آموزش و عیب یابی خودرو
عنوان گروه یا کانال:

آموزش و عیب یابی خودرو


توضیحات: ✳️ به بزرگترین کانال آموزشی خودرویی خوش آمدین تبلیغات ارزان و پربازده ↙️ https://t.me/joinchat/AAAAAD_A86Abxc8qES0dKw #ثبت #ساماندهی, shamadcode1-1-69044-61-4-1 ─═हई╬ @diagcarman ╬ईह═─
شناسه: diagcarman@
تعداد اعضا: 112273
آموزش و عیب یابی خودرو

🚖تصمیمات جدید درباره‌ی معاینه فنی، تست نور و صدا اضافه می‌شود

@diagcarman
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سامانه‌ای برای مراکز معاینه فنی بانام سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) را معرفی کرده و گفت: از این تعداد مرکز معاینه فنی در کشور ۴۴۱ مرکز مکانیزه هستند که بدون دخالت دست آزمون‌های معاینه فنی را انجام می دهند و ۳۷ مرکز نیز غیرمکانیزه هستند.
@diagcarman
به گزارش کاربا و به نقل از پرشین خودرو، علی نوذرپور افزود: ۴۴ مرکز مکانیزه در داخل کلان‌شهرها و ۳۷۰ مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو نیز در سایر شهرها هستند و در حال حاضر در مراکز معاینه فنی دو نوع آزمون شامل آزمون مربوط به گازهای خروجی و همچنین آزمون مربوط به ایمنی خودرو انجام می‌شود.
@diagcarman
آزمون مربوطه گازهای خروجی شامل پنج گاز(o2 co2 HC لندا و ناکس)و آزمون مربوط به ایمنی خودرو نیز شامل تست ترمز، کمک‌فنر، لغزش جانبی، صدا و چراغ‌های خودرو است.پیش‌بینی‌شده است که آزمون‌ها برای گرفتن معاینه فنی خودروها با مصوبه شورای عالی محیط‌زیست افزایش یابد.
@diagcarman

وی افزود: آزمون صدا نیز از دیگر آزمون‌ها است که به‌صورت دیجیتال عدد با دستگاه قرائت می‌شود و به سامانه سیمفا اعلام خواهد شد.
نوذرپور آزمون نور را از دیگر آزمون‌های در نظر گرفته برای خودروها اعلام کرد و گفت: نور و میزان و شدت آن و همچنین زاویه نور در این آزمون اندازه‌گیری می‌شود.
@diagcarman
این مقام خاطرنشان کرد با استفاده از جک اتصالات زیر و کف خودرو نیز بررسی می‌شود و پس از گذراندن تمامی مراحل سپس معاینه فنی صادر می‌شود
🎯 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

دیفرانسیل عقب🔧🏁
@diagcarman
دیفرانسیل عقب🔧🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
🔰مزایا و معایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب

⭕️دیفرانسیل عقب بودن خودرو نیز مثل دیفرانسیل جلو ، دارای مزایا و معایب خاصی است و به همین خاطر همیشه این پرسش برای علاقه‌مندان پیش می‌آید که دیفرانسیل عقب بودن بهتر است و یا دیفرانسیل جلو بودن که کارشناسان آن را به هُل دادن‌ یا کشیدن یک جعبه تشبیه می‌کنند و برای آن خوبی‌ها و بدی‌هایش را عنوان می‌کنند. پس با این تفاسیر، می‌توان ویژگی‌های مثبت و منفی این طرح را نیز برشمرد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. 


🌀در خودرو‌های دیفرانسیل عقب چون قطعات انتقال نیرو در عقب و جلو خودرو تقسیم می‌شوند، تقسیم وزن بهتری صورت می‌گیرد که در نتیجه وزن ‌حین شتاب‌گیری به محور عقب که به عنوان محور محرک است، منتقل می‌شود و با بالا رفتن چسبندگی تایر‌های عقب، شتاب‌گیری بهتری انجام خواهد شد. خودرو‌های دیفرانسیل عقب چون در جلو خودرو دارای پیچیدگی کمی هستند، زاویه فرمان‌گیری بیشتری دارند و به همین خاطر نیز در محیط کوچک‌تری می‌توانند دور بزنند و همچنین به خاطر تقسیم وزن بهتر و فرمان‌پذیری بیشتر، دارای هندلینگ و خوشدستی بالاتری نیز خواهند بود. 

♨️اما این تقسیم وزن فقط منجر به هندلینگ و شتاب‌گیری بهتر نمی‌شود و در ترمز‌گیری‌ها نیز خود را نشان می‌دهد چرا که وجود وزن در بالای تایر‌های عقبی، از قفل شدن سریع آنها خودداری می‌کند و در صورت وجود سیستم ترمز قوی در محور عقب، کمک شایانی به توقف سریع‌تر خودرو خواهد شد.

⭕️ همچنین چون در حین تریلر بستن و حمل خودرو، فشار بیشتری به محور عقب خواهد آمد، در خودرو‌های دیفرانسیل عقب این اتفاق به یک نکته مثبت تبدیل خواهد شد و کنترل خودرو خصوصا در هنگام حمل بار‌های سنگین، راحت‌تر خواهد بود. یکی از مشکلات خودرو‌های دیفرانسیل جلو در این است که چون حجم زیادی از قطعات و بخش‌های خودرو در جلو جمع شده‌اند، تعمیر و سرویس این خودرو‌ها سخت‌تر و با مشکلات بیشتری انجام می‌شود. اما چون در خودرو‌های دیفرانسیل عقب این قضیه رنگ کمتری دارد،

💢تعمیر این خودرو‌ها خصوصا در قسمت سیستم فنربندی جلو و فرمان، راحت‌تر خواهد بود. 

💯ضمن اینکه در این خودرو‌ها دردسر اتصالات مختلف در چرخ‌های جلو نیز حذف شده است و استهلاک جلوبندی به واسطه کم‌شدن وزن در این قسمت و انتقال بخشی از آن به عقب خودرو، کمتر می‌شود. اما یکی از مزایای مهم قرار گرفتن دیفرانسیل در محور عقب، امکان بهره‌گیری از پیشرانه‌های قوی‌تر در این خودرو‌هاست. در خودرو‌های دیفرانسیل جلو چون تایر‌ها و سیستم فرمان تحت فشار وزن و دیگر قطعات قرار گرفته در دماغه خودرو هستند، اطلاعات چندان دقیقی از سطح مسیر حرکت به راننده منتقل نمی‌کنند و این در حالی است که در خودرو‌های دیفرانسیل عقب این ارسال اطلاعات در وضعیت بهتری قرار دارد. 

