آموزش و عیب یابی خودرو
عنوان گروه یا کانال:

آموزش و عیب یابی خودرو


توضیحات: ✳️ به بزرگترین کانال آموزشی خودرویی خوش آمدین تبلیغات ارزان و پربازده ↙️ https://t.me/joinchat/AAAAAD_A86Abxc8qES0dKw #ثبت #ساماندهی, shamadcode1-1-69044-61-4-1 ─═हई╬ @diagcarman ╬ईह═─
شناسه: diagcarman@
تعداد اعضا: 112273
آموزش و عیب یابی خودرو

😳🏁🏁اینم دریفت پراید هی بگید پراید بده😐✌️😳👍
@diagcarman 👇👇👇👇😳👇
آموزش و عیب یابی خودرو

🔹ساخت نخستین خودروی دست ساز کلاسیک کشور در اصفهان
کانال ماشین خاص
🔹ساخت نخستین خودروی دست ساز کلاسیک کشور در اصفهان
کانال ماشین خاص
آموزش و عیب یابی خودرو

این متن واقعا تن آدمو می لرزونه..😔
😢





⭕️ @diagcarman














"هله دان دان دان هله یه دانه یه دانههههههه"

👋〰~😅~〰👋
||
/ \
😂😂


🎈 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️سنسور اکسیژن🔧
@diagcarman
☝️سنسور اکسیژن🔧
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

رادیاتور, عیب یابی و تعمیر(جوش آوردن🔧🔧🔧🔧🔧)
@diagcarman
رادیاتور, عیب یابی و تعمیر(جوش آوردن🔧🔧🔧🔧🔧)
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
نگهداری و بهینه سواری10:
💢نكاتي در مورد استفاده بهينه از رادياتور و شناسايي معايب جوش آوردن خودرو
🔷امروز با هم به 20 مورد از موارد نگه داری و عیب یابی مهم ترین قطعه سیستم خنک کاری یعنی رادیاتور ( با تبادل بین حرارت با هوای پیرامون خود، موتور را توسط سیال خنک کننده خنک میکند.) میپردازیم. @diagcarman
✅بخش1:
1⃣بهترين نوع سيال در رادياتور تركيبي از اتيلن گليكول ( ضد يخ /ضد جوش/ ضد زنگ ) با آب مي باشد كه دماي جوش بالاتري نسبت به آب دارد در صورتي كه آب رادياتور بر اثر تبخير كم شده باشد فقط به آن آب افزوده مي شود.از تعويض آب موجود در رادياتور در دوره هاي كوتاه مدت بپرهيزيد بهتر است از آبي استفاده شود كه قبلا جوشيده باشد.
@diagcarman
2⃣ همواره سطح سيال را در سيستم مدار باز را با باز كردن درب رادياتور چك كرده و براي گردش سيال در رادياتور هيچگاه رادياتور را لبريز از سيال نكنيد و سطح مايع خنك كننده بايستي از لبه هاي لول ها در حدود 12-10 ميليمتر بالاتر باشد . اما در سيستم مدار بسته سطح سيال را تا علامت ماكزيمم منبع انبساط پر كنيد. به منظور جلوگيري از هرگونه خطر احتمالي مراحل كنترل سطح سيال در حالت موتور سرد انجام شود . @diagcarman
3⃣از وارد آمدن ضربه به پره هاي رادياتور و به وجود آمدن هر گونه لهيدگي در سطح رادياتور جلو گيري كنيد در صورتي كه بر اثر تصادف سطح وسيعي از پره ها آسيب ديد ، نسبت به ترميم يا تعويض رادياتور اقدام كنيد.
@diagcarman
4⃣در صورتي كه قصد تميز كردن رادياتور از وجود حشرات و كثيفي هاي احتمالي را داريد آب را با فشار پايين از پشت رادياتور به سطح پره ها بپاشيد .
5⃣در صورت نشت سيال درون رادياتور از بستها و اتصالات و شيلنگها نسبت به رفع آن اقدام كرده و آن را فورا برطرف كنيد.@diagcarman
6⃣هر گونه وجود چربي و ماسيدگي روغن و تركيب آن با يكريگر در رادياتور نشان از راه يابي روغن از موتور به درون سيال رادياتور مي باشد كه بايستي پس از مراجعه و رفع مشكل در تعمير گاه هاي مجاز نسبت به گرفتگي های احتمالي اقدام شود .
@diagcarman
7⃣در صورتي كه خودرو شما جوش آورده شده باشد از باز كردن درب رادياتور و يا منبع انبساط جدا خودداري كنيد چرا كه امكان آسيب هاي جدي همراه با سوختگي براي شما وجود دارد بهتر است در حالت موتور روشن ، آب به سطح پره هاي رادياتور پاشيده شود و در صورت امكان بخاري ماشين نيز روشن شود تا سرعت خنك كاري موتور افزايش يابد . @diagcarman
8⃣در صورتي كه خودرو جوش آورده شما مجهز به فن خنك كننده رادياتور مي باشد و فن يا فن ها در هنگام جوش آوردن كار نكنند ممكن است بدليل خرابي رله فن یا سنسور آب باشد . بهترين كار اين است كه سيمهاي فن را مستقيما به باطري وصل كرده و تا رسيدن به تعميرگاه فن يكسره كار كند .
@diagcarman
9⃣حد الامكان از مواد هاي شيميايي براي رسوب زدايي داخل رادياتور و مجموعه سيستم خنك كننده تحت هر عنواني استفاده نكنيد. و در صورت استفاده مجموعه سيستم خنك كننده را با دقت بشوييد . مواد رسوب زدا خواص خورندگي داشته و اثرات زيانباری رارند.@diagcarman
🔟در صورتي كه سطح سيال بصورت مداوم كاهش پيدا مي كند و هيچگونه اثري دال بر ريزش و نشت سيال از لوله ها و اتصالات و رادياتور ديده نمي شود اين امكان وجود دارد كه سيال از طريق آببندي واشر سرسيلندر به درون يكي از پيستون ها رخنه كرده و در آنجا بخار شده و با دود خارج مي شود. البته بخار كردن اگزوز در دقايق اوليه روشن شدن موتور ارتباطي با اين موضوع ندارد و اين مساله يك امر طبيعي مي باشد .
منبع: 'گردآوری دات کام
♻️♻️ @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

