اتو مکانیک
عنوان گروه یا کانال:

اتو مکانیک


توضیحات: برترین کانال تخصصی #اتومکانیک همراه با مقالات خودرویی و #رفع مشکلات فنی خودروها فقط⬇️ @auto_m ✅کد شامد كانال 1-1-3978-61-4-1 ☺️ #مدیرفني و #تبليغات كانال:⬇️ @Hosini_par ☺️ادمين تبادلات⬇️ @Zahra_f_73 دیگر کانال ما:⬇️ @auto_mechanics @liftruck_service
شناسه: auto_m@
تعداد اعضا: 42958
اتو مکانیک

📚پاورپوینت گیربکس بورگ وارنر m35 (نمایش حالت های درگیری و محاسبه ی نسبت دنده ها)
اتو مکانیک

سوپرشارژر تیغه ای 
خیلی کم کاربرد هست...
@auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
🚨🔧🎥🚐🚗🚧💣🔩🚦📢
سوپرشارژر تیغه ای
خیلی کم کاربرد هست...
@auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
🚨🔧🎥🚐🚗🚧💣🔩🚦📢
اتو مکانیک

🚥🚦 دوستان گرامی کانال ما را به دیگران معرفی کنید ...
ویدیو ها و تصاویر کانال ما را به سایر گروه ها ارسال کنید...
🌹🌼🌸🍀🌻🌺🌷
اتو مکانیک

سلام
دوستان عزیز از این به بعد سعی میکنیم روزی یک واژه یا اصطلاح تخصصی مکانیک خودرو را برایتان در کانال همراه با معنی قرار دهیم .
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
نظر ،پیشنهاد ، انتقاد👇👇👇👇
@siamakmahdavi2
اتو مکانیک

🔧🔩 AWD:
ALL.WHEEL.DRIVE
در این خودرو ها چهار چرخ خودرو همیشه محرک هستند و این حالت قابل تغییر نمی باشد.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
اتو مکانیک

🔧🔩 AWD:
ALL.WHEEL.DRIVE
در این خودرو ها چهار چرخ خودرو همیشه محرک هستند و این حالت قابل تغییر نمی باشد.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
اتو مکانیک

☝☝☝انیمیشن زیبا از کارکرد بخش های مختلف یک موتور
@auto_m
اتو مکانیک

HHC
Hill . Hold . Control
سیستم نگهدارنده خودرو در شیب
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
این سیستم در هنگام آغاز حرکت در سربالایی موجب می شود که اتومبیل رو به عقب حرکت نکند.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
اتو مکانیک

ADA
Active . Driving . Assist
سیستم فعال کمک به راننده
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
این سیستم شامل سنسور های مادون قرمز و فاصله سنج و کروز کنترل می باشد که با آنالیز محیط اطراف خودرو تصمیم گیری می کند و حتی در کار راننده دخالت می کند و سرعت را کاهش می دهد.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
اتو مکانیک

LPG
Liquefied . Petroleum . Gas
گاز نفت مایع( گاز مایع)
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
گاز مایع اساسا از بوتان و پروپان به دست می آید.
از نظر شیمیاشی مشابه بنزین است .
درجه اکتان بوتان خالص= ۹۳
درجه اکتان پروپان خالص= ۱۰۰
درجه اکتان LPG بستگی به نسبت اختلاط این دو دارد.
گاز مایع به دلیل آنکه برای تبخیر به زمان نیاز دارد ،بسیار خطرناک تر از CNG میباشد.
اتو مکانیک

💥برای اولین بار در ایران💥                        تبلیغ بازدیدی بنر شما در کانال های مکانیک با بهترین بازده و جذب حداکثر عضو     @Auto_ad
💥برای اولین بار در ایران💥 تبلیغ بازدیدی بنر شما در کانال های مکانیک با بهترین بازده و جذب حداکثر عضو @Auto_ad
اتو مکانیک

