آموزش و عیب یابی خودرو
عنوان گروه یا کانال:

آموزش و عیب یابی خودرو


توضیحات: ✳️ به بزرگترین کانال آموزشی خودرویی خوش آمدین تبلیغات ارزان و پربازده ↙️ https://t.me/joinchat/AAAAAD_A86Abxc8qES0dKw #ثبت #ساماندهی, shamadcode1-1-69044-61-4-1 ─═हई╬ @diagcarman ╬ईह═─
شناسه: diagcarman@
تعداد اعضا: 112273
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

اتفاق باور نکردنی, قربون امام حسین ع و آقام حضرت ابوالفضل ع, برم, طوفان شن عظیمی در عراق به پا شد و اتفاق جالب اینکه, طوفان وارد شهر کربلا نشد و مانند یک دیوار عظیم قبل از ورود به شهر ایستاد😳🙄🙏🙏🙏
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

⚠️دانستنی های روغن موتور
فایل بسیار عالی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
⭕️ @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

طبق در خواست شما عزیزان که راجب تیپ بندی و امکانات هر تیپ 206 از من سوال فرموده بودید بر خودم مقدر دانستم که این اطلاعات را توسط این عکس به طور مختصر و مفید در اختیار شما قرار بدهم
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

بنزین سوپر,,,,🤔🤔
@diagcarman
بنزین سوپر,,,,🤔🤔
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

👇👇👇

* آیا استفاده دائم از بنزین سوپر در درازمدت به انژکتور و موتور آسیب می‌رساند؟
@diagcarman

تفاوت اصلی بنزین سوپر و بنزین‌های عادی در اکتان بالاتر بنزین‌های سوپر است. تقریبا تمامی خودروهای تولید شده و وارد شده به کشور مطابق دفترچه راهنمای آن‌ها برای استفاده از بنزین سوپر (با اکتان بالا) طراحی‌شده‌اند و طبیعی@diagcarman است که استفاده از بنزین باکیفیت پایین‌تر باعث آسیب به موتور خودرو می شود که بارزترین آن بروز پدیده ناک است که به‌مرور به بخش‌های داخلی موتور فشار وارد می‌کند ضمن آنکه کشش خودرو نیز به میزان اندکی کاهش پیدا می‌کند. هرچند در این سوال به مدل خودرو اشاره نشده است اما به‌احتمال زیاد استفاده از بنزین سوپر آسیبی به موتور وارد نمی‌کند هرچند بهتر است برای این مورد به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید یا برچسبی را که در این زمینه در خودرو نصب می شود ببینید.@diagcarman موتور بعضی از خودروها با طراحی قدیمی به‌گونه‌ای طراحی شده که استفاده از بنزین معمولی برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند ضمن آنکه بعضی از خودروها هم به شکلی طراحی می‌شوند که می‌توانند از هر دو نوع بنزین استفاده کنند.

هرروز یک پرسش و پاسخ خودرویی
🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔰🔰14توصیه ضروری
👇👇👇👇👇👇👇
🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

۱٫ هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر شمع خودرو تعویض گردد.
@diagcarman
۲٫ صافی بنزین و لنت ترمز هر ۱۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
۳٫ تسمه تایم خودرو هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر تعویض گردد.
۴٫ تسمه تایم باید برند معتبر باشد.روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا در هر ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
۵٫ از تمیز کردن فیلتر هوا جدا” خودداری فرمایید چون ذرات موجود در آن سرطان زا می باشد.
@diagcarman
۶٫ از هل دادن خودروهای انژکتوری جهت روشن نمودن خودرو خود داری کنید.
۷٫ ماهی یک بار کولر خودرو را به مدت چند دقیقه جهت مخلوط شدن گاز با روغن مخصوص آن و جلوگیری از فاسد شدن آن روشن نمایید.
۸٫ در هنگام روشن بودن خودرو از باز کردن کابل باتری خودداری کنید.
@diagcarman
۹٫ با روشن شدن چراغ استپ،خودرو را متوقف نموده با نمایندگی تماس بگیرید.
۱۰٫ با روشن شدن چراغ انژکتور، خودرو را خاموش نموده وبسط باتری را چند ثانیه جدا نموده و سپس اتصال دهید اگر چراغ خاموش نشد به نمایندگی مراجعه نمایید.
۱۱٫ در اول صبح بعد از روشن نمودن خودرو نیازی به گرم کردن خودرو در حالت توقف نیست و در کمتر از یک دقیقه خودرو را حرکت دهید و مسافت یک کیلومتر را با دنده ۱ و۲ برانید.در حالت توقف مدت زیادی خودرو را روشن نگاه ندارید.
۱۲٫ از روشن کردن کولر در حالت توقف خود داری نمایید.
@diagcarman
۱۳٫ هیچ دستگاه عیب یابی قادر به تنظیم میزان سوخت مصرفی نمی باشد.دستگاه عیب یاب فقط می تواند میزان مصرف سوخت بالا یا پایین را نشان دهد. و رفع عیب به عهده مکانیک می باشد.
۱۴٫ توصیه می گردد اولین تعویض روغن در ۲۵۰۰ کیلومتر انجام شود .
🔰 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