#diagcarman
نگهداری و بهینه سواری11:
💢نكاتي در مورد استفاده بهينه از رادياتور و شناسايي معايب جوش آوردن خودرو
🔷امروز با هم به 20 مورد از موارد نگه داری و عیب یابی مهم ترین قطعه سیستم خنک کاری یعنی رادیاتور ( با تبادل بین حرارت با هوای پیرامون خود، موتور را توسط سیال خنک کننده خنک میکند.) میپردازیم.
✅بخش2:
@diagcarman
1⃣براي ايجاد دماي يكنواخت در هنگام كار كرد موتور در تابستان و زمستان هيچگاه ترموستات را از مدار گردش مايعات خنك كننده خارج نكنيد . @diagcarman
2⃣اگر ترموستات در دماي مورد نظر باز نشود و اجازه عبور سيال را ندهد موتور جوش خواهد آورد . براي بررسي صحت عملكرد ترموستات مي توان با قرار دادن ترموستات در يك كاسه آب جوش از صحت عملكرد آن اطمينان حاصل كرد و در صورتي كه قصد نگهداري ترموستات كار كرده سالم خود راداريد آن را با گريس چرب كرده و دور از رطوبت نگهداريد .
@diagcarman
3⃣يكي از دلايلي كه سبب جوش آوردن موتور در گرماي تابستان مي شود سفتي سوپاپ ها مي باشد سوپاپ ها را فيلر گيري تابستاني كنيد و البته در زمستان فيلر گيري زمستاني . @diagcarman
4⃣در موتورهايي كه پروانه موتور نيروي خود را توسط تسمه از ميل لنگ مي گيرد صحت سلامت تسمه را با بازديدهاي دوره اي بررسي كرده و سفتي آن را مد نظر قرار دهيد در صورت پارگي و يا شل بودن تسمه موتور جوش خواهد آورد.
@diagcarman
5⃣ميزان سفتي تسمه بايستي بنحوي باشد كه با فشار انگشت اشاره تسمه به اندازه يك سانتيمتر موافق جهت نيرو جابجا شود.
6⃣ممكن است مشكلاتي مانند خرابي سيستم برق يا سوخت و يا نيم سوز بودن واشر سرسيلندر عامل و يا مجموعه عواملي براي جوش آوردن موتور باشد . @diagcarman
7⃣اگر خودرو شما جوش مي آورد بهتر است پس از راندن خودرو خود در يك جاده مسطح به اندازه چند كيلومتري و با استفاده كمتر از ترمز ميزان دماي رينگ لاستيك هاي چهار چرخ را با دماي دست كنترل كنيد . شايد پيستون هاي چرخ يا چرخهايي بعد از ترمز گرفتن بدرستي آزاد نشده و درگيري بين لنت و ديسك ادامه دارد . البته در تابستان نسبت به اين تست تا حدودي محتاط تر باشيد .
@diagcarman
8⃣به درب رادياتور و كيفيت آن توجه كنيد . درب رادياتور همانند سوپاپ اطمينان عمل مي كند در صورتي كه در زمان جوش آوردن موتور فنر درب رادياتور از حد مجاز سفت تر باشد به مجموعه خنك كننده@diagcarman فشار زيادي وارد خواهد شد كه واشر سر سيلند نيز تحت فشار خواهد بود و در مواردي كه فنر درب رادياتور از حد مجاز شل تر باشد و يا آب بندي مناسبي بين نشيمنگاه و لاستيك ايجاد نكند مانع از خروج بخارات نخواهد شد و خطر بدون آب ماندن رادياتور بسيار است و شما دائما مجبور به اضافه كردن مايع خنك كننده و يا آب خواهيد بود .
@diagcarman
9⃣اگر رادياتور خودرو شما خراب و يا فرسوده است نسبت به تعويض آن ترديد به خود راه ندهيد .
🔟واتر پمپ را از جهت آب بندي چك كرده و از صحت سلامت آن اطمينان حاصل كنيد .
منبع: گردآوری دات کام
♻️♻️ @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️نکته فنی🔧👇🗣عیب یابی غلطک
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
راه های تشخیص غلتک هرزگرد خوب از ضعیف:

1⃣ انگشت خود را داخل سوراخ غلتک کرده و با سرعت آن را بچرخانید. در این زمان نباید شما چیز سفتی را روی انگشت خود احساس کنید در واقع احساس دندانه شدن رو ی انگشت معنی آن را میدهد که غلتک ضعیفی در دستان شماست.
2⃣حوالی سوراخ مرکزی پلیسه وجود نداشته باشد.
3⃣بلبرینگ وسط غلتک کج پرس نشده باشد.@diagcarman
4⃣روی سطح غلتک هیچگونه خراش یا فرورفتگی وجود نداشته باشد.(این یعنی محصول درجه دو)
5⃣هنگام چرخاندن غلتک روان باشد و هیچ صدایی ندهد.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

غلطک هرزگرد 🏁
@diagcarman
غلطک هرزگرد 🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

پتانسیومتر دریچه گاز🔧🏁
@diagcarman
پتانسیومتر دریچه گاز🔧🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ حسگر موقعیت دریچه گاز ومدارآن:

🆔 @diagcarman

✅ حسگر موقعیت‌دریچه گاز بر روی محفظه دریچه‌ گاز قرار دارد با ولتاژ ثبت ۵ توسط ECU‌ تغذیه می گردد این‌ حسگر یک‌ پتانسیومتر است‌که متناسب با موقعیت دریچه گاز ولتاژ به ECU ارسال و موقعیت دریچه گاز را تعیین می کند.

🆔 @diagcarman

🔻پین های کانکتور و ترمینال های کانکتور

♦️ -حسگر موقعیت دریچه‌گاز را از لحاظ ضعیف شدن، خرابی،خارج‌شدن و خوردگی بررسی کنید.

🆔@diagcarman

1⃣ -سوئیچ را در حالت off قرار دهید.

2⃣ -کانکتور دسته سیم حسگر موقعیت دریچه گاز را با آزادکردن خار ضامن جدا کنید.

3⃣ -مقدا مقاومت الکتریکی حسگرموقعیت دریچه گاز را اندازه گیری کنید:

4⃣ -دسته سیم یدکی را به حسگر متصل کنید.

5⃣ -مولتی متر را دروضعیت اهم قراردهید.

6⃣ -پراپ های مولتی متر را به سیم متصل به پایه های۱و۳وصل کرده و مقدار مقاومت حسگر را اندازه گیری کنید.
🆔 @diagcarman

♎️ -مقدار مقاومت۴ کیلو اهم.