NPT
Non . pneumatic . tire
تایر بدون هوا
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
دیواره ی این تایر ها ۵ برابر تایر های هوای فشرده سختی دارد ولی برای سرعت های بالا هنوز قابل استفاده نیستند.این تایر ها حساسیت به دمای محیط بسیار پایینی دارند به همین دلیل در ربات های فضایی هم کاربرد دارند.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
اتو مکانیک

📚☝️☝️کاتالوگ موتور 407
اتو مکانیک

TWD
Two . wheel . drive
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
سیستم دو چرخ محرک موتور سیکلت ها
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🚧🚧🚧
@auto_d
اتو مکانیک

💥برای اولین بار در ایران💥                        تبلیغ بازدیدی بنر شما در کانال های مکانیک با بهترین بازده و جذب حداکثر عضو     @Auto_ad
💥برای اولین بار در ایران💥 تبلیغ بازدیدی بنر شما در کانال های مکانیک با بهترین بازده و جذب حداکثر عضو @Auto_ad
اتو مکانیک

Driver . Assistance
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
این سیستم محصول شرکت ب ام و می باشد و قادر است تابلو های راهنمایی و رانندگی کنار جاده را بخواند و پشت آمپر یا شیشه جلوی خودرو نمایش دهد یا حتی هشدار صوتی بدهد.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
اتو مکانیک

LKA
Lane . keeping . aid
سیستم هشدار دهنده برون رفت ناخواسته خودرو از مسیر
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
@auto_d
اتو مکانیک

DOD
Displacement On Demand
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
مدیریت فعال سوخت و مصرف متناسب با تقاضا
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
در این سیستم می توان با بسته نگه داشتن سوپاپ های ورودی و خروجی در تعدادی از سیلندر ها آن ها را غیر فعال کرده و با این کار مصرف سوخت را کاهش داد.
به عنوان مثال در کادیلاک sixteen با استفاده از این سیستم امکان کار با حالت ۴_۸_۱۶ سیلندر فراهم شده است ،که کاهش مصرف سوخت بسیار زیادی را در پی داشته است.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_m
اتو مکانیک

چرا ایرانی ها استاد خراب کردن توربو شارژر هستند؟
@auto_m
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
جواب :این است که بسیاری از رانندگان در ایران طبق عادتی که میراث دوران خودرو های کاربراتوری هست ،در زمان خاموش کردن موتور به موتور گاز میدهند ، این کار در یک موتور که دارای توربوشارژر هست ،باعث می شود توربو شارژر به سرعت بالای ۱۰۰هزار rpm برسد، و درست در همین حال به دلیل خاموش شدن موتور و متوقف شدن میل لنگ دیگر سیستم روغنکاری کار نکند ، خوتان تصور کنید محوری با سرعت بیش از ۱۰۰ هزار rpm بدون روغنکاری چه می شود....💥🔥
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

اشنایی عمومی با سیستم انژکتوری👆👆👆
اتو مکانیک

AGB
Automatic . GearBox
گیربکس اتوماتیک
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
@auto_d
اتو مکانیک

مقدمه از گیربکس های cvt
اتو مکانیک

ACU
airbag . control . unit
واحد کنترل کیسه هوا
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
در بین عامه ی مردم به کامپیوتر ایربگ معروف شده است ، به طور دقیق تر واحد پردازشی می باشد که اطلاعات دریافتی از سنسور های اینرسی سنج و یا تغییرات ناگهانی سرعت رو تجزیه و تحلیل می کند تا بتواند وقوع تصادف را تشخیص داده و دستور انفجار کپسول انفجاری کیسه هوا را صادر کند.
البته این واحد ، در صورت وجود کمربند های انفجاری آنها را نیز فعال می کند.
برای امنیت بیشتر ، دستور قطع برق پمپ بنزین را نیز صادر می کند.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
@auto_d
@auto_d
@auto_d
اتو مکانیک

دوستانی که مایل به همکاری با ما هستند، با آدی زیر تماس بگیرند.
@siamakmahdavi2
اتو مکانیک

