آموزش و عیب یابی خودرو
عنوان گروه یا کانال:

آموزش و عیب یابی خودرو


توضیحات: ✳️ به بزرگترین کانال آموزشی خودرویی خوش آمدین تبلیغات ارزان و پربازده ↙️ https://t.me/joinchat/AAAAAD_A86Abxc8qES0dKw #ثبت #ساماندهی, shamadcode1-1-69044-61-4-1 ─═हई╬ @diagcarman ╬ईह═─
شناسه: diagcarman@
تعداد اعضا: 112273
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman

💥 دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش:💥


🇮🇷گاهی اوقات پیش میاد که خودرو هنگام شتاب ناگهان دچاره پس زدگی به همراه صدایی شبیه عطسه موتور یا انفجار در هواکش شنیده میشود


🏆دلیل آن هم اینست که پدال گاز را بیش از حد فشار داده اید و بازشدن بیش از حد دریچه هوا و همسان شدن جرقه و گاز موجود در منیفولد هوا باعث انفجار سوخت ، قبل از رسیدن به داخل سیلندر میشوید.
@diagcarman

🏆در حقیقت وقتی شما پدال را زیاد فشار میدهید ECU به کویل فرمان میدهد که جرقه قوی تری به فضای احتراق بدهد اما نامرغوب بودن وایرشمعها باعث برق دزدی از کناره شمع به بدنه شده و سوخت داخل هوا را قبل از احتراق منفجر می کند


🏆گاهی این انفجار در حد یک عطسه کوچک ، گاهی در حد از جا درآوردن لوله هواکش از بست مربوطه ، گاهی پاره شدن فیلتر هوا و در معدود مواردی شکستن محفظه نگهداری فیلتر هوا


🏆راه های جلوگیری از عطسه موتور روی گاز:
🏆همیشه هنگام شروع به حرکت سرگاز حرکت کرده و از فشار دادن پدال گاز بیشتر از نصف خودرری کنید


🏆شمعها را تک پلاتینه خریداری کنید و فاصله آن تک پلاتین تا هسته مرکزی که فابریک ۰/۹ است را با فیلر ۰/۷ تنظیم کنید


🏆شمعهای سوزنی تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر ، هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید

@diagcarman
🏆شمعهای غیرسوزنی(معمولی) تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر کنید و هر ۳۰هزار کیلومتر تعویض کنید

@diagcarman

🏆اگر کناره های چینی شمع خطهای عمودی سیاه مشاهده کردید نشاندهنده برق دزدی از سر شمع به سمت پایه ی آن است که می بایست حتما وایرها را تعویض کرد


🏆وایر کاملا باید شمع را کیپ کند و هیچ لقی نداشته باشد


🏆در تاریکی در محفظه موتور دریچه گاز را ناگهانی تا انتها باز کنید(یعنی گاز بدهید) اگر برق دزدی باشد معلوم میگردد و در صدد رفع آن برآیی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
چگونه شمع‌ها را چک کنیم؟

🔖 اگر بخواهید اطلاعاتی که شمع می‌تواند در اختیار شما قرار می‌دهد را بخوانید، باید وضعیت و رنگ نوک آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهید. اگر یاد بگیرید چگونه شمع را وارسی کنید و اطلاعات را از روی آن بخوانید، خواهید دانست عملکرد خودرو چگونه است، مشکلات بالقوه را تشخیص خواهید داد و به موقع اقدام خواهید کرد. از طرفی خواهید دانست برای داشتن عملکردی بهتر، چه موقع شمع‌ها را عوض کنید. رنگ قهوه‌ای روشن در نوک شمع نشان دهنده یک موتور سالم است که به خوبی کار می‌کند و هر رنگ دیگری نشانه‌ای است از این که در سیستم سوخت‌رسانی، احتراق یا خود موتور ایرادی وجود دارد.
✔️ نکته اول

🔖 روی عایق سرامیکی شمع، دنبال دوده سیاه و تیره بگردید. وجود این دوده‌ که کربن ته‌نشین شده است نشان می‌دهد که بنزین زیادی وارد سیلندر می‌شود و مقداری از آن نمی‌سوزد. در خودروهای کاربراتوری، آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که بنزین به طور کامل بسوزد و روی بدنه سرامیکی یا نوک شمع دوده‌ای باقی نماند.

✔️ نکته دوم
@diagcarman
🔖 ببینید روی بدنه سرامیکی لک‌‌های سفید رنگ وجود دارند یا نه. وجود چنین لک‌های نشان دهنده روغن‌سوزی است. اگر آن‌ها را مشاهده کردید، سوپاپ‌ها، رینگ‌ها و سیلندر را وارسی کنید تا متوجه علت روغن‌سوزی بشوید.
@diagcarman
✔️ نکته سوم

🔖 ببینید روی عایق سرامیکی تاول‌هایی به رنگ سفید یا قهوه‌ای روشن به چشم می‌خورند یا نه. این امر نشان می‌دهد که بنزین بسیار کم وارد سیلندر می‌شود. بار دیگر کاربراتور را تنظیم کنید و اگر مشکل برطرف نشد باید به دنبال یک نشتی در سیستم سوخت‌رسانی بگردید.
@diagcarman
✔️ نکته چهارم

🔖 به دنبال نقطه‌هایی کوچک و سیاه روی نوک شمع‌ها بگردید که می‌تواند نشانه‌ای از احتراق ناقص باشد. اگر اوضاع وخیم باشد ممکن است عایق سرامیکی شمع ترک بخورد یا تکه تکه بشود. احتراق ناقص می‌تواند به سوپاپ‌ها و پیستون نیز آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید شمعی که استفاده می‌کنید از نظر تحمل دما برای خودرو شما مناسب است و بنزینی که می‌زنید اکتان مناسبی دارد. بهتر است تسمه تایم را هم چک کنید تا به درستی تنظیم شده باشد.

✔️ نکته پنجم

🔖 شمع را در دوره‌های زمانی مشخص عوض کنید. شمع‌های کهنه را از روی الکترود آن‌ها می‌توان شناخت. الکترود این گونه شمع‌ها گرد هستند و یا به پایین خم می‌شوند. این امر موجب می‌شود خاموش بشود و یا هنگام استارت زدن با مشکل روبرو باشد، حتی شمع کهنه باعث می‌شود مصرف سوخت خودرو نیز بالا برود. اگر شمع کهنه عوض نشود، می‌تواند به سایر بخش‌های سیستم احتراق نیز آسیب برساند.
@diagcarman
✔️ نکته ششم

🔖 ببیند شمع‌ها آب شده‌اند یا نه. شمع آب شده می‌تواند نتیجه به هم خوردن تنظیم تسمه تایم باشد. عوامل دیگری که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از: وجود مشکل در سوپاپ‌ها، کویل، فشار زیاد بر روی اتاقک احتراق و بنزین نامرغوب. از طرفی، ممکن است شمعی که انتخاب کرده‌اید تحمل دمای کمی دارد و برای موتور خودرو شما مناسب نیست.