7⃣ -پراپ های مولتی متررا به سیم متصل به ۱و۲ وصل کرده وسپس دریچه گاز را به آرامی بازکنی در حالت این مقاومت کاهش می یابد.

♻️ اگر مشکل برطرف نشد به مرحله بعد بروید؛

🆔 @diagcarman

♦️ -مقدار ولتاژ حسگر موقعیت دریچه گاز را اندازه گیری کنید:

🆔 @diagcarman

1⃣ -دسته سیم یدکی را مابین کانکتور حسگر موقعیت دریچه گاز و کانکتور دسته سیم آن وصل کنید.

2⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری ولتاژ مستقیمDC قراردهید.

3⃣ -پراپ های مولتی متر رابه دسته سیم یدکی پایه های۱و۴ وصل کنید.

🆔 @diagcarman

❗️اخطار: ازاتصال پراپ ها یاسیم های دسته سیم جلوگیری کنید.

🆔 @diagcarman

4⃣ -موتور خودرو را روشن کنید.

5⃣ -دریچه گاز را به آرامی بازکرده و ولتاژ حسگر را اندازه گیری کنید.

@diagcarman

♒️ -اگرولتاژ بین ۰ الی ۵ ولت مثبت است حسگر سالم است.

🔻به مرحله بعدبروید.

♦️ -دسته سیم حسگر موقعیت دریچه گاز را از لحاظ قطع بودن بررسی کنید.

🆔 @diagcarman

1⃣ -کابل منفی باتری را جدا کنید.

2⃣ -دسته سیم حسگر موقعیت دریچه گاز را جدا کنید.

3⃣ -کانکتورهای ECU را جدا کنید.

4⃣ -مولتی متر را در وضعیت اهمی یاتست دیودی قرار دهید.

5⃣ -چگونگی ارتباط مدار در دسته سیم وترمینال ها را بررسی کنید.

🆔 @diagcarman

✅ -مابین ترمینال ۱ کانکتور حسگر و ترمینالC۳ ازکانکتور خاکستری رنگ ECU

✅ -مابین ترمینال ۲ کانکتور حسگر و ترمینالB۴ از کانکتور مشکی رنگ ECU

✅ -مابین ترمینال ۳ کانکتور حسگر وترمینالA۳ از کانکتور مشکی رنگECU

🆔 @diagcarman

❗️توجه: خرابی یا عملکرد نامطلوب حسگر موقعیت دریچه گاز وضعیت های زیر را ایجاد می کند:
🆔 @diagcarman

🔹۱-خاموش دادن موتور هنگام گازدادن به علت قطع پاشش.

🔹۲-نوسان زیاد دور هنگام گاز دادن.

🔹۳-عدم تطبیق دورموتور باحرکت دریچه گاز

🆔 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️☝️باسلام, نکات موثر برای خودرو در فصل گرما, تهیه شده که به مهمترین آنها میپردازیم,🔧🏁
@diagcarman 👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

➿آماده کردن خودرو برای فصل تابستان
@diagcarman
♨️با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمی هوا لازم است خودروی خود را برای مقابله با هوای گرم و نور شدید خورشید آماده کنیم. بنابراین در این مقاله، اقداماتی مطرح می شود که خودروی شما با رعایت آنها در درجه حرارت نرمال کار می کند و تا حد زیادی از صدمات احتمالی ناشی از دمای زیاد و نور شدید خورشید مصون می ماند. @diagcarman

⭕️در ابتدای فصل گرما، موتور خودرو را تحت آزمایش عملکرد قرار دهید و به گونه ای تنظیم کنید که دمای سیستم خنک کاری موتور در حد نرمال باشد. همچنین بررسی مدار سیستم جرقه زنی و سیستم خنک کاری و رفع عیب آن ضروری است. 
@diagcarman
⚠️هرگز ترموستات موتور را در فصل تابستان باز نکنید. برخلاف نظر اغلب تعمیرکاران و رانندگان وجود ترموستات بر روی موتور در فصل تابستان نیز ضرورت دارد و باعث می شود موتور در ساعات اولیه صبح و پس از روشن شدن، به سرعت به دمای نرمال برسد و سرد کار نکند. اگر فکر می کنید وجود ترموستات باعث گرم شدن موتور می شود از سالم بودن آن مطمئن شوید، سپس بقیه سیستم خنک کاری از جمله رادیاتور، پمپ خنک کاری و تسمه را بررسی و عیب آن را رفع کنید. موتور خودرو در فصل تابستان به زمان کمتری برای گرم شدن نیاز دارد. 

@diagcarman
♻️سیستم کولر خودرو را بازدید و سرویس های مربوطه را انجام دهید (شارژ گاز، تعویض تسمه کولر و تعویض فیلتر خشک کن هوای کولر). با توجه به اینکه روشن بودن کولر، توان زیادی را از موتور می گیرد و باعث ازدیاد دمای موتور و مصرف سوخت می شود بهتر است از کولر به صورت بهینه استفاده شود. 
@diagcarman
⚠️از قرار دادن خودرویی که بدنه آن را شست وشو داده اید و هنوز کاملاً خشک نشده، در زیر نور شدید خورشید خودداری کنید، زیرا در این صورت رنگ بدن، صدمه خواهد دید. سعی کنید از چادرهای پارچه ای نخی که تهویه مناسبی دارند بر روی خودرو استفاده کنید. 
@diagcarman
Ⓜ️مواد مورد استفاده در داشبورد خودروها به طور کلی در ۲ دسته Hard Touch و Soft Touch قرار می گیرند. داشبورد خودروی پیکان، سمند، پژو و پارس از نوع Soft Touch هستند و این مواد در اثر تابش نور مستقیم خورشید آسیب می بینند و دچار ترک خوردگی می شوند، بنابراین بهتر از با پوشش های مناسبی محافظت شوند. 

🔴فشار باد تایرها با توجه به افزایش دمای هوا در فصل تابستان افزایش می یابد بنابراین در فواصل زمانی کوتاه تری باد تایرها را کنترل کنید. 
@diagcarman
🎴در ابتدای فصل تابستان و گرم شدن هوا اگر روغن موتور، جعبه دنده و دیفرانسیل خودروی شما از نوع زمستانه است حتماً آن را تعویض و از روغن های مناسب فصل و یا چهارفصل (چند درجه ای یا مولتی گرید) استفاده کنید. 

