را استارت بزنید.
۲- بعد از دو دقیقه آنرا خاموش کنید.
۳- نیروی معمولی را به پدال وارد کنید.
۴- اگر کورس حرکت ابتدا بلند بوده و پس از هر بار فشار دادن پدال کوتاهتر شود بوستر سالم است.
۵- در صورت وجود هرگونه اشکال، سوپاپ یک طرفه و یا شیلنگ خلاء را بازدید کنید. در ضمن دقت کنید که اتصالات نیز بی نقص باشد. در صورت لزوم تعمیرات را انجام داده و آزمایشات را مجددا انجام دهید.

مرحله سوم:
۱- موتور را استارت بزنید.
۲- نیروی معمول را به پدال وارد کنید.
۳- در حالتی که پدال را نگه داشته‌اید موتور را خاموش کنید.
۴- حدود سی ثانیه پدال را نگه دارید.
۵- در صورت تغییر نکردن ارتفاع پدال بوستر سالم است.
۶- در صورت وجود هرگونه اشکال، سوپاپا یکطرفه و شیلنگ خلاء را بازدید کنید. دقت کنید که اتصالات هم بی نقص باشند. در صورت لزوم تعمیرات لازم را انجام داده و آزمایشات را مجدداٌ انجام دهید.
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

واشر سر سیلندر چیست؟

واشر سر سیلندر، بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن (بلوک موتور) قرار می گیرد و وظیفه آب بندی بین این دو قطعه را برعهده دارد و مانع از ترکیب آب رادیاتور (برای خنک کاری موتور) و روغن موتور (برای روانکاری و خنک کاری موتور) می شود.

علاوه بر این، واشر سر سیلندر مانع ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده (آب رادیاتور)، و برعکس می شود. 

واشر سر سیلندر سوخته (واشر سر سیلندر موریانه زده) وظایف شرح داده شده را بدرستی انجام نمی دهد. 

 

علت سوختن واشر سر سیلندر ماشین یک یا ترکیبی از عوامل زیر می تواند باشد:

- گرم شدن بیش از حد موتور به هر دلیل (کار نکردن فن، کارنکردن ترمواستات آب، و ... ).

- درست نبستن واشر سرسیلندر توسط تعمیرکار.

- استهلاک موتور بدلیل کارکرد زیاد.🔧🔧🔧🔧

علائم سوختن واشر سر سیلندر، یک، یا ترکیبی از موارد زیر است:

- موتور خودرو صبحها دیر روشن می شود و پس از روشن شدن، موتور لرزیده و دود سفید از آن خارج می شود.

- شیلنگهای اتصال رادیاتور باد کرده و متورم می شوند.

- در مخزن رادیاتور، روغن دیده می شود (در 206 تیپ 2 و 3 بیشتر دیده می شود).

- کم کردن آب رادیاتور، در صورت سالم بودن سیستم خنک کننده و عدم نشتی آن. 

- شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد (مخصوصاً برای 206)
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

دوستانی که گروه یا کانال دارن برای تبادل لینک لطفا پی وی مراجعه فرمایند باتشکر
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

صبح یعنی پرواز !
"قد کشیدن در باد"
چه کسی می گوید ؛
پشت این ثانیه ها،
تاریک است ؟
گام اگر برداریم ..!
" روشنی" نزدیک است.

@Meysam5227
صبح یعنی پرواز !
"قد کشیدن در باد"
چه کسی می گوید ؛
پشت این ثانیه ها،
تاریک است ؟
گام اگر برداریم ..!
" روشنی" نزدیک است.

@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

سلام و درود خدمت عزیزان همراه.این قسمت از توضیحات رو اختصاص میدیم به تسمه تایم تا بدونیم تسمه تایم چی هست و کار اصلیش چیه؟
پس باما همراه باشید

تسمه تایم، قسمتی از موتور احتراق داخلي خودرو است که زمانبندی سوپاپهای موتور روکنترل می کنه. در موتور احتراق داخلی، تسمه تایم ميلنگ را به ميل بادامكها متصل می کنه، تا به نوبت بسته شدن و باز شدن دریچه سوپاپ‌ها را کنترل کنه. یک موتور چهار زمانه مستلزم اینه که سوپاپ‌ها یکبار در هر دو دور میل لنگ باز و بسته بشن که تسمه تایم این کار را انجام می ده. این تسمه دارای دندانه هایی است تا بوسیله آن، میل بادامک را همزمان با میل لنگ بچرخاند. در بعضی از طراحی‌های موتور، تسمه تایم همچنین می‌تواند برای به حرکت دراوردن دیگر اجزاء موتور از قبیل پمپ اب يا همان واتر پمپ و پمپ روغن يا اوئل پمپ نیز استفاده شود تسمه تايم می باید در زمان معین خود درج شده در دفترچه راهنماي خودرو( بهترين حالت 60000کیلومتر )تعویض گردد دلایل از تایم خارج شدن موتور 1-پارگی تسمه تایمینگ به دلیل استهلاک بالا و تنش های زیاد وارده به آن 2-جدا شدن دندانه های تسمه 3-شل بودن زیاد تسمه تایمینگ که بیشتر به دلیل خرابی تسمه سفت کن اتفاق می افتد.
جهت تست شل ویا سفت بودن تسمه با فشار انگشت دست تسمه باید بین 2 الی 3 میلیمتر انعطاف داشته باشد. عواملی که باعث پارگی تسمه و یا کنده شدن دندانه های ان میگردد:

1-استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000دور در دقیقه که باعث استهلاک سریع قطعات می گردد.