✔️ نکته هفتم
@diagcarman
🔖 شمع سالم را تشخیص بدهید. یک شمع سالم هیچ رسوبی ندارد و نقاط آسیب‌دیده نیز روی آن به چشم نمی‌خورند. به رنگ شیارهای اطراف بدنه شمع توجه کنید تا متوجه بشوید تحمل گرمای شمع برای موتور شما مناسب است. هرگونه تغییر رنگ در شیارهای پایینی نشان دهنده آن است که تحمل گرمای شمع بیش از حد کم است، یعنی شمع گرما را به سرعت جذب می‌کند تا احتراق مناسبی صورت بگیرد. اگر تغییر رنگ در قسمتی صورت گرفته باشد که شیارها به بدنه فلزی متصل می‌شوند، نشان دهنده این است که آستانه تحمل گرما بیش از حد زیاد است. تغییر رنگ ممکن است در قسمت‌های برقی شمع نیز رخ بدهد که نشان دهنده ایراد در این قسمت‌ها است.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

چه جوری رفته اونجا😳😳😳
@diagcarman
چه جوری رفته اونجا😳😳😳
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

زیبا 
@diagcarman
زیبا
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

تویوتا پلنگی 
@diagcarman
تویوتا پلنگی
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

‌✅ آشنایی با سنسور باران و نحوه ی عملکرد آن:
@diagcarman
✅عملکرد این سنسور مانند سنسور های دیگر در خودرو است.با این تفاوت که این سنسور به گونه ای عمل می‌کند که در زمان بارندگی یا خیس شدن شیشه ی جلوی خودرو , وجود مایعات روی شیشه را تشخیص می‌دهد و یا ارسال اطلاعات تعریف شده ECU را با خبر می‌کند.
@diagcarman
✅ این سنسور معمولا در قسمت بالای شیشه ی جلو و در قسمت وسط ( در محدوده جای گذاری آینه جلو ) نصب می‌شود.این سنسور بر اساس اولتراسونیک یا امواجی که انسان قادر به شنیدن آن نیست کار می‌کند.
@diagcarman
☢طرز کار این سنسور به گونه ای است که امواج از فرستنده سنسور ارسال می‌شود و در صورت خشک بودن شیشه این امواج از شیشه عبور می‌کند اما در صورتی که سطح شیشه ی جلو خیس باشد این امواج منعکس شده به گیرنده سنسور می‌رسند و پس از آن کنترل یونیت سنسور مقدار امواج ارسال شده با مقدار دریافت شده را مقایسه می‌کند.
@diagcarman
🈹 در صورتی که مقدار امواج دریافت شده کمتر از مقدار ارسال شده باشد سنسور به ECU دستور فعال شدن برف پاک کن ها را می‌دهد.
@diagcarman
✅ ایسیو نیز پس از دریافت اطلاعات کنترل یونیت سنسور پس از تجزیه و تحلیل مجدداً اطلاعات را برای فعال شدن برف پاک کن ها را صادر می‌کند.همچنین میزان سرعت کارکرد برف پاک کن نیز به تشخیص سنسور بستگی دارد.یعنی سنسور با مقایسه مقدار اطلاعات ارسال و دریافت شده سرعت و کارکرد برف پاک کن را تشخیص می‌دهد.

💎مجلہ تخصصے خودرو💎
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

انژکتور 
@diagcarman
انژکتور
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

♦️علت پيدايش سيستم هاي انژكتوري اين بود :
@diagcarman
1⃣ كاهش مصرف سوخت بدليل وجود سيستم كنترل مصرف

2⃣ افزايش عمر موتوربه دليل كاهش قطعات مكانيكي

3⃣ كاهش ارتفاع موتوربه دليل حذف كاربراتور

4⃣ قدرت شتاب گيري بالا بدليل اينكه سوخت بصورت اتميزه در پشت سوپاپ ورودي آماده است وهمچنين اوانس به موقع ودقيق باعث بالا رفتن قدرتشتاب گيري
🆔 @diagcarman

5⃣ قابليت استارت بهتر در هواي سرد به دليل تزريق سوخت با توجه به درجه حرارت موتور

6⃣ خام سوزي كمتر درسيستم به دليل اندازه گيري دقيق سوخت با توجه به شرايط موتور

7⃣ توزيع به اندازه سوخت بين سيلندر ها
@diagcarman

☑️ با داشتن مزاياي بيشتر نسبت به نوع كاربراتوري ونداشتن عيب هاي اين سيستم  ِ انژگتور سريعا رشد يافت  ومورد استفاده قرار گرفت

Ⓜ️ اما تفاوت اساسي سيستم انژگتور با سيستم كاربراتوري در سيستم سوخت رساني ودسته سيم و وجود  سنسورهاي براي رساندن اطلاعات به ECU است
@diagcarman

ECU: فرمانده وتصميم گيرنده اصلي در اين مجموعه ميباشد كه واحد كنترل كننده الكترونيكي مي باشد
☸ سنسورها :يا حسگرها به قطعاتي گفته ميشود كه شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال ميكنند

🈂 عملگرها :يا فرمانبرها به قطعاتي گفته ميشوند كه هر كدام با توجه به وظيفه خود در زمان مودر نظر از ECU فرمان دريافت نموده وظيفه خود را در جهت كمك به موتور انجام مي دهند
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

شرکت سامنز وارد کننده لوازم یدکی خودرو 
@diagcarman
شرکت سامنز وارد کننده لوازم یدکی خودرو
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

آدرس اينستاگرام:
samensgroup
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

اعلام قیمت خودرو توسط شورای رقابت به خودرو سازان☝️
@diagcarman
اعلام قیمت خودرو توسط شورای رقابت به خودرو سازان☝️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

رنو مگان @diagcarman 👇
رنو مگان @diagcarman 👇
آموزش و عیب یابی خودرو

معرفی
♦️رنو مگان RS 275 CUP-S
🔸موتور 2 لیتری 4 سیلندر
🔹توان 271 اسب بخار
🔸گشتاور 360 نیوتون متر
🔹گیربکس 6 سرعته
🔸صفر تا صد 5.8 ثانیه
🔹حداکثر سرعت 254 کیلومتر
🔸قیمت 34.500 دلار
.: @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

Warm up?
گرم کردن خودرو
@diagcarman
👇👇👇👇
Warm up?
گرم کردن خودرو
@diagcarman
👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

☑️@diagcarman برخلاف تصور رانندگان قدیمی، امروزه یکی از راه های کاهش استهلاک و ساییدگی موتور و اجزای درونی آن گرم کردن سریع موتور یا به اصطالح Warm-up است. در درون محفظه سیلندر قطعاتی از جنس های مختلف وجود دارندکه هریک دارای ضریب انبساط و هدایت گرمایی خاصی هستند؛ به عنوان مثال پیستون از جنس آلومینیوم، بوش سیلندر و سوپاپ ها از جنس فولاد، شاتون از جنس چدن، رینگ های روغن و کمپرس از جنس فولاد، سرسیلندر معمولا از جنس آلومینیوم و یاتاقان ها از جنس بابیت هستند. 
🆔 @diagcarman