⛔️نکات منفی در خودرو‌های دیفرانسیل عقب‌

➿در خودرو‌های دیفرانسیل عقب، وزن به طور مساوی‌تری در عقب و جلو نسبت به خودرو‌های دیفرانسیل جلو تقسیم شده است که این کاهش وزن روی محور محرک نسبت به نمونه‌های دیفرانسیل جلو، منجر به بروز پدیده بکسوات شدید و بیش‌فرمانی (‌خارج‌شدن انتهای خودرو به سمت بیرون پیچ در چرخش‌های سریع‌) می‌شود که این اتفاق باعث شده است تا امروزه سیستم کنترل کشش به طور استاندارد‌ روی اکثر خودرو‌های دیفرانسیل عقب، نصب شود.این وضعیت در هنگام عبور از مسیر‌های لغزنده بسیار بیشتر خواهد شد و خارج شدن انتهای خودرو از کنترل راننده در زمین‌های خیس و یخ‌زده بسیار رخ می‌دهد که بروز چنین حالتی در وانت‌بار‌ها به خاطر وزن کمتر‌ روی محور عقب، بسیار بیشتر است

〽️وجود همین قطعات اضافی برای انتقال قدرت منجر به افزایش وزن خودرو می‌شود و از طرفی قطعاتی مثل گاردان و دیفرانسیل‌ها نیز نیاز به مراقبت و نگهداری خاص خود را دارند تا به مرور زمان دچار مشکلاتی نشوند.اما استفاده از این روش انتقال قدرت، @diagcarman جدا از گفته‌های قبلی منجر به بالا رفتن قیمت اولیه خودرو نسبت به نمونه‌های دیفرانسیل جلو می‌شود و همچنین تلفات انرژی در حین انتقال به چرخ‌ها در این روش در حدود 2 درصد بیشتر از خودرو‌های دیفرانسیل جلو خواهد بود. گاردان که مسئول انتقال نیرو از گیربکس به چرخ‌های عقب است، وسیله‌ای است که حساسیت‌های خاص خود را دارد. 
@diagcarman
💟به این معنی که به مرور زمان دچار مشکلاتی می‌شود و ممکن است در کارکرد خودرو لرزش ایجاد کند و این مشکلات به دیگر قسمت‌های خودر
@diagcarman

و مثل دیفرانسیل نیز سرایت کرده و باعث خرابی و به صدا افتادن آن نیز شود که این عیوب در خودرو‌های دیفرانسیل جلو وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه وجود همین قطعه در خودرو‌های لوکس با طول زیاد، مشکلات بیشتری به همراه دارد و همین عوامل سبب می‌شوند تا خودروسازان در خودرو‌های اقتصادی و خانوادگی خود از قرار دادن محور محرک در عقب خودرو دوری کنند. 

♦️ @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

نکته☝️
@diagcarman
نکته☝️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

✅تفاوت سیستم ترمز EBD و ESP چی هست ؟

🆔 @diagcarman

EBD مخصوص تقسیم نیرو روی 4چرخ برای حفظ تعادل هست.تمام خودرو های که مجهز به ABS هستن EBD هم دارند.ولی ESP کنترل پایداری خودرو هستش و ربطی به ترمز نداره.ربطش به بالا رفتن کنترل بهترش توی پیچ با سرعت های بالا هست.همش مربوط به پیچ نمیشه.توی جاده های برفی و لغزنده خیلی کمک مي كند. مثلاً اگر شما میخواهيد توي پیچ ترمز کنید(ماشیني كه مجهز به EBD هست)،مسلماً چرخی که داخل پیچ هستش به خاطر اینکه دور کمتری میزند باید نیروی کمتری دریافت کند تا ماشین منحرف نشود! این هم وظیفه EBD! @diagcarman

EBD وقتی وارد عمل می شه که ترمز گرفته بشه که برای منحرف نشدن ماشین نیروی ترمز روی چهار چرخ را کم و زیاد میکنه (البته زیاد که نه!) تا ماشین منحرف نشه.@diagcarman
ولی ESP بدون گرفتن ترمز توسط راننده، در صورت نیاز، وارد عمل میشه و با اعمال ترمز روی بعضی از چرخها مانع منحرف شدن می شود.

#سیستم #ترمز

🚗🔧 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

سیستم تعلیق➰➰➰➰➰🏁
@diagcarman
سیستم تعلیق➰➰➰➰➰🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