♦️آماده سازی سیستم خنک کننده
@diagcarman

پیش از افزودن ضدیخ در سیستم خنک کننده باید از سلامت و کارایی قسمت های مختلف سیستم خنک کاری مانند ترموستات، پمپ آب، شیلنگ ها و درب رادیاتور مطمئن شوید. با بازکردن بست اتصال خروجی از ترموستات و شیلنگ لاستیکی باید تمام مسیر گردش ضدیخ، با آب یا محلول های ویژه، شست وشو و تمیز شود. بدنه بیرونی رادیاتور به وسیله برس پلاستیکی نرم با محلول آب و صابون شسته می شود تا عبور هوا از میان پره های رادیاتور بهتر انجام شود. 

☢تهیه سیال خنک کننده (مخلوط آب – ضدیخ)
@diagcarman
پس از انتخاب ضدیخ مناسب، با توجه به توصیه سازنده خودرو، شرایط آب وهوایی و در نظر گرفتن حجم خنک کننده، مقدار ضدیخ مورد نیاز را داخل رادیاتور بریزید. شایان ذکر است که سازندگان خودرو، استفاده از محلول ۱:۱ ضدیخ و آب (۵۰درصد حجمی آب و ۵۰درصد ضدیخ) را به عنوان سیال خنک کننده مناسب در خودروها توصیه و به کارگیری آن را در مدت سال تاکید می کنند (این محلول دارای نقطه انجماد C°۳۶ و نقطه جوش C°۱۲۹ تحت فشار سیستم خواهد بود). 
@diagcarman

💎آب مصرفی در خودرو باید سختی کمی داشته باشد تا رسوب نگیرد. هر ۱۰۰۰ کیلومتر یا هفته ای یکبار باید سطح سیال خنک کننده بازدید شود. زمان تعویض سیال خنک کننده در شرایط عادی معمولاً سالانه و یا پس از طی مسافت@diagcarman ۳۰۰۰۰کیلومتر است، اما زمان های تعویض سیال در شرایط سخت رانندگی و بسته به شرایط، انجام می شود. شرایط سخت عبارتند از: بکسل کردن، یدک کشیدن کمپ، استفاده از باربند در مسافت های طولانی، حرکت در جاده های نمک پاشیده، خاکی، غبارآلود، طی کردن مکرر مسافت های کوتاه (کمتر از ۸ کیلومتر در هر نوبت رانندگی)، طی کردن مسافت های طولانی با سرعت های یکنواخت و پایین و دوره طولانی عدم استفاده از خودرو. 
@diagcarman
🆘تذکر:

با توجه به اینکه محلول ۵۰درصد ضدیخ، ۵ درصد انبساط حجمی دارد، در صورت عدم وجود منبع انبساط، خالی گذاشتن حدود ۵درصد حجم کل سیستم خنک کننده الزامی است. عدم کارایی مناسب رادیاتور باعث افت نقطه جوش سیار خنک کننده و به جوش آمدن سریع آن می شود. 

🔰 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🏁رایجترین موتورهای صنعت خودرو 👈👈👈V هشت سیلندر
@diagcarman
🏁رایجترین موتورهای صنعت خودرو 👈👈👈V هشت سیلندر
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♻️موتور هشت سیلندر V شکل
موتورهای هشت سیلندر آرایشی درست شبیه به موتورهای شش سیلندر V شکل دارند، ولی به جای آرایش 2x3 با آرایشی 2x4 ساخته شده‌اند. این موتورها عمدتاً بر روی خودروهای اسپرت و یا خودروهای عضلانی استفاده می‌شود و خیلی کم دیده شده بر روی ماشین‌های سدان و یا هاچ‌بک از آن‌ها استفاده شود.
@diagcarman
- مزایا:
(1) طولی کمتر نسبت به موتورهای شش سیلندر خطی. (2) قدرت تولیدی بیشتر نسبت به سایر موتورها. (3) تعادل خوب در میل لنگ برخلاف موتورهای خطی (4) محدودیت کمتر برای افزایش حجم موتور که در نهایت موجب بالا رفتن قدرت می‌شود.
@diagcarman
- معایب:
(1) وزن بیشتر نسبت به موتور V6 به خاطر داشتن قطعات متحرک بالاتر (2) قیمتی بالاتر نسبت به سایر موتورها (3) اصطکاکی بالاتر به خاطر قطعات متحرک بیشتر نسبت به موتور شش سیلندر V شکل (4) پیچیدگی و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار بالاتر (5) به خاطر اندازه بزرگ و قدرت بالا، تنها بر روی خودروهای محور عقب محرک یا چهار چرخ محرک نصب می‌شود.
🎯 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️سنسور سرعت🔧عیب یابی و تعمیر🔧
@diagcarman
☝️سنسور سرعت🔧عیب یابی و تعمیر🔧
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ حسگرسرعت خودرو و مدار آن:

🆔 @diagcarman

✅ حسگر سرعت خودرو بر روی جعبه دنده قرار دارد و با ولتاژ۱۲ولت مثبت توسط رله دوبل تغذیه می گردد.این حسگر ازنوع اثر های است که باحرکت خودرو وگردش پینیون دنده کیلومتر محور حسگر شروع به دوران کرده و سیگنالی بافرکانس متناسب با سرعت خودرو بهECU ارسال می کند.
🆔 @diagcarman

(هربارگردش محورحسگر معادل۲کیلومتر است).

✅ -پین های کانکتور حسگر سرعت خودرو را از لحاظ ضعیف شدن، خرابی، خارج شدن و خوردگی بررسی کنید.

🆔 @diagcarman

1⃣ -سوئیچ را در حالت off قرار دهید.

2⃣ -کانکتور دسته سیم حسگر سرعت خودرو را با آزادکردن خارضامن جدا کنید.

3⃣ -مقدار مقاومت الکتریکی حسگرسرعت خودرو را اندازه گیری کنید.
🆔 @diagcarman

4⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهم قرار دهید.

5⃣ -پراپ های مولتی متر را به پایه های۲و۳ وصل کرده و مقدار مقاومت حسگر را اندازه گیری کنید.

♎️ -مقدار مقاومت۱۵ کیلو اهم±۲۰℅

🆔 @diagcarman

🔻 -به مرحله بعدبروید.

✅ -دسته سیم حسگر سرعت خودرو را از لحاظ قطع بودن بررسی کنید.

🆔 @diagcarman

1⃣ -کابل منفی باتری راجدا کنید.