👈سنسور ناک(ضربه),محل قرارگیری👈روی بلوکه سیلندر👉
وظیفه و عملکرد👇👇👇👇
@diagcarman
👈سنسور ناک(ضربه),محل قرارگیری👈روی بلوکه سیلندر👉
وظیفه و عملکرد👇👇👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

سنسور ضربه
@diagcarman
ضربه زنی در اثر احتراق پیش رس یا خود سوزی مخلوط هوا و سوخت در داخل موتور ایجاد میشود ودر صورت تداوم میتواند منجر به صدمه به قطعات موتورگردد.
از جمله صدمات آن میتوان به ترک خوردن و ذوب شدن پیستون خم شدن شاتون وصدمه به شمع ها اشاره کرد.سنسور ضربه بروز آنرا حس کرده وبه Ecu گزارش میکند و Ecu در جهت جلوگیری از آن مقداری آوانس جرقه را کم کرده ونسبت هوا به سوخت را کمی غنی تر میکند.@diagcarman
با از بین رفتن ضربه زنی مجددا آوانس جرقه توسط Ecu افزایش میابد. این کاهش وافزایش مرتبا ادامه میابد تا جایی که موتور همیشه در شرایط آستانه ضربه زنی که حداکثر بازدهی وجود دارد کار کند.
@diagcarman



این سنسور بادریافت اطلاعات ضربهای حاصل از احتراق سوخت ومیزان ضربه هر سیلندر و فرستادن این اطلاعات به ecu کمک میکند که اوانس و ریتارد جرقه به گونه ای تنظیم شود تا کمترین ضربه به سر پیستون وارد شود و موتور به نرمی کار کند.
@diagcarman
با توجه به عملکرد سنسور ضربه و سنسور اکسیژن که به صورت موازی با یکدیگر در ارتباط میباشند اگر خراب شود احتمال تشخیص خرابی به وسیله کارکرد موتور به ویژه در زمان استفاده از بنزین با اکتان بالا. اگر تفاوت محسوسی در زمانی که موتور با بنزین معمولی کار میکند و زمانی که از بنزین با اکتان بالا استفاده میکنید مشاهده کردید میتوانید پی به خرابی این سنسور ببرید.
@diagcarman
نکته : خرابی این سنسور باعث لرزش موتور و باعث روشن شدن چراغ چک میشود.
🔵
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️عیب یابی کارکرد  پیشرانه از روی شمع👇
@diagcarman
☝️عیب یابی کارکرد پیشرانه از روی شمع👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش عیب‌یابی کارکرد پیشرانه از روی شمع:

در اینجا به چند دلیل و مشکل اصلی این قطعه کوچک و حیاتی در خودرو می‌پردازیم و باز هم تاکید می‌کنیم که همیشه از شمع مناسب با خودرو خود استفاده کنید؛ شمعی که هم دمای کاری آن و هم نوع آن مناسب با پیشرانه اتومبیل باشد.

1. شنیدن صدای ضربه در موتور خودرو یا اصطلاحا حالت Knock به معنی این است که شمع برق مناسبی برای جرقه زدن ندارد. اگر به این شمع نگاه کنیم چینی آن شکسته است و پلاتین سر شمع نیز اندازه استاندارد خود را ندارد. این مشکل می‌تواند به خاطر استفاده از شمعی با بازه حرارتی نامناسب برای این پیشرانه باشد ( هر شمع باید مناسب با دمای کارکرد پیشرانه انتخاب شود که در کاتالوگ خودرو و شمع‌ها نوشته می‌شود ). از طرفی به خاطر زود جرقه زدن شمع‌ها یا اصطلاحا آوانس بودن موتور نیز ممکن است این اتفاق بیفتد.

2. اگر شمع خودرو دارای رسوباتی در سر خود شده و چینی رنگ زرد پیدا کرده است، 2 دلیل می‌تواند داشته باشد؛ یا سوخت خودرو کیفیت مناسبی ندارد و دارای ترکیبات سربی است و یا اینکه مدت زیادی را با دور بالا رانندگی کرده اید. چنین شمعی را باید باز کرده و خوب تمیز کرد، هر چند که به خوبی قبل کار نخواهد کرد و بهترین راه حل‌، تعویض آن است.