کاتالوگ کامل ساناتا (A2.4)👇👇👇
اتو مکانیک

کاتالوگ کامل توسان👇👇👇
اتو مکانیک

کاتالوگ کامل آزارا👇👇👇
اتو مکانیک

SRS
Restraint . System . supplemental
سامانه محدودیت تکمیلی
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
سیستمی می باشد که بر اساس آن کیسه های هوا بر اساس کودک بودن یا بزرگسال بودن سرنشین از خود واکنش متفاوت نشان می دهد و مقدار پر شدن کیسه هوا را متناسب با سرنشین کنترل می کند.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
@auto_d
@auto_d
@auto_d
اتو مکانیک

سوراخ کیسه هوای سمت راننده بنز s500
دو عدد سوراخ با قطر ۳cm
 @auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
🚧🚦🏁🌀🚥🔧🎥💥🚨🚘🔩💣
سوراخ کیسه هوای سمت راننده بنز s500
دو عدد سوراخ با قطر ۳cm
@auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
🚧🚦🏁🌀🚥🔧🎥💥🚨🚘🔩💣
اتو مکانیک

☝☝ علت وجود این سوراخ ها این است که زمانی که فرد با کیسه هوای پر شده برخورد می کند کیسه هوا با خارج کردن گاز داخل خود انرژی برخورد را جذب کند در غیر این صورت کیسه هوا مانند یک جسم جامد عمل می کند و به فرد آسیب می زند.
اتو مکانیک

RON
RESEARCH . OCTAN . NUMBER
عدد اکتان آزمایشگاهی
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
در روش آزمایشگاهی به دست آوردن عدد اکتان یک سوخت را در موتوری با نسبت تراکم متغیر با شرایط کنترل شده آزمایشگاهی مورد سنجش قرار می دهند و نتیجه را با مخلوط ایزواکتان و هپتان مقایسه می شود.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
@auto_d
@auto_d
@auto_d
اتو مکانیک

کیسه هوای خودرو Airbag

کيسه‌هاي هوايي نوعي از سيستم امنيتي خودروها مثل کمربند ايمني هستند که به منظور جلوگيري از برخورد سرنشينان با بخش‌هاي ثابت خودرو طراحي شده‌اند. امتياز مهم اين کيسه‌ها آن است که طبق قانون پاسکال هرچه سطح مورد تماس در انتقال نيرو بيشتر باشد، شدت صدمات کاهش مي‌يابد. کيسه‌هاي هوايي معمولا در قسمت‌ فرمان، داشبورد، درها، سقف يا قسمت پشتي صند‌لي‌ها که داراي حسگر است، نصب مي‌شوند تا آثار تصادف و ضربات را روي سرنشينان کم کنند.

انواع کيسه هواي پيشرفته‌ترين نوع کيسه‌هاي هوايي آنهايي هستند که از سر محافظت مي‌کنند. اين نوع کيسه‌هاي هوايي مي‌توانند بخش بيشتري از خودرو را با چند رديف صندلي مثل ون‌ها پوشش دهند. 2 نوع کيسه هوايي وجود دارد، نوعي که از جلو باز مي‌شود و ديگري که از نوع جانبي است. کيسه‌ هوايي طوري طراحي شده‌ که سر و قفسه سينه را موقع حوادث رانندگي که از پهلو رخ مي‌دهد، محافظت مي‌کند. اين نوع که خود ترکيبي از چند کيسه هوايي است، به سه دسته تقسيم مي‌شود: کيسه هوايي محافظ سر، سر و سينه و سينه.