🈳 هنگامی که موتور سرد است دمای تمامی اجزا و متعلقات آن با دمای محیط برابر است. به محض روشن کردن موتور، قطعات متحر کداخلی در اثر اصطکاک شروع به گرم شدن می کنند که در نتیجه بر اساس قوانین انتقال حرارت و ترمودینام یک، هرگاه به فلزی حرارت دهیم به واسطه افزایش دما افزایش طول در سطح مقطع آن فلز اتفاق خواهد افتاد. اگر موتوری را که برای انجام تعمیرات اساسی دمونتاژ شده را به صورت دقیق بررسی کنیم متوجه می شویم که در داخل بوش سیلندر شیارهای عمودی ایجاد شده است که یک ی از علل اصلی ایجاد آن خوردگی بوش سیلندر توسط رینگ های فولادی است.
🆔 @diagcarman

⭕️اگر بخواهیم موضوع را ک می ساده تر بیان کنیم باید بگوییم به محض روشن شدن موتور، پیستون که از جنس آلومینیوم است تغییر طول متفاوتی نسبت به بوش سیلندر و رینگ های روغن و کمپرس خواهد داشت که به واسطه این تغییر طول های مختلف در دمای یکسان، خوردگی و سایش بوش سیلندر توسط رینگ های فولادی اتفاق می افتد. این مساله تا زمانی روی می دهد که تمامی اجزای موتور به یک دمای تعادل رسیده باشند؛ به عبارت دیگر با رسیدن قطعات داخلی موتور به دمای تعادل کلیه قطعات انبساط طولی خود را به دست می آورند که در این صورت کم ترین میزان ساییدگی و استهلاک قطعات را خواهیم داشت. برای این منظور باید هر چه سریع تر موتور را گرم کرد تا زمان رسیدن به دمای تعادل کوتاه تر شود؛ این فرایند اصطلاحا به فرایند گرم کردن سریع موتور یا Warm-up معروف است. 
🆔 @diagcarman

🔶اگر خودروی شما نیاز به پر کردن مخزن باد ندارد (معمولا در خودروهای تجاری نظیر انواع کامیون، اتوبوس و مینی بوس از سیستم پنوماتیک در ترمز ها و ادوات کنترلی و ایمنی استفاده می شود) بهتر است به خصوص در فصول سرد سال به محض روشن کردن موتور، آهسته شروع به حرکت کنیم تا علاوه بر گرم شدن سریع موتور، روغن و متعلقات داخل گیربکس نیز سریع تر گرم شود. با این توضیح، هرچه زمان گرم شدن موتور و رسیدن به دمای تعادل کم تر باشد، آسیب دیدگی قطعات موتور کمتر خواهد بود. 
📢ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇

🆔 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔰ادامه 👇👇👇👇👇👇👇

⭕️درجه حرارت و رابطه آن با مصرف سوخت
🆔 @diagcarman

🔶ذهنیتی از موتور پیکان و موتورهای قدیمی وجود دارد که اگر دمای موتور از 80 درجه سانتی گراد بالاتر رود برای موتور خطر جدی دارد و باید این دما کاهش یابد. این ذهنیت باعث شده رانندگان امروزی نیز برای خودروهای خود در فصل گرما و در حین استفاده از کولر و به تبع آن بالارفتن سریع دمای موتور به بالای90 درجه متوسل به انجام راه هایی برای کاهش این دما شوند. متاسفانه تعمیرکاران نیز به مضرات آن توجه کافی نداشته و با انجام روش هایی نظیر حذف ترموستات از مدار سیستم خنک کننده، اضافه کردن یک حسگر به رادیاتور برای فعال کردن پروانه های خنک کننده در دمای نزدیک به 75 درجه، یک سره کردن دور فن ها برای روشن شدن در دور بالا، سری کردن یک مقاومت نزدیک به 100 اهم با حسگر سیستم خنک کننده تا فن ها در حدود 10 درجه پایین تر فعال شوند و بسیاری موارد دیگر، همگی باعث می شوند تا دمای آب موتور پایین نگه داشته شود، غافل از این که این روش ها نه تنها هیچ سودی برای موتور ندارد بلکه باعث صدمه جدی به موتور در درازمدت و مصرف سوخت بالا می شوند. 
🆔 @diagcarman

⚠️خودروهای امروزی اصطلاحا به خودروهای گرمادوست معروف هستند و موتور آن ها با توجه به طراحی و آلیاژ خاص به کار رفته به راحتی توانایی تحمل دماهای بالای 100 درجه را دارند.هدف از این طراحی عالوه بر جلوگیری ازساییدگی سیلندر و بالا بردن توان موتور، کاهش چشم گیر مصرف سوخت است، به طوری که در دمای بالا، خام سوزی سوخت به کم ترین میزان می رسد. با استناد به اعداد ارایه شده در جدول زیر رابطه بین دمای موتور با سایر پارامترهای اصلی موتور به خوبی مشخص می شود. 
🆔 @diagcarman

⭕️ایسیو نصب شده در این خودروها در دمای بالا به دلیل احتراق کامل سوخت به انژکتورها فرمان پاشش سوخت کم تر را می دهد.
🆔 @diagcarman

✅ جالب این جاست که در اکثر خودروهای نسل جدید تا دمای 85 درجه، ترموستات هنوز بسته مانده و بعد از این دماست که ترموستات شروع به باز شدن می کند و تا دمای حدود 90 درجه فن ها خاموش هستند و بعد از این دماست که فن ها با دور پایین شروع به کار می کنند. تا دمای نزدیک 105 درجه موتور با دور فن پایین خنک می شود. اگر دمای موتور به هر دلیل به بیش از 105 درجه افزایش یابد فن با دور بالا شروع به خن ک کاری موتور می کند و چنان چه موفق به کنترل دمای موتور نشود به محض افزایش دما کلیه هشدار های سیستم ایمنی موتور فعال شده و چراغ های هشدار STOP روشن می شود که در این صورت باید سریعا توقف کرده و نسبت به عیب یابی موتور توسط افراد متخصص اقدام کرد. نکته پایانی این که وقتی از کولر استفاده می کنید دور بالای پروانه رادیاتور زودتر فعال می شود؛ در این حالت، فشار گاز کولر تعیین کننده دور فن بالاست. 

🆔 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

کویل دوبل 
@diagcarman
کویل دوبل
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

یکی از اجزای مهم سیستم انژکتور که تقویت کننده قدرت جرقه است. کویل میباشد, که با هم به عیب یابی و تعمیر آن میپردازیم,👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

♦️ کویل دوبل:

🆔 @diagcarman

1⃣ -سوئیچ را در حالت off قرار دهید.