3. شمع دوده زده و سیاه شده، شایع‌ترین نوع شمع‌هاست. این حالت به خاطر این به وجود می‌آید که سوخت و ساز اصلا از نظر میزان نسبت هوا و بنزین، تنظیم نیست؛ یعنی ممکن است غلظت آن زیاد شده است که مصرف بالا نشانه آن است. پس به دنبال مشکل در ساسات خودرو ( چه حالت اتوماتیک در خودرو‌های انژکتوری و چه ساسات دستی در خودرو‌های کابراتوری) بروید. کثیف بودن فیلتر هوا نیز به معنی کم بودن نسبت هوا و سوخت است و می‌تواند این مشکل را پدید آورد.

4. اگر با باز کردن شمع دیدیم که اصطلاحا سر آن گچه زده است و خاکستر سفیدی همه اجزای نوک آن را پوشانده، باید مستقیم به سراغ کیفیت سوخت برویم. این حالت زمانی پیش می‌آید که بنزین بدون سرب کیفیت خوبی نداشته و از مکمل نیز استفاده نکرده ایم و یا مکمل مورد استفاده کیفیت خوبی نداشته است. برای حل این مشکل باید شمع را تمیز کرد و یا در صورت امکان آن را تعویض و از مکمل‌های شناخته شده موجود در بازار استفاده کرد.
5. روغن زدن سر شمع‌ها یا اصطلاحا چرب شدن آنها به معنی وقوع یک خرج بزرگ برای راننده است. هنگامی که موتور به روغن‌سوزی می‌افتد، روغن وارد اتاق محفظه احتراق می‌شود و از آنجایی که دمای سوختن بالا تری دارد، به همراه بنزین به خوبی نمی‌سوزد و مقداری از آن سر الکترود‌های شمع می‌نشیند. شمع در این حالت کاملا روغنی و سیاه است و جرقه به خوبی زده نمی‌شود. روغن سوزی موتور می‌تواند از دو عامل باشد؛ یکی اینکه آب‌بند‌های گیت سوپاپ فرسوده شده و روغن از آن عبور می‌کند و وارد سیلندر می‌شود و یا اینکه رینگ‌های روغنی پیستون معیوب شده‌اند که نمی‌توانند روغن را از جداره سیلندر به خوبی پاک کنند. در این حالت باید پیشرانه را سریع‌تر تعمیر اساسی کرد.

6.اگر دیدیم الکترود میانی شمع خورده شده است و لبه‌های چینی دور آن سوختگی کمی دارد، یعنی اینکه عمر این شمع به پایان رسیده و باید زودتر تعویض شود. در این حالت به خاطر زیاد شدن فاصله الکترود و پلاتین شمع، جرقه ضعیف است و موتور قدرت مناسبی ندارد.
🔵@diagcarman
7. گاهی اوقات با باز کردن شمع می‌بینیم که سر آن بنزینی است و ظاهرا عمل سوخت و ساز درون پیشرانه به خوبی صورت نمی‌گیرد. در این حالت موتور خودرو ریپ می‌زند و به خاطر خیس بودن سر شمع و جرقه نامناسب، پیشرانه به سختی روشن می‌شود. پس باید مشکل را در سیستم جرقه زنی پیدا کرد که لازم است به کنترل وایر‌ها و تنظیم بودن برق خودرو بپردازید. در صورتی که مشکلی پیدا نشد به سراغ سیستم تزریق سوخت خودرو بروید. ممکن است کاربراتور شما مصرف سوخت بالایی پیدا کرده و ساسات آن نامیزان شده و یا انژکتور خودرو دارای نشتی است و اصطلاحا سوزن‌ها گشاد شده اند که بنزین بیش از حد وارد موتور می‌شود.
🔵@diagcarman
8. ممکن است دیده شود که سر شمع و پلاتین و الکترود میانی ذوب شده‌اند. این یعنی وجود گرمای بیش از حد قابل تحمل برای شمع خودرو.@diagcarman این گرمای زیاد می‌تواند علل زیادی داشته باشد مثل بد کار کردن سیستم خنک کاری خودرو که پیشرانه را به دمای مطلوب نمی‌رساند، برق دزدی وایر‌ها از هم که باعث می‌شود جرقه یک شمع بیش از حد زیاد شود، آوانس بودن بیش از حد پیشرانه و یا مصرف زیاد سوخت که باعث می‌شود تا مقداری از سوخت قبلی درون پیشرانه باقی بماند و انفجارهایی با شدت بیش از حد تحمل شمع درون سیلندر اتفاق بیفتد. برای حل این مشکل باید از شمع‌های مناسب استفاده کرد، وایر‌ها را از نظر برق دزدی چک کنید و به نشانه‌های مشکل درون سیستم خنک کاری مثل خرابی واشر سر سیلندر و ایراد در رادیاتور و... بپردازید.

🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

تعمیر فوق حرفه ای مزراتی😐
@diagcarman
تعمیر فوق حرفه ای مزراتی😐
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

تعمیر فوق حرفه ای مزراتی😐
@diagcarman
تعمیر فوق حرفه ای مزراتی😐
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

باطری(انباره)👇👇
@diagcarman
باطری(انباره)👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ طول عمر باطری اسیدی چقدر است؟
🆔 @diagcarman

✅طول عمر انتظاری باتری:

طول عمر انتظاری باتری ها علاوه بر کیفیت ساخت باتری و عمر طراحی شده آن، کاملا بستگی به مصرف کننده آنها دارد. عواملی مانند نحوه استفاده از آنها، نگهداری، شارژ و دشارژ و دمای محیطی می تواند بر عمر باتری های مورد استفاده دخیل باشند.
🆔 @diagcarman

💢طول عمر طراحی شده باتری:

هر نوع باتری با طول عمر مشخص طراحی شده است و البته در شرایط استفاده ایده‌آل از آنها. معمولا باتری هایی با تکنولوژی AGM برای طول عمری برابر ۵ تا ۱۰ سال طراحی شده است. هر چه از باتری بیشتر استفاده شود و شارژ و@diagcarman دشارژ بیشتری بر باتری وارد شود، طول عمر آن کاهش مییابد. به همین دلیل سازمان هایی که با قطعی برق زیادی مواجه می باشند با همین دلیل نیاز به تعویض زودتر باتری های خود دارند. همچنین در صورتی که باتری نیز به شارژ و دشارژهای کامل نرد طول عمر آن کاهش می یابد.
🆔 @diagcarman

🈴طول عمر – متوسط تعداد سیکل های دشارژ:

متوسط تعداد سیکل های دشارژی که باتری با آن مواجه خواهد بود، هنگام دشارژ شدن باتری از سطح شارژ ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد است که در این زمان باتری تا رسیدن به سطح ۱۰۰ درصد مجدد شارژ می شود. یکی از روش های افزایش طول عمر باتری همین موضوع است که تا چه سیکلی باتری شارژ گردد. هرچه سیکل های شارژ باتری کمتر باشد، باتری طول عمر بیشتری را خواهد داشت.

✴️اگر باتری پس از رسیدن به سطح ۷۵ درصد، شارژ مجدد شود، متوسط تعداد سیکل های دشارژ برابر ۱۰۰۰ خواهد بود.
🆔 @diagcarman

🈹اگر باتری پس از رسیدن به سطح ۵۰ درصد، شارژ مجدد شود، متوسط تعداد سیکل های دشارژ برابر ۴۰۰ خواهد بود.

🚺اگر باتری پس از رسیدن به سطح ۳۰ درصد، شارژ مجدد شود، متوسط تعداد سیکل های دشارژ برابر ۲۰۰ خواهد بود.
🆔 @diagcarman

🈂پس اینکه چه مدتی باتری عمر خواهد کرد، به شرایط استفاده شما از باتری بستگی دارد. ابعاد محل نگهداری باتری ها و میزان و مدت استفاده از آنها و تعداد دفعات شارژ مجدد، تماما عواملی هستند که در طول عمر باتری تاثیر دارند.
🆔 @diagcarman

Ⓜ️به عنوان مثال اگر مجموعه باتری های شما ظرفیت ۲۰۰ آمپرساعت را داشته باشند و روزانه از آنها ۴۰ آمپرساعت استفاده شود، پس از ۵ روز به طور کامل دشارژ می شوند (البته که رسیدن به دشارژ ۱۰۰ درصدی به خاطر کاهش ظرفیت باتری های توصیه نمی شود). به طور ایده‌آل یعنی با شارژ کردن باتری هنگامی که به سطح ۵۰ درصد از شارژ خود می رسد، با ظرفیت ۲۰۰ آمپرساعت و استفاده ۴۰ آمپرساعت روزانه، به طور متوسط هر دو تا سه روز نیاز به یک شارژ مجدد باتری خواهد بود.

🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

هیولای اتریشی در تهران😳😁😃
@diagcarman
هیولای اتریشی در تهران😳😁😃
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش👇👇👇👇👇
@diagcarman
آموزش👇👇👇👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش کار با دستگاه دیاگ

مراحل کار با دستگاه دیاگ خودرو
@diagcarman
بعد از انتخاب خودرو و نوع ecu منوی عیب یابی آن ecu ظاهر می شود که ما در زیر به بررسی گزینه های پر کاربرد ecu موتور پرداخته ایم

identification
@diagcarman
در این گزینه مشخصات ecu از قبیل شرکت سازنده شماره فنی و ورژن نرم افزار ecu را می توان خواند . که کاربردی ترین گزینه آن ورژن نرم افزار می باشد. با هر بار دانلود ecu ورژن آن افزایش می یابد ودر مواردی که جهت رفع مشکل نیاز به دانلود می باشد .می توان از این طریق ورژن نرم افزار را کنترل کرد.

fault(s) reading

در صورت بروز مشکل در سیستم انژکتور می توان مشکل را در این گزینه خواند.