سیستم کیسه هوا یکی از جدیدترین سیستمهایی است که در اکثر خودروهایی که استاندارد های

جهانی را رعایت می نمایند به کار می رود کیسه هوا نقش بسیاری در تصادفات بازی می نماید

طی سال های طولانی کمربندهای ایمنی تنها وسیله مهارکننده کنش پذیر در خودروها بوده اند. در عین حال در این مدت بحث های زیادی در مورد ایمنی آنها به خصوص در مورد کودکان مطرح شده است، ولی به مرور زمان در اکثر کشورها کمربندهای ایمنی شامل مقررات اجباری شده اند. آمار و ارقام نشان می دهد که استفاده از کمربندهای ایمنی جان هزاران نفر را در تصادفات نجات داده است.
کیسه های هوا نیز طی سالهای طولانی در حال توسعه بوده اند. ایده استفاده از یک بالش نرم در برابر برخورد، بسیار جذاب بوده و اولین ثبت اختراع در مورد یک وسیله قابل انبساط برای فرود آمدن در آن در هنگام تصادف برای هواپیماها طی جنگ جهانی دوم انجام شده است! در دهه 80 اولین کیسه هوای تجاری شده در خودروها ظاهر شد.




🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_m



طرز کار کیسه هوا

کیسه که از پارچه نایلونی نازکی ساخته شده که درون فرمان یا داشبورد (و اخیراً درون صندلی و در) تا می شود و قرار می گیرد.
- سنسور که وسیله ای است که به کیسه فرمان باد شدن را می دهد. باد شدن در صورتی رخ می دهد که برخوردی با نیروی با نیروی معادل برخورد یک دیوار آجری با سرعت 10 تا 15 مایل بر ساعت (16 تا 24 کیلومتر بر ساعت) ایجاد شود. وقتی تغییر جرم باعث بسته شدن اتصال برقی شود، سوئیچ مکانیکی زده شده و به سنسور پیام می دهد که تصادف رخ داده است. سنسور اطلاعات را از یک شتاب سنج که درون میکروچیپ قرار دارد دریافت می کند.

سیستم بادکننده کیسه هوا موجب واکنش آزید سدیم (Na N3) با نیترات سدیم (Propellant) جامد را مشتعل کرده و به سرعت می سوزد تا حجم بزرگی از گاز را برای باد کردن کیسه هوا به وجود بیاورد. به این ترتیب کیسه هوا از قسمت ذخیره شده خود با سرعت 200 مایل بر ساعت (322 کیلومتر بر ساعت) یعنی سریع تر از یک چشم بر هم زدن از هم باز می شود. یک ثانیه بعد، برای آنکه سرنشین بتواند حرکت کند، گاز به سرعت از سوراخ های درون کیسه تخلیه شده و کیسه را از حالت باد شدن در می آورد.

کیسه هوا و سیستم بادکننده ذخیره شده در فرمان:
گرچه همه این فرآیند تنها در یک بیست و پنجم ثانیه رخ می دهد ولی زمان اضافی ایجاد شده برای جلوگیری از یک جراحت جدی کافی است. ماده پودری که از کیسه هوا آزاد می شود آرد ذرت عادی یا پودر تالک است که توسط سازنده برای نچسبیدن تاهای کیسه به هم در هنگام ذخیره کیسه هوا استفاده شده است. سیستم بادکننده از یک پیشران جامد و یک جرقه زن استفاده می کند.

اجزای اصلی سیستم کیسه هوا عبارت اند از

1- کیسه هوای راننده و سرنشین

2- چراغ هشدار دهنده

3- کلیدهای صندلی سرنشین

4- باد کننده اتشی

5- مشتعل ساز

6-حسگرهای ضربه

7- واحد کنترل الکتریکی

حجم کیسه هوای راننده در حدود 60 لیتر و حجم کیسه هوای سرنشین در حدود 160 لیتر است.
@auto_d
@auto_d
@auto_d
@auto_d
اتو مکانیک

اتو مکانیک

👆👆👆انواع طرح میل سوپاپ و سوپاپ ها
@auto_m
اتو مکانیک

دوستان عزیز به دلیل شدت گرفتن سرقت مطالب از کانال ما مطالب رو به صورت دو مرحله ای منتشر می کنیم...
بدین صورت که ابتدا یک سوال مطرح می کنیم و بعد از چند ساعت جواب آن را منتشر می کنیم...
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

سوال :
چرا در موتور های ۴ سیلندر یاتاقان ثابت شماره ۳ که بین سیلندر ۲ و ۳ قرار دارد بیشتر از سایر یاتاقان ها خراب می شود؟
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
پاسخ این سوال در چند ساعت آینده در کانال قرار داده می شود
@auto_m
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

جواب:
این مشکل برمیگرده به موضوع انتقال حرارت در موتور های ۴ سیلندر.