2⃣ -کانکتور دسته سیم کویل دوبل را با آزاد کردن خارضامن جدا کنید.

3⃣ -مقدار مقاومت الکتریکی سیم پیچ های کویل دوبل را اندازه گیری کنید.

4⃣ -مولتی متر را در وضعیت اهم قرار دهید.
@diagcarman

✅ -سیم پیچ اولیه شمع۲و۳:

♦️ پراپ های مولتی متر را به پایه های (۳یا۴و۲)ورودی کویل دوبل وصل کرده و مقدارمقاومت را اندازه گیری کنید.


✅ -سیم پیچ اولیه شمع ۱و۴:

♦️ پراپ های مولتی متر را به پایه های (۳یا۴و۱) ورودی کویل دوبل وصل کرده ومقدار مقاومت را اندازه گیری کنید.
🆔@diagcarman

✅ -سیم پیچ ثانویه شمع۲و۳:

♦️ پراپ های مولتی متر رابه پایه۲و۳خروجی کویل دوبل وصل کرده ومقدارمقاومت را اندازه گیری کنید.
🆔 @diagcarman

✅ -سیم پیچ ثانویه شمع۱و۴:


♦️ پراپ های مولتی متر رابه پایه۱و۴خروجی کویل دوبل وصل کرده و مقدار مقاومت را اندازه گیری کنید.
🆔 @diagcarman

♎️ -اگر مقدار مقاومت سیم پیچ اولیه۰/۶  اهم و سیم پیچ ثانویه ۱/۲. اهم است کویل دوبل سالم است،

🆔 @diagcarman

⭕️ درغیر اینصورت؛

1⃣ -دسته سیم کویل دوبل را ازنظر قطع بودن بررسی کنید،

2⃣ -کابل منفی باتری را جدا کنید.

3⃣ -کانکتور دسته سیم کویل دوبل، رله دوبل را جدا کنید.
🆔 @diagcarman

4⃣ -کانکتور مشکی رنگ (M۱) پردازشگر موتور ECU را جدا کنید.

5⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهمی یا تست دیودی قرار دهید.

6⃣ -چگونگی ارتباط مدار در دسته سیم و ترمینال ها را بررسی کنید.
🆔 @diagcarman

7⃣ -مابین ترمینال ۱ کانکتور کویل دوبل و ترمینالG۱ کانکتور مشکی رنگ ECU

8⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور کویل دوبل و ترمینالH۳ کانکتور مشکی رنگ ECU

9⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور کویل دوبل و ترمینال ۴کانکتور رله دوبل.

🆔 @diagcarman

❗️توجه: خرابی یا عملکرد نامطلوب کویل دوبل وضعیت های زیر را ایجاد می کند؛

🆔 @diagcarman

🔹۱-موتور روشن نمی شود.

🔹۲-کاهش قدرت وشتاب موتور دراثر نیم سوز شدن کویل.

🆔 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

با سلام و عرض ادب, 
لیست قیمت لوازم یدکی شرکت سامنز خدمت سروران تقدیم میشود, قیمتها مقطوع و مناسب و قطعات با کیفیت و آسان در اختیار شما قرار میگیرد, برای سفارش به آیدی کانال@diagcarman مراجعه فرمایید,
با سلام و عرض ادب,
لیست قیمت لوازم یدکی شرکت سامنز خدمت سروران تقدیم میشود, قیمتها مقطوع و مناسب و قطعات با کیفیت و آسان در اختیار شما قرار میگیرد, برای سفارش به آیدی کانال@diagcarman مراجعه فرمایید,
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

به افتخار همه ماشین بازا🤗🤗✌️
@diagcarman
به افتخار همه ماشین بازا🤗🤗✌️
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

شرح در تصویر😶😐
@diagcarman
شرح در تصویر😶😐
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

😃😃👍
@diagcarman
😃😃👍
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

👌😍@diagcarman
👌😍@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

وطنم پاره تنم👍
@diagcarman
وطنم پاره تنم👍
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman


تعریف و ساخت کلید ریموت https://telegram.me/joinchat/BqWXUT5cBxJISNjbEOEmMg



کانون تعمیر کاران و مکانبک برق کاران ایرانی https://telegram.me/joinchat/BqWXUQbHCvwXvSV-kjQzxA


خرید فروش تجهیزلت تعمیر گاهی https://telegram.me/joinchat/BqWXUT4GoIZi_b0qfbw2BQ





لینک گروه های تعمیرگاهی و اموزشی https://telegram.me/joinchat/BOnEdweO5_XFZM68vIA9Jw



پارس دیاگ https://telegram.me/joinchat/BOnEdwc3NfMBeCz9p8rmkQ




پارس دیاگ @pars14



کانال سعید اموزش
https://telegram.me/joinchat/CfC9uD6D5nSaedcSH1B5ew

آموزش و عیب یابی خودرو
آموزش,عیب یابی, تعمیر و پخش لوازم اصلی و اسپرت خودرو
@pedi4001
تبادل با مدیر کانال
https://telegram.me/diagcarman




لینک گروه عیب یابی خودرو ها ی وارداتی داخلی https://telegram.me/joinchat/BqWXUQhLqBWQihRRHBj7Dw
آموزش و عیب یابی خودرو

https://telegram.me/diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
تعمیرات ECU

آشنائی با عیوب نرم افزاری :

عیب های ECU به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شود.موارد بسیاری از عیوب در ECU ها مربوط به آی سی های میکرو ،فلش و ایپرام می باشد که قبل از هرگونه عملیات تعمیر،ابتدا به رفع عیوب نرم افزار ی می پردازیم . این عیوب ممکن است از برنامه و گاهی نیز از آی سی می باشد.


@diagcarman

تعمیراتecu

آشنائی با عیوب سخت افزاری :

قطعات سیستم انژکتور مثل استپ موتور ،اکسیژن سنسور،انژکتورها،دور موتور، سنسور مپ و مت ،کوئیل دوبل ،فن ،پمپ بنزین و دیگر قطعات را در نظر بگیرید این قطعات توسط ECU کنترل می شوند بیشتر این قطعات توسط آی سی مربوط به خود و تعدادی با ترانزیستور ،خازن ،مقاومت ودیود کنترل می شوند.در صورت سوختن این قطعات کنترل بخشهای مربوط به آن از کار افتاده و خطای دائم در سیستم بوجود می آید که نشانه خرابی ECU می باشد و با تعویض این آی سی ها یا قطعات دیگر مشکل بر طرف می گردد.به طور مثال یک آی سی ، کنترل انژکتور ها را در اختیار دارد در صورت خرابی آی سی ،خطاهای عدم پاشش یا پاشش دائم در یک یا 4 انژکتور را داریم .