2⃣ -دسته سیم حسگر موقعیت دریچه گاز را جدا کنید.

3⃣ -کانکتور رله دوبل را جدا کنید.
🆔 @diagcarman

4⃣ -کانکتور قهوه ای رنگCP را از ECU جدا کنید.

5⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهمی یا تست دیودی قرار دهید.

6⃣ -چگونگی ارتباط مدار در دسته سیم و ترمینال ها را بررسی کنید.
🆔 @diagcarman

7⃣ -مابین ترمینال ۱ کانکتور حسگر وترمینال۱۳ از کانکتور رله دوبل.

8⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور حسگر وترمینالG۳ از کانکتور قهوهای رنگ ECU

9⃣ -مابین ترمینال ۳ کانکتور حسگر و بدنه.

🆔 @diagcarman

♻️ -اگر ارتباط برقرار باشد مدار سالم است.

❗️ توجه: خرابی یاعملکرد نامطلوب حسگر سرعت خودرو وضعیت های زیر را ایجاد می کند:

🆔 @diagcarman

🔹۱-خاموش شدن موتور در هنگام توقف.

🔹۲-حرکت غیرمعمول عقربه سنج سرعت.

🔹۳-ازکارافتادن سرعت سنج خودرو.

🔹۴-نامنظم کارکردن موتور هنگام حرکت.
🆔 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔧رینگ پیستون🔧®
@diagcarman
🔧رینگ پیستون🔧®
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ ساختار رینگ‌های پیستون

🆔 @diagcarman

♻️ رینگ‌های پیستون از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شوند، زیرا فلزی است مقاوم که در برابر گرما حساسیت کمی از خود نشان می‌دهد و در ضمن دارای قابلیت ارتجاعی خوبی می‌باشد. تعدا رینگ‌ها در هر پیستون بسته به نوعموتور و تراکم مورد نظر از سه تا پنج و گاهی تا هفت رینگ متغیر می‌باشد. موتورهای بنزینی معمولی بندرت دارای بیش از سه تا چهار رینگ هستند اما موتورهای دیزلی معمولا دارای 5 تا 7 رینگ در هر پیستون می‌باشند
🆔 @diagcarman

✴️ انوع رینگ‌ها

✅ رینگ‌ها برحسب کار مخصوصی که انجام می‌دهند و نیز برحسب محل قرارگیری شان بر روی پیستون طبقه‌بندیمی‌گردند. بر این اساس رینگ‌ها به دو گروه رینگ‌های روغن تقسیم می‌شوند.

✅ طرز کار رینگهای مختلف
🆔 @diagcarman

✅ رینگ‌های متراکم

این رینگ‌ها از نشست یا فرار گاز از کنار پیستون در زمان تراکم و نیز در زمان قدرت جلوگیری می‌کند و در موقع پایین آمدن در زمان تنس عمل پاک کردن روغن را انجام می دهد. رینگ مذکور توسط رینگ روغن بر روی سطح داخلی سیلندر قرار داده شده است. رینگ‌های متراکم با انبساط خود به طرف خارج به دیواره سیلندر چسبیده و گازبندی خوبی را بوجود می‌آورند.
🆔 @diagcarman

رینگ‌های متراکم توسط نیروهای حاصله از انبساط خود و همچنین توسط فشار احتراق که در زمان محترق شدنسوخت در پشت آنها بوجود می‌آید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. رینگ‌های متراکم یک تکه ساخته شده و همیشه در شیارهای نزدیک به سر پیستون قرار می‌گیرند (شیارهای بالاتر از رینگ‌های روغن)
🆔 @diagcarman

✅ رینگ‌های روغن

یکی از انواع رینگ‌های شیاردار ، سوراخ‌دار یا چاک‌دار می‌باشند و معمولا در پایین‌ترین شیار در بالای انگشتی پیستون یا در یک شیار نزدیک به انتهای بدنه پیستون قرار می‌گیرند. کار رینگ‌های روغن این است که پخش روغنروی جدار سیلندر را کنترل کرده و از مصرف غیر ضروری و اضافی روغن جلوگیری نمایند.
🆔 @diagcarman

✅ کاربرد ویژه رینگ‌های پیستون

برای کنترل بهتر روغن ، اغلب از منبسط کننده‌های فنری در پشت رینگ‌های روغن استفاده می‌شود. در بعضی از موتورهای رینگ‌های روغن هم از بالا و هم در پایین انگشتی پیستون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ضمن هررینگ دارای یک دهانه است که با باز و بسته کردن آن می‌توان قطر رینگ‌ها را در موقع نصب کردن روی پیستون یا قرار دادن پیستون داخل سیلندر ، کم و زیاد کرد.

🚗🔧 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔧انواع ای سی یو بکار رفته در خودرو🔧
@diagcarman
🔧انواع ای سی یو بکار رفته در خودرو🔧
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

✅ انواع ecu های مورد استفاده در خودرو :

🆔 @diagcarman

🈸ساژم:

sagem s2000-pl4
sagem s2000-11 پیکان وانت پیکان آردی RD
sagem s2000-10 خودرو پژو 405 پژو پارس سمند معمولی
sagem s2000-35 پژو 206
sagem s2000-3e پژو 206
sagem s2000-3f پژو 206
sagem sl96

🆔 @diagcarman

🈹بوش:

BOCU 7.4.4 پژو206 ، پارس
BOCH 7.4.5 پژو 206SD
BOCH 7.4.9
BOCH 7.3
BOCH 5.2 زانتیا 2000
BOCH

🆔 @diagcarman

☢زیمنس:

SEMENS CI.1 پیکان وانت و پرایدوروا
SEMENS CI.2
SEMENS CI.3 روا
SEMENS CI.4 ایموبیلایزر سمند ، پراید
SEMENS CI.5 ایموبیلایزر سورن LX
SEMENS CI.6



🚗🔧 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

باسلام خدمت عزیزان, امیدوارم تا اینجای کار تونسته باشم توجه تمام مخاطبان همکاران, حرفه ای ها, مبتدیان و,,,,, را جلب کنم, سعی کردم تو شبکه مطالبی بذارم که برای حرفه ای ها و دوستدارن خودرو مفید و کاربردی باشد, ممنون که تا اینجای کار مطالب را دنبال کردین, و سعی میکنم روز به روز سطح یادگیری شما و مطالب را بالا ببرم,
به دوستانتان کانال ما را پیشنهاد کنید😘
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

سیستمهای انژکتوری 
@diagcarman
سیستمهای انژکتوری
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