سیلندر های ۱و۴ به دلیل اینکه در ابتدا و انتهای بلوکه قرار دارد از سه ضلع حرارت را به محیط می دهند ولی سیلندر ۲ و ۳ فقط از دو ضلع می توانند حرارت خود را به محیط انتقال بدهند.
نکته: مایع خنک کاری هم تعادل خنک کاری مناسبی را برای موتور فراهم نمی کند زیرا آب خنک شده در رادیاتور توسط واتر پمپ وارد بلوکه می شود و سیلندر شماره ۱ را خنک می کند سپس آبی که کمی گرم شده سیلندر ۲ را خنک می کند به همین ترتیب آبی که به انتهای بلوکه می رسد اختلاف دمای زیادی با آب ورودی دارد.
@auto_m
این نکته را #صرفا برای باز تر شدن دید شما نسبت به موضوع توزیع دما در موتور مطرح کردم .
البته راه حل هایی برای بهتر شدن توزیع دما در موتور وجود دارد که فردا در کانال قرار میگیرد.
اتو مکانیک

اتو مکانیک

☝☝☝ تصویر توزیع دما در سرسیلندر موتور
همان طور که می بینید احتمال سوختن و خرابی سوپاپ های سیلندر های ۲ و ۳ هم بیشتر خواهد بود ،چون دمای کاری بالاتری دارند.
@auto_m
اتو مکانیک

MON
MOTOR . OCTAN . NUMBER
عدد اکتان موتوری
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
روش دقیقتری برای به دست آوردن عدد اکتان می باشد .Mon هم با موتوری مانند Ron سنجیده میشود ولی با پیش حرارت سخت ، سرعت بالاتر موتور ،تایم جرقه متغیر و..‌. فشار بیشتری بر مقاومت خودسوزی وارد می کند Mon معمولا ۸ تا ۱۰ واحد کمتر از Ron هست.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

سلام ,این تصویر پره های خنک کاری موتور سیکلت هوندا"۱۲۵" هست که من برش زدم 
چرا پره های بالایی بلند تر هستند؟
@auto_m
@auto_m
@auto_m
سلام ,این تصویر پره های خنک کاری موتور سیکلت هوندا"۱۲۵" هست که من برش زدم
چرا پره های بالایی بلند تر هستند؟
@auto_m
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

☝☝☝جواب این سوال چند ساعت دیگه در کانال قرار میگیره...
سوال خیلی ساده هست ...
@auto_m
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

جواب:
همان طور که حتما همه ی شما می دانید بیشتر میزان حرارت تولیدی موتور در قسمت محفظه احتراق و بالای سیلندر می باشد .
از سویی دیگر در انتقال حرارت میزان ماده ای که حرارت را جذب می کند با میزان حرارت جذب شده رابطه مستقیم دارد ،پس پره های خنک کننده بزرگ تر یعنی جذب بیشتر حرارت از سوی دیگر این حرارت جذب شده باید به صورت تابشی و... به محیط منتقل شود که در این نوع انتقال حرارت ،میزان حرارت انتقالی با سطح جسم رابطه مستقیم دارد پس پره های بزرگ تر مساوی است با سطح بیشتر و انتقال دمای بیشتر
@auto_m
تمام این ها منجر می شود که جایی که حرارت بیشتری دارد ،بیشتر خنک شود تا تعادل دمایی موتور تحقق پیدا کند.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