با وارد شدن در این منو قطعه معیوب مشخص شده است.@diagcarman

خطا های مشخص شده دراین قسمت به سه گروه تقسیم می شود.

خطای دائم:

در صورت ثبت خطا به صورت دائم جهت رفع مشکل نیاز به تعویض قطعه معیوب می باشد. و بعد از تعویض اقدام به پاک کردن خطا می کنیم در صورتی که قبل از تعویض خطا پاک شود بعد از مدتی کار کرد موتورمجددا خطا در حافظه ecu ثبت می شود.
@diagcarman
خطای موقت :

زمانی رکه در سیستم مشکلی ایجاد شود خطا به صورت دایم ثبت می شود واگر بعد ازطی سه سیکل (هر سیکل شامل استارت – کار کردن موتور – موتور خاموش شود ) آن خطا به وسیله ecu مجددا آشکارنشود به خطای موقت تبدیل می شود در صورت مشاهده خطای موقت نیازی به تعویض قطعه نیست وفقط جهت رفع مشکل خطای ثبت شده را پاک می کنیم.
@diagcarman
خطای ریموت:

در خودروهای مالتی پلکس که ارتباط ecu ها به وسیله شبکه می باشد. زمانی که مشکل به وجود آمده وابسته به بخش دیگری باشد وبر ecu دیگری تاثیر می گزارد خطا به صورت ریموت ثبت می شود.

Clearing of fault code(s)

جهت پاک کردن خطا از این منو وارد می شویم

parameter measurements

برخی از پارامترهای مرتبط با پاشش سوخت و جرقه زنی واطلاعات بعضی از سنسور ها را در این قسمت می توان دید@diagcarman

این پارامترها تحلیل عملکرد موتور میسر می سازد واطلاعات بیشتری راهنگام جستجوی عیب برای تعمیرکار فراهم می کند

Actuators test

در این گزینه می توان جهت صحت عملکرد عملگرهای زیر به وسیله دستگاه آنها را فعال کرد در صورت فعال شدن عملگر مورد نظر سیم کشی آن تا ecu وبخش فرمان دهنده ecu سالم است.

عملگرهای قابل فعال شدن به شرح زیر می باشد:
@diagcarman
1- انژکتوریک

2- انژکتور دو

3- انژکتورسه

4- انژکتورچهار

5- رله پمپ بنزین

6- استپر موتور

7- کویل 4/1

8- کویل 3/2

9- دور کند فن

10- دور تند فن

11- شیر برقی کنیستر

12- چراغ عیب یاب سیستم انژکتور

13- چراغ هشدار دمای آب
🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

👍فناوری و تکنولوژی روز دنیا😳😳😳😳👏👏
@diagcarman 👇👇👇👇
👍فناوری و تکنولوژی روز دنیا😳😳😳😳👏👏
@diagcarman 👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری روز
🔵@diagcarman
ترمز‌های هوشمند
خودرو جدید Acura مدل RLX دارای دکمه ترمز هوشمند است که با فشردن آن ترمز خودرو به صورت اتوماتیک کار خواهد کرد
این قابلیت در مواقعی که راننده پشت چراغ قرمز در انتظار سبز شدن چراغ است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
@diagcarman
#فناوری
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری روز
🔵diagcarman

Active blindspot detection
در قسمت پشت ماشین با کمک سنسور، موقعیت ترافیکی را کنترل و با اخطار مثلث روی آینه بیرونی و لرزش خفیف فرمان، راننده را از نزدیک شدن ماشین از عقب آگاه می سازد.
این فناوری هم اکنون در bmw مورد استفاده می باشد
@diagcarman
#فناوری
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری روز
🔵@diagcarman
رانندگی نیمه اتوماتیک
خودرو‌های کلاس E شرکت مرسدس بنز سیستم رانندگی هوشمندی را ارائه می‌کنند که می‌تواند کنترل رانندگی را با سرعت کم در مسیرهای پر پیچ و خم و شلوغ به دست بگیرد.
در صورتی که راننده از مسیر مشخص شده خارج شود برای جلوگیری از تصادفات این سیستم هوشمند به کمک راننده آمده و خودرو را در مسیر مناسب قرار می‌دهد. در مواقعی ضروری سیستم هوشمند می‌تواند خودرو را به صورت کامل متوقف کند.
@diagcarman
#فناوری👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

نیمه اتوماتیک🏁
@diagcarman
نیمه اتوماتیک🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