2-عدم استفاده از دنده مناسب بخصوص در سربالائی ها و یا عبور از روی سرعت گیرها ;که باعث فشار خیلی زیاد روی موتور و به عبارتی روی این تسمه میگردد.که در سربالائی حتما از دنده سنگین باید استفاده گردد.

3-خرابی تسمه سفت کن که در صورت گیرپاژ کردن ان باعث کشیدگی و پارگی تسمه تایم خواهد شد.

4-زیاد سفت کردن تسمه که در ابتدا باعث خرابی تسمه سفت کن و در نهایت خرابی تسمه خواهد شد.

5-تسمه های نامرغوب در بازار به وفور یافت می شود که توان تحمل بارهای زیاد را ندارند و به سرعت مستهلک میگردند. حتی المکان از جنس های شرکتی و لیبل دار خریداری کنید.

6-در صورت خرید تسمه تایم با یک بازدید چشمی از عدم شکستگی در سطح تسمه مطمئن گردید و از تا زدن ویا از قراردان در جای نامناسب (مثل قرار دادن درجعبه ابزار و یا گذاشتن وسایل روی ان)خودداری نمائید.وظاهر کلیه دندانه های تسمه بازدید گردد و در صورت رویت سیم هائی نازک شبیه نایلون از ان استفاده نگردد.

7- رانندگی بدون تنش بر موتور شرط اصلی جهت جلوگیری از استهلاک کلیه قطعات خواهد شد.
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

واشر سرسیلندر ترک بهینه شده مشکل روغن ریزی از بغل سرسیلندر را برای همیشه حل کرده است
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
واشر سرسیلندر ترک بهینه شده مشکل روغن ریزی از بغل سرسیلندر را برای همیشه حل کرده است
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

برترین بوش و پیستون گرافیتی ساخت کشور ترکیه در ایران
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
برترین بوش و پیستون گرافیتی ساخت کشور ترکیه در ایران
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

کیت کلاچ و بلبرینگ 405 رانا 206 پراید تیبا
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
کیت کلاچ و بلبرینگ 405 رانا 206 پراید تیبا
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

.:
.:
تعمیرگاه تخصصی خودرو
ارائه دهنده کلیه خدمات خودرو
موتور.گیربکس.زیربندی
با 15 سال سابقه کار
انواع خودروهای ایرانی وخارجی
پژو.پراید.سمند.پارس
405.206.زانتیا .تیبا.و...
تنظیم ارتفاع انواع خودروها
بهترین برند لوازم
کرمان.خیابان
خواجو بین کوچه22.24
بامدیریت علیدادی
09391345227
09133870789
@Meysam5227
https://t.me/klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

صبح آمده و شوق
 فراوان داریم
با رقص نسیم
عطر ریحان داریم

بر شیشه ی هر پنجره
چڪ چڪ، باران
وا ڪن در خانه را 
ڪه مهمان داریم

@klinikfanitakhasosi5227
صبح آمده و شوق
فراوان داریم
با رقص نسیم
عطر ریحان داریم

بر شیشه ی هر پنجره
چڪ چڪ، باران
وا ڪن در خانه را
ڪه مهمان داریم

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض واشر سرسیلندر پژو

علت خرابی نشتی آب
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
تعویض واشر سرسیلندر پژو

علت خرابی نشتی آب
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

انواع کاسه نمد موتور
@klinikfanitakhasosi5227
انواع کاسه نمد موتور
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

⭕️👈علایم خرابی ظاهری شمع خودرو

@klinikfanitakhasosi5227
⭕️👈علایم خرابی ظاهری شمع خودرو

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

‌ 🔷🔶🔹علت گرم شدن بیش از حد موتور جیست؟

لطفا"جدی بگیرید! عواقب خیلی بدی دارد.

🔴ترموستات معیوب است انرا ازمایش و در صورت لزوم تعویض نمایید.

🔴تسمه پروانه شل بوده انرا تنظیم نمایید.

🔴اب کافی در رادیاتور نیست و پمپ کارایی خود را از دست داده است.

🔴بار موتور بیش از حد است.

🔴 روغن کافی در کارتر نیست و یا تلمبه روغن خوب کار نمیکند.

🔴صافی روغن زیاد کثیف است.


🔴مجاری رادیاتور و یا مجاری دور سیلندر ها مسدود شده است.

🔴واتر پمپ خراب است و یا رادیاتور تمیز نیست.

🔴کربن زیادی در سیلندرها رسوب کرده.

🔴کاربراتور درست تنظیم نشده است و نسبت بنزین به هوا کم است(در خودروهای كاربراتوری)

🔴لوله اگزوز گرفته و دود خروجی به خوبی خارج نمیشود.

🔴دنده میل دلکو ساییده شده و باعث ریتارد جرقه از سر شمع ها می شود و یا به طور کلی تنظیم سیستم جرقه زنی درست نیست.

🔴فیلر سوپاپ ها درست نیست انها را تنظیم نمایید.