@diagcarman

تعمیراتecu

آشنائی با عیوب سخت افزاری 2:

تمامی خطاها در انواع ECU ها شبیه به هم هستند اما آی سی مربوط به هر ECU یا قطعات دیگر تفاوت ظاهری دارند.مثلا" در ECU SL96 آی سی استپ موتور با یک شماره آی سی و در ECU S2000 یا SIEMENS و BOSCH با یک شماره و شکل دیگری می باشد.البته در بعضی ECU ها ممکن خطائی وجود داشته باشد که در ECU های دیگر آن خطا را نداشته باشیم.بطور مثال خطای موتور دریچه گاز فقط در ECU های خودرو هائی که موتور دریچه گاز دارند وجود دارد.همچنین درشاخه های مدل S2000 مانند 10-11-3E-3F-35اکثر آی سی ها شبیه به هم اما درنقاط مختلف ECU قرار دارند
عمده خطاهای ECU که قابلیت تعمیر دارند را می توان به شکل زیر عنوان نمود
@diagcarman
· استپ موتور
· مپ سنسور
· مت سنسور
· پتانسیومتر دریچه گاز
· گرم کن دریچه گاز
· موتور دریچه گاز
· پمپ بنزین
· انژکتور ها
· کوئیل های دوبل
· اکسیژن سنسوربالا
· اکسیژن سنسورپائین
· ناک سنسور
· شیر برقی کنیستر
· مهره آب
· فن ها @diagcarman
· رگولاتور ولتاژهای داخلی و خارجی
· فعال کننده رله اصلی دوبل
· فعال کننده رله دوم دوبل
· سنسور دور موتور
· رله قطع کن کولر
· خروجی چراغ چک
· ارتباط دیاگ با ECU
· شبکه ارتباطی کن CAN
و دیگر خطاهای ایجاد شده در ECU

ادامه دارد....

منبع مدرسین آموزش فنی
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

تقدیم به اعضای محترم کانال🌸

✅ موارد مهم برای کم مصرف شدن خودرو :

🆔 @diagcarman

🔹1. تعمیر و نگه داری صحیح خودرو 

انجام معاینه فنی و تنظیم موتور در فواصل زمانی معین و به موقع یکی از مواردی است که علاوه بر آن که باعث تضمین سلامت خودرو می شود درعین حال کیفیت عملکرد موتور را نیز ارتقا می بخشد و به طور چشم گیری مصرف سوخت را کاهش می دهد .
🆔 @diagcarman

🔹2. تعویض فیلتر هوا

⚠️یکی از شایع ترین علل افزایش مصرف سوخت، کثیفی فیلتر هواست چرا که کثیفی فیلتر هوا باعث کاهش هوای ورودی به موتور خودرو و درنتیجه احتراق ناقص می شود. بنابراین باوجود آن که خودرو حین حرکت سوخت مصرف می کند اما موتور نیروی کمتری تولید می کند و به ناچار باید بیشتر روی پدال گاز فشار وارد کرد، ضمن آن که درمواردی که افراد درجاده های پر گرد و غبار رفت و آمد می کنند، باید فواصل تعویض فیلتر هوا را کوتاه تر کرد .
🆔 @diagcarman

🔹3. پرهیز از حمل بار اضافی 

💠بسیاری از افراد اغلب وسایل اضافه زیادی در خودرو نگه داری و همیشه با خود حمل می کنند، با وجود این که به ندرت ممکن است به وسایل موردنظر نیاز پیدا کنند. غافل از این که بار اضافی دراتومبیل نه تنها سبب افزایش مصرف سوخت می شود بلکه باعث وارد شدن فشار به گیربکس و ... نیز می شود .
🆔 @diagcarman

🔹4. پنجره ها و کولر 

🛅زمانی که در جاده با سرعت های بالا رانندگی می کنیم چنانچه شیشه پایین باشد مصرف سوخت بسیار افزایش پیدا می کند. دراین وضعیت با بالا بردن شیشه و استفاده از سیستم ایرکاندیشنر (تهویه) مصرف سوخت کمتری خواهیم داشت .
🆔 @diagcarman

🔹5. تنظیم باد لاستیک ها 

🈂کم بودن باد لاستیک ها علاوه بر آن که وضعیت حرکت خودرو را با اختلال مواجه می کند، باعث افزایش مصرف سوخت خودرو نیز می شود و صاحبان خودرو باید حداقل ماهی یک بار باد لاستیک ها را بررسی کنند .
🆔 @diagcarman

🔹6. استفاده از سوخت مناسب خودرو 

🌀به طور کلی استفاده از سوخت های استاندارد مانند بنزین سوپر، باعث افزایش طول عمر موتور و درنهایت کاهش مصرف سوخت خواهد شد ضمن آن که میزان آلایندگی خودرو را در محیط های شهری کاهش می دهد .
🆔 @diagcarman

🔹7. تعویض مبدل های کاتالیستی در اگزوز خودروها

🚹مبدل های کاتالیستی در اگزوز خودروها اغلب پس از ۲تا۳ سال خاصیت جذب آلاینده ها را از دست می دهند بنابراین بهتر است که پس از این مدت مبدل های کاتالیستی تعویض شود تا علاوه بر کاهش میزان آلایندگی خودرو، مصرف سوخت نیز کاهش پیدا کند .
🆔 @diagcarman

🔹8. لزوم خاموش کردن خودرو در توقف های چند دقیقه ای 

🚺اغلب شاهدیم که رانندگان خودروها در توقف های طولانی بیش از ۲ تا ۳ دقیقه خودرو را روشن نگه می دارند حال آن که این اقدام علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث استهلاک موتور خودرو و آلودگی هوا می شود. بنابراین بهترین اقدام خاموش کردن خودرو در توقف های بیش از ۲ تا ۳ دقیقه است .
@diagcarman

🔹9. استفاده از دنده مناسب 

🚼رانندگی با دنده مناسب یعنی متناسب با سرعت خودرو و وضعیت حرکت تا حد زیادی در میزان مصرف سوخت موثر است. در اغلب موارد دیده می شود فردی با سرعت ۴۰تا۵۰ کیلومتر با دنده ۴ حرکت می کند، این کار نه تنها به موتور فشار وارد می کند بلکه باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد .
🆔@diagcarman

🔹10. با ملایمت رانندگی کنید 

Ⓜ️با استفاده ملایم از گاز و خودداری از ترمزهای شدید نه تنها مصرف سوخت کاهش می یابد بلکه موتور و لاستیک ها نیز سالم می ماند و خودرو دیرتر فرسوده می شود .
🆔 @diagcarman

🔹11. روغن موتور 

㊙️تعویض روغن موتور در فواصل تعیین شده باعث افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت می شود .
🆔 @diagcarman
🔹12. اگزوز استاندارد

🈳خودروها دارای اگزوز با سایز مشخص هستند. استفاده از اگزوز غیراستاندارد که بزرگ تر و یا کوچک تر از سایز استاندارد باشد باعث کاهش قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت می شود .
🆔 @diagcarman