جواب:
همان طور که حتما همه ی شما می دانید بیشتر میزان حرارت تولیدی موتور در قسمت محفظه احتراق و بالای سیلندر می باشد .
از سویی دیگر در انتقال حرارت میزان ماده ای که حرارت را جذب می کند با میزان حرارت جذب شده رابطه مستقیم دارد ،پس پره های خنک کننده بزرگ تر یعنی جذب بیشتر حرارت از سوی دیگر این حرارت جذب شده باید به صورت تابشی و... به محیط منتقل شود که در این نوع انتقال حرارت ،میزان حرارت انتقالی با سطح جسم رابطه مستقیم دارد پس پره های بزرگ تر مساوی است با سطح بیشتر و انتقال دمای بیشتر
@auto_m
تمام این ها منجر می شود که جایی که حرارت بیشتری دارد ،بیشتر خنک شود تا تعادل دمایی موتور تحقق پیدا کند.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

سوال امشب:
چرا در موتور ها از بغل یاتاقانی استفاده می شود؟
🌀راهنمایی :میل لنگِ موتور آکبند لقی طولی نداره...
@auto_m
@auto_m
جواب را ساعت ۱۱، در کانال قرار میدم
اتو مکانیک

جوابِ سوال:
خیلی ازدوستان به راهنمایی دقت نکردند.
ذاتاً بغل یاتاقانی برای تنظیم لقی طولی می باشد ، اما موتور نو را می توان طوری ساخت که لقی طولی نداشته باشد
استفاده از بغل یاتاقانی به این دلیل است که به مرور زمان لقی طولی ایجاد می شود و می توان با استفاده از بغل یاتاقانی ضخیم تر لقی را از بین برد...

این کار صرفا آینده نگری طراحان هست...
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_m
@auto_m
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

TOE . IN
سرجمعی چرخ ها(جلو)
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
میزان فاصله ای که قسمت جلوی چرخ های خودرو نسبت به قسمت عقب همان چرخ ها به هم نزدیک تر هستند.
در خودرو هایی که محرک عقب هستند ،این فاصله برای غلبه بر نیرو هایی که تمایل به باز کردن چرخ ها از یکدیگر را دارند، در نظر گرفته می شود و در جاده پس از تعادل این نیرو ها چرخ ها به صورت موازی قرار میگیرند.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
@auto_d
@auto_d
@auto_d
اتو مکانیک

در این طرح که در موتور های V شکل کاربرد دارد چند مزیت به دست می آید:
دو ردیف سیلندر دقیقا قرینه میشوند .
کاهش تعداد یاتاقان ها
@auto_m
در این طرح که در موتور های V شکل کاربرد دارد چند مزیت به دست می آید:
دو ردیف سیلندر دقیقا قرینه میشوند .
کاهش تعداد یاتاقان ها
@auto_m
اتو مکانیک

سوال شماره3⃣:
اگر با گاز دادن به موتور شیلنگ خروخی آب موتور مچاله شود، مشکل از کجاست؟
@auto_m
@auto_m
جواب این سوال چند ساعت دیگه در کانال قرار میگیرد
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

جوابِ سوال شماره 3⃣ :
این حالت زمانی اتفاق می افتد که خروجی مسیر چرخش مایع خنک کنده در موتور مسدود شود ، و واتر پمپ آب را وارد موتور کند و یک خلا نسبی در رادیاتور به وجود آید و این خلا به شیلگ آب خروجی موتور منتقل شود و باعث مچاله شدن آن شود.
@auto_m
حال علت اصلی مسدود شدن مسیر خروجی آب ،که کم هم پیش نمی آید ،قفل شدن #ترموستات می باشد.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_m
@auto_m
اتو مکانیک

لیفتراک کمپانی Airtrax با چرخ های استثنایی برای حرکت آزادانه در هر جهت
⬇️👆👆👆👆👆
اتو مکانیک

S-AWC
SUPER-ALL . WHEEL . CONTROL
محاسبه دائم گشتاور برای توزیع جداگانه هر چرخ متناسب با شرایط جاده و چسبندگی حداکثری مورد استفاده شرکت میتسوبیشی ژاپن می باشد.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@auto_d
@auto_d
@auto_d
@auto_d