کیلومتو بوگاتی😳✌️
@diagcarman 
فناوری#
کیلومتو بوگاتی😳✌️
@diagcarman
فناوری#
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری 👇
@diagcarman
شناسایی علائم راهنمایی
این تکنولوژی در حال حاضر در اروپا استفاده می‌شود، خودررو‌های مرسدس بنز و آئودی در حال حاضر با استفاده از دوربین‌های مخصوص که در جلو خوردو تعبیه شده است می‌توانند علائم راهنمایی و رانندگی را شناسایی کنند.
این اطلاعات به راننده خودرو برای آگاهی بیشتر از علائم راهنمایی و رعایت سرعت مناسب کمک می‌کند.
🔵@diagcarman
#فناوری
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری👇
@diagcarman

سیستم AFS چیست؟
وظیفه این سیستم چیست؟
سیستم AFS یا Adaptive Front light SYSTEM این سیستم وظیفه دارد چراغ های جلویی خودرو را برای دید بهتر در سر پیچ ها،به چرخش درآورد.
سنسور زاویه فرمان میزان چرخش و جهت چرخش فرمان را به ECU خودرو به صورت پالس ارسال میکند و ECU به موتور چراغ های جلو که Servo نام دارد دستور میدهد تا چراغ ها به میزان لازم و در جهت چرخش خودرو به چرخش دراید تا دید بهتر را برای راننده فراهم سازد.
#فناوری
🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری
@diagcarman
دستگیره‌های هوشمند
خودروهای تسلا مدل S سری سدان از تکنولوژی‌های منحصر به فرد زیادی استفاده می‌کنند، یکی از این تکنولوژی‌ها که طراحی بسیار زیبایی دارد، دستگیره‌های خودرو است.
این دستگیره‌ها هنگامی که خودرو درحال حرکت است و یا درب‌های خودرو قفل می‌باشد به صورت اتوماتیک به داخل در خودرو جمع می‌شوند، و با فشردن دکمه‌ای به بیرون آورده می‌شوند. این تکنولوژی در نوع خود منحصر به فرد است.
🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری روزBMW🏁🏁👇
@diagcarman
فناوری روزBMW🏁🏁👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

فناوری روز
@diagcarman
تشخیص عابر پیاده
خودرو ولو توانسته است با ترکیب تکنولوژی‌های مختلف به اختراع جدیدی را در تشخیص اشیا در فاصله‌های دور دست پیدا کند، خودرویی که به این تکنولوژی مجهز است می‌تواند عابرین پیاده و دوچرخه سواران را در فواصل متفاوت شناسایی و مانع تصادف خودرو با آنها شود.
از آنجایی که تصادفات با عابرین پیاده از شایع‌ترین تصادفات می‌باشد این تکنولوژی سریعا به سایر خودرو‌ها نیز منتقل خواهد شد.
🔵@diagcarman
#فناوری 👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

🔵آموزش عیب یابی 
🔴تعمیر
⚫️پخش لوازم اصلی و اسپرت خودرو 
@diagcarman 👈
🕹ادمین👇👇👇                    pedi4001 
https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
🔵آموزش عیب یابی
🔴تعمیر
⚫️پخش لوازم اصلی و اسپرت خودرو
@diagcarman 👈
🕹ادمین👇👇👇 pedi4001
https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

🔧🔧عیب یابی و تعمیر🔧🔧👇👇👇
@diagcarman
🔧🔧عیب یابی و تعمیر🔧🔧👇👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

سنسور (پتانسیومتر)دریچه گاز,
محل قرار گیری👈هوزینگ دریچه گاز🔧
@diagcarman 👇👇👇
سنسور (پتانسیومتر)دریچه گاز,
محل قرار گیری👈هوزینگ دریچه گاز🔧
@diagcarman 👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

سنسور دریچه گاز@diagcarman
🔵
پتانسیومتر دریچه گاز بر روی محفظه دریچه گاز قرار گرفته است و وظیفه آن این است که وضعیت دریچه گاز را به ولتاژی متناسب با موقعیت دریچه گاز که توسط Ecu مورد استفاده قرار می گیرد تبدیل نماید.
@diagcarman

1- کارکرد بد موتور همراه با بالا نرفتن دور موتور از یک حد خاص.
2- ایجاد دود که ثابت نیست و بنا به شرایط متفاوت میباشد.
3-گاز خوردن بی دلیل خودرو زمانی که پا را از روی پدال بردارید
@diagcarman
نکته : خرابی این سنسور باعث خاموش شدن خودرو هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز و دودکردن وگاز خوردن ونداشتن شتاب اولیه . (برای رسیدن به دورخاص بیشتر از حالت طبیعی روی پدال فشار وارد می شود ) و شتاب گیری بافشردن پدال گاز هم زمان نیست

روش تعمیر:

1. ابتدا سوکت سنسور سپس سیم کشی برسی شود .