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

ﺗﻌﻤﻴﺮﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﭘﮋﻭ ب ﻋﻠﺖ ﺧﺮﺩ ﺷﺪﻥ ﺑﻟﺒﺮﻧﮓ
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

ب ﻋﻠﺖ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﻭاﺷﺮ ﺳﺮﺳﻴﻠﻨﺪﺭﭘﮋﻭ
تعمیرگاه تخصصی خودرو

صبح شد باز هم آهنگ خدا می آید
چه نسیم خنکی، دل به صفا می آید
به نخستین نفس بانگ خروس سحری
زنگ دروازه دنیا به صدا می آید؛

سلام عزیزان جان، صبح قشنگ پاییزیتون بخیر

@klinikfanitakhasosi5227
صبح شد باز هم آهنگ خدا می آید
چه نسیم خنکی، دل به صفا می آید
به نخستین نفس بانگ خروس سحری
زنگ دروازه دنیا به صدا می آید؛

سلام عزیزان جان، صبح قشنگ پاییزیتون بخیر

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض دیکس و صفحه پراید
@klinikfanitakhasosi5227
تعویض دیکس و صفحه پراید
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

باز کردن موتور سیلو 

علت خرابی دود کردن ماشین
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
باز کردن موتور سیلو

علت خرابی دود کردن ماشین
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض سرسیلندر پراید

علت خرابی..نداشتن ضد یخ و ترکیدن سرسیلندر
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
تعویض سرسیلندر پراید

علت خرابی..نداشتن ضد یخ و ترکیدن سرسیلندر
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعمیرگاه تخصصی خودرو

‌ 🚫🚫🚫آیا تیک آف به اتومبیل صدمه می زند؟❓❓❓

📛تیک آف صدمات بسیار زیادی به اتومبیل وارد می کند. خراب شدن کلاج ، آسیب دیدن شدید گیربکس ، از بین رفتن لاستیک ، شکستن دسته موتور ، آسیب دیدن موتور و آسیب دیدن پلوس و دیفرانسیل فقط بعضی از موارد زیان این حرکت هستند.

📛در اتومبیل های سواری عادی صدمات ناشی از این کار حتی با یک بار انجام این کار قابل درک است. در بعضی موارد خرابی آنی کلاج و گیربکس نیز مشاهده شده است. پس بهتر است این کار را در محیطی امن و با اتومبیلی قدرتمند و اسپرت انجام داد.

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@klinikfanitakhasosi5227
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@klinikfanitakhasosi5227

عطسه کردن روی حالت cng

در خودروهای دو گانه سوز اگر خودروی شما روی حالت گاز توان کمتری دارد و به عبارتی کشش ندارد و یا حتی در بعضی اوقات عطسه زد و ماشین خاموش شد،
👈عمده دلیل عطسه همان وایر وشمع است، اگر وایر دوگانه استفاده کنید که بهتر است چون مقاومتش کمتر است و برق را بهتر عبور میدهد.
اگر خودروی شما میکسری هست پیچ ورودی گاز به موتور را تنظیم کنید. اگر گاز ورودی کم یا زیاد باشد ماشین کشش ندارد.
اگر خودروی شما گازسوز کارخانه است که باید به دیاگ متصل شود و تنظیم گردد.ولی اگه گازسوز کارگاهی است معمولاً یک پیچ روی رگلاتور هست برای تنظیم دور آرام در حالت گاز (تا خودرو زمانی که کلاچ میگیریدخاموش نشود) و یک پیچ روی شیلنگ گاز در مسیر رگلاتور موتور که تنظیم هر دو آنها به صورت خطا و آزمون است.
برای تنظیم پیچ دومی که گفته شد،آن پیچ را آنقدر ببندید تا موتور به صدای پت پت بیفتد(حالتی که میخواهد خاموش شود) بعد یک دور پیچ را باز کنید و به ماشین گاز بدهید. اگه صدا و عملکردش معمولی بود یه تست از شتاب و حرکت ماشین بگیرید ،اگه خوب نبود پیچ را نیم دور نیم دور باز کنید تا به حالت مطلوب برسد.
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

صبح يعنے
 تو بخندے دل من باز شود
پلک بڪًشايے و از نو غزل آغاز شود
صبح يعنے
 ڪہ دلم ڪًرم نڪًاهت باشد
آسمان..عشق..زمين؛  با تو هم آواز شود

@klinikfanitakhasosi5227
صبح يعنے
تو بخندے دل من باز شود
پلک بڪًشايے و از نو غزل آغاز شود
صبح يعنے
ڪہ دلم ڪًرم نڪًاهت باشد
آسمان..عشق..زمين؛ با تو هم آواز شود

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

❌بررسی #معایب خودروهای دوگانه سوز

🔴سوختن #واشر_سرسیلندر
🤔این مسأله احتمالاً بزرگ‌ترین گلایه دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز است. #واشر سرسیلندر بخش واسط میان بلوک سیلندر و سرسیلندر است و وظیفه آب‌بندی این دو بخش را بر عهده دارد. واشر سرسیلندر همواره در معرض دمای بالای احتراق است و به دلیل نقش مهمی که بر عهده دارد هرگونه آسیب به آن در نهایت منجر به کاهش توان و خرابی موتور می‌شود و لزوم تعویض واشر سرسیلندر را به دنبال دارد.

👈دلیل اصلی آسیب بیشتر به واشر سرسیلندر خودروهای دوگانه‌سوز نسبت به خودروهای بنزین‌سوز، در بخش حرارت بیشتر احتراق و انتقال این حرارت به سرسیلندر و واشر سرسیلندر است.

👈همان‌گونه که عنوان شد نمی‌توان دمای احتراق را کاهش داد اما می‌توان از انتقال این حرارت به سر سیلندر جلوگیری کرد. برای این منظور، علاوه بر تقویت سرسیلندر آن‌گونه که پیشتر گفتیم، مقوله تقویت سیستم خنک‌کاری خودرو و ارتقای توان سیستم در دفع حرارت در سرسیلندر نیز مطرح می‌شود. برای این منظور باید مجاری آب در سرسیلندر به‌گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند حرارت اضافه تولید شده را به‌خوبی جذب کنند تا مانع از گرم شدن سرسیلندر و در نتیجه سوختن واشر سرسیلندر شوند. این تغییر از نظر فنی نیز پیچیدگی خاصی ندارد و می‌توان به‌راحتی بر روی سرسیلندر خودروهای پایه گازسوز آن را اعمال کرد.