🔹13. لزوم پارک خودرو در مکان های سرپوشیده 

🈹توقف طولانی خودرو یا پارک کردن آن در معرض نور آفتاب باعث تبخیر بنزین می شود بنابراین بهتر است خودرو حتی الامکان در سایه و یا در پارکینگ سرپوشیده پارک شود .
🆔 @diagcarman

🔹14. شمع ها 

☢رانندگان باید مطمئن شوند که شمع های موتور در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و شمع ها و وایرهای آن ها را در زمانی که به وسیله کارخانه سازنده مشخص شده است تعویض کنند تا احتراق در موتور خودرو در بهترین شرایط انجام و مصرف سوخت پایین نگه داشته شود.
🆔 @diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman


تعریف و ساخت کلید ریموت https://telegram.me/joinchat/BqWXUT5cBxJISNjbEOEmMg



کانون تعمیر کاران و مکانبک برق کاران ایرانی https://telegram.me/joinchat/BqWXUQbHCvwXvSV-kjQzxA


خرید فروش تجهیزلت تعمیر گاهی https://telegram.me/joinchat/BqWXUT4GoIZi_b0qfbw2BQ





لینک گروه های تعمیرگاهی و اموزشی https://telegram.me/joinchat/BOnEdweO5_XFZM68vIA9Jw



پارس دیاگ https://telegram.me/joinchat/BOnEdwc3NfMBeCz9p8rmkQ




پارس دیاگ @pars14



کانال سعید اموزش
https://telegram.me/joinchat/CfC9uD6D5nSaedcSH1B5ew

آموزش و عیب یابی خودرو
آموزش,عیب یابی, تعمیر و پخش لوازم اصلی و اسپرت خودرو
@pedi4001
تبادل با مدیر کانال
https://telegram.me/diagcarman




لینک گروه عیب یابی خودرو ها ی وارداتی داخلی https://telegram.me/joinchat/BqWXUQhLqBWQihRRHBj7Dw
آموزش و عیب یابی خودرو

مختصر و مفید, 
@diagcarman 👇👇👇👇
مختصر و مفید,
@diagcarman 👇👇👇👇
آموزش و عیب یابی خودرو

کپچر 
@diagcarman
کپچر
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

کپچر 
@diagcarm
کپچر
@diagcarm
آموزش و عیب یابی خودرو

کپچر 
@diagcarman
کپچر
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

نمای داخل اتاق رنو کپچر 
@diagcarman
نمای داخل اتاق رنو کپچر
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

این خودرو محصول سال ۲۰۱۳ شرکت رنو میباشد که در کشور اسپانیا در چهار تیپ E1 و E2 و E3 و E4 تولید میشود,
@diagcarman
با سفارش ایران به شرکت رنو این خودرو در یک تیپ با گیربکس اتوماتیک وارد کشور شد, این تیپ مابین E3 و E4 میباشد,
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

طول خودروی کپچر ۱۲۸ میلیمتر کمتر از تندر است,
آموزش و عیب یابی خودرو

ارتفاع خودروی کپچر ۴۱ میلیمتر بلندتر از تندر است,
آموزش و عیب یابی خودرو

عرض خودروی کپچر ۳۶ میلیمتر بیشتر از تندر است,
آموزش و عیب یابی خودرو

خودرو های معمولی و ارزان Range1
@diagcarm 
خودروهای متوسطRangeM1
@diagcarm 
خودروهای لوکسRangeM25
@diagcarm 
شرکت رنو میباشد,
خودرو های معمولی و ارزان Range1
@diagcarm
خودروهای متوسطRangeM1
@diagcarm
خودروهای لوکسRangeM25
@diagcarm
شرکت رنو میباشد,
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

رییس پلیس راهور ناجا از اعمال بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان سال 94 پس از ابلاغ هیات دولت خبر داد و افزود: به محض ابلاغ این مصوبه در خردادماه سال جاری، دیرکرد جرایم حذف و اصل جرایم پرداخت خواهد شد.
@diagcarm
آموزش و عیب یابی خودرو

رییس پلیس راهور ناجا از اعمال بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان سال 94 پس از ابلاغ هیات دولت خبر داد و افزود: به محض ابلاغ این مصوبه در خردادماه سال جاری، دیرکرد جرایم حذف و اصل جرایم پرداخت خواهد شد.
@diagcarm
آموزش و عیب یابی خودرو

۲۰۰تا۳۰۰ میلیون 
@diagcarm
۲۰۰تا۳۰۰ میلیون
@diagcarm
آموزش و عیب یابی خودرو

عیب یابی کولر 
@diagcarman
عیب یابی کولر
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🔴هواي خروجي از كانال هاي كولر به اندازه كافي خنك نيست
@diagcarman
🔎علت ها:

1- دريچه ورودي هواي خارج خودرو باز است.
روش اصلاح: دريچه را ببنديد.
2- تسمه كمپرسور خوب سفت نيست و لغزش دارد.
روش اصلاح: يا تسمه را تعويض كنيد و يا اگر سالم است آنرا به اندازه كافي سفت كنيد.@diagcarman
3- شير آب رادياتور بخاري باز است.
روش اصلاح: شير آب بخاري را ببنديد و در صورتي كه در خودرو شيري به اين منظور پيش بيني نشده شيلنگ آب بخاري را با پوسته موتور يكسره كنيد.
4- دريچه بخاري باز است.
روش اصلاح: دريچه بخاري را ببنديد.
5- پره هاي كندانسور توسط ذرات ريز مسدود گشته.@diagcarman
روش اصلاح: كندانسور را با فشار هوا تغيير كنيد.
6- مايع مبرد (گاز مبرد) در محلي از كولر به بيرون نشت كرده.
روش اصلاح، سيستم را از نظر نشتي چك كنيد و نشتي را بر طرف كنيد.
7- خشك كن بر عكس نصب شده
روش اصلاح: خشك كن را باز كرده و به نحو صحيح مونتاژ كنيد.
8- خشك كن مسدود است.
روش اصلاح: خشك كن تعويض گردد.
9- اواپراتور مسدود است.
روش اصلاح: محل گرفتگي اواپراتور را تميز كنيد.
10- سطح اواپراتور يخ زده است.
روش اصلاح: ترموستات را كنترل كنيد.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

تسمه تایم BMW X5 👇👇👇👇👇👇
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
🚕عیب یابی عمومی خودرو :

💢با چرخاندن فرمان هیدرولیک در دور آرام، موتور دچار لرزش یا خاموش می شود💢
@diagcarman

⚙علت خرابی:

1- سنسور فشار فرمان هیدرولیک

2- استپر موتور

3- اگر دیاگ خطای استپر دهد و با تعویض استپر درست نشد باید ECU را باز کرده و آی سی مربوط به استپر را تعویض کنید
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
🔴نکته فنی:

💯دو راه حل مشکل صدای زوزه هنگام دنده عقب
👇👇👇👇👇

روش اول : ابتدا چرخ های عقب رو باز کنید سپس لنت های ترمز رو از دیسک جدا و کاملا باز کنید سپس با یک اشیاء تیز وسط لنت ها شیاری نسبتا نازک ایجاد کنید و از دوباره ی ماشین ببندید و پس از طی کردن مسافتی با دنده عقب این مشکل حل خواهد شد .
روش دوم : شما باید به یک نمایندگی مجاز ایرانخودرو مراجعه کنید .
@diagcarman
نکته 1 : اگه با این مشکل رو به رو شدید به هیچ وجه اقدام به تعویض دیسک ها نکنید
نکته 2 : بعد از نصب لنت ها با فشردن چند بار پدال ترمز از عدم نیاز هواگیری و عدم وجود نشتی در لوله های ترمز اطمینان حاصل نمایید
نکته 3 : ضمن کنترل خودرو در تست جاده از عملکرد صحیح ترمز و عدم وجود صدای غیر عادی اطمینان حاصل نمایید

انواع خودرو های دنا ، پژو پارس LX (TU5) ، سمند سورن
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

@diagcarman
‌ 🔴بنزین یورو 4 چیست؟

استانداردهای آلایندگی اروپا میزان بیشینه‌ی مجاز برای انتشار گازهای آلاینده‌ی خودروهای نو که در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند را، تعریف می‌کند. این استاندارد، انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx) ، هیدروکربن‌ها (THC)، هیدروکربن‌های بدون متان (NMHC)، مونوکسید کربن (CO) و ذرات معلق (PM) را در بر دارد. برای گونه‌های مختلف خودرو استانداردهای گوناگونی در نظر گرفته می‌شود.
@diagcarman
استاندارد بودن یک موتور با تست موتور در یک چرخه آزمون معین، بررسی می شود. موتورهایی که با این استاندارد مطابقت نداشته باشند قابل فروش در اروپا نیستند. اما استانداردهای جدید برای خودروهای قبلی اعمال نمی‌شود. هیچ اجباری برای به کارگیری یک تکنولوژی خاص وجود ندارد؛ اگرچه برای تعیین استاندارد، قابلیت‌های تکنولوژی‌هایی که در دسترس هستند در نظر گرفته می‌شود. مدل‌های کاملاً جدید تکنولوژی باید آخرین استانداردها را رعایت کنند، اما تغییر اندک در یک تکنولوژی که در حال تولید است می‌تواند با همان استاندارد قبلی کار کند.
@diagcarman
در ایران بعد از مصوبه دولت از سال 1391 تمام شرکت ها موظوفند خودرو های خود را با استاندارد یورو 4 تولید کنند.شرکت پالایش وپخش ایران نیز در همین راستا تصمیم به اجرای فاز های جدید در پالایشگاه های 8گانه کشور گرفت وبا ساخت واحد های جدید با بالا بردن اکتان بنزین بدون نیاز به افزودنی و همچنین حذف گوگرد مواد پایه سازنده بنزین اقدام به تولید بنزین یورو 4 کرد.همچنین با شستشوی نفت سفید و برش های نفتی سازنده دیزل در واحد های جدید با استفاده از مواد آمینی اقدام به کاهش آلایندگی های این محصول در حد یورو 4 نموده است به گونه ای که نفت گاز معمولی پالایشگاه تهران قبل از تولید با گوگرد بیش از 2000 ppm عرضه می شد و در حال حاضر میزان این آلاینده زیر 80 ppm می باشد.
@diagcarman
لازم به ذکر است که مواد گوگردی تحت عنوان total sulphur طبق استاندارد یورو 4 باید کمتر از 80 ppm و طبق استاندارد یورو 5 کمتر از 10 ppm می باشد.

مراحل شکل گیری استاندارد یورو به صورت زیر می باشد:

مراحل عبارتند از استانداردهای سوخت یورو ۱، یورو ۲، یورو ۳، یورو ۴ و یورو ۵ برای خودروهای سبک. برای خودروهای سنگین به جای عدد از شماره‌های رومی استفاده می‌شود (یورو I، یورو II و غیره(

خلاصه‌ای از استانداردها، زمان اجرا در اتحادیه اروپا و وسایل نقلیهٔ هدف در ادامه می‌آیند:
@diagcarman
- یورو ۱ (۱۹۹۳) برای خودروهای سواری و تراکتورهای سبک
- یورو ۲ (۱۹۹۶) برای موتور سیکلت
- یورو ۳ (۲۰۰۰) برای موتور سیکلت
- یورو ۴ (۲۰۰۵) برای همه ی وسایل نقلیه
- یورو ۵ (۲۰۰۸/۹) و یورو ۶ (۲۰۱۴) برای سواری‌های سبک و وسایل تجاری
در زمینه سوخت‌ها، رهنمودهای زیست ‌سوخت (biofuel) سال ۲۰۰۱ می‌گوید ‎۵٫۷۵٪ سوخت فسیلی باید به تا پایان سال ۲۰۱۰ با زیست‌سوخت جایگزین شود.

با توجه به توضیحات بالا در ادامه اضافه می شود که، بنزین یورو 4 با استفاده از راکتورهای جدید از بنزین معمولی ترکیبات گوگردی را حذف کرده و با شاخه دار کردن(ایزومری کردن) برشهای کم اکتان بنرینی ، بنزینی با مواد آلوده کننده کمتر تولید می نمایند که در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست بسیار موثر می باشد.ولی بنزین سوپر طبق تعریف زیر دارای اکتان بالاتر جهت آرام سوزی موتور می باشد.البته بنزین سوپر نیز با توجه به روش ساختش (پلت فرمیت یا افزودن مواد اکتان زا ) دارای سطح استانداری خاصی می باشد که در روش پلت فرمیت با آلودگی بسیار کم و در روش استفاده از مواد اکتان ساز در صورت استفاده از بنزین پایه با استاندارد یورو 4 نیز بنزین سوپری با سطح آلودگی یورو 4 خواهیم داشت.
@diagcarman
💯بنزن سوپر چیست؟
بنزین سوپر به بنزین معمولی گفته می‌شود که برای بالابردن عدد اکتان آن، به ان مقداری افزودنی اضافه شده است.
مخلوط سوختی که در موتور ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند بسته به ضریب تراکم موتور مخلوطی اشتعال زا است. به طور خاص در موتورهای با ضریب تراکم بالا مانند ۱ به ۱۲ (در برابر مدل‌های قدیمی تر که دارای ضریب‌های ۱ به ۵ یا ۶ است)، این مخلوط ممکن است در مرحله تراکم قبل از جرقه زدن شمع دچار اشتعال شده و حالتی کوبشی را به وجود بیاورد که به دلیل کاهش بازده پدیده‌ای نامطلوب محسوب می‌شود. برای جلوگیری از این پدیده سعی می‌شود با افزودن موادی خاص مانند دی اتیل سرب به مخلوط سوخت، عدد اکتان بنزین بالا برده شود. این افزودنی‌ها موجب آرام تر سوختن بنزین می‌شود. در ایران عدد اکتان بنزین معمولی 87 و برای بنزین سوپر ۹۵-94 و برای یورو4 در حدود 92 میباشد.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