معرفی سیستم تعلیق خودرو

 @diagcarman

امروزه امکانات فراوانی در خودروها استفاده می شود تا راحتی سرنشینان را برای مسافرت با خودروها تامین نمایند ، صندلی های چند منظوره ، سیستم های تحویه مطبوع و ....البته هر چه سعی شود تا امکانات و تجهیزات رفاهی توسعه بیشتری یابند در صورتی که سیستم دینامیکی و حرکتی خودرو@diagcarman درست طراحی نشود رانندگی جالبی تجربه نخواهد شد. سیستم تعلیق خودرو مجموعه ای است که توسط مهندسان طراحی شده است تا آرامش حرکتی را برای سرنشینان به ارمغان آورد. سیستم تعلیق خودرو یا Suspension مجموعه واسط بین محفظه نگه دارنده سرنشینان ، شاسی و چرخ های خودرو است ، که تنظیم کننده نحوه واکنش محفظه نگه دارنده و شاسی نسبت به جاده است. در ابتدا این سیستم متشکل از ساختار یک تکه بود که چرخ های جلو یا عقب را به یکدیگر متصل می نمود. این سیستم دارای نکات منفی بود که استفاده از آن را در خودروها محدود نمود تا آنجایی که امروزه این سیستم در خودروهای سنگین استفاده می شود در خودروهای سبک مسافربری از تکنولوژی های نوین استفاده می نمایند. آخرین تکنولوژی که در خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد سیستم "تعلیق فعال" یا "Active Suspension" است. ایده ای که پشت این سیستم می باشد تطبیق خودرو با جاده می باشد. در ادامه طرح کلی پیاده سازی شده و انواع مختلف این سیستم را مورد بررسی قرا میدهیم. همانطور که گفته شد ایده پشت سیستم تعلیق فعال تطبیق شرایط رانندگی با جاده است حال این سوال پیش می آید@diagcarman که عمل تطبیق چگونه انجام می شود؟ جواب این سوال را باید در علوم الکترونیک و کامپیوتر و ارتباط آن با علم مکانیک جستجو نمود. مهندسان علم "مکاترونیک" با استفاده از سنسورهای مختلف که در چرخ ها ، فرمان و نقاط مختلف بدنه خودرو استفاده می کنند شرایط حرکتی خودرو را بدست می آورند و داده های بدست آمده به پردازنده مرکزی خودرو یا پردازنده ای که مسئول پردازش اطلاعات مذکور است داده می شود. در ادامه پردازنده با توجه به برنامه ریزی که شده است شرایط ایده ال حرکتی را که خودرو باید در جاده داشته باشد محاسبه می نماید. حال باید این اطلاعات به سیستم تعلیق خودرو اعمال شود تا خودرو با شرایط جاده ای هماهنگ شود ، برای این کار روش های مختلفی با توجه به تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت سیستم تعلیق وجود دارد اما در کل می توان گفت که مجموعه مکانیکی سیستم تعلیق که در خودروها مورد@diagcarman استفاده قرار می گرفت جای خود را به سیستمی الکترومکانیکی داده است که این سیستم الکترومکانیکی توانایی تنظیم شدن الکتریکی را دارد. امروزه شرکت های اتومبیل سازی تکنولوژی های مختلفی را برای تنظیم سیستم تعلیق به واقعیت تبدیل کرده اند که مهمترین آنان عبارتند از : 1- سیستم تعلیق هیدرولیکی 2- سیستم تعلیق مغناطیسی 3- سیستم تعلیق بادی در سیستم تعلیق هیدرولیکی سیلندری روغنی موجود است که میزان و فشار روغن موجود در سیلندر ارتفاع سیستم@diagcarman تعلیق و در نتیجه میزان سختی آن را تنطیم می نماید ، بنابراین با قرار دادن یک سوپاپ الکتریکی در ورودی سیلندر پردازنده مرکزی میزان روغن درون سیستم را تنطیم می نماید. سیستم تعلیق بادی که امروزه در خودروهای شاسی بلند با توانایی حرکت خارج جاده ای خوب همچون Land Rover یا Range Rover یا Porsche Cayenne استفاده می شوند از لحاظ کارکردی بسیار شبیه به سیستم هیدرولیکی است ولی با این تفاوت که در این سیستم به جای روغن و پمپ روغن از هوا و کمپرسور هوا استفاده شده است و پردازنده مرکزی خودرو با تنظیم فشار هوای درون سیلندر ارتفاع سیستم تعلیق را تنطیم می نماید. مزیت این سیستم نسبت به سیستم تعلیق هیدرولیکی در استفاده از هوا می باشد که جای تنظیم بیشتری را برای راننده به ارمغان می آورد به همین علت است که خودرو های شاسی بلند جدید از این سیستم استفاده می کنند. اما جالب ترین تکنولوژی ابدایی@diagcarman برای پیاده سازی در سیستم تعلیق فعال سیستم الکترومغناطیسی می باشد، در این سیستم سیلندر تنظیم کننده ارتفاع تعلیق از روغنی پر شده است که حاوی تکه های بسیار ریز آهن است. همچنین درون پیستون این سیلندر هسته ای سیم پیچی شده و از جنس مواد فرومغناطیس ( مواد حساس به میدان مغناطیسی ) وجود دارد که با گذشتن جریان از درون آن میدان مغناطیسی ایجاد می شود. با ایجاد میدان مغناطیسی توسط هسته جا سازی شده در پیستون تکه های آهنی درون روغن در جهت میدان مغناطیسی ایجاد شده حالت می گیرند و مجموعه ای مقاوم در برابر حرکت پیستون به وجود می آورند. حال هر چه میدان مغناطیسی قوی تر باشد پس تکه های آهنی بیشتری در کنار هم قرار می گیرند و بدین ترتیب مقاومت بیشتری در برابر حرکت پیستون صورت خواهد گرفت و سیستم تعلیق "سفت تر" می شود.

@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

فشنگی روغن 🔧
@diagcarman
فشنگی روغن 🔧
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman

⬅️⬅️سنسور فشار روغن موتور➡️➡️

این سنسور که همان فشنگی روغن است ، در مسیر روغن موتور قرار دارد که در صورت کاهش فشار روغن در مسیر ، فعال شده و باعث روشن شدن چراغ اخطار در پشت آمپر می شود
@diagcarman

1⃣این سنسور برای خودروی پیکان دو پایه است که از طریق آن ، اطلاعات فشار روغن برای چراغ اخطار روغن و نشان دهنده فشار روغن روی صفحه نشان دهنده ها ارسال می شود
@diagcarman
2⃣این سنسور برای خودروی آر دی یک پایه است که فقط اطلاعات فشار روغن را برای چراغ اخطار روغن ارسال می کند
@diagcarman
3⃣این سنسور در بعضی از خودرو های انژکتوری سه پایه بوده که برق پمپ بنزین از آن عبور می کند و در صورت کم شدن فشار روغن هنگام تصادف برق پمپ بنزین قطع شده که در واقع کار سوئیچ اینرسی را انجام میدهد

📌📌عملکرد خودرو هنگام خرابی این سنسور📌📌
@diagcarman
✔️✔️هنگام خرابی این سنسور با باز کردن سوئیچ ، چراغ پشت آمپر روشن نخواهد شد
✔️✔️در تمامی حالات چراغ روغن روشن خواهد ماند .
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

مطلب بسیار جالب
آموزش و عیب یابی خودرو

در هنگام جنگ جهانی دوم بعد از چند هفته بالاخره یک سرباز موفق میشود چند روز مرخصی بگیرد.
وقتی به محل سکونت خود میرسد متوجه یک کامیون حامل تعدادی جنازه میشود که بسمت قبرستان میرفت وخبر دار میشود که دشمن آن منطقه را بمباران کرده است لذا برای آخرین بار قصد داشت به جنازه همشهریهایش نگاهی بیندازد که متوجه میشود کفشی در میان اجساد وجود دارد که شباهت به کفش همسرش دارد وبسرعت بسمت خانه میدود ومتوجه میشود خانه اش ویران شده لذا پس از این شوک بزرگ خود را به کامیون میرساند وآن جنازه را تحویل میگیرد که در قبرستان دسته جمعی دفن نشود وبا مراسم واحترام خاص دفن نماید ولی متوجه میشود جنازه همسرش هنوز نفس میکشد.
لذا او را به بیمارستان میرساند وان زن زنده میماند.
وسالها بعد صاحب فرزندی از آن زن میگردد.
زنی که قرار بود زنده بگور شود.
اسم کودکی که دنیا آمد ولادمیر پوتین .رئیس فعلی روسیه است.

این داستان را هیلاری کلینتون در کتابش بنام گزینه های سخت قید شده است.
عکس ماریا با پسرش ولادمیر((خرس روسی))👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔧سنسور سرعت🏁🏁
@diagcarman
🔧سنسور سرعت🏁🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ حسگرسرعت خودرو و مدار آن:

🆔 @diagcarman

✅ حسگر سرعت خودرو بر روی جعبه دنده قرار دارد و با ولتاژ۱۲ولت مثبت توسط رله دوبل تغذیه می گردد.این حسگر ازنوع اثر های است که باحرکت خودرو وگردش پینیون دنده کیلومتر محور حسگر شروع به دوران کرده و سیگنالی بافرکانس متناسب با سرعت خودرو بهECU ارسال می کند.
🆔 @diagcarman

(هربارگردش محورحسگر معادل۲کیلومتر است).