🔴سایش شدید #سیت و #سوپاپ
🔸مهم‌ترین دلایل این خرابی را باید در سه عامل فشار و دمای زیاد احتراق، انتقال حرارت زیاد به سرسیلندر و در نهایت خشک بودن گاز دید که درمجموع منجر به آسیب‌های شدید به سوپاپ‌ها می‌شود که به دنبال آن عدم آب‌بندی مناسب موتور و کاهش توان رخ خواهد داد.

🙃خوشبختانه راه‌حل‌های رفع این مشکلات عموماً در دسترس هستند و به همین دلیل این مشکل به‌راحتی در خودروهای پایه گازسوز قابل‌ رفع است. فشار و دمای زیاد احتراق گاز نسبت به بنزین را نمی‌توان کاهش داد، اما می‌توان با تقویت سرسیلندر خودرو از آسیب‌دیدگی این قطعه در جریان کارکرد موتور جلوگیری کرد. برای این منظور راه‌حل پیشنهادی از سوی خودروسازان اضافه کردن عملیات حرارتی بر روی قطعه خام سرسیلندر است تا از این طریق سرسیلندر مستحکم‌تری حاصل شود.

✅ برای برطرف کردن مشکل انتقال حرارت زیاد به سرسیلندر، استفاده از جنس‌های سخت‌تر برای #سیت پیشنهاد شده است. این راه‌حل هرچند عملی است اما پیش از این کمتر در خودروهای تولید انبوه بنزینی مورد استفاده قرار گرفته است و به همین دلیل برای خودروسازان کمی ناآشنا است هرچند دستیابی به آن چندان دشوار نیست. درنهایت برای رفع مشکلات سوپاپ‌ها با گاز خشک، استفاده از سامانه #هیدرولیکی محرک سوپاپ‌ها پیشنهاد شده است.



❌خوردگی #سرسیلندر
🔸در کنار #سوپاپ‌ها، ساختار کلی سرسیلندر نیز در خودروهای دوگانه‌سوز دچار خوردگی می‌شود.
✅علت اصلی این مسأله را باید در حرارت زیاد ناشی از احتراق و انتقال آن به سرسیلندر دید. برای این منظور، استفاده از ضدیخ با افزودنی‌های پایه آلی راه‌حلی است که از سوی خودروسازان پیشنهاد شده است.🛠🛠

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

✅علایم صفحه کلاچ فرسوده:


در همه خودروهایی که به گیربکس دستی مجهز هستند، بین موتور و گیربکس قطعه‌ای به نام صفحه کلاچ وجود دارد. صفحه کلاچ به راننده اجازه می‌دهد خودرو را از حالت سکون به حرکت در بیاورد و دنده‌ها را عوض کند. باید به این نکته توجه کرد که سیستم کلاچ خودرو بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نسبت به نوع رانندگی باید تعویض و یا در حد امکان رگلاژ شود. همان‌طور که گفته شد این موضوع بستگی به نوع رانندگی شما دارد.

به طور مثال، اکثر رانندگان خانم، در ابتدای رانندگی‌شان، اکثر اوقات پای خود را بر روی کلاچ نگه می‌دارند و حتی در سرعت نیز پای خود را آهسته بر روی کلاچ گذاشته تا در مواقع ضرور آن را بفشارند! خب همین موضوع باعث کمی درگیری صفحه کلاچ شده و در طولانی مدت شما را مجبور به تعویض صفحه کلاچ می‌کند.


یا از سوی دیگر، رانندگانی که در مسیرهای برون شهری فعالیت دارند و ترافیکی پیش روی خود ندارند، ممکن است گاهی تا ۷۰ یا ۸۰ هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض صفحه کلاچ پیدا نکنند. اگر با خودروی خود در شهر فعالیت می‌کنید، قطعا این میزان به دلیل ترمز و حرکت زیاد، نصف خواهد شد.حال به چند موضوعی که نشان می‌دهد باید دیسک و صفحه تعویض شوند اشاره می‌کنیم:

۱ – یکی از نشانه‌های زمان تعویض دیسک و صفحه زمانی است که ماماشین را در دنده ۱ گذاشته و کلاچ را رها می‌کنیم موتور و اتاق خودرو به لرزه می‌افتد و البته این لرزش کاملا متفاوت است. این یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.
۲ – شاید پیش آمده باشد که نزد تعمیرکاری رفته و از او خواسته باشید تا صفحه کلاچ شما را تست کند! خب او دوری با خودرو می‌زند و به شما می‌گوید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که تعمیرکار چگونه این کار را می‌کند؟!

وقتی ماشین در حال سکون است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها می‌کنیم اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. ولی اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است؛ به همین سادگی!
🆔 @Meysam5227

۳- در سر بالایی نیمه شدید، اگر نیاز به تعویض دنده به شماره‌های سنگین زیاد مشهود بود، نشانه‌ای برای تعویض صفحه کلاچ است.

۴- شاید برای شما نیز پیش آمده که پشت فرمان متوجه شوید، ماشین زیاد گاز می‌خورد ولی حرکت و شتاب خوبی ندارد! خب، باید دست به جیب شوید.