📢 برای دانلود سریع و رایگان و بدون نیاز به حجم اینترنت بر روی دکمه ⏬ Free Download 👈 جلوی آلبوم های مورد علاقتون کلیک کنید ✔️

🌐 موزیک شاد
⏬ Free Download 👈
🌐 موزیک غمگین
⏬ Free Download 👈
🌐 موزیک دلتنگی
⏬ Free Download 👈
🌐 صد آهنگ برتر
⏬ Free Download 👈
🌐 صد رپ برتر
⏬ Free Download👈
🌐 موزیک قدیمی
⏬ Free Download👈
🌐 آکادمی گوگوش
⏬ Free Download👈
🌐 دهه شصتی
⏬ Free Download 👈
🌐 موزیک جدید
⏬ Free Download 👈
🌐 موزیک طنز
⏬ Free Download 👈
🌐 موزیک های تاپ
⏬ Free Download 👈
🌐 خارجی و رمیکس بیس واسه ماشین
⏬ Free Download 👈
🌐 برنامه های استیج منوتو
⏬ Free Download 👈
🌐 برترین های امسال
⏬ Free Download 👈
🌐 خواننده های برتر
⏬ Free Download 👈
🌐 رپ های برتر
⏬Free Download 👈
🌐 آهنگ های بیشتر👈 more music...
⏬Free Download 👈

🌐 درخواست آهنگ 👇
🔍🔍Search
آموزش و عیب یابی خودرو

📡 توافق ایران و عربستان سعودی درباره حج

📌 مقام ارشد سعودی: با ایران برای مراسم حج به توافق اصولی رسیدیم
@diagcarman
📌 یک مقام ارشد عربستان سعودی از حصول توافق کشورش با ایران در صدور روادید برای زائران مناسک حج خبر داد./فارس
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

آموزش و عیب یابی خودرو

🏁🏁توقف 10 ثانیه ائی برای شروع استارت خودرو
@diagcarman
شاید بارها شنیده باشید ایا لازم است قبل از استارت خودرو سوئیچ را به مدت 10ثانیه در حالت باز گذاشته و سپس نسبت به استارت خودرو اقدام نمائیم؟
به دلایل زیر پیشنهاد می گردد این نکته در مواقعی که خودرو سرد بوده و چند ساعتی از خاموش شدن موتور می گذرد رعایت گردد:
@diagcarman
☝️1-اگر دقت کنیم پس از بازکردن سوئیچ صدائی از پمپ بنزین شنیده می شود که نشاندهنده ارسال سوخت به سمت انژکتورها می باشد وپس از چند ثانیه این صدا قطع میگردد.این قطع شدن صدا نشاندهنده پرشدن مسیرهای سوخت از بنزین ازپمپ به انژکتور است و فشار اولیه مناسبی برای پاشش سوخت توسط انژکتورها فراهم می گردد.در مواقعی که خودرو سرد است برای زود روشن شدن خودرو; استپر موتور دریچه گاز را بسته تا میزان بیشتری سوخت برای شروع احتراق مصرف گردد. که پر شدن مسیرهای سوخت و ایجاد یک فشار اولیه کمک به سزائی برای زود روشن شدن خودرو دارد.در اصطلاح موتور با تک استارت روشن شود.
@diagcarman
☝️2-در این چند ثانیه فرصتی به ECUخودرو خود داده تا کلیه مدارهاو قطعات برقی و سنسورها را چک کرده و از به وجود امدن errorدر سیستم خوداری نمائید.این خطاها در زمان تداخل چک کردن سیستم توسط ecuو استارت زدن خودرو احتمال به وجود امدن ان بیشتر است.
@diagcarman
☝️3-در این چند ثانیه راننده فرصت خواهد داشت که صفحه نشاندهنده امپرها را ببیند و در صورت معیوب بودن و روشن نشدن یکی از چراغهای اعلان خطر نسبت به رفع ایراد اقدام نمائید. چون تست سالم بودن این علائم توسط راننده فقط در زمانی که سوئیچ باز است و موتور استارت نخورده امکان پذیر است .
@diagcarman
⛔️⛔️شاید دوستی بپرسد که من مورد فوق را رعایت نمی کنم و تا به حال هم با مشکلی مواجه نشده ام.اری هر روز قرار نیست اتفاقی بیافتد.این یک نکته پیشگیرانه است که در درازمدت تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.وجود errorدر سیستم باعث بالارفتن مصرف سوخت-کاهش شتاب-بالارفتن مواد الاینده-و تاثیر منفی بر روی کلیه سنسورهای اصلی خواهد گذاشت.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

سیستم کلاج (دیسک و صفحه کلاج )
@diagcarman
سیستم کلاج (دیسک و صفحه کلاج )
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🏁دوستان و یا رانندگان عزیزی که هر روز ماشین خود را روشن و به سر کار یا به مسافرت می‌روید خوب می‌دانید که در هر بار فشار دادن کلاچ خودرو چند قطعه با هم درگیر شده تا بتوانند قدرت موتور را به چرخ انتقال دهند و باعث حرکت شما شوند. باید به این نکته توجه کرد که سیستم کلاچ خودرو بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نسبت به نوع رانندگی باید تعویض و یا در حد امکان رگلاژ شود. همان‌طور که گفته شد این موضوع بستگی به نوع رانندگی شما دارد.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

🚥به طور مثال، اکثر رانندگان خانم، در ابتدای رانندگی‌شان، اکثر اوقات پای خود را بر روی کلاچ نگه می‌دارند و حتی در سرعت نیز پای خود را آهسته بر روی کلاچ گذاشته تا در مواقع ضرور آن را بفشارند! خب همین موضوع باعث کمی درگیری صفحه کلاچ شده و در طولانی مدت شما را مجبور به تعویض صفحه کلاچ می‌کند.diagcarman @


🚥یا از سوی دیگر، رانندگانی که در مسیرهای برون شهری فعالیت دارند و ترافیکی پیش روی خود ندارند، ممکن است گاهی تا ۷۰ یا ۸۰ هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض صفحه کلاچ پیدا نکنند. اگر با خودروی خود در شهر فعالیت می‌کنید، قطعا این میزان به دلیل ترمز و حرکت زیاد، نصف خواهد شد.
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

عیب یابی سیستم کلاج 
@diagcarman
عیب یابی سیستم کلاج
@diagcarman
آموزش و عیب یابی خودرو

وقتی ماشین در حال سکون است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها می‌کنیم اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. ولی اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است؛ به همین سادگی!
@diagcarman