✅ -پین های کانکتور حسگر سرعت خودرو را از لحاظ ضعیف شدن، خرابی، خارج شدن و خوردگی بررسی کنید.

🆔 @diagcarman

1⃣ -سوئیچ را در حالت off قرار دهید.

2⃣ -کانکتور دسته سیم حسگر سرعت خودرو را با آزادکردن خارضامن جدا کنید.

3⃣ -مقدار مقاومت الکتریکی حسگرسرعت خودرو را اندازه گیری کنید.
🆔 @diagcarman

4⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهم قرار دهید.

5⃣ -پراپ های مولتی متر را به پایه های۲و۳ وصل کرده و مقدار مقاومت حسگر را اندازه گیری کنید.

♎️ -مقدار مقاومت۱۵ کیلو اهم±۲۰℅

🆔 @diagcarman

🔻 -به مرحله بعدبروید.

✅ -دسته سیم حسگر سرعت خودرو را از لحاظ قطع بودن بررسی کنید.

🆔 @diagcarman

1⃣ -کابل منفی باتری راجدا کنید.

2⃣ -دسته سیم حسگر موقعیت دریچه گاز را جدا کنید.

3⃣ -کانکتور رله دوبل را جدا کنید.
🆔 @diagcarman

4⃣ -کانکتور قهوه ای رنگCP را از ECU جدا کنید.

5⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهمی یا تست دیودی قرار دهید.

6⃣ -چگونگی ارتباط مدار در دسته سیم و ترمینال ها را بررسی کنید.
🆔 @diagcarman

7⃣ -مابین ترمینال ۱ کانکتور حسگر وترمینال۱۳ از کانکتور رله دوبل.

8⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور حسگر وترمینالG۳ از کانکتور قهوهای رنگ ECU

9⃣ -مابین ترمینال ۳ کانکتور حسگر و بدنه.

🆔 @diagcarman

♻️ -اگر ارتباط برقرار باشد مدار سالم است.

❗️ توجه: خرابی یاعملکرد نامطلوب حسگر سرعت خودرو وضعیت های زیر را ایجاد می کند:

🆔 @diagcarman

🔹۱-خاموش شدن موتور در هنگام توقف.

🔹۲-حرکت غیرمعمول عقربه سنج سرعت.

🔹۳-ازکارافتادن سرعت سنج خودرو.

🔹۴-نامنظم کارکردن موتور هنگام حرکت.
https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

ترتیب جمع کردن سر سیلندر 👍
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

☝️نکات آموزشی کاربردی☝️👌👌
@diagcarman👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

🏁🏁🏁 چند نکته: @diagcarman
☝️1. توصیه میگردد در مواقعی که قصد کارواش خودروی خود را دارید حتما به موتور اجازه دهید به دمای نرمال خود رسیده و سپس نسبت به شستشوی خودرو اقدام نمائید. @diagcarman
☝️2. همیشه بالا رفتن غیر عادی امپر حرارت موتور را جدی بگیرید.
☝️3. بالا رفتن خیلی سریع امپر درجه حرات می تواند به دلیل گیرکردن ترموسات; خرابی واتر پمپ و یا تخلیه خیلی سریع اب رادیاتور به دلیل باز شدن جنتهای رادیاتور و یا نشتی شدید از رادیاتورباشد.
☝️4. بالا رفتن ارام اما مدام امپر درجه حرارت نیز به دلیل کمبود اب رادیاتور ;نشتی کم اب از رادیاتور و یا جنتها و مسیرهای هدایت اب رادیاتور است.
☝️5. از سالم بودن درب رادیاتور مطمئن باشید چون خرابی ان باعث خروج اب در مواقعی که اب به دمای بالا می رسد میشود و مرتبا سیستم نیاز به رفع کسری اب خواهد داشت.که در دراز مدت باعث ایجاد رسوبات در جداره رادیاتور و بلوکه موتور می شود که باعث گرم کردن دائمی موتور خواهد شد @diagcarman و تنها راه باقیمانده ان تعویض رادیاتور و یا بازکردن ترموسات است. که باعث ایجاد مشکلات بعدی خواهد شد.البته شویندهائی در بازار وجود دارد که کار شستشو را انجام می دهندکه متاسفانه باعث مشکلات دیگری می شوند که سعی خواهد شد در یک پست جداگانه به ان پرداخته شود. @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

📣📣📣پیشنهاد: @diagcarman
☝️در مواقعی که موتور خیلی گرم شده و هیچ اب خنک کننده ای نیز همراه ندارید بلافاصله خودرو را دریک موقیعت مناسب متوقف نموده و کاپوت را بالا زده و هر سی ثانیه موتور را چند ثانیه روشن کنید و بعد خاموش نمائید. این کار را چندین مرتبه ادامه دهید تا موتور به دمای محیط اطراف خود برسد. @diagcarman در این حالت از چسبیدن رینگها و صدمات دیگر که ذکر شد جلوگیری خواهد شد. البته باید به فکر تعویض یک واشر سر سیلندر به دلیل بالابودن دمای زیاد موتور که اولین خسارت ان واشر سرسیلندر است باشید البته د ر صورت وارد شده اب به روغن موتور و یا بالعکس ورود روغن به اب رادیاتور این کار باید انجام شود. @diagcarman
☝️در صورتیکه اب همراه دارید وقصد اضافه کردن به رادیاتور را دارید باید دقت بسیار زیادی انجام شود.لازم است خودرو را روشن کرده تا حرکت و پمپاژ واتر پمپ اب را به سمت بلوکه موتور هدایت کرده و از ایجاد فشار زیادی در رادیاتور خودداری نماید.برای باز کردن درب رادیاتور میباید دقت لازم صورت پذیرد. @diagcarman پیشنهاد میگرددبا یک لوله و یا هر وسیله دیگر باز کردن ان را به ارامی و از فاصله حداقل یک متری انجام دهید تا در صورت وجود فشار زیاد در رادیاتور اب بسیارگرم ان به سر وصورت شما نپاشد که بسیار خطرناک است.پس از بازکردن در رادیاتور به ارامی اب را در چند مرحله به ان اضافه می کنیم و دور موتور را بالا برده تا اب سریعا گردش پیداکرده و دمای موتور را پایین بیاورد. @diagcarman وپس از خنک شدن موتور ان را خاموش کرده و به فکر سایر اقدامات بعدی نطیر انتقال به تعمیرگاه مجاز و رفع نشتی باشید.در خودروهای امروزی به دلیل مدار بسته بودن انها لازم است هواگیری از سیستم خنک کاری انجام پذیرد. در غیر این صورت موتور با گرم کردن مجدد مواجه خواهد شد. @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

شاهکار پژو, ده سال آینده وارد بازار میشود,👍❤️🏁
@diagcarman👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

,اینم شاهکار BmW مثل بدن انسان پوستش جمع میشع😳😳😳😳
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