2. تعویض سنسور با سنسور جدید .
@diagcarman
#عیب یابی و تعمیر
آموزش و عیب یابی خودرو

سنسور سرعت(کیلومتر)🔧
محل قرارگیری👈شفت خروجی گیربکس 
@diagcarman 
عیب یابی و تعمیر
سنسور سرعت(کیلومتر)🔧
محل قرارگیری👈شفت خروجی گیربکس
@diagcarman
عیب یابی و تعمیر
آموزش و عیب یابی خودرو

سنسور سرعت خودرو
🔵@diagcarman
این سنسور بر روی گیربکس نصب گردیده است ویک سیگنال با فرکانسی مناسب با سرعت شفت خروجی گیربکس تولید می نماید.
@diagcarman

با از کار افتادن این سنسور مشکلاتی از قبیل خاموش شدن موتور در بعضی اوقات و بد کاردن موتور در سرعت های بالا میباشد.
@diagcarman
نکته : این سنسور باعث کات اف موتور قبل از ردلاین میشود و به علت نامشخص بودن دنده و وضعیت شیب وسربالایی سوخت به شدت افزایش میابد وخودرو هنگام شتاب گیری دچار لرزش شده و در مواردی سرعت خودرو از 120km در دنده اوردرایو بالاتر نمیرود
@diagcarman

روش تعمیر:

1. این ایراد مربوط به دنده سنسور می تواند باشد اگر دنده سالم باشد سنسور حتما تعویض گردد در مواردی ایراد مربوط به سوکت وسولفاته زدن ان می باشد
@diagcarman
#عیب یابی و تعمیر
آموزش و عیب یابی خودرو

🔧سنسور فشار و دمای هوای ورودی(مپ)🔧
محل قرارگیری👈روی مانیفولد هوا👉
@diagcarman
🔧سنسور فشار و دمای هوای ورودی(مپ)🔧
محل قرارگیری👈روی مانیفولد هوا👉
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

سنسور دمای هوای ورودی به موتور

🔵@diagcarman
با از کار افتادن این سنسور به خصوص در ماشین های بدون سنسور اکسیژن یا کاربراتی الکترونیکی باعث میشود که تنظیم موتر از حالت ایده ال خود خارج شود و موتور بد کار کند. اما در سایر خودرو ها به انضمام سنسوراکسیژن تا حدودی این خطا تصحیح میشود.

نکته: با خراب شدن این سنسور موتور دچار لرزش در دور ارام و دیر روشن شدن در هوای سرد ومصرف زیاد سوخت خودرو میشود
@diagcarman

روش تعمیر:

1. در خودروهای که سنسور دمای هوا به صورت جداگانه از سنسور فشارمانیفولد نصب میشود این سنسور پس از چک سیم کشی باید تعویض گردد ولی در مدل سرهم ایراد ها اکثرا مربوط به سیم کشی است وکمتر این سنسور خراب میشود
@diagcarman
#عیب یابی و تعمیر
آموزش و عیب یابی خودرو

🏁🏁با ما حرفه ای شوید🏁🏁
👍👍🔧👍👍

https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
🏁🏁با ما حرفه ای شوید🏁🏁
👍👍🔧👍👍

https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

حبیب محبیان
حبیب محبیان
آموزش و عیب یابی خودرو

باسلام, لحظاتی قبل با خبر شدیم حبیب خواننده محبوب دهه شصتی ها, در روستایی واقع در رامسر, متاسفانه ایست قلبی کرد و درگذشت, این اتفاق ساعت نه امروز در روستای نیاسته در کتالم رامسر, به وقوع پیوست,
آموزش و عیب یابی خودرو

توربو شارژر 💪
@diagcarman
توربو شارژر 💪
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️توربو شارژ 👇🏁🏁

🔵@diagcarman

وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ با این کار در خروج دود کمک کرده در ضمن توربوشارژ با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند این کار توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و راندمان موتور افزایش می یابد

🔵@diagcarman

تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و این امر سبب احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود@diagcarman
در موتورهای دیزل دو زمانه از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد
🔵@diagcarman
فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی از فشار جو (فشار اتمسفر) بیشتر است و بنابراین اثر توربو شارژ را ندارد توربو شارژ نیروی خود را از دودهای خروجی موتور می گیرد
🔵@diagcarman


تامین هوای موتور(توربوشارژ)

موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر با فشار جو تامین می گردد حتی در شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد و در عمل به مقدار قابل توجهی کمتر از ان می باشد
🔵@diagcarman

توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده و باعث افزایش فشار ان به نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی و گشتاور موتور از 25 تا 40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ و موتور می شود
🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

توربو شارژ
@diagcarman
توربو شارژ
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