۵- گاه پیش می‌آید که دنده‌های خودرو، خصوصا دنده یک و دنده عقب خوب جا نرفته و به سختی این اتفاق می‌افتد. این مشکل در ترافیک‌های سنگین نیز به وضوح مشاهده می‌شود.
🚗🔧 @klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

.:
.:
تعمیرگاه تخصصی خودرو
ارائه دهنده کلیه خدمات خودرو
موتور.گیربکس.زیربندی
با 15 سال سابقه کار
انواع خودروهای ایرانی وخارجی
پژو.پراید.سمند.پارس
405.206.زانتیا .تیبا.و...
تنظیم ارتفاع انواع خودروها
بهترین برند لوازم
کرمان.خیابان
خواجو بین کوچه22.24
بامدیریت علیدادی
09391345227
09133870789
@Meysam5227
https://t.me/klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

🚦نرخ جدید جرائم رانندگی

@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
🚦نرخ جدید جرائم رانندگی

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «41 سوره فاطر» را قرائت كن



🔷إنَّ اللَّهَ یُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا

خداوند آسمان و زمین را نگاه میدارد تا از نظام خودمنحرف نشوند؛ واگر منحرف شوند جز او هیچ کس نمی‌تواند آنها را محفوظ نگه دارد؛ خدا بسیار بردبار و آمرزنده است.



🔻پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز فرمودند: امان امتم از فرو ریختن ساختمان؛ این آیه «41 سوره فاطر» است.

📕منبع : مكارم الاخلاق، ص290

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

‌ 🔷🔶🔹راه تشخیص یک لاستیک تازه تولید شده با لاستیک انباری


💢در جداره بیرونی لاستیکها یک عدد چهار رقمی درج شده است که مشخص کننده زمان تولیدآن است.

💢 این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته است. دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید را نشان می دهد.قابل ذکر است مصرف لاستیک هایی که ازتاریخ تولید آنها بیش از 3 سال می گذرد مناسب نیست.

💢فرضا درج عدد 1607بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در هفته شانزدهم سال 2007 تولید شده است.اگر این عددسه رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال 2000 می باشد.نکته ی دیگر قابل ذکر در مورد لاستیک های ایرانی این است که در هنگام خرید حتما دارای علامت استاندارد باشند.

💢لاستیک های ایرانی از این دسته در دونوع در بازار یافت می شوند.در نوع اول لاستیک ایرانی در دوطرف خود دارای مهراستاندارد می باشد که این نوع لاستیک درجه یک محسوب می شود.اگر لاستیک تنها در یک طرف دارای علامت استاندارد باشد بیانگر این است که لا ستیک درجه دو می باشد.

💢لاستیک هایی که در زمان تولید در کارخانه به هر علتی در حین تولید مانند قطع برق وقفه ای در تولیدشان می افتد به جمع لاستیک های درجه دو میپیوندند.

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

⚡️کلاچ گیری در زمان استارت زدن


⭕️👈وظیفه سیستم کلاچ انتقال قدرت میان موتور خودرو و گیربکس و قطع آن در زمان لازم است.

⭕️👈به‌صورت عمومی تصور بر این است که وقتی دنده در وضعیت خلاص قرار دارد هیچ نیروی اضافه‌ای بر روی موتور نیست چراکه کلاچ عملاً نیرو را از موتور خودرو می‌گیرد اما در سمت دیگر نیرو منتقل نمی‌شود ولی واقعیت آن است که مجموعه کلاچ خودرو حتی در شرایط خلاص بودن دنده‌ها نیز باری را بر موتور خودرو تحمیل می‌کند.
این بار تحمیل شده البته بسیار اندک است و به همین دلیل به‌طور معمول نیازی به گرفتن کلاچ در هنگام روشن کردن خودرو نیست اما در مورد خودروهایی که باتری ضعیفی دارند و یا در هوای بسیار سرد، به دلیل آنکه مجموعه روغن‌های به کار رفته در مسیر انتقال قدرت غلیظ‌تر شده‌اند، کلاچ نیروی اضافه بیشتری را به موتور خودرو وارد می‌کند و به همین دلیل توصیه می‌شود در زمستان برای روشن شدن بهتر خودرو کلاچ بگیرید. البته در مورد خودروهایی که موتور آن‌ها به‌خوبی تنظیم شده است و وضعیت باتری مناسبی دارند نیازی به این کار نیست اما بسیاری از رانندگان برحسب عادت در هنگام روشن کردن خودرو کلاچ می‌گیرند.

⭕️👈این مسأله به‌ویژه در مورد خودروهای قدیمی‌تر عمومیت بیشتری دارد و به همین دلیل برای چنین خودروهایی توصیه می‌کنیم در روزهای سرد زمستان، پیش از روشن کردن خودرو پدال کلاچ را فشار دهید. در مورد سایر خودروها اگر استارت خودرو به‌خوبی عمل می‌کند و خودرو در هوای سرد به‌راحتی روشن می‌شود نیازی به این کار نیست اما فشردن پدال کلاچ کمی از بار روی سیستم استارت کم می‌کند و بی‌ضرر است.

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

ذکر روز "پنجشنبه"

۱۰۰ مرتبه✨لااِلهَ اِلَّااللهُ المَلکُ الحقُّ المُبین✨


🌼🍃ذکر روز پنج شنبه موجب 

افزایش رزق و روزی می شود 🌼🍃

@klinikfanitakhasosi5227
ذکر روز "پنجشنبه"

۱۰۰ مرتبه✨لااِلهَ اِلَّااللهُ المَلکُ الحقُّ المُبین✨


🌼🍃ذکر روز پنج شنبه موجب

افزایش رزق و روزی می شود 🌼🍃

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض واشر سرسیلندر سمند 
علت خرابی نداشتن آب کافی
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227 
09391345227
تعویض واشر سرسیلندر سمند
علت خرابی نداشتن آب کافی
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
09391345227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تعویض کاسنمد شیر فرمان پژو

علت خرابی نشتی روغن فرمان
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
تعویض کاسنمد شیر فرمان پژو

علت خرابی نشتی روغن فرمان
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

بازو بست اکسل جلوی پژو 

وتعویض بوش طبق 
@klinikfanitakhasosi5227 
@Meysam5227
بازو بست اکسل جلوی پژو

وتعویض بوش طبق
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

✅آيا سياه شدن روغن موتور نشان‌دهنده زمان مناسب تعويض روغن است؟

🌀اين تصور كه سياه شدن روغن نشانه خراب شدن و عدم كيفيت آن مي‌باشد، صحيح نیست.