جدیدترین آپشن سنسور دنده عقب, شرکت سایپا قول داده بزودی به آپشن های پراید اینو اضافه کنه🏁✌️🙏😐
@diagcarman👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️روش پاشش و عمل کرد سیستم سوخت رسانی🚗
@diagcarman👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

دوستان عزیز بنا به درخواست مکرر عزیزان, این پست ویژه و کاربردی که اکثرا همه رو درگیر خودش کرده, 🔧سنسور اکسیژن🔧براتون میذارم, عیب یابی کامل خود سنسور و دسته سیم مربوطه تا ECU🔧🔧🔧🔧✌️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️عیب یابی سنسور اکسیژن و سیم کشی☝️
@diagcarman
☝️عیب یابی سنسور اکسیژن و سیم کشی☝️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ حسگراکسیژن ومدار آن:

🆔 @diagcarman

✅ حسگر اکسیژن بر روی مانیفولد خروجی قرار دارد و با ولتاژ ۱۲ولت توسط رله دوبل تغذیه می گردد. این حسگردارای سرامیک فعال است که مقداراکسیژن موجود درگازهای خروجی موتور توسط آن تبدیل به ولتاژ به ECU ارسال می شود و ECU تجزیه وتحلیل ولتاژ زمان پاشش سوخت رابهینه می کند.
🆔 @diagcarman

1⃣ -پین های کانکتور حسگر اکسیژن و ترمینال های کانکتور دسته سیم حسگر اکسیژن را از لحاظ ضعیف شدن، خارج شدن، خوردگی و تغییر شکل بررسی کنید.

2⃣ -مقدار مقاومت الکتریکی حسگر اکسیژن را اندازه گیری کنید.
🆔 @diagcarman

3⃣ -مولتی متر را در وضعیت اهم قرار دهید.

4⃣ -پراپ های مولتی متر را به پایه های۱و۲ وصل کرده و مقدار مقاومت حسگر را اندازه گیری کنید.

🆔 @diagcarman

♎️ -اگر مقدار مقاومت ۱۰ تا ۱۲ اهم است حسگر سالم است.


🔻 به مرحله بعدبروید.



✅ -دسته سیم حسگراکسیژن را از لحاظ قطع بودن بررسی کنید.
🆔 @diagcarman

1⃣ -کابل منفی باتری را جدا کنید.

2⃣ -دسته سیم حسگر اکسیژن را جدا کنید‌.

3⃣ -دسته سیم رله دوبل را جدا کنید.

4⃣ -کانکتورهای مشکی .خاکستری ECU را جدا کنید.
🆔 @diagcarman

5⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهمی یا تست دیودی قرار دهید.

6⃣ -چگونگی ارتباط مدار در دسته سیم و ترمینال ها را بررسی کنید.

🆔 @diagcarman

♦️ -مابین ترمینال ۱ کانکتور حسگر و ترمینال۶ ازدسته سیم رله دوبل.

♦️ -مابین ترمینال ۲ کانکتور حسگر و ترمینال E۲ از کانکتور مشکی رنگ ECU

♦️ -مابین ترمینال ۳ کانکتور حسگر و ترمینال E۱ از کانکتور خاکستری رنگ ECU

♦️ -مابین ترمینال ۴ کانکتور حسگر و ترمینال A۳ از کانکتور خاکستری رنگ ECU

🆔 @diagcarman

♻️ -اگر ارتباط برقراراست قطعی در دسته سیم وجود ندارد و سالم است.


❗️توجه: خرابی یا عملکرد نامطلوب حسگر اکسیژن وضعیت های زیر را ایجاد می کند:
🆔 @diagcarman

🔹۱-مصرف سوخت افزایش می یابد.

🔹۲-تست آلاینده های اگزوز خارج ازحد استاندارد می شود.
🆔 @diagcarman

❗️اخطار: حسگر اکسیژن زباله معمولی نیست و باید تحت شرایط ویژه دفن شود.

❗ -اجزای داخلی حسگر اکسیژن برای سلامتی انسان به شدت مضراست از تفکیک حسگر جداخودداری کنید.

❗️ - حسگراکسیژن توسط اسیلوسکوپ آزمایش می شود.

🆔 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

کانال را به دوستانتان معرفی کنید🙏 https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
کانال را به دوستانتان معرفی کنید🙏 https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

تست شاسی و بدنه فولکس واگن✌️
@diagcarman 👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

تنها بنتلی کانورتیبل در ایران, موتور 12سیلندرWشکل, ۶۶۰ اسب بخار, صفر تاصد ۴/۴ ثانیه, قیمت, یک میلیاردو چهارصد میلیون تومان✌️🙈🏁
@diagcarman ☝️☝️☝️☝️😁😁
آموزش و عیب یابی خودرو

پسر اون آچار دهو بده بینم👈🔧😐
@diagcarman
پسر اون آچار دهو بده بینم👈🔧😐
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🙏حلول ماه مبارک رمضان بر شیعیان و ماشین بازان جهان مبارک, 🙏
@diagcarman
به امید خدا در ماه مبارک سعی خواهد شد مطالب کاربردی برای تمامی عزیزان, همکار, حرفه ای, مبتدی, و دوستداران, تقدیم شود,✌️
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

استفاده از چرم کرکدیل در بنز سفارشی🙈🐊🐊🐊🐊
آموزش و عیب یابی خودرو

https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

🏁 درباره این که نخستین تخلف سرعت غیر مجاز چه زمانی ثبت شده است بحث و تردید وجود دارد اما نخستین جریمه در سال 1904 به نام هری میرز صادر شده است. @diagcarman
وی در امتداد خیابان سوم غربی در دیتون، اوهایو با سرعت 12 مایل در ساعت (19 کیلومتر در ساعت) حرکت می
کرد که توسط پلیس متوقف و جریمه شد.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

استیکر ماشین بازا🏁🏁🏁🏁🏁

👇👇👇👇👇👇 https://telegram.me/joinchat/BdlK0T4TVBON5LqfhdA3sw
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

تعقیب و گریز پلیس با خودروهاییکه با هم کورس گذاشتن, بطور کامل برای عزیزانی که موفق به دیدن
نشدن,🚓🚗🚕🚙
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ نقشه بوش پایه گاز سوز 7.4.11
👇👇👇👇👇

🚗🔧 @diagcarman 🔧
آموزش و عیب یابی خودرو

اینتر کولر چیست؟
@diagcarman
اینتر کولر چیست؟
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

✅ اینتر کولر چیست و چه کاری انجام می دهد؟❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

🆔 @diagcarman

♏️ﻫﺮﮔﺎه ﺳﻴﺎﻟﻲ را ﻣﺘﺮاﻛﻢ ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ ﻓﺸﺎر و دﻣﺎي آن اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ . در ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻮرﺑﻮ ﺷﺎرژ ، ﻫﻮا ﺗﻮﺳﻂ ﭘﻤﭗ ﻣﺘﺮاﻛﻢ ﻣﻴﮕﺮدد در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻓﺸﺎر و دﻣﺎي آن اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ.
🆔 @diagcarman