تقدیم به عزیزانی که درباره توربو شارژر اطلاعات خواسته بودن, البته قبلا هم براتون مطلب گذاشته بودم☝️☝️☝️☝️☝️🙏
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

تولید سورن توربو شارژر دار😳🏁
@diagcarman
تولید سورن توربو شارژر دار😳🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

اولین خودروی ملی با موتور توربو شارژ
🔵@diagcarman

پروژه تولید مدل توربو از موتور ملی (EF7) به سال ها قبل باز می گردد، اولین نمونه های این موتور با همکاری یک شرکت آلمانی در سال 87 در ایران رونمایی شد، اما پس از عرضه اولین نمونه‌های سمند موتور ملی در سال 89 بدلیل عدم همکاری شرکت مذکور، تولید انبوه این موتور به تعویق افتاد.
@diagcarman
به گزارش مشرق، به هرحال حالا و پس از رفع شدن مشکلات در تامین قطعات و تجهیزات لازم برای توسعه این موتور، سرانجام شاهد تولید انبوه این موتور بر روی خودروی ملی هستیم.

🔵@diagcarman

اولین خودرو مجهز به این موتور سورن توربو خواهد بود که قرار است با قیمت 2 میلیون و نهصد هزار تومان بیشتر از نمونه ساده (EF7) به بازار عرضه شود.
@diagcarman

با این حساب قیمت مدل مذکور کمتر از 40 میلیون تومان خواهد بود و قرار است اولین سری با تیراژ حدودی 250 دستگاه کمتر ظرف یک ماه آینده با مدل 95 به بازار عرضه شود.

🔵@diagcarman

تغییرات فنی پیشرانه و گیربکس سورن توربو 🏁🏁🔧

از جمله مهمترین تغییرات انجام شده برای تجهیز EF7 به توربوچاجر، می‌‍توان به تعویض پیستون‌ها با نمونه‌های مستحکم‌تر و تراکم پایین، طراحی مجدد محفظه احتراق و سرسیلندر، طراحی منیفولد اگزوز مناسب برای توربو و قطعات مربوطه، افزوده شدن اینترکولر برای خنک کاری هوای فشرده شده خروجی از توربو و استفاده از سوپاپ های دود سدیمی اشاره کرد.

🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

🔵 @diagcarman

به هر روی باید منتظر ماند و دید که EF7 TURBO از نظر دوام و کیفیت فنی در عمل چگونه خواهد بود.

نیاز به استفاده از بنزین سوپر و اکتان بالا، به همران حساسیت بیشتر نسبت به کیفیت روغن موتور از جمله ویژگی های ذاتی یک موتور توربو محسوب می شود و کیفیت قطعات فنی در مواجه با شرایط نامناسب استفاده از بنزین معمولی، نقش پر رنگی را در سرنوشت و میزان موفقیت این خودرو بازی خواهد کرد.
🔵@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

وارد کننده لوازم یدکی خودرو, 🔧
🔵با کیفیت و ضمانت✌️
@diagcarman
وارد کننده لوازم یدکی خودرو, 🔧
🔵با کیفیت و ضمانت✌️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔵🔧سامنز را به خاطر بسپارید🤔🔵🔧
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔧🔧عیب یابی و تعمیر 🔧🔧✌️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

سنسور دور موتور☝️@diagcarman
سنسور دور موتور☝️@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

نحوه تست سنسور دور موتور
بدون هیچ گونه وسیله‌ای.
نه دیاگ
نه حتی اهم متر
@diagcarman

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
اگر موتور روشن نشود احتمال خرابی سنسور دور موتور وجود دارد.پی اگر روشن نشد تست زیر را انجام دهید.🔻🔻
@diagcarman
1. سوئیچ را باز کنید.
قاعدتا صدای پمپ را می شنوید.
اگه نمی شنوید اصولا یا پمپ یا فیوز آن یا رله دوبل مشکل دارد.
@diagcarman
🔶اما اگر صدای پمپ بنزین را شنیدید به مر حله دو بروید.
2.به یک نفر دیگر بگویید گوشش را روی صندلی عقب و نزدیکترین محل به پمپ بنزین بگذارد.
اگر زمان استارت زدن صدای پمپ شنیده نشود سنسور دور موتور خراب است.
🔵diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️شماتیک و جا نمایی سنسور دور موتور☝️
@diagcarman
☝️شماتیک و جا نمایی سنسور دور موتور☝️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️چراغ سیستم شارژ(دینام و باطری )☝️
@diagcarman
☝️چراغ سیستم شارژ(دینام و باطری )☝️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

باروشن شدن این چراغ در صفحه پشت امپر در سیستم شارژ اتومبیل شما ایراد هست هر چه سریعتر خودرو را توسط تعمیرکار برق کنترل شود
@diagcarman