✅ دسته بندی سیستم های انژکتوری

🆔 @diagcarman

☑️ بطور كلي سيستم هاي انژکتوري به سه دسته تقسيم مي گردنند :

1.سيستم انژکتوري پاشش تك نقطه اي (SPEI)مانند  دوو ريسر

2.سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي (MPFI)كه درتقريبا در تمام  خودرو هاي استفاده شده است

3.سيستم انژكتوري پاشش مستقيم بنزيني (GDI)

 🆔 @diagcarman

✅ مدلهاي انژکتوري مختلف:

A : دسته غير ترتيبي :

كه دراين دسته چهار انژکتور باهم عمل پاشش راانجام ميدهند به اين دسته مگنتي مارلي گفته ميشود مانند سري اول پژوپرشيا وسمند
@diagcarman

B: دسته نيمه ترتيبي :

در اين دسته انژکتورها بصورت جفت جفت پاشش ميكنند يعني انژگتور 1و4 باهم وانژکتورهاي 2و3 نيز باهم عمل پاشش را انجام مي دهند كه به گروه SL96  معروف است مانند پژو 405 و پژو RD

c: دسته ترتيبي :

اين دسته با پيشرفت تكنولوژي جايگزين جايگزين دو گروه قبلي شد وامروزه در تمام اتومبيل هاي ساخته  شده از اين گروه استفاده مي گردد دراين نوع ترتيب پاشش بصورت 1.3.4.2 ميباشد  اين دسته معرف  S2000 وسيستم بوش وsimens است مانند پژو پرايد و206
🆔 @diagcarman

🈂 اما درECU  براي بررسي خطاي پيش آمده كه چراغ چك روشن ميگردد بايد دستگاه دياگ را به ECU متصل نمود براي اين قسمت يك كابل رابط بين ECU و دستگاه دياگ قرارداده ميشود كه در خودروها اين محل متفاوت ميباشد :
🆔 @diagcarman

🌀در 206 داري يك سوكت 16 پايه است كه در زير فرمان قرار دارد  . در 405و پارس و سمند در كنار مخزن روغن ترمز قرار دارد
🆔 @diagcarman

🌀در سمند LX در زير فرمان قراردارد . در RD و ROA نيز در كنار مخزن روغن ترمز قرار دارد . در پيكان داخل جعبه ECU قرار دارد

🌀در زانتيا در داخل جعبه فيوز زير فرمان قرار دارد

☸_درسستم مگنتي مارلي ميزان سوخت و آوانس جرقه را ميتوان بطور دستي تنظيم نمود
🆔 @diagcarman

Ⓜ️_درمدل SL96 فقط ميتوان مقدار سوخت را بصورت دستي تنظيم نمود

اما در اين مبحث ما فقط به تشريح عملگر ها مي پردازيم :
🆔 @diagcarman

💢عملگر هاي سيستم انژكتور عبارتند از :

1.رله فن   2.كوئل دوبل  3.پمپ بنزين  4.استپ موتور    5.شير برقي كنيستر  6.عقربه دور سنج موتور  7.چراغ اخطار عيب ياب   8.انژکتور  9. رله دوبل

اما پس از ارسال سيگنال هاي كه از طرف سنسورها به ECU كه اين سيگنال ها بصورت ولتاژ(آنالوگ)به ECU ارسال ميگردد بايد به ديجيتال تبديل گرددند كه اين كار توست قسمتي به نام A/Bكه يك مدار  الكترونيكي است انجام مي پزيرد.

#سیستم #انژکتوری

🚗🔧 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

چراغ دینام🏁
@diagcarman
چراغ دینام🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
🏁🏁🏁چراغ دینام

چراغ هشدار سیستم شارژ که به چراغ دینام مشهور است معمولا با نماد باتری یا نوشته های ALT یا GENمشخص می شود. اگر چراغ دینام روشن شود به این معنی است که سیستم برق خودرو دیگر توسط دینام تامین نمی شود. کار نکردن دینام به ندرت منجر به آسیب جدی به موتور می شود و بین این سه چراغ بزرگ هشدار تنها چراغی است که بیشترین زمان برای عملکرد صحیح و نجات باتری را به راننده می دهد. به طور کلی در روز راننده حداقل 20 دقیقه فرصت دارد تا قبل از اینکه ولتاژ به نقطه ای افت کند که@diagcarman سیستم احتراق دیگر کار نکند و موتور متوقف شود اگر چراغ دینام روشن شد همه وسایل برقی غیر ضروری را خاموش کنید و تا نزدیکترین تعمیرگاه رانندگی کنید .سیستم شارژ طی این 40 سال تغییر چندانی نداشته است و شامل دینام و رگولاتور که معمولا داخل دینام نصب می شود و سیم پیچ داخلی است.هدف از سیستم شارژ تامین شارژ باتری است که هنگام کارکرد پیشرانه منبع اصلی انرژی الکتریکی است.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

دود از کنده بلند میشه☝️🐫🐪🐫🐪👇👇👇👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

‌اموزش های حرفه ای تعمیرات خودرو به صورت پی دی اف و متن
اموزش تمامی سیستم های سوخت رسانی و انژکتور
اموزش برق وسیم کشی ونقشه های سیم کشی و ایسیو تمامی خودرهای وارداتی وایرانی
https://telegram.me/diagcarman
@pedi4001
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman 
@pedi4001
@diagcarman
@pedi4001
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️شیشه هوشمند😳
@diagcarman
☝️شیشه هوشمند😳
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

شیشه هوشمند اتومبیل

«کانتی ننتال Continental» سازنده قطعات خودرو، اولین شیشه نیمه هوشمند را برای ایجاد سایه در برابر نور ساخت.
@diagcarman
شیشه هوشمند این خاصیت را دارد که با فشار یک دکمه، سایه‌ای ملایم را روی شیشه ایجاد کند و بدین ترتیب مانع ورود نور شدید به داخل اتومبیل شود.

شیشه هوشمند، حفظ حریم خصوصی، راحتی داخل اتومبیل و بسیاری ویژگی‌های مثبت دیگر را برای راننده و سرنشینان هنگام نشستن، فراهم می‌کند.
@diagcarman
البته در سال 2007 کمپانی Hino Motors شیشه تقریباً مشابهی را فقط برای سقف (سان روف) عرضه کرده بود اما این شیشه هوشمند برای شیشه‌های بغل و... بکار گرفته‌شده است.