☢در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﻫﻮاي ﻓﺸﺮده ﺑﺎ دﻣﺎي ﺑﺎﻻ را ﺑﺎ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺨﻠﻮط و وارد ﻣﺤﻔﻈﻪ اﺣﺘﺮاق ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ.
🆔 @diagcarman

㊙️در زﻣﺎن ﺳﻴﻜﻞ ﺗﺮاﻛﻢ دﻣﺎي ﻣﺨﻠﻮط ﺑﺎر دﻳﮕﺮ اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ ﺑﺎ اﻓﺰاﻳﺶ دﻣﺎ اﻣﻜﺎن اﻳﺠﺎد ﭘﺪﻳﺪه ﻧﺎك وﺟﻮد دارد ﺟﻬﺖ ﻛﺎﻫﺶ ﭘﺪﻳﺪه ﻧﺎك دﻣﺎي ﻫﻮاي ﻓﺸﺮده ﺷﺪه از ﭘﻤﭗ ﻫﻮا را ﻗﺒﻞ از ارﺳﺎل ﺑﻪ ﻣﻨﻴﻔﻮﻟﺪ ﻫﻮا در رادﻳﺎﺗﻮري ﺑﻨﺎم اﻳﻨﺘﺮ ﻛﻮﻟﺮ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻲ دﻫﻴﻢﻣﺤﻞ ﻗﺮار ﮔﻴﺮي اﻳﻨﺘﺮﻛﻮﻟﺮ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﺟﻠﻮي رادﻳﺎﺗﻮر در ﭘﺸﺖ ﺟﻠﻮ ﭘﻨﺠﺮه ﻗﺮار دارد.

🚗🔧 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

توربو شارژر, روی مانیفولد هوا قرار میگیره و قدرتش را  از خروجی مانیفولد دود (اگزوز) میگیرد@diagcarman
توربو شارژر, روی مانیفولد هوا قرار میگیره و قدرتش را از خروجی مانیفولد دود (اگزوز) میگیرد@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

بی اس آی و ایموبلایزر خودروی ۲۰۶, عیب یابی, نقشه سیم کشی و تعمیر
@diagcarman ☝️☝️☝️☝️☝️☝️
آموزش و عیب یابی خودرو

در سال 2010، تعداد خودروهای مورد استفاده در جهان از مرز یک میلیارد دستگاه عبور کرد که 239.8 میلیون از آنها به آمریکا اختصاص داشتند.  @diagcarman 
آمریکا بزرگ‌ترین جمعیت خودرو در جهان را دارد
در سال 2010، تعداد خودروهای مورد استفاده در جهان از مرز یک میلیارد دستگاه عبور کرد که 239.8 میلیون از آنها به آمریکا اختصاص داشتند. @diagcarman
آمریکا بزرگ‌ترین جمعیت خودرو در جهان را دارد
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
تعمیرات9:
💢تعمیرات تصویری:
🔷نحوه ساخت قدم به قدم موتور V12 شرکت فراری....👇🏻👇🏻👇🏻
🔹زیبا و آموزنده
♻️♻️ @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🎖 بزن رو ترمز! اما قبلش بهتر بشناسش 🚕🚌🚗🚙🚎🚚

❓ سیستم ترمز سیمی چیست؟


✅یکی از پیشرفته ترین سیستم ها ترمز سیستم ترمز سیمی است. این نوع ترمز یک کپی برداری مستقیم از سیستم ترمزی است که در خودروهای مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار شبیه به سیستم ترمز هیدرولیک دو طبقه است که در قسمت قبل در باره آن صحبت کردیم، اما به جای اینکه در سمت فرمان یک مدار هیدرولیکی داشته باشیم از یک سیستم الکترونیکی استفاده شده است.

@diagcarman

✳️از آنجا که ترمز خودرو به ایمنی آن مربوط می شود وحساسیت بالایی دارد پدال ترمز به یک رئوستای فوق حساس متصل است رئوستا در حقیقت یک مقاومت الکتریکی متغییر است. بنابراین با فشردن پدال ترمز این مقاومت تغییر می کند و کامپیوتر خودرو متوجه می شود که شما پدال ترمز را فشرده اید.

@diagcarman

❇️هر چه پدال ترمز بیشتر فشرده شود سیگنال قوی تری به کامپیوتر خودرو فرستاده می شود آنگاه کامپیوتر مدار هیدرولیک سمت ترمز را فعال می کند و به همان نسبت با همان سیستم سرو / پمپ  نیروی لازم را اعمال می کند.

💡 @diagcarman

✅دقیقا به همان شکلی که در بالا توضیح داده شد. یکی از برتری های چنین سیستمی این است که پدال ترمز شما می تواند هر جایی تعبیه شود چون این پدال دیگر به سیستم هیدرولیک وابسته نیست.
@diagcarman

❎در اولین طرح هایی که از این سیستم وارد بازار شد ایراداتی وارد شده بود. برخی رانندگان از احساسی که پدال زیر پای آنها داشت ابراز نارضایتی می کردند. بنابراین طراحان سیستم ترمز سیمی دست به کار شدند و یک شبیه ساز در پشت پدال تعبیه کردند این شبیه ساز که در پشت پدال قرار می گیرد و از طریق کامپیوتر خودرو سیگنالی متناسب با سیگنال دریافتی از پدال به آن ارسال می کند تا وقتی که راننده پدال را می فشارد متناسب با آن فشار نیروی مقاومی تولید کند درست مانند آنچه که در یک سیستم ترمز هیدرولیک وجود دارد!

💎💎💎💎💎💎

💠 بزودی با معرفی سیستم های دیگری از ترمز با شما خواهیم بود!