🔱اگر در دستگاه يا موتور خودرو، روغن پس از مدتي تغيير رنگ ندهند و اصطلاحا سياه نشود، بایستی در اسرع وقت آن‌را تعويض نمود زيرا سياه شدن شدن روغن به علت خاصيت پاك‌كنندگي دوده ناشي از احتراق و جذب ذرات معلق و ناخالصي روغن موتور مي‌باشد؛

㊙️در غير اين‌صورت ذرات ناخالصي و دوده بر روي قطعات متحرك موتور رسوب كرده و ‌باعث جلوگيري از انتقال حرارت، ساييدگي زودرس قطعات، روغن سوزي، كاهش راندمان و توان موتور مي‌شود.

⚛ضمنا به این نکته بایستی توجه نمود که رنگ مخلوط افزودنی‌های روغن موتور تیره بوده و ترکیب روغن پایه و مواد افزودنی باهم سبب ایجاد یک ترکیبی قهوه‌ای رنگ می‌شود که روغن موتور نام دارد.

🈹میزان افزودنی‌های روغن موتور مطابق با استاندارد API مشخص شده است.

☢در طول مدت حضور روغن موتور در داخل موتور، افزودنی‌های روغن موتور مصرف شده و روغن موتور سیاه می‌شود که نشان می‌دهد روغن موتور وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

🚙
@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

09391345227
‼️⚠️⚠️⭕️⭕️
آسیبهای ناشی از بریدن و یا رد كردن و یا جدا شدن دندانه های تسمه تایم : 
در خودروهایی كه دارای موتور پژو نوع XU7JP/L3 1800 سی سی میباشند اگر موتور روشن باشد یا خودرو در حال حركت باشد و #تسمه تایمینگ كه عامل گردش میل بادامك و در نهایت پائین بردن #سوپاپها میشود یك عاج( دنده) رد كند یا پاره شود و راننده سریعا ، دنده خودرو را در وضعیت دنده خلاص قرار ندهد ، چون كماكان میل لنگ موتور در حال گردش بر اثر حركت چرخها میباشد باعث بالا آمدن پیستون میگردد ؛ در این وضعیت سر پیستون به ته سوپاپهایی كه پائین مانده اند، برخورد میكند و موجب آسیب به سوپاپ و پیستون و یا سایر اجزاء موتور خواهد شد.

👈بنابراین تعویض بموقع تسمه تایم، باعث جلوگیری از آسیب به موتور خودرو میگردد.
✅هنگام تهیه تسمه نو، به جنس آن از نظر مرغوب بودن و استحكام دندانه ها، به علت حساسیت ، حتما توجه كنید و ❌نگذارید مكانیك نوع نامرغوب را نصب نماید .

@klinikfanitakhasosi5227
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

درباره تسمه تایمینگ پژو 405 - پارس و سمند
@Meysam5227
كار تسمه #تایمینگ چیست ؟ این تسمه كه در قسمت داخلی، دارای دندانه های عرضی ( عاجدار) است، توسط پولی دندانه دار سر، #میل لنگ به حركت در آمده و عامل گردش پولی دندانه دار میل بادامك در قسمت سر سیلندر موتور میباشد.
@Meysam5227
گردش میل بادامك نیز به نوبه خود باعث بالا و پایین رفتن سوپاپها در جایگاهشان در زمان معینی كه نیاز است به محفظه احتراق موتور ،سوخت و هوا وارد شود و یا دود خارج گردد ، میشود. این زمان معین و مشخص را TIME# میگویند . در خودروهای قدیمی از چرخ دنده و یا زنجیری شبیه به زنجیر دوچرخه ولی بصورت چند قلو برای گرداندن میل بادامك كه كار آن باز و بسته نمودن سوپاپها میباشد، استفاده میشد. چرخ دنده و زنجیر باعث ازدیاد صدا و وزن در موتور خودرو میگردید.
@Meysam5227
👈خودروهای جدید، برای افزایش قدرت و كاهش مصرف سوخت ،دارای موتور های با تراكم بالا میباشند و معمولا تاج #پیستون ( سر پیستون) صاف است . در صورت خرابی دندانه ها و یا بریدن تسمه مذكور ، #میل بادامك اصطلاحا از #تایم افتاده و سوپاپهایی كه نابهنگام باز شده و پایین آمده اند با سطح بالای پیستون برخورد می نمایند. و عاملی برای خرابی پیستون وکج شدن سوپاپها و یا خرابی سیلندر و سرسیلندر و شاتونها خواهد شد در این وضعیت موتور خاموش شده و تا تعمیر كلی و نصب تسمه جدید روشن نمیشود. ضمنا تا رفع مشكل باید از استارت زدن بیهوده موتور ، برای جلوگیری از آسیب بیشتر پرهیز كرد .
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

دوستان اگر کسی برای فروش خودروی خود آگهی داره لطفا pvمراجعه فرمایید تا اگهیتونو بزارم کانال
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