فناوری جدید با تزریق فیلم‌های مخصوص مجهز به ذرات در لایه‌های تعریف‌شده شیشه توسعه‌یافته است و با زدن دکمه، ذرات به‌طور سیستماتیک چینش موازی می‌شوند و پنجره یا شیشه موردنظر تاریک یا روشن می‌شود.@diagcarman
آندریاس ولف مدیر ارشد در کمپانی کانتی ننتال/ Continental می‌گوید این روش منحصربه‌فرد برای اعمال حریم خصوصی افراد در اتومبیل است که می‌تواند مانع از تابش نور زیادی به داخل نیز شود و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود بدین‌صورت که استفاده از کولر در هوای گرم کمتر می‌شود . نیاز به سیستم تهویه مطبوع کمتر شده و مصرف انرژی بهینه می‌شود.
@diagcarman
به گفته این مقام، در هر کیلومتر می‌توان جلوی تولید 4 گرم گاز CO2 را گرفت و در ماشین‌های الکترونیکی مصرف برق نیز 5.5 درصد کاهش پیدا می‌کند.

مسئولان پروژه از هوشمندتر شدن شیشه گفته‌اند که بر اساس میزان نور بیرونی ، شیشه خود را کم سایه و پر سایه می‌کند. هرچند فعلاً فیلم نصب‌شده روی شیشه تم آبی دارد اما به‌زودی رنگ‌های دلخواه برای آن تعریف می‌شود که از طریق سیستم لمسی مدیریت خواهد شد.

قرار است در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس/CES 2016 در ژانویه 2016 نمونه ای از این شیشه به نمایش گذاشته شود.
🎯 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

گاز نیتروژن🏁👇
@diagcarman
گاز نیتروژن🏁👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♨️مزایای کلی استفاده از نیتروژن در تایر خودرو:
@diagcarman
🔰افزایش فوق العاده عمر لاستیک:
به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا ۴۰% افزایش می یابد.
@diagcarman
🔰نرم شدن کمک‌های ماشین:
به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم می‌ماند و باعث استهلاک کم کمک‌ها و سالم ماندن اتاق می‌شود و تا ۷۰% چرخ‌ها بالانس می‌شوند.
@diagcarman
🔰تنظیم باد همیشگی لاستیک‌ها:
مولکول‌های نیتروژن درشت‌تر از هوا هستند. گاز نیتروژن هیچ‌وقت از هوای گرم و سرد تاثیر نگرفته و همیشه ثابت است.
@diagcarman
🔰کاهش مصرف سوخت:
چون اصطکاک لاستیک با زمین به‌دلیل گاز نیتروژن کم می شود، کاهش مصرف ار ۱۰% تا ۱۵% را به دنبال دارد.
@diagcarman
🔰ترمزگیری عالی در سرعت‌های بالا و شدید:
به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیک‌ها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا ۳۰% افزایش می‌یابد.

🔰مناسب برای رینگ‌های اسپرت:
تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگ‌ها ۱۰۰% برطرف می‌شود.
@diagcarman

⭕️معایب کلی استفاده از نیتروژن در تایر خودرو:

🔰قیمت بالاتر گاز نیتروژن (حداقل ۱۰ برابر در کشور ما و بیشتر در خارج از کشور)، مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار داد.
@diagcarman
🔰خالص بودن و درستی درجه خلوص اظهار شده محصول برای مصرف کننده و نحوه تزریق آن (مکش کامل باد لاستیک و بعد، تزریق نیتروژن واقعی به آن) باید در نظر گرفته شود.
💎 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

درجه  حرارت🔧
@diagcarman
درجه حرارت🔧
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

⭕️درجه حرارت و رابطه آن با مصرف سوخت
@diagcarman
🔶ذهنیتی از موتور پیکان و موتورهای قدیمی وجود دارد که اگر دمای موتور از 80 درجه سانتی گراد بالاتر رود برای موتور خطر جدی دارد و باید این دما کاهش یابد.@diagcarman این ذهنیت باعث شده رانندگان امروزی نیز برای خودروهای خود در فصل گرما و در حین استفاده از کولر و به تبع آن بالارفتن سریع دمای موتور به بالای90 درجه متوسل به انجام راه هایی برای کاهش این دما شوند. متاسفانه تعمیرکاران نیز به مضرات آن توجه کافی نداشته و با انجام روش هایی نظیر حذف ترموستات از مدار سیستم خنک کننده، اضافه کردن یک حسگر به رادیاتور برای فعال کردن پروانه های خنک کننده در دمای نزدیک به 75 درجه، یک سره کردن دور فن ها برای روشن شدن در دور بالا، سری کردن یک مقاومت@diagcarman نزدیک به 100 اهم با حسگر سیستم خنک کننده تا فن ها در حدود 10 درجه پایین تر فعال شوند و بسیاری موارد دیگر، همگی باعث می شوند تا دمای آب موتور پایین نگه داشته شود، غافل از این که این روش ها نه تنها هیچ سودی برای موتور ندارد بلکه باعث صدمه جدی به موتور در درازمدت و مصرف سوخت بالا می شوند. 
@diagcarman
⚠️خودروهای امروزی اصطلاحا به خودروهای گرمادوست معروف هستند و موتور آن ها با توجه به طراحی و آلیاژ خاص به کار رفته به راحتی توانایی تحمل دماهای بالای 100 درجه را@diagcarman دارند.هدف از این طراحی عالوه بر جلوگیری ازساییدگی سیلندر و بالا بردن توان موتور، کاهش چشم گیر مصرف سوخت است، به طوری که در دمای بالا، خام سوزی سوخت به کم ترین میزان می رسد. با استناد به اعداد ارایه شده در جدول زیر رابطه بین دمای موتور با سایر پارامترهای اصلی موتور به خوبی مشخص می شود. 
@diagcarman
⭕️ایسیو نصب شده در این خودروها در دمای بالا به دلیل احتراق کامل سوخت به انژکتورها فرمان پاشش سوخت کم تر را می دهد. جالب این جاست که در اکث@diagcarman ر خودروهای نسل جدید تا دمای 85 درجه، ترموستات هنوز بسته مانده و بعد از این دماست که ترموستات شروع به باز شدن می کند و تا دمای حدود 90 درجه فن ها خاموش هستند و بعد از این دماست که فن ها با دور پایین شروع به کار می کنند. تا دمای نزدیک 105 درجه موتور با دور فن پایین خنک می شود. اگر دمای موتور به هر دلیل به بیش از 105 درجه افزایش یابد فن با دور بالا شروع به خن ک کاری موتور می کند @diagcarman و چنان چه موفق به کنترل دمای موتور نشود به محض افزایش دما کلیه هشدار های سیستم ایمنی موتور فعال شده و چراغ های هشدار STOP روشن می شود که در این صورت باید سریعا توقف کرده و نسبت به عیب یابی موتور توسط افراد متخصص اقدام کرد. نکته پایانی این که وقتی از کولر استفاده می کنید دور بالای پروانه رادیاتور زودتر فعال می شود؛ در این حالت، فشار گاز کولر تعیین کننده دور فن بالاست. 
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