🔖 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

جعبه سیاه,😳👇
@diagcarman
جعبه سیاه,😳👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☢بسياری از رانندگان از همه جا بی خبر آمریکایی نمی داند که در زیر کاپوت ماشين آنها قطعه ای جا سازی شده است که می تواند اطﻼعات مختلفی مثل سرع ماشين, ترمز ناگهانی و عملکرد کيسه هوا را ثبت کند. این قطعه حتی از این توانایی برخوردار است که بگوید کمربند ایمنی راننده در هنگام تصادف بسته بوده است یا خير.
@diagcarman
در حال حاضر جعبه سياه بر روی دو سوم از ماشين های جدیدی که در ایاﻻت متحده فروخته شده و ٣٠ ميليون دستگاه ماشينی که هم اکنون در خيابان های آمریکا رفت و آمد می کنند نصب شده است. کمپانی های خودرو سازی و شرکت های بيمه معتقدند که از طریق نصب جعبه سياه بر روی اتومبيل ها می توان برای اصلاح قوانين ترافيکی و طراحی وسایل نقليه ایمن تر استفاده کرد.
@diagcarman
🔹این در حالی است که اطﻼعات ذخيره شده در جعبه سياه می تواند به عنوان مدرکی در پرونده ها ی قضایی برای معلوم کردن مجرمان و تبرئه اشخاص بی گناه نيز به کار گرفته شود. آقای جان سوما استاد حقوق دانشگاه دنور در خصوص سوء استفاده های احتمالی از جعبه سياه توسط شرکت های بيمه می گوید: نصب چنين سيستم هایی بر روی ماشين ها ممکن است منجر ب ه سوء استفاده از حریم خصوصی افراد شود و باید اطﻼع رسانی بهتری در این زمينه توسط شرکت های خودروسازی انجام ب گيرد. دليل اینکه بيشتر رانندگان در مورد جعبه سياه اتومبيل چيزی نمی دانند این است که این اطﻼعات در دفترچه راهنمای اتومبيل آمده ولی کمتر راننده ای به خود زحمت خواندن آنرا می دهد.

در حال حاضر دولت آمریکا در حال وضع قوانين جامعی برای جلوگيری از سوء استفاده از اطﻼعات موجود در جعبه سياه است. ایاﻻت های کاليفرنيا، داکوتای شمالی و آرکانزاس قوانينی وضع کرده اند که چگونگی استفاده از اطﻼعات را برای شرکت های بيمه مشخص کرده و ایالت های نيویورک، ماساچوست و تگزاس نيز در حال وضع قوانين مشابهی هستند.
@diagcarman
🔖قوانين جدید تا حد زیادی دسترسی به اطﻼعات را بدون اجازه دادگاه یا صاحب ماشين محدود می کند و طبق قوانين وضع شده در ایالت آرکانزاس نيز حتی دسترسی به اطﻼعات بدون استفاده موجر اتومبيل محدود می شود و حتی اگر ماشین در تصادف رانندگی کاملا از بين برود و جزو دارائی های شرکت بيمه محسوب شود باز برای دسترسی به اطﻼعات جعبه سياه باید ا ز صاحب اتومبيل اجازه گرفت.

🔹جيمی جفرس سناتور ایالت آرکانزاس که یکی از مخالفان نصب جعبه سياه در اتومبيل هاست می گوید: من دوست@diagcarman ندارم که یک راننده بيچاره تصادف کند و بعد شرکت های بيمه بدون اینکه راننده از وجود چنين سيستمی در ماشين باخبر باشد از اطﻼعات موجود در جعبه سياه عليه خود او استفاده کنند. کمپانی های خودروسازی و شرکت های بيمه بر این باورند که به سادگی می توانند نگرانی طرفداران آزادی های مدنی را کاهش دهند.
@diagcarman
🔹آقای آلن ادلر سخنگوی شرکت جنرال موتور در این خصوص می گوید جعبه سياه اتومبيل می تواند مقدار کمی اطﻼعات ذخيره کند، این خيلی مهم است که مردم بدانند جعبه سياه نمی تواند گفتگوهای درون ماشين یا مسيری که ماشين در آن حرکت کرده یا هر چيز مشابه دیگری را ضبط کند. جعبه سياه فقط می تواند اطﻼعاتی نظير سرعت ماشين، وضعيت ترمزها و عمل کرد کيسه هوا را ضبط کند و این اطﻼعات را هر پنج الی ١٠ ثانيه برای ضبط اطﻼعات جدید پاک می کند و تنها در صورتی اطﻼعات را ذخيره می کند که کيس ه هوا باز شده باشد یا ترمز ناگهانی گرفته شود یا اینکه نهایتا تصادفی اتفاق بيافتد.

⭕️همچنين جعبه های سياه ساخت شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوتند. برای مثال جعبه سياه ساخت شرکت فورد که به F – SYSTEM معروف است در یک تصادف می تواند فقط یک دهم ثانيه اطﻼعات قبل و بعد از تصادف را ثبت کند .
@diagcarman
🔶تعدادی از مخالفان وجود جعبه سياه در اتومبيل پيشنهاد کرده اند که برای جعبه سياه نيز مثل کيسه هوای اتومبيل یک کليد در نظر گرفته شود تا راننده بتواند در صورت تمایل آنرا خاموش کند ولی کمپانی های خودرو سازی به شدت با این پيشنهاد مخالفت کرده اند. به عقيده آنها این درخواست می تواند باعث بروز مشکل برای برخی کمپانی های ماشين سازی شود. برای مثال خاموش کردن جعبه سياه در ماشين های ساخت شرکت GM نمی تواند بدون غير فعال کردن کيسه هوا صورت بگيرد.
@diagcarman
⭕️با وجود تمام نگرانی های موجود چيزی که بيشتر از همه طرفداران آزادی های مدنی را نگران کرده است احتمال استفاده از جعبه سياه همزمان با رشد تکنولوژی در آینده است.

🔖 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

🔖زمانی که یکی از خودروهای ب‌ام‌و جزو خانواده xDrive است بدین معناست که نیروی تولیدی توسط پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. برخلاف سیستم قدیمی که نیروی@diagcarman گشتاور به صورت ثابت بین چرخ‌ها منتقل می‌شد، به کمک سیستم xDrive این نیرو بین چرخ‌ها به صورت متغیر منتقل خواهد شد. xDrive به سیستم‌هایABS و DSC متصل است و به عنوان مثال اگر این دو سیستم لغزیدن یک چرخ را تشخیص دهند، سیستم xDrive به سرعت دست به کار می‌شود و با تقسیم گشتاور، این مشکل را حل خواهد کرد.@diagcarman

🔹این سیستم در مدل‌های X1، X3، X5 و X6 به صورت استاندارد استفاده می‌شود اما در ب‌ام‌و سری3 ازسال 2003، ب‌ام‌و سری 5 از سال 2005، سری 6 از سال 2012 و در سری 7 از سال 2010 می‌توان@diagcarman این سیستم را به صورت آپشن نصب کرد.
در سال‌های اخیر، ب‌ام‌و این سیستم را روی تمامی مدل‌ها پیاده کرده است و در رقابت با حریفان خود یعنی سیستم 4Matic (محصول مرسدس‌بنز) و Quattro (محصول آئودی) بهتر عمل کرده است.
@diagcarman
⭕️سیستم DPC که مخفف Dynamic Performance Control است نیز به همراه سیستم xDrive کار می‌کند و به کمک این سیستم نه‌تنها نیرو به دیفرانسیل جلو و عقب بلکه به چرخ‌های چپ و راست نیز به صورت متغیر و جداگانه وارد خواهد شد تا پایداری خودرو را بیشتر کند. DPC با توزیع نیرو و کنترل سرعت چرخیدن چرخ‌ها، باعث پایداری بیشتر در مواقع ضروری نیز خواهد شد. اولین سیستم DCP روی سری 6 نصب شده است که از سال 2008 راهی بازار شده بود.
قبل از xDrive ب‌ام‌و سیستم 4WD را به صورت آپشن روی سری 3 و سری 5 در دهه 80 میلادی نصب می‌کرد که نیرو را
به صورت ثابت 38 درصد به چرخ‌های جلو و 62 درصد به چرخ‌های عقب می‌کرد.
🔰 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