تقدیم همه عزیزان
تعمیرگاه تخصصی خودرو

🌺الهی امروز
🍃بهترين ثانيه‌ها
🌺شيرين‌ترين دقايق
🍃دلچسب‌ترين ساعت‌ها
🌺دوست داشتني‌ترين لحظه‌ها
🍃را پيش رو داشته باشید

🌹روزتون پراز خبرهای خوب🌹


@klinikfanitakhasosi5227
🌺الهی امروز
🍃بهترين ثانيه‌ها
🌺شيرين‌ترين دقايق
🍃دلچسب‌ترين ساعت‌ها
🌺دوست داشتني‌ترين لحظه‌ها
🍃را پيش رو داشته باشید

🌹روزتون پراز خبرهای خوب🌹


@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

اینم ‏ترفند خرید هندوانه شب یلدا🍉
هندوانه هم داری جنسیت است
هندوانه نرکشیده‌تر بوده و آب بیشتری دارد درحالیکه هندوانه ماده دایره‌ای شکل و شیرین‌تر است!
@klinikfanitakhasosi5227
اینم ‏ترفند خرید هندوانه شب یلدا🍉
هندوانه هم داری جنسیت است
هندوانه نرکشیده‌تر بوده و آب بیشتری دارد درحالیکه هندوانه ماده دایره‌ای شکل و شیرین‌تر است!
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

🚙
@Meysam5227


✅مزایای کلی استفاده از نیتروژن در تایر خودرو:

🔰افزایش فوق العاده عمر لاستیک:
به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا ۴۰% افزایش می یابد.
🔰نرم شدن کمک‌های ماشین:
به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم می‌ماند و باعث استهلاک کم کمک‌ها و سالم ماندن اتاق می‌شود و تا ۷۰% چرخ‌ها بالانس می‌شوند.

🔰تنظیم باد همیشگی لاستیک‌ها:
مولکول‌های نیتروژن درشت‌تر از هوا هستند. گاز نیتروژن هیچ‌وقت از هوای گرم و سرد تاثیر نگرفته و همیشه ثابت است.

🔰کاهش مصرف سوخت:
چون اصطکاک لاستیک با زمین به‌دلیل گاز نیتروژن کم می شود، کاهش مصرف ار ۱۰% تا ۱۵% را به دنبال دارد.

🔰ترمزگیری عالی در سرعت‌های بالا و شدید:
به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیک‌ها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا ۳۰% افزایش می‌یابد.

🔰مناسب برای رینگ‌های اسپرت:
تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگ‌ها ۱۰۰% برطرف میشود.


@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@klinikfanitakhasosi5227
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

بکار گیری نسل جدید شمع با ساختار سوزنی به دلیل نیاز به ولتاژ پایین تر برای جرقه زنی و نیز کاهش امکان خاموشی شعله و همچنین بوجود آوردن شعله گرمتر اولیه و احتراق مطمئن تر از دستاورد های جدید این صنعت است .

بنا به خاصیت تمرکز الکترون ها در سر سوزنی شکل الکترود مثبت امکان تخلیه الکتریکی در دهانه باز تر شمع با همان ولتاژ قبلی فراهم است. بازتر بودن دهانه شمع و جرقه بلند تر شعله گرمتر و در نتیجه احتراق مطمئن تر را حاصل می کند .
البته برای امکان جرقه زنی بهتر بر روی سر الکترود منفی برای ایجاد رسانایی بهتر و تخلیه الکتریکی قوی تر بعضی از کارخانجات از فلزات گرانبها استفاده می کنند.
همچنین به دلیل کوچکتر شدن سطح تماس شعله با الکترود میانی و نیز با کونیک شدن سر الکترود منفی (Taper cut) احتمال وقوع خاموشی شعله یا کوئنچینگ بسیار پایین می آید.
تا به حال برای تولید شمع های سوزنی که عمدتا دارای الکترود مثبتی به قطر4/0 تا 7/0 میلیمتر هستند می بایست از ابزار بسیار دقیق برای تولید آنها استفاده کرد. این عمل با لیزر یاگ تحقق می یابد.
@Meysam5227

همانطور که ذکر شد در اثر جرقه زنی الکترود ها ذوب و بخار می شوند و در نتیجه دهانه شمع از حالت استاندارد خارج می شود حال اگر این دهانه ثابت باشد شمع می تواند به کارکرد خود ادامه دهد.این مزیت در موتور های جدید که بعضا دسترسی به شمع آنها بدلیل محدودیت فضای زیردرب موتور سخت است و تعویض شمع اجرت بالایی را در بر دارد مطلوب تر است.
همچنین به دلیل ثابت ماندن دهانه شمع تنظیم موتور مدت بیشتری دوام داشته و ثابت می ماند و همچنین به دلیل یکنواخت تر بودن جرقه زنی دور آرام بهتری فراهم خواهد آمد.
نکته حائز اهمیت با استفاده از شمع های سوزنی این است نیاز به ولتاژ پایین تر برای کارکرد آنها از فشار جریان الکتریکی در کل سیستم جرقه را نیز کمتر کرده و بر طول عمر آنها می افزاید.
همچنین با کمک جرقه گرمتر و بهسوزی سوخت وارده و نیز از دست نرفتن فرصت های جرقه زنی و داشتن سیکل های قدرت بیشتر با یک استدلال ساده افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت نسبت به شمع های عادی قابل پیش بینی است.
با افزایش بهسوزی و احتراق کاملتر از آلایندگی های اگزوز کاسته و نتیجه آن کاهش آلودگی هوا و نیز افزایش عمر سیستم کاتالیزور اگزوزمی شود.
عمدتا کاتالیزور ها با رسوب ذرات نسوخته ، گرفته و موجب خروج با مشکل گاز های خروجی موتور ، کم شدن کارآیی موتور و فشار آوردن به اجزای موتور می گردد.