درگBMW🏁🏁🏁🏁
@diagcarman 👇👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

✳️رئيس ستاد ديه کشور :

🔹با توجه به آمار تصادفات رانندگي که منجر به ضرب و جرح ناخواسته مي شود، در قانون جديد بيمه شخص ثالث تساوي بيمه زن و مرد به تصويب رسيد.
@diagcarman
🔹البته اين قانون براساس نظر علما و مراجع عظام است و به تاييد شوراي نگهبان هم رسيده است و فقط در جرائم رانندگي اعمال مي شود.
🎯 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

نگاهی به ساخت و تولید BMWدر چهار دقیقه😀🏁☝️☝️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

☝️نکات فنی☝️عیب یابی و تعمیر 😳🔧✌️
@diagcarman 👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
نکته فنی:

گاهی پیش میاد که در هنگام رانندگی،در فرمان احساس لغزش میکنید.که بنظر میرسد از چرخها منتقل میشود.هر چه این ارتعاشات بیشتر باشد مشکل بدتر است
@diagcarman
1⃣چرخها به بالانس احتیاج دارند.
2⃣چرخها خورده شده اند.
3⃣چرخ کج و یا خراب شده است.
4⃣پیچهای چرخ شل شده اند.
5⃣قسمت هایی در فرمان خورده شده و یا خراب شده است.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
در چه صورتی باید روغن گیربکس اتوماتیک خودروها تعویض شود؟؟؟


مناسب ماندن کیفیت روغن هیدرولیک گیربکس بستگی زیادی به شرایط استفاده از خودرو دارد مثلا اگر شما از خودروی خود زیاد در جاده های کوهستانی و@diagcarman سربالایی استفاده میکنید و یا شتاب گیری های ناگهانی زیاد دارید قطعا روغن گیربکس خودروی شما زودتر کیفیت مناسب خود را از دست خواهد داد.لذا برای تشخیص زمان دقیق تعویض روغن لازم است یک کارشناس با تجربه آن را بررسی نماید اما عموما برای خودروهای هیوندای و کیا بعد از حدود ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر کارکرد بهتر است نسبت به بررسی روغن اقدام گردد.@diagcarman لازم به ذکر است روغن گیربکس اتوماتیک را حتما باید با دستگاه مخصوص این کار تعویض نمود زیرا در روش سنتی بیشتر روغن قبلی در گیربکس باقی می ماند و تنها بخش کوچکی از آن تعویض میگردد ولی متاسفانه بیشتر مراکزی که اقدام به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می کنند به دلیل قیمت بالای دستگاه نسبت به تهیه آن کوتاهی کرده و همچنان به روش سنتی کار می کنند.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
کشیده شدن خودرو به جهت خاص هنگام ترمز
@diagcarman

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که، هنگام ترمز، ماشین برای خودش به سمتی کشیده می‌شود؟
اگر متوجه این احساس شده‌اید، بدانید که مشکلی در سیستم ترمز شما وجود دارد. علت این موضوع می‌تواند به خاطر گیره‌های ترمز باشد. یعنی این گیره‌ها در یک سمت اصطکاک کافی را فراهم می‌کند و در طرف دیگر خیر.@diagcarman
دو موضوعی که ممکن است به این کشیده شدن خودرو مرتبط باشند، از بین رفتن لوله‌های ارتباطی سیستم ترمز است که در هنگام ترمز گیری فشار را به طور مساوی بین گیره‌ها یکسان توزیع نمی‌کند.
البته کشیده شدن خودرو همیشه به دنبال خرابی سیستم ترمز نیست. می‌تواند به دلیل باد کم یک طرف لاستیک یا ساییده شدن بیش از حد آن باشد. حتی مشکل در سیستم تعلیق هم می‌تواند از علل کشیده شدن خودروی شما باشد.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

مگس اون لا قلنجش میشکنه😂
@diagcarman
مگس اون لا قلنجش میشکنه😂
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

شعار جالب یک شرکت کفن و دفن😢
مسیج بده و رانندگی کن😏😏😢👍🏁
@diagcarman
شعار جالب یک شرکت کفن و دفن😢
مسیج بده و رانندگی کن😏😏😢👍🏁
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

😳☝️تسویه هوا در چین👏👏👏👏👏👍
@diagcarman
😳☝️تسویه هوا در چین👏👏👏👏👏👍
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

ممنون از این همه انظباط و هماهنگی😒✌️
@diagcarman
ممنون از این همه انظباط و هماهنگی😒✌️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

ریا نباشه, پارکینگ خونمون یهویی😉😉✌️
@diagcarman
ریا نباشه, پارکینگ خونمون یهویی😉😉✌️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

محصول جدید هیوندایی✌️
@diagcarman
محصول جدید هیوندایی✌️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🏁یعنییییی دیگه ترکونده, شتابگیری پراید😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳
@diagcarman 👇👇👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

🏁☝️🤓دوستان عزیز, در صورت ارسال کلیپ و عکس و مطالب خوب, به پی وی بنده@pedi4001, خوشحال میشم در کانال با نام فرستنده استفاده کنم, انشالله با یاری و مدد هم, بتونیم کانال تک و بینظیری بسازیم,
با تشکر @pedi4001🖐
آموزش و عیب یابی خودرو

در ضمن آماده پاسخگویی به هر گونه سوالات شما عزیزان در زمینه, عیب یابی و تعمیر خودرو هستم, ارسال نظر, انتقاد سازنده, ارسال مطلب و کلیپ و عکس, به ای دی بنده @pedi4001
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

😐بدون شرح😐
@diagcarman
😐بدون شرح😐
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

قانون جدید معاینه فنی🔧🏁🔧
@diagcarman
قانون جدید معاینه فنی🔧🏁🔧
@diagcarman