تبلیغ اولین ماشین گیربکس اتومات
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

این مدل BMW, با تغییر دما, رنگش عوض میشه😳💅💅
@diagcarman 👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

🔩 10 اشتباه متداول مکانیک ها
@diagcarman
1_ هرز کردن و توجه نکردن به میزان استاندارد سفت‌کردن پیچ‌ها
هرز شدن پیچ‌ها چیزی است که همیشه می‌توان از آن پرهیز کرد. هر وقت یک پیچ را هرز می‌کنید، یک احساس ناخوشایند به شما دست می‌دهد و از دست خود عصبانی می‌شوید.@diagcarman خوشبختانه در بیشتر اوقات با مته‌کاری یا ابزار مناسب برای پیچ‌های هرز شده، می‌توانید این پیچ‌ها را از جای خود خارج کنید، ولی واقعاً دردسر زیادی برایتان دارد. بنابراین همیشه ابزار مناسب را برای هر پیچ به کار ببرید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید. توجه نکردن به استاندارد سفت‌کردن پیچ‌ها در@diagcarman خودرویتان، زمانی گریبان شما را می‌گیرد که به عنوان مثال، چرخ آن به یک طرف پرتاب شود! بنابراین چیزی را با «دست» سفت نکنید. همچنین به شکلی ساده از «آچار بکس ضربه‌ای برقی» استفاده نکنید؛ اگر یک استاندارد چرخش برای پیچ وجود دارد، از آن پیروی کنید.
@diagcarman
2_ استفاده از قطعات مشابه
این کاریست که در مواقع نیافتن قطعه یدکی اصلی ممکن است به سراغ آن برویم. مخصوصا در مورد خودروهای قدیمی‌تر که یافتن قطعات آنها دشوار است، با ابتکار از سرهم‌بندی سایر قطعات بهره می‌گیریم. فارغ از اینکه پس از مدتی این خودرو کم‌کم در دوگانگی مدل‌های مختلف با قطعات گوناگون از هم می‌پاشد.
@diagcarman

3_ عدم رعایت اصول ایمنی در برابر مواد شیمیایی@diagcarman
ممکن است بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده از انواع حلال‌ها تا اسپری‌ها، برای پوست یا سیستم تنفسی زیان‌آور باشند. عدم رعایت دستورات ایمنی و استفاده نکردن از ماسک، دستکش و لباس مناسب، در آینده، مکانیک را از کار خود پشیمان خواهد کرد.
@diagcarman
4_ استفاده نکردن از ابزار مناسب
طبیعی است که همه برای کارگاه‌های مکانیکی سطح با ابزارهای متفاوت برای انجام کارهای مختلف، کار نمی‌کنند. ولی وقتی که یک روش تعمیر در خانه را به صورت آنلاین پیدا می‌کنید و در این آموزش به شما گفته می‌شود که به این منظور یک ابزار خاص به کار ببرید، باید حتماً از ابزار مناسب برای این کار استفاده کنید. این ابزار می‌تواند حتی یک آچار مخصوص باز کردن قفل چرخ باشد.
@diagcarman
5_ کم تخمین‌زدن زمان انجام یک کار
وقتی در حال کار بر روی یک اتومبیل هستید، بهترین حالت این است که مشتری منتظر شما نباشد. همچنین اگر خارج از کارگاه هستید و یا بر اساس یک آموزش آنلاین، کاری را انجام می‌دهید، بهتر است چند ساعت و حتی چند روز بیشتر به خود زمان بدهید. وقتی خودتان بر روی اتومبیلی کار می‌کنید، مشکلات مختلفی ممکن است برای شما پیش بیاید.
ادامه دارد.....
🎯 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

قسمت دوم...
6_شکستن پیچ‌های زنگ‌زده
متأسفانه وقتی با چنین‌ پیچ‌هایی در یک خودرو مواجه می‌شوید، کار زیادی نمی‌توان در مورد آنها انجام داد. یکی از اولین راهکارها این است که آنها را مدتی در مایع روان‌کننده‌ای مانند PB Blaster بخیسانید و سپس دست به دعا شوید که بعداً بتوانید بازشان کنید. گاهی اوقات با پیچاندن آنها، سرشان جدا می‌شود که اصلاً چیز خوشایندی نیست.
@diagcarman
7_ درهم‌ریختگی قطعات باز شده
تصور کنید که یک تعمیر را به پایان رسانده‌اید و می‌بینید که نیمی از قطعات را پیدا نمی‌کنید. در این شرایط، بیشتر می‌توانید اسباب خنده دیگران را فراهم کنید. بنابراین، همه چیز را به طور منظم پیش ببرید. پیچ‌ و مهره‌ها در یک کیسه قرار دهید، به هر چیزی برچسب بزنید و چیزی را گم نکنید.
@diagcarman

8_ تشخیص نادرست علامت‌های خرابی
اگر بر اساس چیزی که در اینترنت پیدا کرده‌اید، یک علامت را در خودرویتان اشتباه تشخیص بدهید، اوقات چندان خوشی در انتظار شما نخواهد بود.@diagcarman بسیاری از ما در ادامه به سراغ سفارش قطعه می‌رویم و در حالی که همچنان قطعه‌های بیشتری تهیه می‌کنیم، هنوز مشکل‌مان برطرف نمی‌شود. بنابراین، حتی اگر نمی‌خواهید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید، هزینه‌ای به مراتب بیشتر از آنچه که مورد نیاز است، صرف خواهید کرد.
@diagcarman
9_ استفاده نکردن از جک‌های ایستاده
برای انجام هر کاری، اگر به زیر اتومبیل‌تان می‌روید، نباید به استفاده از تنها یک جک خوابیده در زیر آن اکتفا کنید. اگر می‌خواهید که ۲ تُن وزن روی سر شما خراب نشود، بهترین گزینه استفاده از جک‌های ایستاده است.
@diagcarman

10_تقلّای بیش از حد در انجام کارها
وقتی در یک آموزش می‌بینید که گفته شده «این کار برای مبتدیان نیست»، لازم نیست برای «مبتدی‌نبودن» تقلّا کنید؛ چرا که با این کار، شاید تنها شرایط خودرویتان را بدتر می‌کنید. در عین حال، می‌توانید اندکی بیشتر هزینه کنید تا متخصصان کار را سریعتر و به شکل مناسب انجام دهند.
🎯 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

دوزیست😳👍👇👇👇👇👇
diagcarman