بازه حرارتی شمع (HEAT RANGE) :
یکی از مهمترین وظایف شمع خودرو به غیر از جرقه زنی انتقال حرارت مناسب گرما از درون اتاق انفجار به بیرون است .
@Meysam5227
این حرارت بیشتراز طریق رزوه ها که با ناحیه سر سیلندر در تماس است به بیرون هدایت می گردد،مقدار باقیمانده از طریق هسته مرکزی به بیرون اتاقک انفجار انتقال می یابد.
به شمعی که حرارت را سریعا انتقال می دهد شمع سرد و به شمعی که کند تر حرارت را انتقال داده و مقداری از حرارت را در خود نگه می دارد شمع گرم اطلاق می گردد.معمولا کارخانجات یک بازه عددی برای نمایش این خاصیت تعریف می کنند.
شمع های سرد اصولا در موتور های با ضریب تراکم بالا مثل موتور های توربو و موتور های به شدت تقویت شده کاربرد دارند چراکه همواره در دور های بالا کار کرده و احتمال دوده گرفتن شمع در آنها پایین است.
شمع های گرم معمولا برای خودرو های استاندارد که هم در دور های پایین مثل ترافیک های روزمره و هم در دور های بالا مثل جاده کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرند.
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@klinikfanitakhasosi5227
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

۵ دلیل واضح برای تعویض #دیسک و صفحه کلاچ خودرو
@klinikfanitakhasosi5227
دوستان و یا رانندگان عزیزی که هر روز ماشین خود را روشن و به سر کار یا به مسافرت می‌روید خوب می‌دانید که در هر بار فشار دادن کلاچ خودرو چند قطعه با هم درگیر شده تا بتوانند قدرت موتور را به چرخ انتقال دهند و باعث حرکت شما شوند. باید به این نکته توجه کرد که سیستم کلاچ خودرو بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نسبت به نوع رانندگی باید تعویض و یا در حد امکان رگلاژ شود. همان‌طور که گفته شد این موضوع بستگی به نوع رانندگی شما دارد.یکی از مهمترین عادات بد در رانندگی گذاشتن بی دلیل پا روی کلاچ است ،که به مرور زمان باعث از بین رفتن و خورده شدن صفحه کلاچ میشود!!
@Meysam5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@Meysam5227

✅تعویض شمع بعد از هر 50000 کیلو متر کار کرد است. بعضی سازنده ها شمع هایی با عمر کاری 95000 تا 140000 کیلومتر ارائه داده اند. اگر به تعویض شمع ها در موعد مقرر بی توجه باشید و تا خرابی کامل آنرا تعویض نکنید ممکن است حتی باز کردن شمع ها هم بسیار سخت شود.

🈷یکی از نشانه های خرابی شمع ها سیاه شدن آنهاست. همچنین شمع دارای یک عایق چینی است که اگر صدمه دیده باشد یا ترک برداشته باشد اختلاف پتانسیل لازم در دو سر الکترود ها ایجاد نمی شود و در نتیجه جرقه هم نخواهیم داشته و یکی از سیلندر های موتور خودروی شما کار نخواهد کرد. که این مشکل با بد کار کردن و لرزش و صدای اضافی همراه است و تشخیص آن کار سختی نیست.


@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

صبح است و هوای سرد پاییز
سرماست ولی خوش و دل‌انگیز

گرم است دل از محبت و مهر
وز شور و نشاط و عشق لبریز

@klinikfanitakhasosi5227
صبح است و هوای سرد پاییز
سرماست ولی خوش و دل‌انگیز

گرم است دل از محبت و مهر
وز شور و نشاط و عشق لبریز

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

🏁🏁استفاده از نور بالا در مه:

🚗در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد

🏁🏁خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی:

🚗این کار برای ماشین‌های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.

🚗اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.

@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@klinikfanitakhasosi5227
@klinikfanitakhasosi5227
تعمیرگاه تخصصی خودرو

@Meysam5227

تفاوت اصلی رولبرینگ (Roll bearing) و بلبرینگ (ball bearing)

👈🏋درمقاومت آنها در برابر انواع بارهای وارده است.
بطور کلی بار وارده بر انواع رولبرینگها

و بلبرینگ ها به دو صورت شعاعی (radial)
ومحوری (thrust) می باشد و بسته به

موقعیت و شرایطی که بلبرینگ مورد

استفاده قرار می گیرد یکی از این دو بار

ویا هردو بار بر آن وارد می شوند.

@klinikfanitakhasosi5227

✳️در مواقعی که فشار از نوع شعاعی
باشد ، می توان از رولبرینگ ها استفاده کرد، زیرا رولبرینگ ها در برابر این نوع بارها بسیار مقاومند و درصورتی که هردو بار شعاعی و محوری وارد شود، از 👈بلبرینگ ها می توان استفاده کرد.

❇️درواقع بلبرینگها گونه‌ای از یاتاقانها هستند که می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در جاهایی به کار می‌روند که
▪️بار به ‌نسبت کوچک باشد و در رولبرینگها نیزسطح تماس ساچمه با سطوح، به صورت یک خط می باشد وبه همین دلیل این نوع بلبرینگ ها قادر خواهند بود فشار بسیار زیادی از نوع شعاعی را تحمل کنند ولی قادر به تحمل کردن فشار زیاد از نوع محوری نمیباشند.

@Meysam5227